åhh

kvällens planer var att parta med dom där braiga girlsen, men planer kan ändras...och jag är inte helt glad på min kropp som säger ifrån med hjälp av sömnbrist och huvudvärk...jag är arg. jag vill. men jag orkar inte. F A N
men jag får väl sitta med mina trasiga strumpebyxer på hemmaplan istället då...
bra kväll, braaa...

heartbeats

mitt hus är alldeles nystädat. klockan börjar närma sig två denna natt, natten mot lördag, natten mot robins födelsedag, natten som kommer avslutas med att min mamma väcker mig. dom landar om ungefär fyra timmar, så imorrn blir det ingen sovmorron för mig inte.
jag ska sova i en liten säng, eller egentligen är den ju inte liten, men till skillnad från mammas så. jag ska alltså sussa i min sköna säng, hur kunde jag överge den i två veckor? jag ska sova i ett helt nytt rum, allt känns bara konstigt.
jag trodde att jag skulle längta ihjäl mig efter mamsen, men grejen är det att jag inte ens svarat på alla mejl, alla sms å grejer, bara för att jag liksom inte orkat. det har vart så grymt skönt å va själv, jag har bevisat för mig själv att jag faktiskt klarar av det. det ända som är skönt med att dom kmr hem är att jag slipper göra allting själv, och jag har alltid ngn att prata med.
mina ögon strejkar + att jag helt seriöst har gått och blivit dammallergiker.
bilderna tar vi imorrn va? tack

                 godnattpuss   /   a.wallin

jag ska sakna dig imorgon

kursen igår var seeeg, men kvällen/natten var galet bra med mina brudar. funderar på å kasta upp ngra sköna bilder här senare.
jag har en jobbig dag framför mig, jävlar vad det ska kånkas möbler, dammsugas, torkas golv, tvätta, handla you name it...
hörs sen

                       puss   /   amandawallin

godmorgon världen

ibland bara hatar jag ringklockor på ytterdörren och ringande telefoner, speciellt den här morgonen...allt jag ville var att sova, men morfar ville sätta golvlister, fast vi bestämde att vi fixar det imorrn istället. jag vänder tillbaks till sängen och hinner väl nästan slumra till, då ringer papsen...och som vanligt så ville han bara kolla om jag levde, alltså inget viktigt...bra start
nu måste jag fixa lite, sen ska jag iväg på kurs, riskettan.
ikväll kmr mina fina brudar hit och lagar mat och myser, det gillar vi!

                   puss i ljumsken.

åh, jag skäms ihjäl

det du alldeles nyss sa, det har bara inte hänt. snälla, säg att du skojar?


jag borde kraschat totalt

okej...frågan vi alla ställer oss idag är vafaaan hände igår?! ingen vet svaret. fast egentligen så finns kanske svaret på bilderna, alla hundra burkar och flaskor jag hittade imorse, svar hade man kanske kunnat hitta i mobilens "skickade meddelanden", om jag inte hade varit så pass smart att jag hade raderat allt. svaren finns kanske i brännmärkena på min arm...eller vänta, kan man lita på bilder där folk ligger i badkaret? nej,det tror jag inte. alltså hade vi en mysig hemmakväll i soffan igår, right?

amanda wallin måste skura kladdiga golv och dammsuga ett smutsigt golv.tack pållan för att du hjälpte mig litegrann, det underlättar

                         puss   /   amanda

why don't you come out?

jag undrar lite vad du gör ikväll, vad du gör just nu
jag kan inte rå för det
jag kan inte låta bli att undra vad du tänker på
jag tänker alltid på dig, hur sjukt det än låter
och tyvärr så undrar jag alltid vad du gör

jag är ensam
jag klarar mig alltid ensam
men jag måste ju ändå få undra varför inte du undrar vad jag gör, visst?

jag förstår ingenting, med jag tror att jag bara ville få sagt att jag tänker på dig ikväll, precis som alla andra kvällar...

our own way

godmorgon.
eller ja,det var ju kanske ngra timmar sen jag vaknade,blev väckt av ett telefonsamtal från andra sidan jorden,mamsen alltså.
nu sitter jag här med en liten plutt kusin,och hon tjatar på att vi ska lira sims,jag bangar inte!

                 puusss   /   alcw.

och appropå gröna kaniner så har jag namnsdag idag,fan va coolt.

