torsdag.

idag är jag som sagt ledig.
jag måste plugga.
har prov imorgon.
det är bara svårt och tråkigt.
jag vill göra roliga saker.

(jag tycker att mamma ska sluta jobba så att vi kan åka redan nu.)

                      puss.

17:02

värdelös skoldag.
snart ska jag jobba.
imorgon är jag ledig.
då ska jag plugga pedagogik och sen åka till uppsala med mamma.

                  puss.

birthday.

hej, det var ett tag sen.
men det har inte hänt något spännande ändå så.

igår gick jag i skolan en stund.
sen bakade jag, bakade massor.
för idag fyller min älskade tuss år.
och det tänker vi fira med thaimat och fotboll...
det är ju trots allt HANS dag.
han bestämmer.

blir alltså ingen träning för mig idag heller.
provade spela boll imorse i skolan men min kropp säger ifrån.
den varken orkar eller fungerar.
blir så less.

nej nu måste jag sätta fart med städning och allt vad det är.
fixafixa.

                        puss.


I feel good.

ingen middag i granngården idag.
ingen bowlan heller för den delen, orkar inte.
blir familjemys istället.
och just nu håller vi på att ladda upp inför earth hour.

                  pyss.


hjärta fredag.

nu är det helg igen.
så skönt.

just nu sitter jag bara och väntar på att lillebror ska komma hem från skolan så vi kan mysa järnet.
sen ska vi åka och kolla på en ny cykel till mig.
börjar ju bli vår nu liksom och då måste man cykla och känna vinden genom håret.
(det gör man ju i och för sig bara man kliver utanför dörren en dag som denna, men ändå.)
sen väntar jag lite extra på att hjärtat ska komma hem (har längtat hela dagen) och sen att han även tar sig hit för det är tacomys på bigatan ikväll.
sen grönsaker och dipp.
mhmm.

imorgon ska jag jobba några timmar innan vi ska in till petterssons på middag.
och sen får vi se om även jag hamnar i stadens bowlinghall.
beror kanske på hur trött jag är.

nu hör jag lillprinsen min komma hem, dags att kila!

                       puss.

hej torsdag.

det blåser storm och isbjörnar ute.
fast jag ska nog trotsa vädret och gå en sväng till fina mormor och morfar.
innan jag ska jobba liksom.

                  kyss.

23 mars.

universitetet var som jag förmodade.
tråkigt som f*n.
man måste tydligen vara värsta snillet också.
tur för mig att jag inte vill plugga vidare.
inte på en gång iallafall.
vet ju liksom inte vad jag vill bli när jag blir stor.
(fast stor är jag ju faktiskt redan.)

nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra.
inget bra på tv och vi har ingen glass hemma.
försöker bota halsen på alla sätt och vis.
varma drycker funkar liksom inte längre.

ska nog börja lägga in bilderna jag tjatat om förresten.

                    puss.


paniktårar.

jag får panik över att min fotboll tas ifrån mig.
i torsdags tränade jag inte eftersom jag var i sälen.
idag tränade jag inte pga min förkylning.
på torsdag kan jag inte träna för att jag ska jobba.
min kropp behöver träning för att fungera.
jag behöver träning.

imorgon ska vi till uppsala universitet.
tråkigt.

mamma, lillebror och robin, jag är så himlans glad att jag har er.
ni gör min dag fin.

                   puss.

tusen gånger starkare.

idag har jag sovit massor och sen bara slappat med mamma.
sjuka familjen alltså.

nu kollar jag på en unge i minuten och räknar matematik med robin.
snacka om att man glömmer fort hur man gör...

