I'm stuck in the middle.

har nyss kommit hem från en hel dag med föreläsningar.
tråkigt.

nu tänker jag inte göra ett dugg.
ska försöka ta tag i labrapporten lite senare.

                   puss.

i rymden finns inga känslor.

hej.
idag ska jag träna fotboll.
och åka hem till mamma och mysa med lillebror.

                   puss.

imorse såg vi i rymden finns inga känslor.
sjukt bra.

sol, vind och vatten.

åland var fint.
eller ja, inte för att jag var iland eller så men.
trevligt var det iallafall.

nu är det fångarna på fortet.
annars händer det nog ingenting ikväll.
ett bad har jag nog allt förtjänat tror jag.

                     puss.

helg.

äntligen fredag.
ska på middag hos pappa ikväll.
mysigt.
imorgon blir det åland.

                       puss.

110126.

har nyss avnjutit en lång, varm dusch efter en fysträning med fotbollen.
imorgon får jag förmodligen säga hej till träningsvärken igen.
skönt.

igår gick pingisbollen fram och tillbaka på bigatans köksbord.
lillebror var bäst.
underbara unge.

imorgon är det en lektion.
sen tvättstugan.
senare dags för träning igen.

                      puss.

the way you are.

idag har jag bakat massor med bullar.
råkade bli jättebullar.
mer av det goda liksom.

har även plundrat granen på bigatan.
lite sent kanske, men lillebror ville ju vara med.

nu: spårlöst.
imorgon: cooper-test.

                          puss.

fuck you, fuck you very very much.

igår var det trevligt mys hos linnea och marcus.

har nyss letat efter cykeln i två timmar och är så jävla genomfrusen.
jag vill ha tillbaka den!
kan ni förstå det va?

nu blir det soffhäng innan det är dags för träning.

                        puss.

du är för dålig för att kasta sten.

gomorgon lördag.

har nyss ätit frukost.
snart är det dags att vandra runt hela big city östhammar för att leta efter cykeln.
ska fan spöa den som tagit den.
sen ska jag baka bullar.

                  puss.

bad day.

det där med "happy day" får jag nog ta tillbaka.
skulle nyss dra med mig cykeln till affären för att slippa bära.
(rätt smart av mig faktiskt.)
det var bara det att cykelhelvetet inte stod i det översnöade cykelstället längre...
och för er som undrar, JA någon har alltså tagit, snott, stulit you name it, MIN cykel!

vad fan har folk för fel liksom?
varför ska dom förstöra för andra människor?
den är iallafall polisanmäld.
men vad hjälper det...
så om ni ser den så kan ni ju hojta till.
eller om det är DU som tagit den så skulle jag väldigt gärna vilja ha tillbaka min älskade king.
tack på förhand.


happy day.

äntligen är det fredag.
som jag har längtat.
är helt sopslut i kroppen.

ska vila lite framför en film.
ladda lite tills jag ska pallra mig till affären liksom.

ikväll är det mys på schemat.
och imorgon ska jag sova lääänge.

                     pussen.

bara för att jag förtjänar det.

efter många utbrott och panikattacker så är jag äntligen klar.
det firar vi med ett varmt bad.

hjärta.

hej.
idag har jag kissat i en burk.
"fyfan vilket bra piss" var kommentaren av skolsyster.

har nyss varit och fikat och kollat film i huset bredvid mitt.
trevligt.

och det där med skrivandet igår gick ju sådär.
men nu kan jag inte skjuta på det längre.
har ett antal fina, långa timmar framför mig...

förresten så tycker jag att det är dags att han jag älskar kommer hem.
han som tydligen skurit sig i fingrarna idag och sytt ihop allt igen...
hatar att jag är lättlurad.
och jag hatar ännu mer att han utnyttjar det.
ska slå honom i huvudet tror jag.

                            puss.

ps. jag har träningsvärk idag.

jag älskar att du nästan ramlar omkull av minsta vindpust.

idag har jag suttit och granskat människors dörragerande i skolan.
käkade lite blängsylta liksom.
och appropå käk så åt vi på HR:s restaurang idag.
så.jävla.gott.

nu har jag tränat.
länge.
hela kroppen skakade.

nu tror jag att jag ska ta tag i mina uppsatser som ska vara färdiga på fredag.
känns som att det är lite i sista laget faktiskt.
men bättre sent än aldrig liksom.
visst?

                    puss.

falskhet.

började dagen med att springa satan på konstgräset.
tror lårkakan börjar ge med sig.

annars händer det inte speciellt mycket i mitt liv.
jag lever liksom bara.
och har det bra.

nu är det dags för film.
en vhs dessutom.
trodde knappt att sånna existerade och fungerade fortfarande.
men fel hade jag.

imorgon är det en sån där jobbig onsdag.