isn't it ironic?

okej,idag pallrade jag mig ur sängen kl två,hemskt.men det blev ju lite bättre när jag insåg att man ska ställa om klockan idag...
kan ju inte påstå att jag har gjort spec mkt idag,.degat i soffan, krubbat hos papsen, vidare till ishallen och sedan ensam mamma söker med paulina.
gårdagen var sådär jävla awesome,hade gaaalet kul! åh vad jag hatar att det är ett helt år kvar till nästa gång...

och jag hatar känslan,jag hatar känslor...jag vet inte vad jag ska ta mig till,jag vet inte hur jag ska agera,jag vet ingenting...jag vet bara att jag är kass,att jag är dum som utsätter dig för sånt där,jag är dum som utsätter mig själv för sånt här...jag trodde du hade förstått,jag trodde fel...du har hittat min svaga sida,du har hittat den och det känns litegrann som att du utnyttjar det...du vet att jag inte kan säga nej,du vet att jag är så snäll att jag blir dum...jag klarar inte sånt här...

lite bilder från gårdagen:







idag är en bra dag

dagen är här,dagen vi alla har längtat efter,dagen vi så länge planerat för,dagen som innebär ÅRSFEST!
om 90 minuter så ska vi samlas vid frösan,dukning står på schemat.och en del genrep borde vi ha om jag får bestämma,vet liksom inte riktigt hur allt ska gå till.det kan bli bra,jävligt bra.eller så blir det en total flopp...
så nu har jag litegrann att göra,det måste packas grejer (å hur i helvete ska jag lyckas få med mig allt utan att glömma en endaste liten grej?), det måste rakas ben,det måste eldas så det inte är minusgrader i kåken när jag kmr hem inatt,fast jag tror nog att det kmr vara det ändå.
sen ska vi bada å basta också,och dricka lite vin såklart.och ett stort frågetecken för kvällen är ju hur cirkus femton (?) brudar ska lyckas sminka sig å greja när det bara finns två speglar...hmm...
nu är det dags å sätta fart! 
(förhoppningsvis så kmr jag ihåg å använda kameran,så det blir eventuellt en och annan bild här sen)

                  puss!   /   amandalinnéachristinawallin

why can't this be love?

det är fredag,jag har lov,jag är trött...
pållan står och diskar,inte helt okej...själv sitter jag å målar naglar...
kvällen började med en trip till ica,sedan hem för att laga brakmiddagen.
dagens efterrätt: chokladtårta

självklart satt vi bänkade framför idol och sen blev det film.
nu ska det snackas lite skit här vid köksbordet och sedan fortsätter snacket i sängen.godnatt

                    puss

årsfest imorrn!!!


little miss sunshine

jag sitter här med tandborsten i mun,ska alldeles strax kasta mig i sängen och sova så där galet skönt.
imorgon är en sån där tidig morgon igen,men det känns inte så tidigt och jobbigt när man vet att de första nittio minutrarna av dagen spenderas med relax i simhallen,.mhmm
imorgon är även den sista dagen i skolan,det känns alldeles underbart jävla bra.åh vad jag behöver lov!

                      puss och godnatt  

håll mig hårt

min träningsverk dödar mig,helt seriöst. jag kan knappt röra mig...
men nu ska jag fixa lite pankisar,sen ska jag knåpa ihop en uppsats,kuuul...

punkt

åh, jag orkar inte, jag vill inte, jag är less...
alla svar på rättskunskapens frågor snurrar runt i skallen men vägrar fastna, det gör mig lite smått arg...
jag har lust att gråta en skvätt (inte pga rättskunskapen). får man gråta utan anledning? är det okej att gråta litegrann bara för att det kanske känns bättre då? jag tkr nog det
och jag tkr om min pappa, jättemkt. han är bra, jättebra!

                   kyss.

jag vill höra dina andetag igen

skoldagen bestod av styrketräning. morgondagen kmr bestå av träningsvärk,heja.
jag har tagit en paus från "pluggandet",tkte jag var värd det efter att ha lagt fram papperna på bordet,mkt ansträngande vettu...men jag antar att jag inte kan skjuta upp det längre nu, om jag inte vill kugga villsäga,men det kmr jag göra ändå,så varför ens försöka?
har vart med brorsan på tennisträning idag,duktig lillebror,stolt storasyster! grabben har tappat sin nagel också,ser ju skapligt skabbigt ut,...
mamsen glider runt på en moppe i thailand (cool? nej ) och har som sagt vääärldens finaste utsikt. och den hade jag tänkt lägga upp en bild på här,men sladden till telefon ligger somewhere bland allt jäkla bråte,och jag orkar verkligen inte leta...men aja...nu ska jag lära mig fyrtiotvå instuderingsfrågor (good luck). jag fattar inte hur du orkar, jag orkar iallafall inte med dig.

