du är den vackraste jag mött.

jag hamnade inte på bowlan.
jag hamnade hemma med en pojkvän som led av migrän.
stackars människa.
är så glad att jag aldrig behövt uppleva det själv.

han är påväg hem från jobbet nu.
då blir det fifa.
jag är lite nördig, jag vet.
men det är ju svinkul.

imorgon kommer lillebror hem till mig, åh!

                   puss.

I know some people search the world to find something like what we have.

det är helg och jag har höstlov.
äntligen.
hade en trevlig kväll igår med fint folk.

har nyss kollat på lillebrors innebandymatch.
förslust.
men lillen var nära ett mål.
sen fastnade vi där och kollade mera bandy.

det är halloween.
det är bowlan.
ska jag gå?
jag vet inte.
kan inte bestämma mig heller.
vi får se.

                      puss.

101025.

den där årsfesten var trevlig och bra.
och pussig.
en fin kväll.

gårdagen var en dag där vi bara var.
gjorde ingenting om man tänker efter.

idag var det ingen skola.
en höstpromenad med paulina blev det istället.

imorgon står det amanda i almanackan.

                 puss.

borta bra men hemma bäst.

tänkte bara tala om att jag är hemma.
skönt.
lessnade ganska rejält på alla människor.
även fast new york inte har speciellt många...
(har upptäckt att jag inte är någon storstadsmänniska egentligen.)
det är så tyst i östhammar.
inga konstant tutande bilar och förbannade förare.
bara bilar och förare liksom.
och det är ännu tystare hemma i mitt hus.
ingen hemma som väntade på mig.
värt.

ikväll är det iallafall årsfest.
(hur jag nu ska orka med det)
men det får väl gå.
blir säkert awesome.
fast det bästa är ju att jag får träffa hjärtat då.
längtar.

måste duscha, sova lite, packa upp(eller så väntar vi med det?) och sen fixa.
jag har iallafall haft en bra vecka trots allt.

                      puss.


bild från Empire State Building.
(dyker kanske upp fler någon dag, om jag orkar.)

ska jag hälsa amerika från er?

imorgon vid den här tiden befinner jag mig i new york.
awesome.

fast jag är sämst på avsked.
tårarna har runnit nästan konstant i över tre timmar nu.
hatar att lämna dom jag älskar.
robin, jag hatar att lämna dig.
och mamma, vi kommer inte ses på tre veckor.
dumma thailand.
och lillebror.
det är alltid samma sak.

varför gråta när man ska åka på en fantastisk resa med större delen av släkten?
onödigt och dumt.
för jag vet ju att jag kommer ha det så himlans kul.
shopping, nhl-match (new york rangers - colorado avalanche) och massa trevligt sällskap.
jag menar, hur bra låter inte det?

men trots allt detta så kommer dom jävla tårarna.
det spelar ingen roll.
känslan av att lämna allt och alla knäcker mig.
klarar inte av det.
jag är en tönt, jag vet.
men jag skäms inte för det heller.
jag vet att det finns många där ute som känner precis som mig.

jag borde börja packa.
lite i sista stunden kanske, men vadå. jag har haft en körig vecka.
blir hämtad strax före sju imorgon, så borde sätta fart.
vill ju hinna sova några timmar iallafall (ensam, helt ensam.)

robin, vi ses på lördag, på årsfesten.
jag tänker kasta mig handlöst i dina armar.
jag räknar dagar, timmar, minuter och sekunder.
längtar så fruktansvärt mycket!
jag älskar dig av hela mitt hjärta.

måste sluta, innan det blir en hel uppsats om hur patetiskt larvig jag är liksom.
men sån är jag.
och jag sätter punkt för den här gången.
jag ska ta amerika med storm.
på återseende.

                 kisses. (måste ju öva)


I love that you make me laugh every day, and often so hard I cry.

förra veckans psykologiprov klarade jag.
och jag hoppas verkligen att jag klarade religionen idag.
och naturen (kemi) imorgon.
väldigt mycket skola nu tycker jag.
(och det sista skolfotot någonsin är taget, yes.)

så jag ska som sagt plugga ikväll igen.
och laga mat.
och tvätta.
och börja packa lite, åtminstonde fundera på vad som ska med.
jag har ju liksom inte ens en väska förtillfället.
kanske borde lösa det problemet först.

nu vet ni vad jag gör idag.

                    tjing!

22:28

sveriges match...pinsamt.

jag försöker bli religiös och förstå alla religioner.
utan något vidare resultat.
får se hur det går imorgon.

godnatt!

om ni undrade.

jag tror visst bestämt att jag ska byta lite hårfärg.

sen ska vi fika hos våra fina grannar.
så det så.

stay with me honey, stay with me.

en kort måndag som vanligt.
alltid lika skönt.

har dock en jobbig vecka framför mig.
kommer inte att va glad.

och det börjar bli kallt ute.
för kallt.
och höstigt.
jag vill ha sommar.
sena, fina kvällar med fint sällskap.
man får inte alltid det man vill ha.
speciellt inte det här.
man får vara lycklig ändå helt enkelt.
och det är jag.
jag är lycklig!

och hela min helg var bra och fin.

nu måste jag duscha.
frisören snart.
har en känsla av att mycket hår kommer försvinna.
gaaanska slitet.

                      puss.

jag önskar du visste hur mkt jag faktiskt älskar dig.

jag insåg nyss att...
igår var det en vecka sen vi flyttade in i lägenheten.
igår var det en vecka kvar tills jag befinner mig i NEW YORK.
så jävla häftigt.
har hela tiden känts som en evighet tills dess, men nu är dagen snart här.
mhmm.

idag har hjärtat planterat skog.
jag sov länge, kollade tv, städade(!), pluggade(!!) och svängde ihop mat till min karl.
duktig tjej.

ikväll blir det mys i ett blåbär.
saknat!

                   puss.

101007.

idag har jag lyssnat på en galet bra föreläsning.
skrattade så tårarna rann.
alla människor är lika mycket värda.

bråktajm!

                          puss.

forever and ever.

det är höst ute.
kallt och ruggigt.
om ni inte redan märkt det liksom.

jag har liksom ingenting att skriva.
jag lever bara mitt underbara liv med min fantastiska familj och pojkvän.
gör sånt man gör i min ålder och bara har kul.

idag har vi fem månader.♥
tiden går så fort, fast ändå inte.
och detta ska firas, med tvättstugan...
hur romantiskt?

                      puss.

hjärtat bankar så våldsamt för dig.

jag är ju sämst på att uppdatera.
men helgen har bestått av flyttning.
lägenheten är hur fin som helst.
dock långt ifrån klar.

hjärtat har spelat match idag.
resultat: armbåge ur led.
stackarn.


måste sova,   puss och godnatt!