en himmel i advent

gårdagens kväll spårade ur en aning,blev ju inte riktigt som vi hade tänkt kanske...menmen...
sov länge som 17,asskönt...sen försökte jag mig på ngra engelska frågor till boken,gick inge bra,sitter me dom framför mig fortfarande...va ner på skyltsöndagen me carlsson en stund,mysigt ju! sen vidare till ishallen...
glögg å lussebulle har jag nyss tjockat i mig,rackarns gott faktiskt!
imorgon ere skola igen....usch...men d e bara 3 veckor kvar nu...
men en sak e bra imorrn...vet du vilken...?  inte?
hallå,d e ju 1 december = JULKALENDERN!   haha,jag vet att jag e rätt tuff...
time to go to bed!  puss å gonatt!

jag har drömt så många drömmar,kan den här nu bli sann...?

ni kommer med solsken till mig

jag älskar att sova,helskönt ju! vakna cirkus halv 12 idag...hade telefonen i handen,ett halvskrivet sms å fyrtioelva nya i inkorgen...ibland e man poppis! klev upp,kika film och drog iväg till gimo...där vare ngt rackarns föreningsjippo,som skulle ha fika....kanske inte spec jättekul å stå där,men me go'a människor runtomkring så gick d bra!
nu ska jag laga mat,hur nu d ska gå...sen blire spel hos carlsson,mys!
hare gött!

du förtjänar så mkt bättre...

                     puss,

vem sa att ensam är stark? ensam är svag...

soft dag! futsál i skolan...brux take them all! vidare! fett bra! själv satt jag ju i sekretariatet,rätt kul faktiskt!
ikväll vill jag kika hockey,men jag har inga polers som vill åka me...så då blire häng hos mange me tuffa människor! tror d kmr bli toppen faktiskt!
imorrn ska jag till skolan å stå där me elin karlsson,har inte en aning om va vi ska göra,men vi tjänar tydligen pengar till laget,så d e väl nice! sen får vi se vad som händer!
ha en bäst helg! för d ska jag försöka ha!

det är bra mkt bättre att vara två...

pussar och kramar i MASSOR!

bara för att jag älskar att vara glad

igår sov paulina här,vi höll låda ett bra tag! spela spel,baka,platta hår,sjöng,snacka om allt mellan himmel å jord och skratta en hel del såklart! det gjorde ju att man e skapligt trött idag,men d vare värt! pga tröttheten har vi skrattat oss genom den här långa torsda´n...har dragit upp gamla minnen=tårarna spruta av skratt!
måste ta mig till m å m nu för att krubba!

jag vill ha dig här på riktigt...


snön faller så vit...

går upp tidigt som 17...tar bussen till gimo...och när vi väl kmr fram,passar gävle på att höra av sig å säga att matchen e inställd...fan va tungt säger jag bara! fick sitta i skolan i 1 timme å 15 min innan vi börja,kul...å ännu roligare va ju att vi hade engelskaprov på fyrahundrafyrtioelva verb idag...å lilla jag hade ju såklart inte pluggat eftersom vi inte skulle vart i skolan,menmen...vi får väl se hur d gick...och jag har absolut ingenting att göra...fett tråkigt...blir ju så himla rastlös...

jag orkar inte se dig såhär längre...jag vet liksom inte va jag ska ta mig till...men det värsta e att jag inte kan göra ett dugg åt det...synd...gråter du,gråter jag...

PUSS,

du får inte röra vid mitt hjärta...

lite småtung dag...när vi väl kom iväg till skolan så hade alla slutat...men tommy tvingar oss å räkna matte...och d va ju vi "jättesugna" på...men han gick,så då drog vi me! man får va busig ibland,d har min pappa sagt! sen stog vi i snöstormen å vänta på bussen i en timme..."suck"...fett kallt...tog ett bra tag innan man tina igen...bakade en smarrig kladdkaka å spela spel me paulina...nu borde jag plugga,men d e jobbigt...
d e sjukt halt ute,kmr ramla å slå ihjäl mig snart...men all snö e underbar! ( vet att jag skriver d jämt,så vid d här laget borde ni fatta att jag älskar snö! )  imorrn bär det av till gävle,åttondelsfinal,kom igen nu tjejer! hejahejaheja!

pusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspuss,

snösnöSNÖ!

det är massor med snö ute! är totalt insnöad,alla bussar inställda,så jag kmr inte till skolan,synd...eller kanske inte! haha,  men så fort dom börjar gå igen så får man väll pallra sig dit...
så mysigt å kolla ut och det ända man ser är snö,överallt!

