motsatsen till himlen.

min fasad har rasat totalt.
jag orkar inte.
jag klarar inte av all press längre.
orkar inte höra att alla andra är så bra.
orkar inte höra att jag har misslyckats, igen.
jag är mindre bra, jag vet det.
jag försöker göra det bästa av det.
men jag ger upp.
tack för hjälpen.

22:10

jag kommer sitta här hela natten, pluggandes.
tro det eller ej.
retorikreferatet är iallafall klart.
bara historia och mera svenska kvar.
imorgon lever inte jag.

snurra min jord.

jag är inge vidare på det här med att blogga.
finns liksom inget vettigt att skriva ner.
läser jag mina egna inlägg så inser jag vilket förbaskat tråkigt liv jag har.
det ända jag gör är att träna.
okej, kanske lite överdrivet, men ändå.
det är en stor del.

kanske borde jag lägga ner.
för alla andra är ju faktiskt så mkt bättre än mig på det här.
men nej, jag har ett konstigt behov att att skriva.
och av någon anledning så dyker det upp en antal människor här, varje dag.
människor som är intresserade, kontrollerande eller helt enkelt bara nyfikna.
människor som jag inte har en aning om vilka det är.
men det gör liksom inget.
välkommen, oavsett vem du är.

nu måste jag plugga, igen.
kommer inte klara allting tills imorrn.
framförhållning som vanligt.

sen ska jag träna, även fast jag inte har tid.
(ni ser, nu kom det där med träningen igen)

                     puss.

om jag kunde göra det bättre.

nej nu, ladies and gentlemen, säger vi godnatt va?
jaadå.

[och förresten så är jag inte ett dugg avundsjuk på juha, inte ett dugg.]


21:21

"det fulaste ord du kan", precis så tungt gick det idag.
men ändå gick det snabbare.
weird.

nu måste, måste, måste jag göra nytta.
det här håller inte längre.
jag får fan ångest.
p l u g g i s t a j m

you've got a smile that could light up this whole town.

jag har givit upp pluggandet.
inte för att jag har börjat än, men ändå.
blir ju trött av blotta tanken.

har nyss övningskört.
och nu ska löpardojjorna på.
hejaheja!

sen ska jag göra det jag måste.
eventuellt.

         puss.

som ett nystan utan garn, som en leksak utan barn.

JAG MÅSTE PLUGGA!
men jag är så jävla dålig på det.
händer liksom aldrig något.
skärpning.
nu kör vi.

             
k y s s .

det skulle jag va utan dig, ingenting utan dig.

du har en plats här på kudden bredvid mig, VARJE natt, fast du inget vet.


tillsammans är man mindre ensam.

träningen gick väl hyffsat.
iallafall enligt åke, haha.
vad hände där liksom?
men jag antar att det bara är att ta åt sig, så länge det varar liksom.

nu funderar jag faktiskt på att sova.
är överdrivet trött.
(och som ni alla säkert redan listan ut, så blev det inte speciellt många historiafrågor gjorda. duktig tjej.)
 
                 puss och godnatt.



                                             ge mig sommar, snälla?

jag har spridit lite värme, jag har spridit lite frost. jag är varken hjälten eller boven, jag är bara lite lost.

dagen har väl vart helt okej.
trött som satan.
[sommartiden bråkar fortfarande med mig.]
jag har haft några oglada minuter (timmar?)
tidsuppfattningen är inte på topp.

men idag har mattehuvudet vart på topp.
det kallas ljushuvud.
och vi var fenor på det där med däckbyten.
kanske skulle gått fordon som han sa?

äh vafan, jag har ett antal historiafrågor som måste göras innan träningen.
och jag har ont i min rumpa.
eller i typ benet i rumpan.
råkade liksom sparka(?) mig själv på matchen, dåligt vig tjej.
♥ glidtacklingar

                puss!

jag vill inte, jag vill inte, JAG VILL INTE.

jag känner mig så dålig.
det är ditt fel.
det är du som tvingar mig.
det är du som gör mig så.jävla.elak.

              godnatt.

one love.

veckans sista dag är snart slut.
jag är helt slut.

matchen slutade oavgjort, utan mål.
jag vet inte om det är bra eller dåligt.
men jag antar att det är bra eftersom vi inte lirat på grus (utan snö) och på full plan tidigare iår.
bra brudar!

sommartiden ställde till det lite för mig imorse.
hade liksom inte riktigt full koll på det där.
hade inte riktigt lika mkt tid på mig som jag hade tänkt.

hey vafan, det snöar?!
ovanligt.
 
