med dig var allt på riktigt, ingenting var fel. förutom att jag inte dög och blev sårad en del.

det är söndagkväll och jag vill inte ha måndag imorgon.
visserligen kan jag vara hemma, men jag hoppas på att vara frisk.
och är jag inte det så åker jag till skolan ändå.
jag klarar inte av att bara gå hemma, jag klättrar seriöst på väggarna.

förresten så är jag galet glad över att jag inte är en kändis och slipper på så sätt vara med i blåsningen.
jag skulle bli såå grundlurad.
fast om jag tänker efter så behöver man inte vara känd för att bli lurad.
det funkar ändå.

tänker hälla i mig fjorton koppar te nu och hoppas på det bästa.

               puss   /   amandawallin - jag fattar ingenting.

förresten så gillar jag starkt att papsen betalar in våran new york resa imorgon, mhmm.

don't stop believing.

helgerna går alldeles för fort.
idag är jag skapligt taggad på att träna, faktiskt.
men jag ska inte träna, för min kropp säger ifrån.
porträttet är färdigskrivet, känner mig ganska nöjd med det.
nu ska jag busa med lillebror.
förresten så kan jag inte sluta skratta åt min röst som egentligen inte finns.haha

                kyss. (för den som vill bli smittad)


varför inte bara stänga av solen fort?

jag har nyss kollat på film.
jag har en kropp som värker.
jag har en stigande feber.
jag har ettusensju ord skrivna på min uppsats.
jag har fortfarande ingen röst.
underbara lördag.

med dig vid min sida.

det är lördag.
jag har knappt ngn röst.
det är snö upp till fönstren.
och snön bara fortsätter falla från himlen...
jag vill inte längre.

nu ska jag skriva en uppsats om min morfar.
jag tänker inte ge mig förrän den är klar.
it means att jag kmr sitta här hela dagen, hela helgen, med ett huvud fullt av noll tankar och idéer.

nej, jag har inte tid med det här längre.

              puss.

för etthundrasextioåtta timmar sen var jag lyckligast i världen.

jag minns det som igår.

som sagt så bestod kvällen av tvmys med lillebror.
eller snarare en däckad lillebror.
söt.

nu är jag trött.
så trött att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen.
men jag antar att jag ska leta mig till sängen och sova.
för att vakna upp imorgon med värk i varenda muskel jag har i min kropp.

    puss och godnatt.  /  amandawallin - jag vill inte.

I know you want to have love, love, love, sex and sunshine.

veckan är slut, värt att påpekas.
det är ngt som inte står riktigt rätt till i mitt lilla huvud, jag liksom skrattar och flamsar om/åt precis allt.
men jag antar att det är bra?
och jag antar (vet) att det är ni som gör det, och jag älskar er för det.
nu fick jag det sagt också.
eller vad säger ni om jag säger;
- "invandrare" som ramlar med cyklar?
- klassrum som stinker och handtag som lossnar?
- vattenflaskor på utsidan av väskan?
jamen ni fattar, ni får liksom dagarna att gå så mkt bättre.

idag har jag slutat skolan alldeles okej jättetidigt.
blev till att hyra film och bli fet tsm med paulina.
och numera har jag sjungit bort min röst totalt.
men det gillar vi.

ikväll blir det tvmys med lillebror.
sooom han har sett fram emot det.
tror nästan jag ska sno en puss till av grabben då, haha.

och appropå puss, eller mys, eller whatever, så fattar jag inte riktigt vad som händer med alla pojkar i världen.
okej, jag tog i när jag sa alla.
men vad händer med allt ni säger att jag är.
jag ska skaffa mig ett självförtroende och säga tack, jag försöker.
men jag är inte riktigt där än.

förresten så har jag en jobbig helg framför mig.
jag tror det stavas  s k o l a r b e t e.
men så blir det när man skjuter upp allt till sista stund.
men jaja, littlebrother väntar på att bli krossad i vändtia.

     tjingeling!