             pusss   /   a.wallin


stereo love

trehundranittioåtta ord skrivna,och därmed engelska uppsats klar! jävlar vad jag känner mig duktig.
det ända som återstår av dagen är att packa väskan och sen krypa i säng,tidig buss imorgon,gymmet väntar...
förresten så verkar allt se ut som vanlig igen,bra d

              puss!

eeh,va?

jag märkte nyss att min blogg ser helt jävla fucked up ut...vette fan vad som hänt,förlåt...

har jag sagt att jag älskar dig?

okej,jag börjar nästan ledsna på att ha ett tomt och tyst hus...eller ja,tyst är det kanske inte egentligen, för jag hör ju min musik, mina andetag och en brasa som knastrar...knastrade,fan.
min engelskauppsats går sakta men säkert framåt.etthundratrettiofem ord skrivna,måste ha minst trehundrafemtio,suck. men jag tänker fanimej inte gå härifrån förrän jag har alla ord skrivna,så ere bara...
pratade en stund med mamma förut,hon har det sådär galet bra,bor en sådär femton meter ifrån havet...låter ju inte alls härligt...

förresten så tycker inte jag speciellt mkt om dig längre, för jag tycker att du är falsk. jag tycker att du bara hittar på saker för att skaffa dig "status", jag tycker det är dumt av dig. jag tycker du ska bli en normal människa och vara som folk är,precis så tycker jag.

                         /   amanda

     nej det har jag inte, för jag törs inte...

single ladies

kort skoldag avklarad, men den fortsätter liksom på hemmaplan
förresten så hade min mamma ringt, jag förstår inte riktigt hur hon tänkte där.ringa mitt på dan liksom...

kan ej minnas din röst

med mötet gjordes inga framsteg direkt,otippat...
just nu sitter jag bara och väntar på att tvättmaskin ska stanna så jag kan hänga upp skiten och sen sova...
förresten så hatar jag alla jävla lärare som lägger tusen uppgifter å skit sista veckan innan lov...måste vi jobba sönder totalt för att förtjäna att vara lediga eller? man blir ju förbannad...så jag har inget liv den här veckan,kul...
tror nog visst bestämmt att det var ngt som sluta låta ngra rum härifrån,

         ciao   /   a.wallin


you belong with me

hallo.
skoldagen gick rätt fort ändå,fast jag va (är) sådär galet trött...
va i väg till ica å skaffa mig ngra vuxenpoäng,kylskåpet behövde fyllas på en aning...bakad potatis till middag,mums.
nu sitter jag bara å väntar på att brudarna i laget ska ramla in,dags för ännu ett fotbollsfestplaneringsmöte...

                puss   /   amandawallin

091019

åh vad jag kmr somna precis vilken sekund som helst,.för hur ska man orka en hel dag i skolan efter att ha sovit cirkus två timmar? skapligt trött,snark...
orkar verkligen inte skriva på mitt engelska arbete,bara jobbigt skit...

the time is now

idag slog jag upp ögonen halv ett,hmm,kanske sov lite för länge...
sen har jag typ inte gjort ett dugg,kikat tv å fixat lite i rummet typ...
mat hos mormor å morfar,sen vidare till ishallen,burr...
nu blir det ensam mamma söker,åh vad jag älskart! pållan kmr hit å sover också

              puss.


everybody was kung fu fighting

schulululu
som ni säkert förstått så har jag å sambon målat heeela dan...och för ngra timmar sen stog rummet klart i en helt annan färg,och jag är sååå nöjd.blev ju tokmysigt!
imorgon ska jag prata med morfar om han kan kma å sätta upp tapeten,för det är ngt jag inte ger mig in på...
det blev världens brakmiddag idag oxå, "grillad" kyckling och hasselbackspotatis. vi kan faktiskt laga mat,även fast grillen inte riktigt ville...
har tagit en lååång och välbehövlig dusch (hade färg ända upp till örona) och nu är jag alldeles ensam och ska nog snart krypa ner i sängen...
 
                     puss å godnatt   /   amandawallin

dagen i bilder...