                        puss.

am I bright enough to shine in your spaces?

hela kvällen har spenderats i soffan.
satans skönt.

nu tänker jag sova.
tidigt förengångsskull.
wow.

match imorgon.
på en dålig(?) plan.
mindre wow.



EARTH HOUR
på bigatan blev det hours.
orkade inte riktigt tända alltihop igen.
men några timmar i mörkret, hur skönt är inte det liksom?
dags för fler.

                             godnatt!


19:22

who can I really trust?    
who do I really know?
is there anybody out there,
who can make me feel less alone?
sometimes I just can't make it on my own.


are you strong enough to be my man?

tänkte bara säga att jag lever.
om ni undra liksom.

             puss.

I am waiting for it. no longer searching. waiting, because I know it will come.



fredagskvällen spenderas på majvägen med fina flickor, let's dance final, hårfärgning och skitsnack.
wonderful.

           
PUSS

all the bad boys are standing in the shadows and the good girls are home with broken hearts.

den sista fredagen i skolan är över.
skönt som faen.
och dagen blev soft, precis som det var tänkt från början.

just nu är jag stenhård babysitter åt en vrångskallig lillebror.
jag tänker inte ge mig, no way.
jag är storasyster, jag bestämmer.
punkt slut, så är det.

               puss i ljumsken.

varsågod, det är gratis.

jag stupade inte.
men det var skönt att röra lite på fläsket.
jag känner mig ganska duktig.

imorgon väntar ännu en ovärd skoldag.
känns som dagen kommer bestå av hål, kul.
och det blir ju inte roligare av att starta med ett yoyo-test.
känner mig lyckligt lottad.

            
puss och godnatt.


                       jag vill åka booort.

18:57

jag ska springa tills jag stupar.
känns bra.

         puss.

jag märker inte längre vad som görs, jag stör mig på ett ljud som inte hörs.

världens ovärdaste skoldag.
tjugo minuters idrottsteori och lite film om första världskriget.
sen kolla vi ju såklart på modevisningen, och överraskningen.
överraskningen som inte var så överraskande andra gången vi såg det.

men brudar, visst gjorde vi spice girls liiite bättre den där gången?
den där gången som vi bara vill förtränga ibland.

förresten så höll imorgon på att bli en kalassoft dag.
men nej, det varade bara i några få minuter.
ibland tkr jag lite mindre om en annan klass.

          ska gliiida, puss.

I was so unpopular in school and now they're giving me this beautiful bicycle.

jag lämnade mitt glada humör på den igensnöade grusplanen.
jag är så jävla less på snö.
det är vår nu, punkt slut.

träningen gick vrålsämst.
vrickade bara fötterna i var och varannat steg.
bollen hamnade absolut inte där man tänkt sig.
frågan är om den själv visste vart den skulle.
och inte är jag trött heller, för jag kunde inte göra som jag ville på skitsnön.
hur kul är det att ha tränat utan att vara helt slut i kroppen?
s ä m s t.

next: telefonplugg med joppe!
                
                   puss?

jag ramlar och famlar genom livet.

jag har skrattat mig igenom precis hela dagen.
älskar gamla minnen.

jag tänkte ta med mig mitt glada humör på träning strax.
awesome.

                  puss.

från en dag till en annan.

det är ju tur att det inte snöar ute iallafall.
det är ju tur att jag inte ska ut nu.
[snälla snö, gå och dö.]

en promenad till mormor och morfar på min lediga dag.
fint skare va!

               kyss!

what the fuck?!

kanske är det bara min övertrötthet som spökar.
men jag lovar att det här är hysteriskt kul imorgon också.


 

             godnatt!

FAAAJT! (klartext:fight)

vi grälar som ett gammalt gift par.
och jag kan inte göra annat än att skratta.
patetiskt.

det kallas lycka.

jag kan inte påstå att grusplanen var spelduglig.
snöfotboll fick det bli.
blött och kallt.
knöggliga långfillifjonkisar + knäskydd = skavsår(?) i knävecket = inte skönt.
man jag glömmer det ganska snabbt när jag tänker på att jag är ledig imorgon.
tjallalalalaaa.
lycklig.

