when the drugs don't work no more you get high on life.

det är valborg.
solen skiner.
det är vrålvarmt.

kvällen känns lite smått oplanerad förtillfället.
men jag är övertygad om att allt kommer bli awesome iallafall.
för jag vet att jag kommer umgås med fina människor.

nu måste jag kila iväg till ica, igen.
sist tyckte kassörskan om mina leggins, mamma som tycker att dom är asfula.
tji fick hon va, haha.

nej, det här håller inte längre,  puss

I'm the luckiest girl in the land.

det är nu lite längre helg än vanligt, skööönt.
dagen har spenderats i uppsalas alla affärer med josefine.
ett antal kronor för mkt försvann.
och garderoben fylldes återigen på.
awesome.

jag har ingen aning om vad jag har skrivit,
har hållt på med det här i cirkus en timme.
blir bara distraherad hela tiden, vilket egentligen är helt okej, men ändå.

gostajm!

                  PUSS!

20:34

träningen gick fint.
planen var i sämsta laget och det hela kändes inte riktigt okej med tanke på skylten "planen avstängd".
är dock lite besviken för din skull.
konstigt.
fattar ingenting.

nu ska jag hämta hem den där gospellen.

(nationella imorgon, usch.)

               kyss.

I took you in with arms wide open.

åh vad jag önskar att jag hade stannat hemma idag.
jag menar, har vi ens gjort något som var åtminstonde lite viktigt?
nej, det har vi inte.
ovärt helt enkelt.

ikväll ska jag latcha boll, på IP.
vad hände där?
brukar ju normalt inte få använda den planen innan typ juni (kanske lite överdrivet).
men mig gör det inget, blir bara glad.

och gladare lär jag bli.

                     
PUSS!

vad vore jag utan dina andetag?

värd skoldag.
två lektioner.

mår inte bra idag av någon jävla anledning.
har ont i kroppen och är allmänt seg.
ska attackera soffan nu.
titta lite film (läs: sova!)

senare ska det plockas pinnar på krutan med the team.
(och efter det så hoppas jag att jag hamnar där jag allra helst vill vara.)

                  puss.


du kanske eventuellt gör mig till världens lyckligaste tjej.

idag är det jag som är kung.

en ny vecka är påbörjad.
hade muntliga nationella i engelska, gick väl kanske inte sådär överdrivet bra måste jag ju erkänna.
jag kan ju inte ens engelska.

snart dags för fotbollsträning, på gräs.
det är visserligen på ungdomsplan, men ändå, gräs som gräs liksom.
huuur efterlängtat?

juha klev in innanför dörren för en timme sen kanske.
på ngt vänster känns det ganska bra ändå.
kanske kan det bli lite bättre stämning här hemma.
fortfarande inte bra, men ändå bättre än dom senaste veckorna liksom.

idag är en bra dag, trots allt.

                puss!

här kommer alla känslorna på en och samma gång.

gårdagen blev huuur bra som helst.
tack mina fina vänner.

dagen har spenderats på mormor och morfars altan med fjorton koppar kaffe.
(kanske lite överdrivet)
nu måste jag röja undan efter bombnedslaget.
bomben som slog ner i mitt rum för cirkus tre veckor sedan.
snabb tjej på att ta tag i det.
men nu så.

sen blir det matchtittande.
fint skare va.

                   puss.

jag ska sakna dig imorgon.

jag har nyss avnjutit några timmar i solen.
huuur skönt som helst.                                         



    
senare ska sporthallen besökas med bra tjejer.
awesome saturday. 


I crossed all the lines and I broke all the rules. and baby, I broke them all for you.

idag kan det kanske vara så att jag kanske eventuellt mår alldeles jättebra.
tror jag.
känner mig iallafall ganska happy just nu.
fast vad vet jag egentligen, ingenting.

dagens match är inställd.
måste nästan säga att jag blev liiite glad över det.
inte för att jag sov ett dugg längre för det, snarare tvärt om, men ändå.

duschtime.

                   kyss.

you are the best part of my day.

skolveckan är över.
det är helg! (jag måste erkänna att jag höll på att skriva sommarlov, men då hade jag ljugit, tyvärr.)

imorgon är det matchdag, tidigt.
jag som ville sova, länge.
men vad gör man inte.

ikväll ska jag umgås med han där go'a.

                PUSS!