22.11

okej, det här med vägmärken hit och polismanstecken dit, det är inte riktigt min grej.
eller alltså jag fattar ju vad som menas med dom.
jag är ju inte helt tappad bakom flötet liksom.
men vad jag menar är att, varför kan inte skyltjävlarna heta ngt normalt, ngt enkelt?
för vem fan kmr ihåg namn som;
- förbud mot trafik med fordon lastat med farligt gods?
- varning för fordon med förspänt dragdjur?
och sen alla dessa jävla orienteringstavlor hit och dit.
orienterar gör man i skogen.
punkt slut, så är det.
eller kanske att man orienterar sig fram på främmande vägar, men ändå.
jag ger upp, jag kör på känsla imorgon.

           godnatt!

och jag kan inte låta bli att hoppas att vi blir helt insnöade imorgon, nu när skiten ändå faller från himlen.
det skulle va galet skönt.

?

jag försöker att kontrollera min smärta.
jag försöker att vara glad, men det känns i mitt hjärta.
vad ska man göra när hoppet har tagit slut?
hur ska man veta vilken väg som tar en ut?

vandrar på en väg, vilsen och tom.

den här dagen har gått så galet segt, och jag kan inte direkt påstå att den har varit spec kul heller.
men det är sånna dagar man får gömma bakom leenden.
leenden som egentligen är stora svarta hål.

förresten så är det inte okej att snön vräker ner utanför.
kan ingen bara förstå att jag vill ha vår och sommar nu?

nu ska jag plugga in ett antal vägmärken tills imorgon. (tror att jag orkar)
kul jul.

              puss  /  a.wallin - lite trasig.

I used to rule the world.

jag är äckligt genomfrusen efter en mkt målrik hockeymatch.
paradise hotel på tvn.
känner mig faktiskt ganska okejglad.
fast tröttheten tar liksom över mtt liv.
det är inte okej att larmet står på nollsex.tjugosju imorgonbitti.
då kommer jag vara trött (igen).

jag vet inte vad jag ville säga med det här egentligen.
antar att jag ville visa att jag fortfarande lever.

              puss.

what if you were left with a stonecold heart, and you're all alone, just falling apart. would you raise again?

det är galet kallt ute.
och det är ännu mera galet kallt i ishallen där jag alldeles strax kmr befinna mig.
jag hjärtar hockey.

skoldan gick kalas.
jag har varit glad.
jag har sprungit i kylan med en häl som inte pallar trycket.
tillslut hamnade jag på gymmet istället.

äntligen har jag tagit tag i mitt svenska porträtt.
jag vet numera massor om min kära morfar.

förresten har jag mkt bra vänner,

tjing!

you never were, and you never will be mine.

jag antar att du inte läser det här.
men om du gör det så vill jag bara säga att jag är egentligen inte arg på dig.
jag är aningen besviken bara.
och jag vill att du pratar med mig, förklarar liksom.
skulle kännas bättre.
tack!

förresten så är jag galet otaggad på att springa utomhus imorgon.
det är fan plågeri.

   godnatt.   /   Aw.

jag levde i en dröm.

inatt drömde jag att ett plan skulle ta mig till thailand när jag vaknade.
synd att det bara var en dröm.
jag skulle liksom behöva det nu, på alla sätt och vis.

jag tål inte att se er två tillsammans.

jag vet inte riktigt vad som gör ondast.
att veta att du ljög(?) för mig eller veta att du är så inihelvete feg satt du inte vågar säga ngt.

jag skulle vilja skrika ut allt du sagt.
allt du sagt bara till mig, hemligheter.
men jag tänker inte göra det, för då reagerar jag precis som du vill.
jag tänker inte sjunka så lågt, så lågt som du gjort.
jag är starkare än dig.
jag vet det.
jag klarar mkt, jävligt mkt.
men ngt säger mig att det här är inte okej.
det gör ont.
jag är trots allt inte mer än människa.

jag trodde aldrig att dagen skulle ta slut.
jag trodde aldrig att jag skulle behöva genomgå det här.
jag trodde aldrig att, äh vafan.
vem bryr sig.
varför inte bara plocka ur mitt hjärta och stampa på det?
det skulle göra mindre ont.