                PUSS!

all I really wanted was to have some fun.

alla sjuttiotusen ton grus på gatorna är framme igen.
snön gjorde bara en snabb visit i svearike.
skönt.
och jag hoppas verkligen att grusplanen är i speldugligt skick.
har sån himlans lust att sparka lite boll liksom.
och skjuta.
åh.
ja, ni har säkert redan fattat att jag alldeles strax har träning.

förresten så har jag avslutat matte b kursen idag.
och börjat med c.
får se hur länge jag håller mig kvar.
har ju inte sådär jättestort hopp faktiskt.

       tjing!

den som vill, tvekar inte.
den som tvekar, vill inte.

jag är rädd för att falla hårt.

det ligger cirkus en decimeter snö på gatan.
har en känsla av att det kommer gå bra att cykla imorgon.

        godnatt!

22:19

det är rätt märkligt att jag har så mycket att göra, men har ingen ork.
jag skulle behöva göra min engelska.
jag har försökt, tro mig.
men jag kan inte rå för att jag är för osmart, för svårt för mig helt enkelt.
jag kommer ångra mig imorgon, känna ångest för att jag inte gjort vad jag ska.
men just nu - ikväll - så bryr jag mig inte.

johan falk tajm igen!
huuur bra?

                      puss.

ingenting blir bättre av att bara gräva ner sig.

jag gräver upp mig ur helgens depression.
jag orkar inte vara sur, arg och ledsen längre.
jag vill vara glad.
jag tänker vara glad.
jag tänker vara det nu.
gladgladglad.

                     puss.

tjock, fet, ful och äcklig.

 

I don't want to fight and I'm tired of being sorry.

jag vaknade inte av ishackande grannar idag.
jag vaknade inte av den där solstrålen heller.
den där solstrålen som alltid lyckas leta sig in mellan fönsterkarm och rullgardin.
solstrålen som jag alltid annars irriterar mig på.
den saknade jag idag.
för varför ska det snöa ute?
totalt onödigt om ni frågar mig.
igår kändes det liksom som att det inte var så långt kvar till vår och sommar.
idag känns det som att vintern just har börjat.
fan.

can you feel the love tonight?

jag har lugnat ner mig.
kanske ogillar jag dig inte så mkt trots allt.
jag hänger inte riktigt med mig själv ibland.

nu ska jag sova.
och jag hoppas att jag får vakna på ett bra sätt, av mig själv.
tänk om man skulle vakna av att grannarna står precis utanför fönstret och hackar is med en spadjävel.
dåligt lack man skulle bli då liksom.
tur att sånt aldrig händer mig...
(jag skulle önska att ni läste det här. det är jättebra att ni är morgonpigga och vill bli av med snö och is. men snälla, snälla, behärska er! vänta (minst)två timmar till innan ni drar igång. tack på förhand!)

                godnatt!


lördagkväll den tjugonde mars.

jag lider helt seriöst av aggressionsproblem.
helt sjukt att jag känner att jag vill skada dig, göra illa dig, få dig att gråta.
hur kan man ogilla någon så mycket?
någon som man egentligen älskar? (antar att man ska göra det iallafall)
jag har ju något allvarligt fel i huvudet.
hade jag orkat så hade jag sprungit för länge sen.

sometimes I wish I were an angel.

ibland vill jag bara skrika, gråta och springa härifrån.
men inte idag.
eller jo, kanske.
men jag orkar inte.

hela kvällen har jag suttit i soffan.
haft beslutångest över vad jag skulle låta rulla fram på tvn.
5 minuter jakten på julia, 10 minuter körslaget.
7 minuter körslaget, 15 minuter jakten på julia.
20 minuter körslaget, 30 minuter män som hatar kvinnor.
ni fattar?
ruuulig lördagskväll, yayemän.

               puss.

the sun will shine one day.

today, the sun shines.
har suttit på altan ett tag.
solen värmer så förbaskat skönt.
och det hela blir ju inte sämre när det bidrar till att snön sakta men säkert smälter bort.
hjärta vår.

förövrigt så har jag inte gjort ett smack idag.
och jag har ingenting planerat heller för den delen.
ska bara vara hemma i mitt tomma hus. (övriga familjemedlemmar ska på middag)
faktiskt ganska skönt.