                                 sånt där roligt förarbete...

                                   Let's get it started

                       jag ska måla hela världen lilla mamma

efter att ha målat väggjäveln tre ggr, så var rummet rött på rikt (d här va bara efter första gången)

             maaatdax!  och jag tkte d va ett bra shortsväder idag

och ngt som vi har haft äckligt kul åt är ju gubben här:

sen har vi ju självklart haft våran sköna målarlåt,men den hitta jag tyvärr inte på...så jävla dålig låt,haha.

nejmen vafan sitter jag här fortfarande för?   godnatt!


godnatt


okej, here we go


                       hawaiipållan skruvar


                   går loss på borrmaskinen

tror d va ett tag sen jag städa bakom sängen...

rummet blev ganska tomt och jag kände mig ensam


           brorsans rum blev desto stökigare...

                                             städtajm

                              mysmiddag



idol nästa!               puss


lät du henne komma närmare?

skolveckans fem dagar är slut,skönt...
mamsen sitter just nu på flyget till thailand,och jag skulle ju inte säga nej till att få åka med till värmen...men istället för att lata mig på en kritvit strand, vid ett tuskost hav, med solens värmande strålar i ögonen,.så ska jag traska in i mitt rum och blåsa ur alltihop, för nu jävlar ska det göras om, hejaheja!
kmr dokumentera heeela händelsen med bilder här, för jag tror att det kan bli en liten,liteen katastrof här...haha

                 puss   /    amanda


                     just nu är det såhär vackert....


a beautiful nightmare

okej,känslan jag väntat på hela dagen är här...jag visste det hela tiden,jag är sån..en mes,en mammas flicka...det spelar ingen roll att jag ibland inte gillar det hon gör,tänker eller säger,.jag älskar henne ändå,innerst inne...för hon är ju trots allt min mamma,min mamma...
     och tanken på att imorgon vid den här tiden befinner hon sig på andra sidan jorden,så himlans långt ifrån mig,gör att jag känner en konstig känsla...tänk om hon aldrig kommer tillbaka liksom,flygplanskrasch,tsunami,you name it...vad skulle jag göra då? förmodligen inte överleva...
     även fast det ska bli rackarns härligt att ha ett eget hus i två veckor så känner jag såhär...självklart kommer det inte vara ngra problem,jag menar jag är ju född till hemmafru? städa,laga mat,elda,tvätta,känner att det är min grej liksom,hmm... 
det är liksom bara just nu det känns jobbigt,och förmodligen när det börjar närma sig hemkomst igen...
     menmen,jag överlever,...jag har ju sånna där bra saker som typ kallas vänner,som tänker bo hos mig omvartannat...det gillar jag!
     det är en dag imorgon också,en både bra och dålig dag...nejmen fan va deppig jag är...skärpning! mamsen kmr ha det asbra och hon kmr komma hem! jag kmr ha det asbra och kommer stanna hemma...
dags och packa väskan,.och just nu är jag väldigt oglad över att jag är med i skol IF...för det råkar nämligen betyda att imorgon är det skolfoto igen,inte helt okej...

               godnatt    /   amandalinnéachristinawallin

jag har hjälp juha packa

           sånna där hinkar som man går på är ju ett måste!


ger du upp så slår jag dig, hårt!

världens bästa (hehe) bok är nu utläst och jag har kanske aldrig varit så uttråkad...
men nu ska jag göra ngt ännu roligare medans jag väntar på ångesten,nämligen städa,woohoo! för jag kom fram till att om jag röjer undan allt krafs på golvet nu,så går det fortare imorrn..åh,jag är astaggad!

                      puss   /    Aw.


run this town

tänkte bara säga att nu ska jag plöja igenom sextio sidor i min bok.
jag har en träningsvärk som dödar mig.
jag inväntar min ångest som alldeles strax kmr vara här.

jag vill ha dig nu, som jag hade dig förut

mötet kom vi typ ingen vart på,tråkigt eftersom det inte riktigt känns som att vi har koll på läget...
övningskörning = tummen upp
förresten så har vi provat våra träningsställ i skolan idag,.och förtillfället så hatar jag att heta amanda wallin (AW)...kul att det kmr finnas tre overaller med just dom initialerna...gaah
men nu ska jag och mamma kolla fotboll och dricka te,mysigt.