en värmande kram i vinterkylan,

amanda<3snö

igår hade jag en toppen dag! va till stan me paulina! träffade en go person som jag inte sett sen i somras! när vi kom hem va det MASSOR me snö!!! love it! på kvällen blev d häng me pållis + ngra till...
idag händer det absolut ingenting...pluggar lite,hänger här,kikar film,städar... å snön öser ner utanför,helmysigt!
på tisdag är det skolSm,utan mig...men jag åker me å fryser lite på bänken! kom igen nu tjejer,vi tar dom! 

     
du får inte knacka på min dörr,om du inte är beredd att komma in...
du får inte göra om mitt namn,och börja kalla mig för din...
du får inte vandra på min väg,utan att visa mig ditt mål...
och inte stjäla av min godhet,för att fylla upp ditt hål...
du får inte riva mina murar,som jag omsorgsfullt har byggt...
om du inte skyddar mina drömmar,så att jag kan somna tryggt...
du får inte ha mig som en dröm,när jag vill va din verklighet...
du får inte säga att du hoppas,om du inte tror du vet...
men du får ta den tid du behöver,för att förstå vad det är du vill...
du får be en bön att tiden,du behöver räcker till...
du får samla dina tankar,så att två själar kan få ro...
så att allting,som vi lovade,oss själva kan få gro...


                     

                                                                    jag ÄLSKAR snö!!!

vintermörker...

shulululu!
I'm a happy thing! don't know why...
tröck lite mvgn så d rullar in cash! haha,d e nice!
har sån sjuk träningsverk,men d e ju egentligen skönt!
fotbollen drar igång idag,och jag måste hålla mig utanför planen...fan! men ska pallra mig dit å kika iallafall...
imorrn bär det av till stan med paulina!
ha en helmysig kväll i det kalla vintermörkret!

jag behöver verkligen någon...         

                  love,

så.jävla.glad

jag har dumpat krycksen på heltid! nananana,så jävla skönt!!
körde igång me rehab träning idag...säger bara träningsverk imorrn! asskönt!
har inte orkat gjort ngnting idag,är för trött...sover på tok för lite...så tänkte pallra mig isäng nu...
och det snöar bara mer och mer...underbart! men jag behöver ngn som värmer mig i vinterkylan...

dom som säger att tiden läker alla sår,dom ljuger...

jag ser det snöar

woohoo,det snöar utanför mitt fönster! sjukt fint och mysigt!
igår va jag kvar i skolan i typ 100 år...öppet hus suger...vi skulle åka med rickard hem,haha,hans bil startade inte,askul! så vi blev sittande på sporthallensparkering i cirkus 40 minuter...satt uppe till kl 1 och pluggade järnet...skulle hålla föredrag om mobbning idag...d gick faktiskt bra! matteprovet ska vi nog inte prata om...
va nyss ute och provcyklade,d gick inte så bra...men jag måste cykla till bussen,så man får väl plåga sig själv en stund! ska med adam till gimo på hockey! för övrigt så skippar jag mina krycks mer och mer för varje dag,underbart! det betyder att imorrn ska jag träna!!! yes!  men jag får inte vara me på skolSM och fotbollsträning har jag på fredag me...fan!  ser inte ut att bli ngn fotboll för min del på ett bra tag...men det kanske är lika bra...?  vad vet jag...
menmen...ska börja pallra mig iväg!  hare gött!

             pusspuss,

BVF

igår hade jag å carlsson fett med mys! kikade 2 riktiga tjejfilmer! den ena var rackarns bra...den andra var ju lite...konstig/töntig! haha,
har nyss kmit hem från släktträff,d e kul...tänkte ta mig ner till ishallen nu...mamma e inte hemma,så jag måste gå...men jag e fan skillad på krycks nu,så d kmr gå fint! ikväll e d ensam mamma söker! YES!  haha,jag vet att jag e töntig för att jag tkr d e bra,menmen...sen måste jag skriva lite på mitt föredrag om mobbning...jobbigt...och imorrn e d låååååååång dag i skolan...öppet hus till kl 8...å vi får inte åka hem imellan...tungt!
25 minuter till matchstart...jag MÅSTE börja gå!

   pusshej,       

lycka,

gårdagen var bra. hängde i ishallen och sen hem å lira "med andra ord" med bra people!massor med skratt!
ikväll blire mys med carlsson! love it!
ditt namn stod på min display,jag blev glad!