                 pussar.


att vilja, men inte kunna.

jag är inte den som säger nej utan att ge det en chans.
det tar sin tid.
allt tar sin tid.
och jag ger det tid, jag ger dig tid.
men hallå, det har gått två månader utan minsta lilla gnista från min sida.
vem fan försöker jag lura?
jag vill inte helt enkelt.

och hur ska jag säga det utan att du reagerar precis som alla andra?
hur ska jag säga för att undvika att tidigare händelser går i repris?
hur ska jag säga för att såra så lite som möjligt?
för att inte ens såra mig själv?
tusen frågor, men inga svar.

nu ska jag sova, har ju liksom ett antal sömntimmar att ta igen.

               puss och godnatt.

fredagsnöje.

dags för så ska det låta med resterande människor i huset.
ganska cool brud.

det är fint att peka.

jag var nyss och handla med mamsen.
jag drabbades av total blackout.
den enda kortkod som dök upp i huvudet var den till okq8:s tankkort.
min pinkod till telefonen gjorde också en snabb visit i min hjärna.
men dom koderna funkar förmodligen inte så jävla bra tillsammans med mitt kort.

jag kan min kod nu, bara satt ni vet.
var bara blåst i några små, korta sekunder.

varje moln är trasigt.

jag stannade hemma från skolan idag.
kände att det inte var värt att träna liksom.

jag tror att jag mår ganska bra idag.
vågar inte riktigt känna efter ordentligt.
har inte en aning om vad det var som var fel inatt.
antar att jag känner press.
jag pressar mig själv så inihelvete mkt.
vet inte varför, ganska dumt egentligen.
ska nog sluta med det.
jag duger som jag är.
jag räcker till.
j a g  ä r  b r a.

filmtajm.
                       kyss.

01:59

tre timmars promenad.
mina ben orkar inte ta mig en meter till.
jag känner mig svag, tom inuti.

jag blir varm i hjärtat av att du bryr dig, älskade granne.

(måste sova, nu!)

00:32

jag skulle kunna byta kropp med vem fan som helst just nu.
mår så jävla dåligt.
kan inte sova.
klarar bara att vara ute.
nejmen jag ska väl fortsätta traska fram och tillbaka på gatan nu.

(antar att jag inte åker till skolan imorgon.)

jag är inte mer än människa.

kvällen spenderades i grannkåken, födelsedagskalas.

nu tänker jag hoppa ner i sängen och tagga för en "lång" skoldag.
känns ganska ovärt att åka dit för att träna och sen hem igen.
men vad gör man inte.
är ju inte lat liksom.

        puss och godnatt.

orkar inte vara förföljd.
orkar inte vara kontrollerad.
orkar inte känna tvång.
orkar inte höra allt tjat.
jag klarar det inte.

livet är svårt, ingen som överlevt.

allt som sägs är inte sant,
så tro inte på allt ni hör.
och innan ni handlar,
tänk efter vad ni gör.

ett enda ord som du sagt,
kan du aldrig göra vid.
ett enda ord som blir fel,
och någon är borta för all tid.

innan var jag glad,
nu är allting upp och ner.
det värsta är att jag inte vet,
om jag kan lita på dig något mer.

nu tänker jag kolla på film eller något annat ointressant.

            tjing!


once upon a time I was falling in love, now I'm only falling apart.

träningen gick fint.
hoppas att våran idé funkar, skulle ju liksom kanske resultera i några mål under säsongen.
blev ju bara fem situps idag, grejt.
fast det blir ju inga rutor av det direkt, haha.

mamsen är så go'.
hon sitter just nu och skriver mitt referat.
bara för att jag är hjärndöd liksom.
jag är nog inte hjärndöd när det gäller matte idag iallafall.
kanske är jag det imorgon, för jag tänker inte säga att jag kan det.
men jag fattar vinken liksom.
parkeringsregler nästa.
(fan vad jag är duktig)

               puss.

varmkorv boogie.

dagen bestod av en förmiddag full med föreläsnigar.
senare fick vi, efter mycket om och men, se en hemsk film.
hela dagen resulterade i skapligt mycket träsmak i arslet.

träsmak (snarare kartongsmak(?)) i armarna fick jag efter att ha konkat salamilådor.
skapligt tunga grejer.
kände mig ganska fräsch på bussen, stank inte alls korv...
jag har en låda på magen, det gillas inte av lagen...
varmkorv boogie, aha.

jag har träningsvärk...
i mina lår.
i min röv.
i mina axlar/nacke.
i min mage.
(hade gått fortare att rabbla upp de kroppsdelar som är som vanligt)

snart ska jag skaffa mig lite mer värk, träning nästa.
senare är jag så illa tvungen att plugga.

              puss.

