18:21

åh jag vill verkligen träna ikväll.
vill springa, inte sparka boll.
inte just idag.
bara det att mina lungor inte klarar att dra in luftens alla minusgrader.
what to do?

!

Är numera bilägare, sweet!

torsdag.

igår skjutsade jag till arlanda och blev sur för att jag åkte därifrån i bil, inte i flygplan...
muntrade upp mig själv med lite shopping på ikea och gränby.
var dock inte så överdrivet uppmuntrande med tanke på att jag strosade omkring all by myself.

idag har jag jobbat och nu vankas det middag med mamma och lillebror innan vi kvällsäventyrar lite.
sen ska jag sova (vet inte riktigt när jag gjorde det ordentligt sist) och tänker inte kliva upp förrän mitt på ljusa dan!

                      puss.


knutmasso - vasaloppet.

måndag kväll.

jag har jobbat idag och sett till att jag får komma dit imorgon också.
nu ligger jag bara på soffan och funderar på om min kropp och själ verkligen orkar både löpning och fotboll såhär på kvällskvisten...
känner mig inte riktigt hundra då huvudvärk och illamående är på besök.
men jag kanske kan springa ifrån det onda?
jag ger det ett försök iallafall!

                     puss.

snö.

jag är så förbannat dålig på att uppdatera.
på att använda datorn överhuvudtaget faktiskt.
ännu sämre på att orka föra över bilder från telefonen.
jag.har.en.tråkig.och.död.blogg.

nu: snöig promenad!

               puss.

sjuttonde januari.

cupen gick bra, tog oss till kvartsfinal iallafall.
igår var det träning och det var med trötta ben jag snörade på mig löparskorna och sedan inneskorna.

idag har jag jobbat och nu väntar tvättstugan på mig, tyvärr...

                 puss.

blåbärssoppa, blåbärssoppa, hej, hej, hej!

åh igår var det knutmasso med bästa släkten.
så himla roligt!
fast ladan sög ju, dansband är inte riktgit min grej.

är obeskrivligt trött idag, har bara sovit en och en halv timme pga någonting jag inte vet.
gick bara inte att somna.
så dagens arbeten har varit tunga, jobbigt med dubbelt just idag liksom...

nu är det middag är mys framför gladiatorerna!
sen ska jag sova gärnet och ladda för cup imorgon.

(vasaloppsbild kommer)

                          puss.

hej.

ojojoj, kan ju inte direkt påstå att jag är den mest aktiva bloggaren här...
har egentligen all tid i världen men orkar ändå inte.
lat tjej!

men vi hörs väl när vi hörs, eller när jag har något viktigt att berätta!

                     puss.

femte januari.

det ömmar fortfarande i hela jävla ansiktet och jag är så rädd för att samma sak ska upprepas imorgon.
har iallafall jobbat idag och nu är det Irene Huss maraton som uppladdning inför morgondagens cup.
skulle ju bra gärna vilja se jvmfinalen inatt, men kommer nog inte vara speciellt pigg när klockan ringer då.

hejaheja sverige!
och hejaheja alla lag imorgon.
hoppas på en rolig cup, mer än på pallplats.

                       puss

onsdag.

jag har så förbannat ont i min näsa idag!!!

21:26

kan väl inte påstå att matchen blev någon höjdare.
hann göra två byten innan jag hade näsan upptryckt i hjärnan och med det kom huvudvärken från helvetet och den sitter i fortfarande kan jag lova.
näsan har väl dock ramlat ner igen, en bit iallafall.

nu: filmmys i sängen i väntan på jvm.

                puss.

årets tredje dag.

det har inte hänt speciellt mycket detta år, än.
igår var det fotbollsträning i två timmar, med andra ord, hög tid för att springa bort julmaten.
idag är det på't igen, träningsmatch.
orkar inte egentligen men behöver röra på mig, jag mår så mycket bättre då.

men innan dess har jag tre och en halv timme att spendera i tvättstugan, i affären och framför spisen.

                 puss.


första januari, tvåtusentolv.

gårdagen var fin.
underbar middag med trevligt sällskap.
åh, tvåtusenelva var ett fint år!
tvåtusentolv kommer bli fantastiskt!
och jag är så förbannat jävla kär i mannen som ligger här tätt intill mig.

                   puss.