sista november.

jobb, sjukhus, klippning, shopping.
allt gick bra.
imorgon börjar julkalendern(!), känns konstigt. har liksom ingen julkänsla alls i kroppen.
sen ska jag dejta på adas med carlsson.

nu: godnatt!

21:43

julshoppingen gick fint idag.
handlade de allra sista julklapparna och det är inte ens december än.
är faktiskt imponerad av mig själv att jag för en gångs skull inte är ute i sista sekunden.

imorgon blir det uppsala igen, fast med mamma.
jag ska besöka farbror doktorn och kolla huvudet ordentligt och sen ska jag klippa mig.
bort med allt trasigt äckligt hår.
men innan allt ska jag jobba några få timmar.

                     puss och godnatt.

måndag.

det blev ingen julskyltning igår.
(ingen dammsugning heller för den delen, så måste väl ta tag i det nu.)
kände inte alls för att ge mig ut i spöregnet faktiskt, jag menar, vad är mysigt med det?
det räckte gott och väl med cykelturen till mamma för adventsfika och middag.
genomblöt.

nej lite städning var det ja, sen ska jag hämta pappas bil  (uppsala imorgon för julshopping med paulina) och sen ska jag träna.

             puss.

första advent.

stötte på ett fyllo igår kväll när jag skulle snabbhandla på hemköp.
han satt där så fint och mumla samtidigt som han gnagde på sin falukorvsring.
han blev sedan utsläpad av bevakningspersonal och lämnad utanför, precis där jag hade parkerat min cykel.
jag fick då berättat för mig att jag var "så jävla kobent" och "bredarslad så inåt helvete", för att inte tala om hur ful jag va, ja jävlar så ful jag va.
jag påpekade att han nog var den enda som sagt att jag har stor rumpa, men det trodde han inte på.
men han hade faktiskt aldrig sett någon så ful och inte så bredarslad som mig heller.
som tur var så va han inte så jävla grann han heller, och det fick han höra...ooups.
har lite svårt att hålla tyst i sånna lägen faktiskt.

det är första advent idag förresten.
det firar jag i min ensamhet...
kanske ska passa på att dammsuga lite och så innan det är dags för skyltsöndag.
hoppas för allt i världen att det har slutat regna då!

                      puss.

november den tjugofemte.

jag har jobbat några timmar på morgonen och nu är det dags för julmusik och lussebullsbak.
sen behöver den här lägenheten fräschas upp en aning, adventstädas med andra ord.
tänkte försöka med en timmes fotbollsträning också innan jag gosar ner mig i soffan.

imorgon är det dop.

                               puss.

jag.är.trött

två timmars sömn inatt.
åtta timmars jobb.
och nu uppsala.

(mina julgardiner har kommit! mys!)

                    puss

klantarsle.

igår ramlade jag med cykeln, rejält.
hahaha.
det var lite halt liksom och jag har så jävla ont i rumpa och knä idag.

idag har jag jobbat några timmar på morgonkvisten.
är sjukligt trött just nu men ska hålla igång hela kvällen med lillebror.
tacomys, film, kinect och övernattning.
härliga lördag!♥

                    puss.



fredagsmys.

det är kallt ute idag och jag trodde nästan att det var snö som gjorde gräset vitt.
det var fel, som tur var.

är just nu hos mams och trixar med bilder som ska framkallas.
det börjar bli dags att fylla de ramar som gapat tomma alldeles för länge nu.

ikväll ska vi på middag hos paps.
men innan det ska jag träna bort träningsvärken jag fått efter gårdagens springning.

                  puss.



liseberg.

mums.

har precis bjudit pappa på hemgjorda hamburgare.
gooott!
nu väntar jag bara på att hjärtat ska komma hem så vi kan gosa.
behöver det.

              puss.

happiness.

idag har jag haft ring på fingret i en månad.
jag är lyckligast i världen!

                       puss.

farsdag.

hej söndag!
det blev sent igår.
lastade av en hög halvpackade pojkar vid bowlan innan jag kröp ner i sängen och tog mig an en film i min ensamhet.
klockan tre hämtade jag upp en genomfrusen pojkvän (som kommit på den ypperliga idén att lämna jackan i bilen eftersom det inte var så långt hem, men det blev visst efterfest också)

idag är det pappas dag.
finaste pappa.
har varit där med paket och sockerkaka.

ikväll är det middag hos mamma.

                         puss.

saturday.

har hunnit med att luncha med pappa och kolla på lillebrors innebandymatch denna kalla, gråa, trista lördag.
ikväll blir det häng med den där tokiga släkten.
kräftor!

                   puss.

elva.elva.elva

och av någon konstig anledning slog jag upp mina ögon klockan 11:11 också.

har varit en fredag med paulina.
promenad, fika och struntprat.
mysigt.

efter mycket om och men så pallrade jag mig ner till fotbollsträningen idag.
resultatet av det är en sposlut amanda.
jag.har.noll.kondition.
men kul var det!

nu: potatisgratäng, fläskfilé och rödvinssås.
det är ju fredag!

                     puss

det brinner i mitt huvud.

den här morgonen började jag på sjukhuset istället.
det är ett himla rännande på mig.
är less på att ha ont i huvudet varje dag så tänkte att dom kanske kunde tala om vad som är fel, men dr. respekta kunde tydligen inte det, så här sitter jag med huvudvärk och inte ett dugg klokare.

nu: soffläge och film.

november den nionde.

började dagen alldeles för tidigt med ett tandläkarbesök.
det var inget större fel på mina gaddar, tur.
sen sov jag några timmar till, behövligt.
nu ska vi promenera i novembersolen.

                       puss.

förlåt.

åh, jag är så himla död och tråkig här.
har verkligen inget kul att dela med mig av.
men ska försöka bättra mig.
nu: fotbollsgalan.

på återseende!

              puss.

torsdag.

valbo med mamma, lillebror, mormor och morfar.

november månad.

det är en ny månad.
en vintermånad, utan snö än så länge.
hoppas det förblir så.
klarar mig utan kylan och snön till julafton faktiskt.

om tre timmar börjar jag jobba.
tycker inte om att jobba kväll...

men först måste det röjas upp lite här hemma.

                      puss.