18:26

jag har vaknat igen.
snön vräker tyvärr ner ännu mer nu.
ingen sommar här inte.
men jag antar att det bara är till att vänja sig.
jag menar, det är ju trots allt bara åtta månader till julafton...

alla vill vi hoppa på tåget som leder till lycka.

jag har varit en aning deprimerad hela dagen med tanke på att marken var täckt av snö imorse.
det hela blev ju inte bättre av att det vita äcklet fortsatte falla från himlen och kylan trängde sig på.
inte blev det bättre av att jag är sjukt trött och har sett morgondagens larm i displayens vänstra hörn hela dagen.
men jag överlever.

jag är bra sugen på att krypa ner i soffan och sova en stund.
eller varför inte sova tills det är sommar och sol ute liksom.

               puss.

du tar upp hela min tankeverksamhet.

godnatt!

vi möttes bara häromdan, men jag har blivit van att ha dig i min närhet.

vafan händer med att jag genomlidit en fotbollsträning på en snöig grusplan?
det är väl ändå slutet på april?
egentligen blir man inte förvånad längre, faktiskt.
men det är inte okej.

duschen fick iallafall besök av mig jättelääänge.
genomfrusen (även fast jag sprang.)

nu ska jag ta i tu med mina läxor.
k ä r l e k

                  
puss!

the world looks so much brighter with you by my side.

jag är så trött så jag skulle kunna decka på momangen.
men jag har läxor som måste göras.(bara till att bita ihop)
och sen har jag träning, hoppas att det inte regnar.
för det blir ju så blött, kallt, lerigt och geggigt då.

skolan gick väl sådär lagom bra.
var äckligt nära att kugga på min bokredovisning.
men det ordnade man upp fint tillslut.
måste sluta ta skolan med en klackspark.

mamma har ryck i huvudet, eftersom jag "inte hjälper till hemma".
jag klarar det inte.
har ni en sovplats över?

              kyss.

du gör mig glad.


17:43

jag har inte sovit.
jag har inte sprungit.

jag har bakat.
jag har pluggat.
jag har diskat.
jag har krattat.
vuxenpoäng?

nu tänker jag umgås med fina människor.

               
puss.

jag vet vem jag är när jag är hos dig.

igår var det matchdag.
det hela slutade med torsk och jag kan inte påstå att det gick så himla bra.
man kan ju inte vara på topp jämt liksom.

dagens skoldag var äckligt skön.
en lektion.
visserligen redovisning, men ändå.

nu funderar jag seriöst på att sova en stund.
har liksom blivit lite dåligt med det på sista tiden.
eller så ger jag mig ut och springer.
fast det orkar jag nog inte.
nej, soffan, här kommer jag.
(sen ska jag fixa till min bokredovisning.)

                     puss!


hos dig är jag stark, hos dig är jag underbar.

man måste tillåta sig själv att vara lycklig.
för man vet liksom inte hur länge det varar.
jag är lycklig.

idag ska jag skriva en bokredovisning.
och köra bil.
(om ni undra liksom.)

                     kyss.

ingen vet hur jävla vacker du är.

gårdagen var fin, bra och skrattig.
sent blev det också.

jag är trött som ett as och huvudet värker.
skulle egentligen inte vilja annat än att krypa ner i min säng igen.
men det går ju inte.
tror jag.

ska gliiiiida, puusss.

18:23

mamma har tjejkväll. (=huset fullt med kärringar)
it means att jag flyr fältet.

           tjing!

you are the word I am looking for when I'm trying to describe how I feel inside.

åh, äntligen är det helg.
som jag har längtat.
tänk att bara få sova imorgon liksom.
mhmmm.

men vänta lite, håll i er.
jag tänker ägna några minuter åt matematik nu (eftersom tommy var så snäll som lät oss slippa gå i skolan till fyra.)
det är fan värt det.

                   puss.

20:30

utvecklingssamtalet gick väl som förutspått, bra.
och det blev skapligt mycket snack om allt annat.
spenderade sextio minuter av mitt liv i ett svettigt idrottslärarrum, mhmm.

jag måste städa, looks like shit.
inte helt okej faktiskt.

nej, fyfan vad jag är dålig på det här.
försöker hitta ord med någon mening i.
hittar inte ett ända.


              TJING!

three switched witches watch three swatched watch switches.
which switched witch watch which swatch watch switch?!

(jag känner att det där inte är alltför lätt att säga snabbt.)

there’s things about me you just have to know.