men så, nu har jag sagt allt jag ville, och nu är det slut med allt.
ni ska inte behöva höra allt tjaffs ngt mer.
jag är så över det, snart.
imorgon kanske.
hoppas.

                 kyss.

var vi verkligen på låtsas?
var ingenting sant?
du har delat på mitt hjärta och nu står det på kant.


att hoppas på något fint är att skjuta sig i huvudet.

jag har nyss blivit skjuten i huvudet.
eller stucken i ryggen.
eller, ja, you name it.

jag hjärtar min magkänsla, den funkar jävligt bra.

tårar märker man, men om hjärtat blöder, vem ser det?

jag är lättlurad.
jag vet det, du vet det.
jag vet att du uttnyttjade det och trodde det skulle funka.
men jag är fan inte dum i huvudet.

jag vill bara dö.
det gör så mkt ondare att veta än att inte veta.
trodde jag betydde så mkt mer.

I'm falling apart inside.

tjugosju timmar...
det gör ont att inte veta.


I am helpless sometimes.

tjugofyra timmar...

and now you're gone, it's like an eco in my head.

jaha, helt plötsligt är helgen alldeles jätteslut.
men jag skulle kunna sammanfatta det hela med att den var bra.

gårdagen hos julia var ganska fullspäckad med skratt och flams.
och till er som fått ett lite oväntat sms, så ber jag om ursäkt.
spelar man spel så gör man, haha.

ikväll tänkte jag försöka mig på en träning, får se hur det slutar.

next, promenad med mamma.

             puss.

det känns så bra, fast vem vet...

om du var min.

det är fredag.
det är helg.
jag är glad.

jag kan ha gjort ngt galet hemskt mot en kär vän idag.
eller jag vet att jag gjort det.
alltså jag tror aldrig jag känt mig så dum.
men vill man bli fin så får man lida pin.
och jag måste bara säga att jag älskade ditt ansiktsuttryck, haha.

minusgraderna utanför mitt fönster börjar sakta men säkert öka, det känns faktiskt inte riktigt helt okej.
men vad gör man inte liksom.

imorgon kommer den där fruktansvärda träningsvärken vara på plats igen.
fast det gör ingenting egentligen, det är ganska skönt.

         pusselipuss.

(jag hatar att min dator inte funkar fast vi formaterat om hårddisken, så jävla surt.)


tillbaks på ruta ett.

okej, det ända som återstod att göra med min computer var att återställa hårddisken.
det gör faktiskt lite ont att se och veta att just nu plockar den bort ngra tusen bilder.
bilder fulla av minnen.
allt börjar om från noll igen.
men jag antar att sånt är livet.

du finns i mina drömmar när jag sover.

det är onsdag.
än en gång har jag snott juhas dator.
och ännu en dag är jag galet trött.

jag har nyss övningskört en sväng.
gick väl fint.
jag tänker skippa träningen, för idag har jag ovanligt ont.
kanske var det inte ett sånt smart drag att latcha boll imorse trots allt.
men det är liksom smällar man får ta.

nu funderar jag på att sparka igång min dator, datahacker som man är...
eller så kastar jag bara ut den genom fönstret.
det låter liksom som en bättre idé.
för jag vet redan nu att jag kmr bli såå arg.
och jag vet precis vem som får ta emot alla "fina" ord.

jag vet knappt vad jag babblar om längre.

tjing!

du får mig alltför lätt ur balans.

jaha, än en gång har min dator kraschat ihop, totalt.
jag är så galet less på skiten.
har just nu snott juhas, eftersom jag har ett starkt behov av att skriva här.
även fast det kanske inte är spec många som är intresserade.

men aja, jag lever, mår bra och är förtillfället ganska overkligt glad.
det är helt okej faktiskt.

jag har inget mer att skriva.

              puss!

var mitt hjärta gott?

om ni undrar över den otroligt dåliga uppdateringen här, så är det så att min dator typ krascha i fredags.
men den verkar funka nu iallafall, om fem minuter är den väl död igen.