I'm just a kid and life is a nightmare.

åh, jag försökte mig på ett referat på en isländsk text.
det gick sådär typ alldeles jättedåligt.
fattar liksom inte ens vad texten handlar om.
det brinner i ett hus?
folk stannar i huset? frivilligt?
fattar nada.

kör på lite parkeringsregler nu va.
fiiint.

och jag blir bara så himlans lycklig när jag får stänga av mitt återkommande larm.
larmet som ringer varje onsdag. (fredag också för den delen, men det hör liksom inte hit)
ingen tidig specialidrott imorgon.
inga lektioner heller för den delen.
bara någon übertråkig liv och lust dag.
men vi överlever.

              puss, (och godnatt så småningom)

happines comes from inside.

jag älskar när det trillar in knäppa mail i inkorgen.
heltokiga mail från min mamma. (kommunarbetare liksom, måste ha ngt att göra om dagarna.)
sen blir det hela aningen roligare när hon skickar det till fel adress.
minnet sviker när man blir gammal antar jag.
så jag säger bara grattis till dig där ute som fått din inkorg påfylld.
enjoy!

he ate my heart, then he ate my brain. that boy is a monster.

idag har jag samlat vuxenpoäng satt det sjunger om det.
kan ju säga att det är skapligt skabbigt att rensa avlopp.
men vad gör man inte när hela badrummet sjöar över?
tänker aldrig mer duscha när jag är själv hemma.

tog sedan tag i eldning och inhämtning av ved.
sen matlagning.
ganska duktig tjej.

sen att jag inte har pluggat ett smack, det är en annan femma.
gäller ju liksom att ligga på plus hos mamsen.

tvn nästa. (och resterande timmar av kvällen)

                 kyss!

någonstans i vinterns spår väntar det en sommar.

okej, vi hade en sjukt rolig träning idag.
grusplanen använde vi inte, skaderisken var aningen för hög.
snön däremot, den använde vi.
sprang på skaren, ibland palla den alla kilon, ibland inte.
har kanske aldrig skrattat så mycket åt mig själv, åt dom andra, med dom andra.

nu ska jag sova, tror jag.
                puss.

I do what I can, when I can. but actually I can't really do a damn thing.

en ledig dag är inget man tackar nej till.
man tackar inte nej till en solig dag i elljusspåret med skidor på fötterna och en fin vän bredvid heller.
en sån dag har jag haft idag.
vi stog på skidorna i en och en halv mil, ganska duktiga.
det var händelserika mil kan jag säga.
pållan snacka på om gubbar i skogen som skulle jaga oss med hammare.
det står inte på förrän det låter precis bakom.
hon skriker, jag vänder mig om för att se vad som hände.
jag skriker ännu högre.
tänk att en farbror med blå slimfit dräkt och solbriller kan få små flickor så rädda, haha.
för att inte tala om fullgubben som låg där i spåret.
varför händer det alltid oss?

jaja, dags att tagga för träning med trötta ben.

                    puss.





jag kan inte skilja på.

av någon konstig anledning så saknar jag dig.
tror jag.
är inte riktigt säker på att det är just dig jag saknar, men ändå.

            godnatt.

we crawl till we can walk, then we run till we're strong enough to jump.

jag har ett extremt tråkigt liv förtillfället. (alltid?)
händer liksom ingenting.

men har iallafall tagit en promenad i solen och tränat.
inomhus säsongen är över, sucks.
det är ju liksom den roligaste delen.
imorgon går vi ut på grus, och jag kan inte direkt påstå att planen ser bra ut.
den ser enbart ut att va stenhård och snorhal.
så vi får väl se hur många hela kroppsdelar man har kvar efter en träning.

