tvåtusentio - vad hände?

känner att jag bara måste göra såhär.
dels för att det behövs lite bilder här.
och dels för att påminna mig själv om året som gått.
(fast det sistnämda kan ni låtsas som att ni inte läst, jag menar, vem minns inte tvåtusentio?!)

januari.

det var så jävla kallt.

februari.

vet inte vad som hände. (men lillebror var jävligt söt som liten.)

mars.

årlig skidtur, inklusive läskig farbror. vilket kanske inte är lika årligt.

april.

årlig påskcup med fotbollen, och hjärtat kom in i mitt liv.

maj.

100506.♥

juni.


det var början på en fantastisk sommar.
jag fyllde arton år. (var dock sjuk på min födelsedag.)
hade sommarlov.

juli.






stugan!
massor med mys.
sjöliv.
bruna ben. (haha, älskar skillnaden mellan mitt och lillebrors ben.)
extrem cykeltur.
soliga klippor och sena kvällar i en varmt och vackert öregrund.

augusti.





årets härligaste resa, turkiet.
himlans underbart.
kämpade mig även till kebnekaise, med tjugo kilo på ryggen.

september.


tror inte det hände något speciellt den här månaden.
finns inget dokumenterat iallafall.
eller jo, vi gick på den där jävla dieten.

oktober.

vi blev med lägenhet, eller ja, robin blev det. jag hängde bara med. ingick liksom i priset.
det var new york. (en upplevelse för livet.)
det var årsfest.
det var en bra månad.
jag började bli kreativ när det gäller bild.

november.



det var ännu en lugn och fin månad.
livet levdes och "nöjen" upplevdes.
kreativiteten var slutförd. (halsduken var liksom inget avancerat projekt, om ni undrade liksom.)

december.



nu har det varit jul.
en fin jul.

ett fint år har jag haft.
och äntligen kan jag säga att tvåtusentio har varit mitt år, på alla sätt och vis.
hoppas kommande år blir minst lika bra.
och nu tror jag att jag tänker önska er alla ett gott nytt år!

(och, vi ses väl nästa år igen?)

                          nyårspuss!

(ps.säg inte till robin att ni fick den före honom. ds)

(ps.2   jag vet att det förmodligen sitter någon fin själ där på andra sidan som precis läst detta och inte sett sig själv, fast ni borde gjort det. skulle vilja lägga in alla bilder jag har, men det funkar liksom inte, ni vet? hoppas ni understandar det. extra puss och kram till er.)

right here.

då har jag fått den här dagen att gå.
åkte till öregrund alldeles för tidigt imorse.
packade lite fisk.
och sen har jag bara spelat wii.
bus.

nu är det snart fotbollsmöte.
sen ska man visst äta mat imorgon också.

                 puss.

don't stop me now.

jag har nyss varit på bio med hjärtat.
änglagård - tredje gången gillt.
den var bra.

imorgon ska jag följa med robin till jobbet.
sen latcha med jensan.
och sen ska det shoppas maaaaaat.

                       puss.


gott och blandat.

nu är den där julhelgen över.
den man längtar efter så länge och sen är allting bara borta.
allt mys med släkt och fina människor.
ett helt år kvar till nästa.
men jag har iallafall fått fina julklappar.

nu ska jag nog ta en promenad till mamma och lillebror.
och ikväll ska jag nog träna.
om min arm är lite mer rörlig.
har sådär galet ont utan att ha gjort ngt.

                     puss.

Har nyss klätt granen hos mamma. en jätteg...

Har nyss klätt granen hos mamma. en jättegran! tidigare kläddes ulrikebergsgranen. och kusinklapparna slogs in. nu är det jul på riktigt. Imorgon åker jag till gimo med pappa, på juldagen till mormor med mamma. (förlåt att det ser så grötigt ut, använder mobilen, datorn är sämst.) men god jul på er kära vänner. puss och kram!


dan före dan, före dopparedan.

igår fick jag jullov.
ganska efterlängtat!

nu ska jag fördriva tiden med julmusik och städning av lägenheten.
sen nöta ett antal avsnitt one tree hill.
och försöka få tag på min pappa.

förresten visar termometern -18 grader.
den skojar va?
tror jag stannar inne.

                        puss.

du förändrades, sen dög jag inte åt dig.

bjällerklang.

gårdagen var så himlans fin och mysig.
idag jobbar hjärtat.
och jag ska ut i skogen och "låna" en gran med mamma och lillebror.
gooos.
älskar att det snart är jul.
älskar alla julfilmer.

                    puss.

du tror du vet vad jag känner, men jag känner så mycket mer.

