sjungom studentens lyckliga dag...

femkampen imorse vann vi.
lärarmatchen förlorade vi.

lärarlunchen är avklarad och alla lärare höll tal för sina klasser.
alla UTOM rickard.
han är väl för fantastisk...
man blir inte ens förvånad längre.

och imorgon är det dags!!!

måste fixa fixa fixa in i det sista nu.
och hålla alla tummar som finns för att vädret är med oss.
hjälper ni mig?

                    puss.

måndag.

det har väl gått bra att jobba i helgen tror jag.

igår sattes partytältet som ska skydda oss från allt regn på onsdag...
kul att det är fint och varmt alla andra dagar utom just då.
blir så less.

nu tänker jag åka till raggarön och spela golf med klassen, även fast jag egentligen inte vill.

                       puss

hej.

den här helgen ska jag jobba.
och hjälpa mamma så mycket jag bara kan inför studenten.
jag håller alla tummar jag har för att vi får fint väder.
vore piss annars.

                   hejdå.

regnrusk.

det är helg igen.
eller egentligen har vi ju haft det hela veckan, haha.
inte långt kvar nu.

ikväll ska jag spela fotbollsmatch.
ska trotsa mitt trasiga knä.
det får bära eller brista helt enkelt.

nu ska jag möta jensan.

                     puss.

don't stop me now.

igår var en bra dag.
jag var ledig.
jag fick hem mitt stora HM paket.
jag fick prova min färdiga studentklänning.
mhmm.

nu tänker jag storstäda hela lägenheten.
den är liksom i stort behov av det just nu...

                        puss!

hjärndöd.

 

sommarsommarsommar.

jaha.
är jag död nu eller vadå?
är jorden borta?
kändes ju inte så farligt faktiskt.
gubbstrutt.

har gått en lång promenad med mamma, lillebror och robin idag.
soligt och skönt.
var sedan till IP för att se höff ge bort tre poäng.

nu slappar vi bara och väntar på lasange.

                    puss.

saturday.

hej.
idag har jag spelat fotbollsmatch.
gick så kasst som det kunde.
alla hade en dålig dag.
men vi lyckades iallafall vinna.

ikväll ska jag äta pizza och mysa med mina pojkar.

                   puss.

y e s .

sista provet är skrivet!
(om jag inte får omprov vill säga, hoppas hoppas.)
skolan är snart slut!
frågan är ju om inte robin är snäppet lyckligare över det än mig.
han tycker jag är så grinig när jag pluggar.

nu ska vi fira med pannkisar!

vart tog värmen och solen vägen?

resterande timmar av dygnet är det jag och naturboken som ska umgås.
vi är ovänner innan vi ens har börjat.
dumdum.

får hoppas på att robban (hahaha) kommer hit och muntrar upp mig lite senare.

                        puss.

P3

"68-årig man bajsade på golvet i en matbutik i Växjö i december förra året - får böter."

ibland funderar man ju.
ska nog stänga av radion nu.

en pojke förklarar för kompisarna hur ett barn blir till:
"killen stoppar in sin grej i hennes, kissar på sig, det svider till och sen kläcks ett ägg".

jamenvisst.

.

och så kastar vi ner lite regn igen då.
underbart väder idag igen.

studentklänningen kommer nog att bli fin förresten.

10:08

godmorgon.
nu ska jag cykla ner till mammas jobb och prova min studentklänning!
det är inte långt kvar nu.
(hoppas den passar)

23:06

jobbet gick fint.
behövde inte spela match.
en skoluppgift klar.
bra dag.

(sverige förlorade, haha.)

                          godnatt!

söndag.

laddar just nu om för jobb igen.
och efter det lite fotbollsmatch.
jag slutar jobba kl sex, matchen börjar kl sex.
finns det verkligen ingen annan som kan ställa upp?
har inte tid egentligen.
har skolgrejs som måste göras.
betygen sätts ju på fredag.

idag kommer mamma hem!

(eurovision igår gick ju helt okej.)

                  puss.

lördag.

matchen igår slutade oavgjort.
surt.
och blött.

idag ska jag jobba.
har ingen lust alls faktiskt.
har bara ont i huvudet.
längtar tills mina timmar är förbi så jag får mysa ner mig i soffan framför eurovision och bara vara.

och robin, jag älskar dig!
glöm aldrig det.

det är bara regn hos mig.

är så himla glad över att jag hann precis innanför dörren innan regnet öste ner.
första turgrejen som hänt den här dumma fredag den 13:e.

sitter just nu och håller alla tummar jag har för att matchen ikväll ska bli inställd.
snälla karlholm, få inte ihop folk.
vill inte spela i regn och rusk på ett apkasst IP.
jag vill ligga hemma i soffan och gosa.

igår satt jag ute i solen och läste pedagogik och helt plötsligt ramlade hela himlen ner.
satan i gatan vad det dundra.

nu ska jag fredagsvila lite.
(så jag inte drabbas av mera otur liksom.)