00:42

jag skakar i hela kroppen.
har aldrig varit så rädd.
trodde allt var slut nu.
lova mig att aldrig göra så igen.
jag älskar dig.

this is my life my friend.

släktträffen var ju awesome, precis som vanligt.
melodifestivalen är över, och jag vet en som är galet nöjd över vinnaren.
(carro, det är dig jag menar)
jag är väl ganska nöjd jag med, var ju en helt okej låt iallafall.

jag har nyss löst ett stort problem med min ipod.
lycklig tjej.

kul inlägg, förlåt.

will my heart survive?

lördag.
solen skiner som aldrig förr.

jag är lite ledsen över att det verkligen inte går att nå papsen.
det skulle liksom underlätta en aning för min planering av dagen.
men någon gång under dagen ska vi till gimo på släktkalas.
det var väl ungefär dom planer jag hade, men ändå.

vi hörs väl kanske sen va?

                kyss.

don't let me fall.

okej, bion (snabba cash) var kanske inte så bra som alla sagt.
men den var ju helt klart godkänd.

en fredagskväll i big city östhammar händer det inte speciellt mycket.
vi hamnade i en tvättstuga på majvägen med hårfärg i massor.
fint skare va.

och för att klaga litegrann då...
jag har numera fått problems med min andra häl.
har ont i benhinnan (säger man så när man bara har ont i den ena?)
armbågen är totalt fucked up sen träningen igår.
axeln är iallafall på bättringsvägen.
och en träningvärk som heter duga är på god väg att bosätta sig i min rumpa.
jag är en skadad kvinna förtillfället helt enkelt.

dags att skalla kudden. godnatt!

it's like forgetting the words to your favorite song.

helghelghelg!
känns helt okej faktiskt.
ganska efterlängtat om man säger så.

nu måste jag städa, ser ju ut som hej kom och hjälp mig i värsta laget.
sen ska jag besöka östhammars otroligt coola biosalong, woohoo.
ganska cool brud.

        kyssar.

det är lätt att tänka bakåt när förvirringen tar fart.

träningen var mer rolig än jobbig.
trots krossade knän och armbågar så skrattade jag konstant.
roliga människor det där.

nu har jag sådär många saker att göra.
sen ska jag sova, tidigt, igen.
huuur skönt som helst.

och jag har lite ångest över vad jag ska välja för individuellt val i trean.
det finns bara skitkurser.
varför måste man bestämma det redan nu för?

       puss.

(jag skulle så gärna vilja slänga in en och annan bild, men det är ju liksom lite tomt på den fronten.)

lost, then found.

jag är alldeles för trött för att orka printa ner några få ord här just nu.
träning nästa.

                  kyss.

jag vet inte vart jag ska, men jag ska komma dit.

jag har varit extremt tråkig här idag.
förhoppningsvis har jag något roligt att berätta imorgon, kanske.

nu ska jag sooova.
bra skönt.

                  puss.

duktig tjej.

vi kör en repris från i måndags.
springtajm, yayemään.

when right turns to wrong.

jag vet ingenting.
känner mig bara förvirrad.
vet inte vad jag ska tycka,
vet inte vad jag ska tänka,
vet inte vad jag ska känna.
jag vet inte om jag är kapabel till att besvara allt det där du känner,
det du känner för mig.

vi bor på planeten Ingen Kärlek.

man kan inte tvinga sig till att känna på ett visst sätt.
men man kan göra det rätta, trots sina känslor.


jag ska göra det rätta.
jag ska berätta för dig hur läget är.
jag ska också ge dig en chans, för att vara snäll liksom.
jag menar, alla är väl värda åtminstonde en chans?

ibland måste man våga, även fast man inte vågar.
jag vågar inte, men jag måste våga ändå.
måste.

                       kyss.

you look at me like I've become a stranger on the street, like I was a skeleton hiding in your closet.

tomhet, evighet, tystnad.
varje andetag låter som,
en bomb.
varje viskning som,
ett dödsskrik.
varje tanke flyr,
till dig.

det kallas tvivel, det där som stör.

skolan slutade alldeles jättetidigt, vilket är alldeles jätteokej.
nu ska jag ut och knata på östhammars soliga, blöta gator med paulina.

             puss.