                            puss.   /   alcw.

straight through my heart

den här morgonen var ingen höjdare...
klockan åtta kom det snöblandat regn och hagel från han där uppe...precis den tiden när jag skulle ut och härja i gimos elljusspår...jag kan säga att det var precis så kul som det låter.........bra start
skolfotot blev fiasko,men det gör väl inget,.det är ju liksom bara hela skolan som ska se skiten...
nu ska jag fixa lite krubb,sen ska jag pallra mig till carlsson för ännu ett fotbollsfestplaneringsmöte...
efter det ska jag å mamma övningsköra,och shoppa frysen full såklart...

                  kyss   /   a.wallin


somebody call nineoneone

okej,jag lider seriöst av köldskador...har kanske aldrig frysit så mkt...
dagen i uppsala var kalas,fick dock inte hem ngt passande till årsfesten förutom ett par pjux,med klack (!!) vad hände där liksom? lite annat krimskrams blev det självklart oxå...
hockeymatchen var kanske ingen höjdare direkt,men hockey är hockey och jag gillart...
imorgonbitti ska jag springa i kylan,jag vill verkligen inte...och inte nog med d så är det ju skolfoto imorrn me,vilket inte e helt okej...så det är väl dax å leta upp ngn gammal trasa som man kan ha på sig.
sen ska min svenskabok tas ngra sidor närmare slutet...

                   puss   /   amandawallin

you'll never walk alone

jag har läst så många ordspråk,men jag hittar inget jag riktigt fastnar för...
jag har ju fått för mig att jag ska smacka upp en text på min vägg,för det tkr jag är fint...
förhoppningsvis så hittar jag ngt...
men nu ska jag sova.för jag är trött

                   puss i ljumsken

den där platsen är någon annans

vecka fyrtiotvås dag ett är avklarad,skönt...en dag som gick med rasande fart och en rolig idrott.
kvällen är sådär alldeles jätteoplanerad,men det gillar jag.
och imorgon är jag sjuk,bara satt ni vet.

                        puss!

leave a light on for me

klockan börjar närma sig veckans sista timme.
lillebror håller min hand,stackarn kan inte sova som vanligt...tror han fått ngn fixidé faktiskt,han försöker inte ens...men jag vill vara en bra storasyster,så än en gång ska jag bädda ordning på mitt golv.
sen måste jag packa jumpaväskan,och jag måste läsa ngra enstaka sidor i min svenskabok.jag vill verkligen inte

                    godnatt.   /   a.wallin

en svår och jobbig grej

det är kallt i östhammars ishall,äckligt kallt...och inte är det ngt värmande skönlir heller,men det gör inget...för jag tkr om att frysa,jag älskar att kolla hockey,och det är nästan lite extra kul å se dom som verkligen försöker lira bra,men som inte lyckas ngt vidare...
nu ska jag å brorsan göra klart vår morotskaka som vi började med tidigare idag,sen blir det ensam mamma söker för hela slanten.som jag har längtat

                    puss!


har du en famn för mig?

idag är ingen bra dag...
jag är på ett inte alltför glatt humör,kanske för att jag blev väckt av att just du står å plingar på dörrn...
men jag ska rycka upp mig,.
ikväll blir det hockey med en bra människa,ett stort plus för dagen

                           /   amanda.


du är död för mig

det finns en person i mitt liv som betyder väldigt mkt för mig...
du gjorde den personen lycklig,ända tills för ngn månad sen...
anledningen var att du inte ville ha ngt förhållande...och nu så går du och träffar det jävla psykbrytet som du kallade människan...och ni är tillsammans...
asså jag gillade dig oxå,för du gjorde personen glad,du fick den att må bra...
men du har sjunkit så jävla lågt i mina ögon,jag tänker aldrig mer prata med dig,aldrig mer heja,.jag vill aldrigaldrigaldrig mer se dig...usch.
du kanske har glömt att du var rädd för din nuvarande "partner"?
du har tydligen förträngt att människan tagit hem en person till sin lägenhet och försökt döda den?
du är död för mig,helt jävla död...
du har inte bara förstört en människas liv,du har förstört världens bästa människas liv och även mitt...
fyfan,vad besviken jag är
hata är ett stark ord,men jag kan fanimej säga att jag hatar dig,för det gör jag verkligen,..ja,jag hatar dig

sweet dreams

hemma från uppsala och en helkväll med släkten.
fotbollsmatchen är väl inte så mkt att säga om,och för att citera min käre far så är det helt enkelt "för lite våld" i svensk fotboll.oj vad jag har skrattat åt honom idag,så jäkla skön!