I still belive in destiny,that you and I were ment to be...

pain

äntligen helg,YES! träningslära provet gick nog hyfsat tror jag...hoppas på d iallafall...haha,jag kom på mig själv igår när jag började packa gympaväskan...jag kan ju för 17 inte lira boll,fanfanfan...blev ju liksom galen av att sitta där på sidan och inte kunna vara delaktig...aaah...men jag börjar bli bättre...ska träna med rickard på onsdag,vare sig knät tillåter eller inte...skönt!
nu ska jag käka lite och sen pallra mig ner till ishallen! d e tufft!

rock on!     kisses,

hatar att vara handikappad...

ville bara säga att kryckor SUGER! har så sjukt ont i armar och händer...vill bara kasta iväg skiten,men då kan jag inte ta mig ngnstans,eftersom knät inte tillåter det...fan! önskar allt vore som vanligt igen...hatar att inte klara mig själv,hatar att vara beroende av andra...men tack för att ni hjälper mig,jag är snart bra igen I hope!

hade sovmorgon till kvart över 12 idag...men dock inte jag...skulle röntga kl 9...tungt...stanna kvar efter plugget å kolla film om HLR...nu e vi grymma på d...så säg till om du håller på å kolar ihop,vi fixart!
fick hem skolkatalogen idag,d e nice! så jag har nyss checkat in alla på skolan...där fanns många som jag inte sett förr...oops,jag har bra koll har jag hört! men aja...ska plugga lite träningslära nu!

du förtjänar hela himlen,
                  
                                              en puss till dig från mig

plingplongbilen

haha,jag har hört att mitt knä är rätt bra...eller kanske inte...körde lite tester på idrotten,harres var ett av dom...d va ett test som jag inte skulle ha gjort...men det är ju lätt att vara efterklok...knät rök ganska ordentligt...fick inte tillbaks det själv = panik...hade det ur led i ungefär 25 minuter...smärta,är ett bra ord för att beskriva det hela!ambulansen kom,(tur att d va pillan,det fick mig faktiskt att känna glädje/lättnad för en stund)...den va fruktansvärt seg...dom ville ge mig lugnande genom ett stick i armen,men usch och fy! lustgas fick d bli! fy 17 va läskigt d va...allt bara snurra,så jag slet bort den äckliga masken...försökte pånytt att dra tillbaks det,men misslyckades än en gång...fan! smärtan blev värre...dom börjar dra i mitt ben,samtidigt som jag å pillan trycker...efter ett tag knakar det till ordentligt och allt är på sin plats igen...det var inte förrän nu som tårarna kom...tårar av både smärta och lättnad! ambulans till sjukan,(första gången)...slår en pling till mamma,som får spader! haha,nästan kul faktiskt! på sjukan händer det inte så mkt...doktorn var knas rent ut sagt...från och med nu är det jag som är "kryckan"...haha,men aja...slapp ju skolan en hel dag iallafall...rätt soft faktiskt! ska upp och rönka imorrn...hoppas allt ser bra ut...
och ett STORT tack till paulina,som har vart med mig hela da'n...det betyder massor! och jag har fått massa gulliga sms/samtal och liknande av braiga människor,tack!
nej nu måste jag in i duschen,hur nu det ska gå...

   kärlek till folket,

lycklig och förvånad

tisdagar suuuger...bara allmännt tråkig...absolut inget kul som händer,men jag skrattar ändå,åt allt och inget! sitter just nu och pluggar träningslära...inte så kul kanske...men d måste ju göras...fick 100 spänn för mitt mvg på svenska "smultronstället"...(ibland e juha fan bra)...haha,ska tydligen få det för varje mvg...dvs,jag kmr inte bli så många kronor rikare! men aja...måste plugga vidare+packa väskan...ha're!

det finns ingen som du...                         pusselipusspuss,

miss pretty smile

jag är glad idag! har inte en aning om varför,bara är det liksom! ganska soft faktiskt!
hade fotbollsuttagning idag,gick sämst,as usual...en anledning till att jag är glad är nog att vi fick sluta typ 3 minuter senare...d låter knäppt,jag vet...men hade vi slutat tidigare,hade vi hunnit med bussen...med andra ord,vi hade kraschat!uscha...men här sitter jag,lycklig som få,trött i mina ben efter en lång,blåsig promenad med carlsson,carlsson,världens bästa carlsson! I just löööve it! jag önskar bara att glädjen jag känner ska vara lite längre än jag vet att den kmr...men aja...dom problemen behöver jag absolut inte tänka på nu...för just nu bara lyser jag!
plugget suger typ nu...har ingen lust att  åka dit på mornarna...men suget kanske kmr tillbaks I hope! bara 6 veckor till jullov ju!  dax att läsa på dom fyrahundrasjuttioelva oregelbundna verben nu...suck...
men du...glöm inte bort att vara glad,ALLT blir så mkt lättare med ett leende på läpparna!

  MASSOR me pussar,

hjälp,du skrämmer mig...

gårdagen var helt okej faktiskt! kvällen innehöll både bra å dåliga saker...
och idag är det farsdag,så jag får väl pallra mig hem till pappsen en stund innan hockeyn...
jag borde kanske plugga lite också...men d e överskattat! e d helg,så ere!
time för en dusch!

jag blir rädd för dig...
jag vet inte riktigt vad du vill,men jag vill bara vara vänner...
du verkar vilja ta det till en helt ny nivå...
kan du förstå att jag blir rädd när du säger att du älskar mig...?


mitt hjärta är öppet och alla bara strör salt...
det gör ont...