(glömde bilderna idag, kanske imorgon.)

                 puss.

home sweet home.

ville bara säga att jag är hemma nu.
så.jävla.skönt.
fast har ju haft det bra.
oftast iallafall.

bilder tänkte jag eventuellt kasta upp på facebook imorgon eller någon annan dag när jag har tid.
är ju ledig imorgon.
ska sova länge.
tror jag behöver det.
min förkylning är fortfarande allt annat än bra...

ska åka till mams nu.

                       puss.

vi drar till fjällen.

hej.
nu är väskan färdigpackad inför helgens sälenresa.
kommer nog bli toppen.
har hört att det ska vara sol, sol och åter sol.
hatar bara det där med avsked...
och att sova ensam.
sen att jag mår som en påse skit just nu är väl en annan femma.
har dragit på mig robins dunderförkylning med snor, halsont, hosta och feber.
hejaheja!

nej, jag har inte tid med det här.
har fortfarande ett antal saker som måste fixas.
och sen ska jag mysa och pussas, bara för att det är det bästa jag vet.
(vi kanske hörs innan söndag.)

                       puss.

jag behöver sommar.

idag är en sån där dag där inget går bra.
en dag där jag bara gråter och tycker dåligt om mig själv.
varför vet jag inte.
ska rycka upp mig.
eller rättare sagt, gosa ner mig i soffan och vänta på familjen annorlunda och en unge i minuten.
måndagar bjuder på bra tv.

(jag borde börja packa för fjällen, vet bara inte vad jag behöver ha med mig.)

                           puss.



I will be popular.

fotbollsdagen i skolan igår var väl kanske inte så mycket pest och pina som jag trott.
fast ändå rätt dryg.

släktträffen var mys.
och melodifestivalen vet jag inte vad jag ska tycka om.
dansen är väl häftig, men texten...

idag har jag lekt med fiskarna på robins jobb.
dom var fula.
jättefula.
och döda.
utan huvud.
och nu ligger dom i en låda.
där JAG har lagt dom.
duktigt.

nu ska jag ta hand om min sjuka tuss.

                    puss.

it's friday, I'm in love.

började dagen med svinkalla, blöta fötter på en snöig konstgräsplan.
verkligen jättebra start på dagen...
annars har jag inte gjort så mycket.

nu tänker jag roa mig med att spela kung fu panda på xboxet.
fast jag inte ens vet hur man gör.
måste ju underhålla mig själv tills hjärtat kommer hem.
(borde kanske städa och så men det är liksom inte lika kul.)

ikväll är det tacos och semla hos mamma.
mys.

och sen imorgon ska jag slösa bort HELA dagen på någon jävla skit tränarutbildning som jag inte ens vill gå på.
(helgen är förstörd innan den ens har börjat.)
men vad gör man inte...
sen blir det släkthäng för hela slanten.

                 puss.

love.

I was waiting for the longest time,
and then you were there,
standing right in front of me.

hallåhej.

naturboken och jag kanske inte blev bundisar igår direkt.
men jag har iallafall skrivit provet.
och nu kan jag inte göra annat än att hoppas på det bästa.
(som alltid när det gäller naturkunskap.)

snart ska jag på "möte".
är nervös.
fast mest för att jag inte vet vart jag ska eller vem jag ska träffa.
men aa, det visar sig väl I guess.

har nyss ätit lunch med mamma också.
var väl trevligt.

ikväll ska jag träna.
bara för att slippa dåligt samvete över latheten.

                   puss.

onsdag.

ikväll är det bara jag, naturböckerna och mitt nyslingade hår.

(och sen alla andra fina själar på bigatan såklart.)

               vi hörs!

sol.

nej, skivan till testet var inte borta idag.
sadface.
och jag hade absolut noll vilja till att ens försöka ta mig långt upp i nivåerna.
känns som att det kvittar liksom.

nu ska jag borra ner mig i naturböckerna.

sen ska jag träna fotboll även fast jag allra helst bara skulle vilja sitta hemma och äta semla.
men jag kanske hinner med det också om jag har tur.

imorgon ska jag åka till cilla och förhoppningsvis bli lite fin i håret till på köpet.

(förresten så är en etta påväg hem till min studentmössa.)

                 hejdå.