jag har ingen aning om vart resten av min "familj" är,hemma e dom iallafall inte...
så jag antar att jag kanske borde sova i tid förengångsskull,vore ju ganska skönt faktiskt...

                     godnattpuss   /   Aw.


jag har stormat omkring i livet

det är lördag,jag har haft min lillebror sovandes på golvet hela natten...grabben kunde ju inte sova,så vad gör man inte?
jag ska hoppa in i duschen,sen måste jag röja undan i mitt rum efter bombnedslaget,som ägde rum för cirkus fem veckor sen...bra amanda,bra...
sen ska jag till uppsala med pappa,släktträff!
myslördag

                         kyss.   /   amandawallin

 

I'll be stronger

det är fredag,äntligen...
jag har nyss slagit upp ögonen efter cirkus en timmes sömn,så himlans välbehövligt.
ikväll har jag absolut noll planer,så jag tänker bara mysa framför typ idol eller ngt,skönt...fast allra helst skulle jag bara vilja vara med dig,men du är åtta månader bort,jag orkar inte vänta så länge

vill ha dig här på riktigt inatt

just nu sitter jag i kökssoffan med mamma på andra sidan bordet,tekoppen i handen och lyssnar på karlavagnen (radio).och ja jag är rätt cool,jag vet...
ska nog börja fixa å trixa tills imorrn,alltså typ packa å greja...för än en gång ska den stora tunga jumpaväskan släpas upp till idrottsgården,dock för sista gången innehållandes fotbollsskor...skönt
sen ska jag sova ända tills tre minuter i halv sju...mhmm

                 puss   /   alcw.

thinking of you

halloooo
det är torsdag kväll,.jag är trött,.jag har övningskört,lååångt,.jag ska göra min svenska uppgift,...

           puss.

du får gärna komma hit och skrämma mörkret

på mötet vet jag inte riktigt om vi kom ngn vart,men vi skrattate ju en hel del om man säger så...
förresten så är hela kåken full med blöta (nytvättade) bruxmatchkläder,.jag är fortfarande arg,.men på ngt vänster är jag glad,och framförallt stolt.kanske för att jag märkte att jag faktiskt kan tvätta,alldeles själv!
nu ska jag packa väskan,klädsim imorrn...

                  tjing!   /   amandawallin

         bara om du ligger tätt intill mig, kan jag bli den jag va förut...

tomma ord

och det finns så mkt ilska,så mkt hat inom mig just nu...
imorgon tänker vi gå till rektorn,vi kan inte ha det såhär längre...du är slut i huvudet...
nu ska jag tvätta matchkläderna,och jag tänker krympa varenda tröja,varenda jävla strumpa...för vad fan får jag för att jag är snäll och ställer upp och tar tvätten? jo jag får en hockeytrunk uppkastad på axeln,en springtur till bussen och en utmaning att få hem den jävla väskan...sen kräver dom väl att jag ska ta tillbaka skiten,men det kan dom glömma...vill dom ha äckelkläderna får dom fanimej kma å hämta dom själva...
coopers-test gick åt helvete,jag har noll kondition och ett strejkande hjärta...
crosstrainingpasset var "imponerande bra",därför tog du över lektionen och ändra på det mesta så allt blev kaos...tex så hade vi ingen lokal,ooups,du hade missat att kolla det ja,otur...
du har förstört min dag,tack!
och snart ska jag på ett sånt där jäkla fotbollsfestplaneringsmöte igen,jag vill helst bara sova...
bra dag,braaa...

