ingen vind kan blåsa omkull oss nu.

skolan var totalt värdelös.
wahla hade bestämt att vi skulle köra kondition imorse.
alltså bara jag och josefine.
(tror han tycker att vi har dålig sån eller något.)
men iallafall så sa att att vi skulle springa i en timme(!).
det gick ju som det gick.

sen ritade jag i några få minuter.
och sen knata vi ner i till bussen, i snörusk.
många svårdomar från min kära vän.

fotbollen igår var ganska tråkig.
eller det var ju en bra match och så men.
jag orkade inte sitta still och kolla helt enkelt, utan sysslade med andra tokiga saker.
jag blir så rastlös.
och jag orkar inte med skolan heller.
mycket nu.
men snart är det lov.
måste orka.

                     puss.


21.00

idag var jag ledig.
tog en lååång sovmorgon.
bara mööös hela dagen.

nu är det el classico med honkan och robin.

imorgon är en ovärd skoldag.

              puss.

en himmel i advent.

första advent.
äntligen.
mysigt.

blir skyltsöndag om ett tag.
julstämning på hög nivå.

sen: middag hos mamma.
senare: ensam mamma söker (sista avsnittet)

gårdagen var helt okej förresten.
tack.

               puss.

!

jag har hittat ett spel på facebook som jag tycker är kul.
eller mer eller mindre blir beroende av.
fast jag är kass.
det heter döda lill-erik.
låter hemskt.
men det är kul, jag lovar.
(värt inlägg.)

13:27

det snöar ute.
jättemycket.
kommer bli fast i skolan.
hela helgen.

ikväll ska jag mysa med robin.
och matts.
eller ja, umgås iallafall.
kommer nog bli en fin kväll.

(josefine har spårat ur på facebook, helt och hållet.)

                   puss.

21:54

jag har ont överallt.
och är trött.
tänker dejta kudden nu.
och min pojke.
dubbeldejt.
(hoppas all värk går över.)

                  puss

don't stop me now.

ibland hatar jag vinter, snö, blåst och kyla.
idag var en sån dag.

tänk er:
mig.
en cykel.
storm. (motvind dessutom)
bitande kyla.
och en spårig isgata.

det kan ju bara sluta på ett sätt egentligen; vurpa.
fast jag klarade mig idag, och tur var väl det.
var måttligt irriterad ändå liksom. (och kissnödig)

nu är jag bara irriterad och förbannad.
jag fattar ingenting av det här svenska föredraget som ska hållas imorgon.
får man vägra?
jag hoppas det.

nejmen jag får väl iallafall ge det ett försök.
det får bli som det blir helt enkelt.
och det är då det känns extra bra att ha den där pressen på sig...

och sen blir jag helt lycklig när jag börjar framåt tolv imorgon, och snickaren kommer klockan sju...
hjärta sovmorgon.

                            puss.

complicated.

jag kände för att göra om här.
kanske i lite brist på annat.
men ändå.
får se ut så här ett litet tag nu.

har lite panik över att jag inte fattar hur man ska skriva ihop muntliga nationella.
hoppas det klarnar imorgon.

nu ska jag ta en snöig promenad med hjärtat.
sen paradise hotel.
och till sist lotta på bråkmakargatan.
(blev så himlans sugen på att se den när vi drog filmkommentarer vid middagen.)

                      puss.

it's may be winter outside, but in my heart it's spring.

bion var bra.
och rolig.
jag skrattade.

idag har jag kollat lillebrors match.
och städat.
alldeles för mycket.

nu är jag barnvakt åt lillebror.
andreas är oxå här.
spejtajm.

längtar tills robin kommer hem och sover med mig.
behöver honom.

                   puss.

jag tog en kula för dig och fick en smula tillbaks.

stockholm och mässan sög.
lessnade ganska fort.

snart är det mat och bio i uppsala med kusinerna.
och robin såklart.
due date.

                puss.

nattmössan.

imorgon ska jag på studentmässa.
det ska bli jättekul.
eller det var iallafall vad vi sa till syon.
men det kanske kan vara givande, vad vet jag.
jag vet ju ingenting.

                 puss och godnatt.