äntligen helg.
det är en dag till jullov.
jag har feber och sprängande huvudvärk.
imorgon ska jag till stockholm på ettårs kalas.

                          puss.

jag såg mamma kyssa tomten jag.

dagen spenderades i uppsala med paulina.
kalasdag.
alla julklappar fixade.
känns bra.

och nu då?
nu bakas det julgodis med lillebror.
knäck och kola.

                     puss.


det sista du ser är mig.

okej.
jag förstår verkligen inte vitsen.
meningen.
grejen.
med det som händer.
förstår mig inte på andra människor.
sånna som inte tänker normalt.
logiskt.
skulle aldrig kunna tänka så.
kan inte ens kunna tänka mig att tänka så.

imorgon är jag ledig förresten, skönt.

                      puss.

22:54

den där julhandlingen gick fint.
släktträffen likaså.

labbrapporten idag däremot, den gick inge vidare.
fixar det imorrn.

måste sova.
klockan är ju ställd sådär tidigt igen.

                    puss och godnatt.

dreaming people.

kvällen har bjudit på många härliga skratt.
haha.
underbart.

idolfinalen är slut.
har inte följt det så jag har ingen aning om vad jag tycker egentligen.
fast jag tror att det blev bra.

nu tänker jag hoppa i säng.
galet trött.
hoppas att hjärtat kommer hem snart.

imorgon blir det julhandling i uppsala med mamma och juha.
senare släktträff i öregrund.
great day.

                         puss och godnatt.

drag my teeth against your chest to taste your beating heart.

kort skoldag.
äntligen helg.

ikväll ska jag latcha frisör.
hårfärgning och klippning.
tjejmys med andra ord.

fast först ska jag nog sova en stund.
vore skönt.

                       puss.

någon slags verklighet.

dagens bildlektion spårade ur rejält.
men det var så himlans kul.
mamma säger att...
haha.

nu: promenad med mamma i snöyran.

                   puss.

det vackraste jag vet är att se dig när du sover.

allt jävla skolarbete är slut.
(sånär som på labbrapporten.)
ikväll ska jag mysfira med min "sambo" (haha).
grönsaker, dipp och julfilm. ♥

                       puss.

mikrofonkåt.

en bra dag.
jag är lycklig.

ska spela kaspar i nudådalen.
är så jävla kär i det spelet.
ni vet, julkalendern från tvåtusenett?

              aja, puss.

15:17

och nu är jag så jävla klar!
äntligen.

jag älskar dig.

mindre än halva psykologin kvar.
fattar inte uppgiften men skriver ändå.
kämpa.

nu: frukost och julkalendern.

                  puss.

robin, sju månader. ♥

jag kände formen av din rygg, jag kände att du låg på min arm.

okej, det där med psykologin gick ju inte sådär överdrivet bra igår.
kom liksom ingen vart.
men nu jävlar.
nu tänker jag inte ge mig förrän det är klart.

middagen i öregrund var himlans trevlig och rolig.
och latchandet på ljungvägen likaså.

idag är det andra advent.
det närmar sig.

                       puss.

haha.

alltså seriöst.
jag kan fan inte sluta skratta!



dåligt slut i kroppen.

I believe in miracles.

hejhej hallå.

igår umgicks jag med paulina en stund.
mycket trevligt.
sen blev det tv-spel med hjärtat.
och middag.
senare ishallen.
och skräckfilm.

nu ska jag försöka börja med min psykologi grej.
sen är det tvättstugan.
och senare blir det middag i öregrund för att fira jonny, som äntligen blivit stor.
fin kväll!

                    puss.

blablabla.

jag har skrivit klart min fusklapp till provet imorgon.
fröken kallar det för minneslapp.
men fusklapp låter lite busigare tycker jag.
och jag gillar att vara busig.

                 puss och godnatt.

the time is now.

dagens prov avklarat.
morgondagens återstår.
måste nog börja plugga.
om jag orkar.
(skolan tar kol på mig just nu)
är hundra grejer att göra, hela tiden.
ååh!
positiv amanda, positiv.

                    kyss.

(pållan, du är bra!)

good things.

jag har brännt fingerspetsen på en hamburgare.
gör så jävla ont.
och sen går ju inte kemin sådär lysande heller...

första december tvåtusentio.

äntligen är det december.
äntligen är det julkalendern.
äntligen är det paradiset.
äntligen är det kemiplugg...
fast nej, det är inte äntligen.

              puss.