         @#¤§%!    /    Aw.

en ändlös landsväg

crosstrainingpasset är sådär alldeles jätteklart.var tvungen att ta en trip  till majvägen för att kunna skriva ut det,eftersom fru jansson inte kunde öppna dokumentet,lite tungt ja...
imorgon är en sådan där tidig och kall morgon,.en sån morgon där löpardojjorna ska snöras på och föra mina fötter framåt på den frysna löparbanan,.en sån morgon där jag ska klara coopers-test...en sån morgon där jag inte vill vakna,utan bara sova tills jag vaknar,men nej.klockan är ställd på 06.27 som vanligt,mums...
inatt åker josefine till turkarna,jag är inte ett dugg avis,inte ett dugg...hare gött!
dax å packa väskan,sen ska jag och min älskade svenskabok gosa ner oss i sängen...

                puss å gonatt   /   a.wallin


ibland skulle jag vilja säga att jag älskar dig.

      

people like me

okej,vi är inte med i skolSM leken längre...ett stycke torsk och en vinst blev det.förmodligen var det högbergskolan (tierp) som gick vidare,dom va ju liksom liiite bättre än oss andra...men vafan,vi gjorde vårt bästa,stundtals lira vi riktigt bra,men det räckte inte riktigt till den här gången...
och eftersom jag är ordförande och kapten och allt vad det heter,så har jag snart femton svettiga tröjor,femton svettiga shorts och trettio svettiga strumpor liggandes i tvättstugan..allt ska tvättas,och jag som inte ens kan tvätta,hjälp?
sen ska jag göra träningsläran och eventuellt så ska jag pallra mig till gimo ishall för å kika a-lags match.mhmmm

 

                        kyss   /   amandawallin - helt slut


oj

jag tvingade wahlis att tala om vart jag skulle lira imorrn,.svaret jag fick var högerback...det var ju inte igår om man säger så...

jag satsade allt och förlorade stort

kan du inte bara vara normal och förklara så jag förstår? det skulle underlätta en aning för mig.kanske så pass mkt att jag skulle kunna bestämma mig...

hjärtat vet mer än vi

skoldagen gick helt okej.fick tillbaka rättskunskapsprovet,en skapligt oväntat resultat kan man ju säga...ofta jag liksom?
nu ska jag ta en liten promenad,hälsa på mormor och morfar en stund.kom på att jag inte träffat dom sen dom kom hem från kreta,vilken var sisådär över en vecka sen,jag är ett dåligt barnbarn,jag vet...
sen ska jag knåpa ihop det sista på träningsläran och tagga till skolSM imorrn,vi måste ju vinna,.tillskillnad från grabbsen som åkte till gävle och kom hem med en förlust,inte bra...

          puss    /   Aw.

höstburr

jag va faktiskt lite duktig idag,jag drog med mig paulina å pallra mig ut i regnet.promenaden blev inte lång,men den va så där höstigt mysig.
nu smattrar regnet på fönsterbrädan som aldrig förr och jag har nyss läst klart bumbibjörnarna för brorsan.
dax för en dusch,dax att rensa bort regnskogen som av ngn konstig anledning börjat växa på mina ben och sen ska jag lära mig lite glosor...
och nej jag är inte knäpp,jag vet att det är kanelbullens dag,inte semlans...men vafan,bulle som bulle?


                       gott vare iallafall

               puss   /   amandawallin - tjockis

the way you make me feel

idag har jag sovit sådär galet länge,skönt
sen har jag å paulina försökt ta oss framåt med våran lektionsplanering i träningsläran,gick väl sådär,orka inte riktigt...
mitt liv e så himlans ointressant,så det finns liksom inget att skriva...men...aja

         puss   /   amanda

regn

idag är jag på mitt allra sämsta humör.
va iallafall in till stan med mamma å juha,antal inköp: noll.   fuck
tror jag tänker dö ikväll faktiskt.

från kylan in i värmen

idag har egentligen varit en bra dag,fast ändå inte. just nu är jag sådär lagom glad (arg), datan har laggat ihop totalt och jag är rädd att historia arbetet är spårlöst borta...det skulle ju göra att vi är tokkörda på redovisningen imorrn...om inte jossan lyckats skriva ut det...hoppas!  men förövrigt så har vi redovisningarna under kontroll,men engelska glosorna har jag verkligen inte orkat eller haft tid å lära mig...jag skulle ju liksom iväg på möte å planera fotbollsfesten,mkt viktigt!
idag fick jag tillbaka två prov,och jag klarade båda två.jag som trodde jag skulle kugga rejält,skönt!
imorrn är det en sån där tidig fotbollsmorgon på en frostig fotbollsplan,en sån morgon när tårna blir till is och hela kroppen skakar...jag längtar inte...

                  puussssss   /   a.wallin