I am not a robot.

idag är en konstig dag.
det händer så mycket samtidigt som ingenting händer.

är så orolig för mamma.
saknar robin. (tycker det borde vara dags att sluta jobba snart va?)
spelar yatzy med lillebror. (knäcker han totalt, tycker nästan synd om honom. men bara nästan.)
snart är det paradiset.

                  kyss.

frost.

nationella är skrivet.
skönt.

nu: vilotajm.
sen: vara duktig.
senare: tvättstugan var visst bokad...

                     puss.

det brinner i mitt huvud.

jag är så glad över att jag orkade vara duktig igår.
har nyss läst igenom texterna inför nationella i svenska i morgon.
hatar nationella.
känns som att så mycket står på spel.
läraren har satt press på mig.
men det ska nog gå bra.

nu är det tv / film / te mys.

                puss.

en tuff brud i lyxförpackning.

lördagens släktgrej var som vanligt.
många skratt och tokigheter.
senare hamnade vi hos johan.
ganska spårat.

igår hände absolut ingenting.
tvhäng hela dagen.

idag är jag ledig.
precis som alla andra måndagar förtillfället.
och jag tänker vara duktig.
måste vara det.

                    puss.

så mycket bättre när vi är tillsammans.

igår var det en galen, heltokig kväll hos min mamma.
idag har vi haft robins mamma och syster på besök.
och snart ska vi traska iväg mot pappa för att ta oss till gimo.
släktshotefräs.

sen ikväll vet man inte vad som händer.
kanske något kul.

               puss.

14:06

jag lider av prestationsångest.
men får fantastiskt stöd på hemmaplan av min kärlek.

och förresten är jag redan less på snön (slasket) som finns överallt.
kallt och äckligt är just vad det är.
hatar vinter.
(utom när tomten kommer.
och när man får åka pulka vill säga.)

punkt.

jag måste ta mig i kragen.
jag måste ta tag i mitt liv.

det här håller inte längre.

plockat rakt ur huvudet måndagen den åttonde november.

det var varmt.
det var sol.
det var sena kvällar.
det var roligt, festligt, tokigt och underbart.
det var turkiet sommaren tvåtusentio.

jag har nyss kollat igenom bilderna och kan inte säga annat än att det var en fin vecka.
jag vill göra om det.
vill vara där igen.
jag vill vara där med er.

fly on the wings of love.


                                   jag hjärtar dig.


pärlor av glas.

vill ni veta vad jag har gjort idag?
ingenting.
hur skönt?
väldigt.

fast egentligen så har jag ju faktiskt promenerat.
(den lilla stunden jag inte spenderade med mys.)

men man får faktiskt ha sånna dagar.
speciellt när det är höstlovets sista dag.
fast imorgon är detnog ingen skola.
inte om man tar sig en titt på schemat iallafall.
skönt.

och nu då?
nu blir det ensam mamma söker.

                         puss.

the world looks so much brighter with you by my side.

idag har jag tränat fotboll.
alldeles för tidigt.
ville sova lääänge.
imorgon.

nu: middag hos mamma.

amanda♥robin.
6 månader.
jag älskar dig.


101104.

mamsen är hemma.

love is my drug, is my medicin.

har nyss plockat ihop studsmattan.
i regnet.
tillsammans med lillebror.
nu är det städtajm.
(mamma kommer hem imorgon förstår ni, annars skulle detta aldrig hända, nästan.)

ikväll blir det middag hos mormor och morfar.
sedan bio.
lillebror har valt.
mysigt.

och jag önskar att robins dröm är allt annat än sann.
och att min rygg ska sluta plåga mig.

det var allt för den här gången.

                      puss.

I love how I can hear you smile in the dark.

igår tränade jag fotboll.
inomhus.
det var ganska kul.
och jobbigt.

idag kom lillebror hem.
och så har jag tvättat tre maskiner tvätt.
och städat lite.
och diskat, lagat mat och vattnat blommorna.
(mamma, tror du måste komma hem innan jag blir alltför ansvarsfull, haha.)

börjar bli dags att kasta lillebror i säng.
och även mig själv kanske.

                puss och godnatt.