                        pussen.

falskhet.
jag tycker inte om sånt.
bara onödigt liksom.

love.

jag är så trött och slut i kroppen.
har dragit på mig en liten lårkaka till på köpet också.
men det gick ju faktiskt bra.
och kvartsfinalen var inte långt ifrån.

nu är det one tree hill.
snart middag hos mamma.
sen ska jag GÅ till ulrikehill.
soffmys.
(hoppas mina ben bär mig ända fram bara.)

                      puss.

vinnare eller förlorare?

imorse var vi och kollade på lillebrors bandymatch.
duktig kille.

nyss var pappa och erika här på fika.
trevligt.

nu är det sån där "viktig" fotbollsmatch på tvn som tydligen måste ses...
hmm.

imorgon är det väckning alldeles för tidigt.
samling halv sju för cup i hallstavik.
usch.
vill ju sova.
hoppas min fot håller.
är lite tveksam till det faktiskt.
menmen.
hejaheja.

                          pussar.


golden.

tre dagar.
tre lektioner.
mera buss än skola.
ovärt.

nu tänker jag göra absolut ingenting.
och ikväll ska jag till gimo och bli livrädd.
så det så.

                         puss och kram.

!

åh jag är så trött på att höra det hela tiden.
att jag tydligen har ont i mitt knä.
det borde väl jag kanske känna bättre själv?

bara för att det sitter ett knäskydd på mitt ben så behöver inte det betyda att jag har ont.
eller har jag missat att knäskydd lindrar smärta?
nej, juste.
det sitter bara där i förebyggande syfte.
för att jag inte vill få ont ifall något händer.
dumt att vara utan och riskera att få ge upp fotbollen.
mitt liv som aktiv människa liksom.

så jag säger det igen.
jag har inte ont i mitt knä!
jag vet det.
jag känner det.

                      punkt.

(på söndag ska jag spela fotboll, ska bevisa att jag inte har ont.)

kyssa dina fina läppar.

även idag har vi bara haft en lektion.
skolan är rätt krävande ibland.

nu har jag ingen aning om vad jag ska göra.
senare ska jag iallafall träna.

                    puss.

elfte januari.

första skoldagen är nu avklarad.
en lektion.
jodå, ibland har vi det bra.

nu ska jag inta soffan och ett antal avsnitt one tree hill.

                     puss.

dreams.

idag har jag gjort sånt som alla borde göra på lovets sista dag.
det vill säga ingenting.
bara slappat.

imorgon börjar skiten igen.
sista terminen.
någonsin.
aldrig mera skola!
det låter så bra.

fast som sagt så är jag ju inte nöjd med schemat.
kolla bara.


men det får väl gå.
hoppas dom fixar till det.
onsdagar känns ju rätt ovärda.
(den blåa lektionen har jag liksom bara varannan vecka.)

                            puss.

du kan åka över dan.

idag är en trött och sliten dag.
kroppen värker på alla håll och kanter.

och till råga på allt så lider jullovet mot sitt slut.
känns förjävligt faktiskt.
speciellt när schemat ser ut som det gör...
bara massa långa hål överallt.

nu: tvmys.

                     puss.

handikapp.

idag har jag spelat fotbollscup i gimo.
det gick sämst.
haha.
men kul var det iallafall.
och nu kan jag inte säga annat än att det känns i kroppen att man spelat.
glad att jag slipper åka dit imorgon också faktiskt.

nu ska vi handla mat.

                        puss.

zombievarning.

idag ska jag städa mitt rum.
ser ut som ett bombnedslag.
eller som att det varit inbrott.
allting är upp och ned vänt.

sen ska jag träna fotboll.
imorgon är det cup, tidigt...

                          puss.

jag hjärtar dig.

idag har det varit filmmys hela dagen.
underbart skönt.

ikväll blir det ett varmt bad och ett glas vin.
för vi har ju trots allt åtta månader tillsammans idag.


                       puss.


femte dagen i januari månad.

har nyss varit på bröllopsdagsmysfika hos mormor och morfar.
nu ska jag nöta lite one tree hill.
och senare är det middag hos robins pappa.
mys.

                    puss.

du, jag älskar dig.

igår pratade jag i flera timmar med fina mormor.
mysigt.

idag har jag varit i uppsala.
själv.
avfärgade samt klippte håret hos cilla.
sedan sprang jag väl in i en och annan affär också.
när jag ändå höll på liksom.

lillebror åkte till teneriffa idag.
eller det kanske inte var dit han skulle.
skit samma.
han är iallafall för nuvarande i ett varmt land någonstans i världen.
och en sak som jag vet säkert, det är att jag är avis.

snart är det fotbollsträning.
springa utomhus, jajamän.
och så ligger lillebror i poolen.
hmm.
livet är inte alltid rättvist, haha.

                         puss.

andra januari.

idag är en dålig dag.
extremt dålig.
en sån dag där man bara vill försvinna för alltid.
japp, precis sån dag är det.

det nya året suger.

välkommen tvåtusenelva.

idag börjar det nya året.
det gamla är historia.
en fin historia.

idag är det ju som för de allra flesta, en lugn dag.
gårdagen var trevlig.

har även räknat ut att det är exakt fem månader till studenten.
awesome.

                       puss.