I don't really wanna go, but deep in my heart I know it's the kindest thing to do.

ibland känner jag mig så jävla smart i huvudet.
just nu faktiskt.
kom precis på att det kanske är dags att gräva upp det där knäskyddet.
synd att inte snöhelvetet hade frysit och blivit till sten eller så.
men det är väl så det ska va, man måste få kämpa lite om man verkligen vill ha ngt.
och som jag kämpa.
veva loss med krattan så det stod härliga till.
men det gav resultat, och nu sitter jag här med ett snöigt knäskydd som stinker tvättmedel, fint!
får väl se hur länge det luktar just tvättmedel...

nu ska jag krypa ner i sängen och jag antar att det är dags att börja läsa lite smått i min bok.
är väl inte sådär jättemånga veckor kvar nu.

             puss och godnatt.

det är en dåre i min kropp.

vanlig löpning är ingen match för mig som är så vältränad (vi kan väl låtsas iallafall?) så jag kasta dit lite motvind.
det skulle jag kanske inte ha gjort.
men nu, efter lite styrka och en lång dusch sådär, så känner jag mig som en ny människa.
galet skönt.
jag grubblar fortfarande på vad som kan ha flugit i mig.
jag, springa? nej
men jag antar att jag blir rastlös.
jag menar, vi har ju ingenting i skolan och så.
bra som fan.

förresten så såg jag en del hus som fortfarande har sin julbelysning uppe, tänd dessutom.
what's the point med det liksom?
julen är ju över för länge sen.

soffan, här kommer jag.

du kan göra vad som helst.

jag fick nyss en knäpp idé.
fick liksom för mig att jag skulle ut och springa.
måste ju vara ngt som inte står riktigt rätt till i skallen.
men nu kör vi! (innan jag ändrar mig liksom)

               pang!

sommar och sol.

jamen solen skiner ju iallafall, och våren är väl åtminstånde påväg, kanske.

jag har nyss grävt ner mitt knäskydd i snön utanför.
fick för mig att det skulle hjälpa mot den icke så goda doften.
grannarna kollade liiite konstigt när jag stog och hällde tvättmedel i snön, vilket jag faktiskt förstår.
det är ju kanske inget man gör varje dag.

ditt/erat beteende är ingenting jag bryr mig om.
jag bryr mig inte om er som personer heller för den delen.
jag skiter i vad ni gör i min närhet.
keep on ba, för jag har glömt, kanske borde ni också göra det?
och förresten. ja, jag har mörkt hår.
"en stor jävla looser-stämpel i pannan på na" - citat: caroline eriksson
haha, så jävla skön.

jag lider av en "sjukdom".
en sjukdom som innebär att jag inte kan säga nej, absolut inte.
går inte, helt omöjligt.
jag är ganska less på det.
jag vill verkligen inte.
men hur ska jag få dig att förstå det när jag inte vågar säga nej?
när jag inte vågar säga som det är?

               kyss.

23:52

jag tänkte skriva några vackra ord.
några fina tankar.
men jag kom inte på en ända en.

jag vågar inte chansa.
rädslan vinner.


gooooodnaaatt.

you're out of my life.

träningen gick fint, faktiskt.
nu ska jag mysa framför tvn med älskade lillebror.

    kyss,

they call me heartbreaker.

godmorgon.
kanske inte morgon, men ändå.

det är sista dagen på helgen.
jag ska träna järnet snart.
skööönt.

jag skäms.
jag vet inte vad jag ska göra med dig.
med mig.
med "oss".
panik.

                puss.

loneliness is better when you're not alone.

min kväll spenderas på majvägen med en bra brud.

            tjing på det!

I'm sorry for hurting you, but I don't know what to do.

hej.
idag orkar jag inte göra ngnting.
skönt som fan.

          puuss.

I'm throwing away the love.

jag har nyss tagit mig genom halva (hela?) östhammar i sexton minus.
ganska kallt.
men det var värt det, helt klart.

jag är sjukt trött.
imorgon tänker jag sova alldeles för länge.

              puss och godnatt.

förresten så märkte jag nyss att jag pajat mitt halsband, med skivstången.
på den lilla kedjan hänger numera ett buckligt hjärta, snyggt.
jag gillar inte frivändningar.

heartbeat.

äntligen helg!
har fått reda på ett antal betyg och jag håller mig borta från ig, heeelt okej.

nu måste jag kolla på gårdagens halv åtta hos mig.
lite nördstämpel på mig, jag vet.
men jag tror att jag är kär i helge skoog faktiskt.

senare ska jag pallra mig till papsen för mat och mys.
bra fredag.

och förresten läcker skolan, ganska mkt.


