20:51


fruktsallad och sverigemål, "smutt" som min pappa skulle säga!

fågelkvitter.

det är sista februari och det känns verkligen som att våren faktiskt är påväg, äntligen.
tog en lång sovmorgon och spenderade sedan dagen på en solig balkong med kaffe och zlatan.

nu: matlagning
senare: storhandling och sverigematch

                  puss.

måndag.

Vet inte riktigt när jag skrev sist, men antar att det inte hänt något spännande. Har jobbat hela dagen och är nyss hemkommen efter två timmars fotboll och fys. skönt! Väntar just nu på hjärtat, alldeles för många timmar sen vi sågs...blir lätt så när varken jobb eller träningar synkar. Imorgon vankas det jobb igen och sen ska här städas! PUSS

måndag.

"det bästa med att mamma åker bort är att hon kommer hem igen och att man får presenter"
och presenter har jag fått allt, alldeles för många.
var overkligt trött igår, sov en timme på natten och körde sedan fram och tillbaka till arlanda.
vilade en timme till på dagen sen.

idag känner jag mig fortfarande seg och fortfarande febrig och förskyld.
men tänkte faktiskt försöka mig på träning ikväll.
känner att jag behöver det.
idag ska jag tillbaka till lägenheten, känns lite konstigt sådär efter så många dagar och nätter här.

                     puss.

!

helt seriöst, sveriges befolkning är ju sämst...
melodifestivalen kan lägga ner!

16:45

igår var det släktträff i torvis, jättemys!
idag har jag jobbat och fått med med alldeles för mycket bröd och godsaker hem!
ikväll blir det mys framför melodifestivalen och tidig sänggång.
ska nämligen hämta hem mamma och juha från arlanda imorgon bitti, 06:05 närmare bestämt...

på återseende, puss.

det blir alltid värre framåt natten.

jobbet gick bra, trots en trötthet som hette duga och en förkylning som tjockade ihop hela huvudet.

försöker just nu att hålla mig vaken tills biggest loser sverige börjar, och förhoppningsvis klarar jag hela programmet.
sen får vi se hur det blir med sömn inatt...
när frossan sätter in är det skönt med två febriga kroppar under samma duntäcke, men när svettningarna kommer däremot, då vill man bara att han bredvid ska försvinna...
hans förkylningssnarkningar och hostan är inte heller så populära faktiskt.
igår natt sov jag sista timmen i mammas säng och inatt sov hjärtat på soffan...
hoppas på en god natts sömn!

                    puss


vill.inte.ha.snö

jag orkade jobba idag.
det var visserligen bara fyra timmar, men ändå.
imorgon är det nio...minst.

har varit ute och skottat nu, så jag slipper imorgon bitti!
för det var faktiskt inge vidare att skotta i snöyran imorse...
nackdelen med hus liksom...skottningen.

               puss och godnatt!

alla hjärtans dag.

jag älskar robin och alla andra nära och kära precis lika mycket idag som alla andra dagar.
fast vi ska ändå gosa till det med mysmiddag och extra många pussar.
om vi orkar det där med pussarna det återstår att se, vi ligger just nu helt off i varsin soffa med våran sjukdom.
feber och förkylning - ingen höjdare!
ska jobba imorgon, hoppas jag orkar det.

           kyss ♥


måndagslycka!

måndagsmyser med robin, te, familjen annorlunda och whirren.
vad gör man inte för att bli av med halsontet liksom...

har förresten blivit av med jobbet som fiskrensspolare!
är så himla överlycklig för det! en enorm lättnad!

sen har jag fått hem fler beställda kläder också.

BRA dag!!
(bara förkylningen kvar nu)

                  puss

19:23

idag har jag legat (ligger fortfarande) totalt däckad i soffan.
har feber och världens förkylning.
tvingade mig ändå till en promenad i solen, dock bara runt kvarteret...orkade inte en meter till tyvärr.
hoppas på att friskna till snarast!
har två lediga dagar att vila upp mig på.

ha en fin söndagkväll!

fredagkväll.

är inte ett dugg taggad för att kliva upp 06:00 imorgon.
vill nog inte spela fotbollscup om jag tänker efter...

sen blir det femtioårs partaj.
kommer.vara.pigg

       godnatt!

onsdag.

blev nyss ihjälskrämd av getingen som satte sig på min hand!!!
jag menar, lever ens getingar nu?!

(är förövrigt ledig idag, skönt)

22:59

efter middag, fika och så ska det låta hos mormor och morfar borde jag nu krypa till sängs, men tänker inte göra det.
jag vill verkligen inte vakna upp till måndag morgon och jobb.
som sagt, jag har ångest och känner mig totalt utlämnad till ödet.
(och till råga på allt så mår jag som en påse skit)

söndagsmys.

var och kollade lillebrors bandymatch igår och bästa killen gjorde mål igen, stolt storasyster.
på kvällen mös vi med tacos, godis, melodifestivalen och en sprakande varm brasa.
brasan behövdes när termometern visade minus tjugotvå grader...

idag gör vi mest ingenting, funderar på en promenad innan det blir dags att fundera ut dagens middag.
imorgon ska jag jobba hela dagen och jag har världens ångest över att bli lämnad ensam med alla kunder i flera timmar, känner mig inte redo för det än. känns bara jobbigt.
morgondagens plus är dock att jag får träna och att mina hemklickade kläder kommer (dom flesta iallafall).

                 puss.

torsdagssnö.

idag har jag haft en helt underbar eftermiddag med bästa carlsson, med pannkakslunch och allt.
massor av prat om allt och ingenting, mys!


nu och resten av kvällen ska jag mysa järnet med mams eftersom hon lämnar kylan för värmen i thailand.
lite avis...
men jag stannar väl här och skottar istället, eftersom snön lyckades komma just precis nu, suck...
vill ha vår!

                puss.

22:26

Jag lider av aggressionsproblem och slog just sönder datorn, bra amanda...

lycka!

är helt i extas efter att ha nätshoppat galet!
jag blir så lycklig!

onsdag.

Försöker förstå vad det är dom försöker få fram i det här dumma häftet...det sägs att provet inte är svårt och att alla klarar det, jag kommer däremot bli den första att kugga. Tanten får helt enkelt bli utan medicin!