                                    pusselipuss,

jag vill ha dig nu,som jag hade dig förut

igår hade jag en mysig kväll med paulina!
idag har jag sovit länge,och kikat hockey såklart!
nu blir det häng med carlsson bland annat!
ha det underbart!

jag tycker om dig för du är vacker...
men jag älskar dig för du är du...

             with love,

på fredagar får man äta godis!

och jag är glad,klarade engelska provet! yes!
maxpulstest i plugget...uscha så jobbigt...lungorna frös ju för 17 sönder!
och på söndag har jag en dejt,med en bra människa,i ishallen! ;) haha,
men aja,ska dra förbi paulina en sväng,sen köpa godis å hem å mysa!
ha en underbar kväll!

sanna vänner har man kvar när dom andra har gått  ,   kyss

ID08,vi är bra!


ilska,tårar och en liten,liten gnutta glädje

du är dum i huvudet!där fick jag det sagt!
måste man be om ursäkt för att man säger så...?
måste man verkligen säga förlåt för att man är ärlig...?
jag tycker inte d...men man får väl ge sig (som vanligt) å trycka ur sig ett förlåt...du får mig liksom typ att gråta...fan va jag hatart...

och ngt som jag hatar ännu mer,(om d nu är möjligt) är att jag är så förbaskat mammig...vill liksom bara ta mina stuff å dra...men jag kan inte...fan...

frisk-och olycksfallslektionen gick great!fan va skönt!jag börjar fatta d där nu!
å skolfotona kom idag oxå...funkar väl...

slut på ord.

puss å kram och nyp i stjärten!                     /  a


trötter

jag e fan tröttare idag än igår...och mina lår e gjorda av betong å ryggen e kass...
sluta klaga för 17!  d kunde ju vart värre...
har gått å vart nervös hela da'n bara för den sista lektionen,frisk-och olycksfallsvård,som inte va idag...jag hoppa av den andra kursen och ångrar mig lite...eller egentligen inte,för den söög...men jag fattar inte va jag ska göra på olycksfallet...har inte en chans å kma in i gruppen å betyget kmr inte överstiga godkänt...men jag ska fanimej klara det här! imorgon får jag en ny chans å gå dit...hoppas d går fint!
för övrigt så har inte dagen vart ngt speciellt...har kikat på ett antal avsnitt one tree hill,bara för att jag älskart,jag blir bara så glad!
tekoppen väntar på mig,så jag ska kila!

puss på're!      /     alcw,

idiot

och där va john bauer gymnasiet ute ur leken! vinst 3-2!  gävle nästa!  YES!
och jag är så sjukt trött...trodde seriöst att klockan skoja med mig när den började plinga kl 5...uscha...men jag är glad ändå,nästan...
hatar att jag funderar så mkt...d suger verkligen...för man drömmer sig alltid bort och allt är jättebra...tillbaka till  verkligheten och ingenting är ens i närheten...jag menar,hur svårt kan d va...?hur svårt kan d va att få en ända dröm uppfylld...?svaret är "jävligt svårt"...mina drömmar brukade vara bra,eller dom är fortfarande bra,men...du bara driver...vet du hur d känns...?man får höra massa bra/snälla/härliga saker och sen inser man att allt bara är på låtsas...det gör ont...jag hatart...mina drömmar är sönderbrända,jag lägger ner allt å håller mig kvar i verkligheten!    idiot!

du får gärna komma hit och skrämma mörkret...   

                                 amanda,

fjärilar

och skolan har dragit igång igen...jippie...inte ett dugg kul fakiskt...jag e bara trött...
ska nog sova snart,med tanke att jag måste upp kl 5(!)...helt seriöst så kmr jag dö imorrn...
för det är ju nämligen dags för omgång 2 i skolSM...så 06.20 går bussen från gimo...John Bauer,here we come!haha,kul att matchen e ute förresten...burr...

och jag har fjärilar i magen...
du gör mig glad...
varför våga inte du...?
varför våga inte jag...?
I wish I could turn back time...

          kyss ,     /  .


jag vet...

lovet är snart slut...suger...
aja...igår hängde jag lite me paulina å sen bio med carlsson...
nice dag!
dagens planer är väl att...jaadu...jag vet inte riktigt...
jag ska nog eventuellt hänga med stigsson och ellan ikväll iallafall,mys...
happy halloween!

egentligen vet jag ingenting längre...men...
jag vet att jag är feg...
jag vet att jag döljer en sanning...
jag vet att jag måste våga ta steget...
men allt gör ju så fruktansvärt ont...
vid din sida,va allt lite mindre suddigt...                 

                           puss ,