men helgen har jag iallafall spenderat i hallstaviks sporthall.
gruppspelet i lördags gick fint, gick vidare till idag.
men idag hade jag min plats på läktaren.
för jag har numera en inflammerad häl, kul...
kollar man på dagens tabell så ser det inte så bra ut.
men spelet och kämpaglädjen var underbar.
jag gillar er brudar.

nu ska jag seriöst gräva ner mig någonstans.

                  puss.

hold my hand and never let me go.

skolveckan är slut.
imorgon kommer en galen träningsvärk bo i min kropp, det känner jag redan nu.
men det är bara skönt.
fast kanske inte när man ska spela fotboll.
förresten så fungerar inte min häl någe vidare bra, får se hur det blir imorrn.

just nu är det eva och adam med lillebror som gäller.
han är bra söt min prins.






                puss.

jag vet inte vart det tar oss.
men jag vet att jag tänker vara lycklig.
du gör mig lycklig.

om jag skulle hålla om dig i evigheter, så skulle det ändå inte vara länge nog.

idag är en sån dag där träningsverken hittat till min kropp.
det gör ganska ont faktiskt, helt sjukt.
ngt annat som är helt sjukt är att min häl är för fucked up för att funka.
inte okej.
men jag tänker inte klaga, för egentligen är jag overkligt glad.
och overkligt trött.
det hjälpte inte att sova ngra enstaka timmar efter skolan, men skönt vare kan jag säga.

        puss.

21.48

träningen gick sådär dåligt som det bara går.
men på lördag ska jag lira cup iallafall.
fast på ngt konstigt vänster så vill jag inte spela.
men jag antar att det hinner ändra sig igen.
hoppas kan man ju alltid göra liksom.

små lätta moln.

ännu en dag har gått.
en dag där jag inte gjort ett dugg faktiskt.
förutom att tränat och snackat.
sånna dagar gillar jag.

jag har alldeles nyss hjälp lillebror med läxan.
jag vill också ha läxor om årets månader och grejer.

ikväll ska alla vackra, söta, go'a människor till gimo på knutmasson.
men det ska inte amanda wallin, för hon ska spela fotboll.
för hon vill så väldans gärna lira cup på lördag.
och får jag inte vara med tänker jag tjura ner mig totalt.
nejdå, så illa är det inte.
jag har ju faktiskt typ tusen happenings på lördag, så jag klarar mig nog.

       kyss.   /   Aw - glad i hjärtat.


someone new.

efter en cirkus nittio minuters promenad i kylan har jag nu tinat och jag känner att alla fyrtio lager kläder jag har på mig inte behövs längre.
det känns som att vi har pratat om allt som finns att prata om och det gillar jag.

nu blir det paradise hotel och sen sova.
alla tidiga mornar börjar imorgon igen...

             puss.


I remember every word you said.

idag har jag klarat av den första skoldagen.
skolan är verkligen inte rolig.
fast jag har ju en del roliga vänner.
vänner som säger lite tokiga saker ibland.
(josefine, det är nu du ska ta åt dig, haha.)

imorse funderade jag lite på vad jag egentligen gjort under de senaste tre veckorna.
jag kom fram till att jag skulle kunna beskriva mitt lov med ett enda ord, ingenting.
jag har gjort ingenting, hela tiden.
eller visst har jag spelat fotboll, firat jul och nyår och så, som vilken jävla svensson som helst.
men annars har jag bara gjort ingenting.
det var visserligen skönt, men såhär i efterhand så känns det ganska ovärt.

men jag antar att jag fortsätter med ingenting ett tag framöver.

tjing.

den här delen av mitt liv kallas att vara dum.

okej, jag har faktiskt inte så fruktansvärt mkt ångest som jag trodde att jag skulle ha.
kanske är det din förtjänst.
men frågan som vi alla ställer oss är hur, var, när börjar vi imorgon egentligen.
det finns absolut ingen som vet.
men jag ska ta reda på det, alldeles strax faktiskt.

men nu blir det till att avnjuta lovets sista timmar framför paradise hotel.
okej, jag kanske ljög om att ångesten inte är så fruktansvärd.
jag vill inte till skolan.
verkligen inte.

            kyss.

sunshine for you.