23:02

hockeyn slutade med en vinst till gimo.

nu ska jag packa min väska, sen hoppa ner i min renbäddade säng.
oooskönt.

imorgon ska jag styrketräna med en halvtrasig axel.
fiiint.

               puss!


I want you to know.
it doesn't matter where we take this road.
someone's gotta go.
and I want you to know.
you couldn't have loved me better.
but I want you to move on.
so I'm already gone.

•••

idag kom jag på någonting.
en sak som fick mig att bli ledsen.
jag kom på att de största snöhögarna kommer att ligga kvar enda till midsommarafton.
jag vet att det låter ologiskt.
men seriöst.
det här får mig att vilja sparka snön mellan benen.
jag har fått nog av de vita äcklet!



I don't know what to feel.

det blåser isbjörnar ute.
går knappt att ta sig framåt.

I taket lyser stjärnorna just nu med min sjuka mamma.
den här gången hon faktiskt sjuk på riktigt, typ feber.

min historia redovisning gick kalas.
ikväll ska jag pallra mig till gimo med josefine.
h o c k e y

               puss.

pain.

jag har en sjuk träningsvärk i min mage.
precis där mellan ruta ett och två. (haha, I wish)
det känns som satan när jag skrattar.
tur att jag inte är en sån som skrattar så mkt, en sån som inte skrattar hela tiden.
eller vänta, det är precis sån jag är.
så nu vet ni vad jag genomlidit/lider idag.

           tjing!

HJÄRTA!

lite halvdåliga bilder sådär, (knäppt på foto)
men, huuuuuuuuuur söt lillebror?!





                                                                         


what do you say when you're too fucked up?

jag överlevde min redovisning!
det gjorde min dag, helt klart.
sen att jag nu måste öva in nästa redovisning är en annan femma.
otur att historia inte heller är min grej.

tro det eller ej, med jag älskar inte dig.

jag vet det nu.
helt säkert.
nästan.
tror jag.

                godnatt.

kärleken är inte blind.

jag kollade nyss på dating in the dark.
ganska sjukt det där.
att man är så styrd av utseende alltså.
men jag tror att det är ngt alla är, lite iallafall.
även jag, tyvärr.

varför kan vi inte bara duga som vi är?
räcker det inte med en härlig personlighet?
i dagens samhälle gör det inte det, tydligen.
varför är utseende så himlans viktigt egentligen?

jag kan inte svara på ngn av frågorna ovan.
antar att vi bara är födda med ett fel i hjärnan.
ett fel som gör att han eller hon med stort H måste vara vrålsnygg för är kärlek ska uppstå.
sjukt.

"utsidan ger insidan en chans,
insidan ger utsidan sin glans."


nu måste jag lära mig min engelska uppsats, utantill!
det blir bara kaos.
jag vill inte stå framför sjuttio pers imorgon (okej, jag överdrev kanske en aning) och snacka engelska.
jag kan inte ens engelska.
jag kommer vara en galet nervös tjej.

                     puss.

jag vill glittra igen.

jag har ingenting på hjärtat.
finns ingenting att skriva.
kanske senare.
ska iallafall in till petterssons om ett tag, har hört att det finns ett födelsedagsbarn där.

                puss.

jag vill inte.

så sitter jag här igen, på natten, med plugg.
eller ja, jag är ju faktiskt klar nu.
hurra för mig.
det blev en mindre bra panikuppsats, men vafan, den får duga.
blir ju inget toppbetyg om vi säger så.

sovtajm nu.
sovmorron imorgon.


               puusss.

let's get lost.

jag vill inte skriva en uppsats.
jag vill verkligen inte skriva den på engelska.
jag vill inte vara virginia woolf, vem är det liksom?
men jag antar att jag måste, så det är väl bara till att sätta fart.
wish me luck.

              kisses.

@#¤!?=&%

okej, jag tänker nu ta ut mina aggressioner på den här jävla skit snön.
GGGAAAAAAHHHHHHHHHH.
jag blir tokig, klarar det inte längre.
och vart är alla jordens plogbilar när dom behövs?
jag.vill.ha.sommar!

RSS 2.0