21:43

åh satan i gatan vad jag är lycklig!

(trots att det är yoyo-test om tio timmar.)
(hoppas skivan fortfarande är borta.)

I need you tonight.

i ett x antal timmar har jag nu försökt ta tag i mina naturböcker, utan resultat.
har prov på torsdag och jag orkar verkligen inte.
borde ju ha alla krafter i världen med tanke på att det här är det första prov vi har sen jullovet.
är ju inge synd om mig egentligen.
fast ändå.
lite kanske?
nej nu ska jag köra en timme innan familjen annorlunda.
mina måndagsprogram

                puss.

och förresten, jag har inte sprungit coopers idag. (lycklig)

bajs.

imorgon är tanken att jag ska springa coopers igen.
bara för att jag var så himla dålig sist.
(har hört att vi har pedagogiska lärare som jobbar med elevers självförtroende.)
tänker vägra.
spring själv gubbjävel.

nu ska jag träna fotboll.
(för min kropp är säkert inte redan död.)

sen ska jag ha tacomys framför solsidan med min man.
mannen som förövrigt har tvingats dras med mig i tio månader idag.
men jag vet att han är lycklig för det.
och det är jag också för den delen.

             puss.


jag hjärtar dig.

vem vet inte du, vem vet inte jag.

matchen gick ju helt sämst för mig idag.
har alldeles för höga krav på mig själv.
till er andra: bra jobbat!

just nu ligger jag helt utslagen i soffan och väntar på melodifestivalen.
känner mig helt borta faktiskt.

så, nu vet ni vad jag har för mig denna lördagskväll.

                    puss.

hejaheja!

igår var vi i stockholm och firade robins bror.
det var trevligt och mysigt.

idag ska jag spela fotbollsmatch.
är inte ett dugg taggad.
orkar verkligen inte.
mår så jävla illa (som jag gjort den senaste veckan.)
vill bara må bra.
hoppas det ordnar sig!

               puss.

vår?

efter skoldagens enda lektion åt jag lunch på adas med mamma.
mysigt.

just nu håller jag på och tvättar.
sånt som måste göras liksom.

ikväll ska jag träna.

ps. det är inte så att någon skulle vilja gå på min studentskiva?
har nämligen två biljetter jag gärna blir av med.

                puss.

för vi har tagit studenten.

eller jag önskar att vi hade det.

den här dagen har till största delen bestått av kortspelande.
ovärt.
och fika såklart.
det är ju iochförsig väldigt värt.


och sen var vi ju och hämta studentmössorna.
fina.


fast min mössa är ju helt fail.
alltid händer sånt mig.

vem fan tar studenten år 201?
vem tror dom att jag är, jesus eller?

mamma har iallafall pratat med dom och dom skulle försöka fixa det om dom fick en bild på det vi var missnöjda med.
jamen vi skulle ju säkert blåsa dom på en etta.
vad ska jag med den till annars liksom?
puckon.

nu ska jag laga mat, lax och potatis.
har längtat.

                     puss.

jag ska springa så fort jag bara kan.

har nyss tränat.
sjukt jobbigt och nu kan jag inte säga annat än att jag är slut i kroppen.

igår när jag skulle sova fick jag en bild av att jag skulle dö i en bussolycka idag.
jag gjorde inte det.
bra va?

nu tänkte jag kolla på dagens bygglov.

              tjing!

lycka.

studentmössorna finns numera på skolan.
hoppas att dom inte glömt min.
och om min finns, så hoppas jag att den passar.
idag är det TRE månader kvar.
high five på den!

slapp yoyo-testet imorse eftersom skivan var borttappad.
(nästan ännu mera high five här.)

nu tänker jag nog sova en liten stund.
är så sjukt trött.
sen ska jag äta middag med mamma.
och efter det ska jag åka till gimo och träna på konstgräset.
hatar det där konstgräset.

                 puss.