hallo.
om ni undrar så har jag spenderat den sista dagen på mitt jullov hos mormor och morfar med lillebror.
en bra avslutning.
och jag kan inte påstå att jag pluggat ett dugg på lovet.
så man skulle ju kunna säga att jag har en hel del att göra med mitt porträtt.
men vafan, är det lov så är det.

next, granplundring.
vet att det är lite tidigt för det, men den barrar så lalalaaa mkt.

om ngra timmar hörs vi igen, för då kmr jag garanterat uttrycka all den ångest jag känner inför imorgon...
det är sån jag är.

            puss.



det finns en bild av dig i allt jag gör.

tänkte bara säga att träningen var äckligt jobbig.
men ändå så hade jag galet mkt energi.
och det hela gick faktiskt ganska bra.
drog mig kvar cirkus en timme för lite allmänt, behövligt snack med carlsson.
och nu sitter jag bänkad i soffan, johan falk ju!

            puss.

take your memories, I don't need them.

lovets sista söndag är halvvägs borta.
ingenting blev som planerat.
men jag är glad ändå.

har nyss varit på en lång, kall, vinterpromenad med mamma.
och om cirkus en timme ska jag röra på fläsket lite till, fotbollsträning såklart.

                puss.




it hurts with every heartbeat.

det är lördag.
en lördag där jag inte har ett smack planerat.
en lördag som är den sista lördagen på mitt jullov.
en lördag där min kära vän blir ett år äldre. ♥

en lördag där jag återvänder till tvn istället...
 
              puss   /   amandawallin - besviken.


                                  ja må hon leva, ja må hon leva. hurrahurrahurra!

hate is safer than love.

jag har ingenting att skriva.
noll tankar.
men om någon enstaka timme ska jag ta mig till papsen för mat och mys.
det gillar jag starkt.
så nu kära läsare vet ni var jag befinner mig ikväll.

              puss!

I don't believe in angels.

idag, precis som alla andra dagar, är jag trött.
men jag pallrade mig iallafall upp relativt tidigt för att käka lunch (frukost) med mamma.
sen hade jag visst en klipptid bokad, allt hår putsveck.
eller nej, vågade inte klippa bort så mkt faktiskt, bara det som behövdes, nog för att det var typ en decimeter...

och för ovanlighetens skull så tänker inte jag göra ett smack idag heller, galet skönt.
förresten så är min garderob typ färdigsnickrad.
fattas bara en hylla och dörrarna såklart.
och jag har insett att jag har alldeles för mkt kläder.
jag äger kläder som jag aldrig använt och kläder jag inte hade en aning om att jag hade.
ganska onödigt faktiskt.

                kyss.

berätta hur du gör.

idag är det kallt ute, äckligt kallt.
och i hela stan är det bara våran bil som inte startar, varför?
det gjorde mig en aning arg.
för bara för det så var vi tvungna att gå ända upp till boda.
köldskador är bara förnamnet.

men iallafall, just nu håller vi på att bygga garderob igen.
det går bra, och jag kan faktiskt snickra, kors i taket.

                puss.




jag andades (precis som man alltid gör)
det frös i ögonfransarna och när jag kom in tina alltihop och blev såhär vackert.
vattenfast mascara, vad är det?

hjärtat slår skiten ur mig.

hundra gånger varje dag vill jag tala om det för dig.
men jag kan inte, törs inte.
varför ska det vara så svårt?

jag vet inte varför jag inte sover.
men jag antar att jag hade lite för mkt tankar och funderingar inom mig som var tvugna att släppas ut.
och sen tar jag på mig eldvakten (skämt)
kåken blir ju svinkall när det är tjugo minus ute.

men jag tror faktiskt att jag ska slå ner skallen på kudden nu.
känns som att jag kan behöva det.

               puss och godnatt.

never say never.

mina fotbollsben värker.
dom gör faktiskt riktigt ont.
min höft är en aning blå.
men det ska göra ont att sparka boll.
det ska kännas att man kämpar.
och kämpa gjorde vi, men det räckte inte riktigt hela vägen fram.