                         puss.

bicycle.

imorse cyklade jag till bussen.
hade nästan glömt hur man gjorde.
jag har ju liksom blivit med cykel igen om man säger så.
thanks mum.
(måste ju vara lite internationell nu när mams befinner sig i london, eller hon kanske inte har kommit fram än förresten.)

nej nu har jag inte tid med det här längre.
har ju faktiskt prov imorgon.

ska träna ikväll om jag orkar och har tid.

                         puss.

du-dunk.

jag har nu kollat upp mitt hjärta och det är bara att gräva ner mig.
nejdå, det är tydligen inget fel på hjärtat enligt ekg.
men dom kan heller inte svara på vad alla hugg och värken kommer ifrån.
jag känner mig väl lite tryggare nu när jag vet, fast ändå inte.

brukspokalen gick nog inte sådär överdrivet bra idag.
jag menar, dra traktor och välta traktordäck är ju verkligen min grej.

nu ska jag ta tag i wahlas idrottsuppgift.

                  puss.

15:24

fin dag.
glasspromenad i solen.

nu plugg.
sen träning.

om sanningen ska fram.

jag åkte till gårdagens match med ett halvtrasigt knä och en stel kropp.
allting kändes genast mycket bättre när vi fick veta att vi bara hade en avbytare...
men vi vann ändå och jag har nog aldrig haft så kul när jag spelat match.
alla var så duktiga.
och jag vet inte riktigt vad som har hänt med mig, men jag gjorde iallafall mål igen.

idag åkte vi till skolan.
såg rickard ta något kettlebells rekord och sen åkte vi hem igen.
värt.

nu måste jag plugga undan lite grejer.
bara två veckor kvar innan betygen är satta.
snart frihet!

                     puss.

ps. älskar vädret

sopslut.

matchen slutade med vinst.
5-0.
vet inte riktigt var alla målen kom ifrån faktiskt.
vi har ju inte varit så bra på just den biten.
till och med jag fick göra mål.
börjar bli van med att jag gör mål första matchen och sen aldrig mer.

nu ska jag förflytta min döda kropp upp ur soffan och klippa robin.
sen middag hos mamsen.

                     puss.

du gör mig till världens lyckligaste.


åh han är ju bara för underbar!

18:13

robin jobbar över galet länge (typiskt att det är just idag) och han är väldigt nere pga det.
jag är mest hungrig om jag ska vara ärlig.
okejrå, lite sur är jag väl.
och hungrig, sa jag det?

du och jag.

hej, idag är jag ledig.
skönt att få sova ordentligt.
kommer inte att få göra det på hela helgen pga av att jag förmodligen måste spela två fotbollsmatcher.
bortamatcher.
tidiga bortamatcher.
sjuhundra mil bort...
jag vill inte ägna hela mitt liv åt fotbollen.
så kul är det faktiskt inte.

idag har jag haft min alldeles egna skatt i ett helt år.
i 365 dagar.
åh vad jag älskar dig min finis!
du är bäst i världen!


nu ska jag gå hem till mamma en sväng.

                         puss.

en underbar tanke.

igår fixade cilla till mitt hår med färg och sax.
blev helt okej.

idag har jag lekt doktor i skolan och ätit lunch med mamma.
nu borde jag ta tag i någon av de sju uppgifter som återstår av min skolkarriär.
fast jag kanske kollar på en film istället.
vi får se.

ikväll ska jag nog pallra mig ner till träningen iallafall.

                     puss.

?



åh tack facebook för påminnelsen.
hade nog förmodligen glömt det annars...
eller?

heartbeats.

imorse höll jag på att dö mitt under coopers testet.
är inte gjord för sådana där grejer.
speciellt inte mitt hjärta.
har fixat en tid på sjukan nästa vecka så att jag kan kolla upp om allt står rätt till i min blodpump.
börjar ju fundera.

nu ska vi svänga ihop tunnbrödrullar och sen ska jag eventuellt träna.
(har huvudvärk och är allmänt slut, så vi får väl se.)

                            puss.

dagens goda gärning: höll upp dörren till en mörk brud på krycks.

22:10

imorgon ska jag springa coopers.
har sådan fruktansvärd ångest för det.
jag har ingen kondition.

                godnatt.

det handlar om dig.

veckan är igång.
just nu håller jag på att tvätta och jag ska väl göra några natur frågor snart.
ikväll vill jag kolla på hjärtats match, men vinterkylan har tydligen inte gjort sitt än...
what happened with the sommarvärme liksom?
jag tar nog en rejält påklädd promenad till mamma och myser med lillebror istället.
ja, det gör jag.

                     puss.

söndagsångest.

gårdagen var trevlig och mysig.

idag har jag som sagt jobbat.

nu ska vi fixa mat och sen bara mysa.

nu börjar helvetet i skolan.
jag vill inte.
bara en månad kvar.
30 dagar, 18 timmar, 7 minuter och 8 sekunder för att vara exakt.