men jag tycker att vi ska vara nöjda.
det borde vi.
vi hade inte en lätt grupp, men ändå så lyckades vi prestera helt okej.
bra lirat brudar, bra!

just nu är det hockey som gäller.
och man kan ju inte säga annat än att det blir en hel del mål.
men det ser ju ut att bli ett brons iallafall.

             puss.   /  a.wallin

jag borde kraschat totalt.

jag är äckligt nervös.
varför blir jag alltid det?

action speak louder than words.

idag har jag fått en stämpel.
jag är sämre än dom andra.
men det gör ingenting.
kanske svider det en aning att höra dom orden.
men ändå så gör det ingenting.
jag vet det redan.

men imorgon ska jag spela fotboll.
hoppas att jag har en bra dag och vet hur man gör.
annars kommer allt gå käpprätt åt skogen, och det vill jag inte.
vilket lag jag kommer spela i är det ingen som vet.
frågan är ju om ens tränaren vet.
men jag vet iallafall vart jag vill spela.
så det så.

nu ska jag nog sova (och försöka tagga till en aning.)
för imorgon ska vi lira kickass bra fotboll!

                puss   /   amandawallin.

jag ska skrika så högt att änglarna ramlar ner.

jag vet inte vad jag ska skriva för att du ska bli berörd.
men när jag ser dig blir jag varm.
och du ler, för att du vet (?)

kom och ta hand om mina skakande händer.

för en sekund, (eller snarare ett antal timmar) trodde jag verkligen att jag skulle orka hålla mig vaken.
men nej, jag orkar inte.
jag är för gammal för sånt här.
nu slocknar jag, godnatt!

(men heja sverige!)


jag känner mig så trygg hos dig.

jag har nyss insett att jag inte kommer orka titta på hockeyn inatt.
och jag kommer inte få kolla hockey imorgon heller, för då har jag helt plötsligt fotbollsträning, (okej, det visste jag om, men ändå, jag hade liksom kind of förträngt det.)
jag vill inte spela cup på tisdag.
hoppas jag inte blir uttagen.
fast vi har ju faktiskt inte speciellt mkt folk.
men tänk om jag blir uttagen.
jag som har en hälsena som bråkar med mig lite från och till för tillfället.
då kan jag väl inte spela?

jag tänker för mkt.
jag vill spela cup egentligen.
egentligen tkr jag att fotboll är roligt.
fast egentligen så handlar ingenting om fotboll, absolut ingenting.
det handlar om vad jag egentligen känner, tycker, vill.
det finns så många egentligen.
det är bara jag som krånglar till det.

när blev det så svårt att göra lite kärlek?

vaknade imorse (mitt på dagen) av att det var tretton(!) grader i mitt rum.
det är fanimej inte okej.
och jag har ingen aning om vad som är fel.

resten av dagen spenderades i soffan med film och spel.
och förresten så utklassade jag lillebror på hockeyspel, den ni!
haha, men det här blev kasst.
hejdå.
            puussss.

Close your eyes, hold on tight.
I'm sending you my love from a distance tonight.
Close your eyes, hold on tight.
I'm dreaming of your face, cause I miss it tonight.

we belong together.

jag tänkte skriva några vackra tankar, men jag kom inte på en enda en.


gör något vackert av allt som går sönder här.

jag blir arg.
det går inte att ladda upp bilder på facebook.
hatar orden misslyckad uppladdning.
men imorgon flickor och pojkar, då finns det bilder att kika på, det lovar jag.

nu tänker jag sova.
för det är ngt pucko som lagt en fotbollsträning imorgonbitti klockan nio.
klockan nio har jag egentligen inte vaknat på långa vägar, men jag får väl göra ett litet undantag då.

               puss och godnatt.

ibland är det okej att vara barn

när jag tänker efter så är det alltid okej att vara barn.
vi hjärtar pulkaåkning.






jag lever min dröm

det är en ny dag, en ny månad, ett nytt år.
gårdagen var helt okej faktiskt, inget mer att säga om det.

idag är en lugn dag.
ska hänga i getabacken en stund.
sen är det dags för julafton (bättre sent än aldrig) med paulina.
en bra start på året helt enkelt.

                  puss.