åh vilken ovärd skoldag.
kände liksom att jag inte gjorde speciellt mycket där.
och alldeles strax ska jag tillbaks också, utvecklingssamtal.
undrar om lärarna har märkt att jag är less?
inte för att det brukar bli speciellt mycket prat om mig och skolan, brukar lätt halka in på andra saker, men ändå.
och jag hoppas för allt i världen att jag slipper sitta där i timmar, som sist.

jaja, vi hörs väl sen antar jag.

                     puss.

like you never was here.

matchen gick faktiskt bra.
till och med för mig.
hyffsat iallafall.
oavgjort mot ett lag i en högre division är nice.

nu är min kropp heeelt död.
hjärnan också (okej, den är kanske alltid det, men lite extra nu.)
men jag har massa plugg som ska göras.
och ja, det är uppskjutet till absolut sista sekunden, som vanligt.
men jag orkar seriöst inte längre, blir så less.
men jag antar att det bara är till att bita ihop.

innan jag fyller sjuttiofem...

                     puss.

ditt huvud är för dumt för att inse att vi inte är på samma nivå.

skoldagen gick fint.
(slapp både redovisning och brutalbänk, lycklig tjej.)

nu skulle jag behöva skriva ihop ett föredrag som ska hållas imorgon.
men jag har inte en aning om vad det ska handla om.
brist på fantasi liksom.
hatar skolan (egentligen läxor), det tar ju aldrig slut.
[jag hittade nyss mitt MVGföredrag från ettan.
men jag vet inte riktigt om jag vågar använda det igen, jobbigt läge.]

ikväll äre iallafall match.
vet inte om jag är sådär överdrivet taggad, men det kanske kommer.
m å s t e   l a d d a   n u !

                  puss.

jag vill inte, lämna mig ifred, försvinn.

22:31


vi är inte normala någonstans, vi vet.
men kul har vi!

(imorgon är det tester på idrotten.
jag tycker inte om brutalbänken.)

               PEACE!

20:59


flickan på drift.

jag var slagen och nere för räkning när du,
fann mig och du tog,
mig till ditt hjärta och sa här kan du bo.

promenaaaad med mammaaaa i sooooleeeen. (odryg tjej)

                      puss.

I wanna be like the sunshine.

dagens prov vet jag inte riktigt vad det blir av.
kan ju inte påstå att jag var sådär jätteduktig på att plugga igår.
helt okej faktiskt.

nu borde jag knåpa ihop en bokredovisning, ifall jag har sån otur att jag måste hålla den imorrn.
men, vi får väl se.

             PUSS

jag ser solen i dig, men den ser inte mig.

jag älskar vädret.
jag älskar att jag kuggat på ett prov för första gången (visserligen bara med en poäng, men ändå)
jag älskar att jag kommer kugga på ett nytt imorrn.
jag älskar att jag hatar skolan.
jag älskar att jag har en solig träning framför mig.
jag älskar så mycket idag, kanske även dig.

            
kyss.


smile bitch, tears don't make you happy.

jag har inte fixat någon redovisning.
imorgon har jag glömt boken hemma, klantigt som fan.
hoppas fröken inte blir sur.

men faktum är att jag inte bryr mig, inte ens lite.
och jag hatar mig själv för det.

tänker dejta kudden nu.

               puss - ha en underbar natt tillsammans.

och ditt flyt blir inte bättre av djupa andetag, vad du behöver är ett syrgastält.

helvetes jävla skitmatch, vad dåligt det gick.
eller egentligen gick det kanske inte så överdrivet dåligt.
men kallt var det och en förlust är alltid en förlust.
och just nu känner jag bara hur himlans ont jag har överallt.
har seriöst legat på gruset mer än jag stått på benen.
men ramlar man inte, så har man inte satsat tillräckligt hårt har jag hört, vi kör på den.

nu borde jag skriva ihop min bokredovisning (har läst trettiofem sidor, bra amanda, bra.)
vi får väl se hur det går med den saken.
egentligen är jag bara äckligt trött.
och genomfrusen, fortfarande.

                  kyss.

why do you have to make me fear such a beautiful thing?

åh, om några timmar har jag match.
jag är redan nervös.
varför blir jag det när det hela bara är en träningsmatch?
lite onödigt kanske.

jag är galet trött och har ont i huvudet.
måste ordna upp det här nu.

T-A-G-G-A!

                 puss.

jag börjar tveka, kanske stannar hemma den där gången som vi planerat.
jag betyder ändå inte så mycket, tydligen.
jag.är.besviken.

don't ever let anyone tell you that you ain't beautiful.

jag är egentligen rädd för att bli sårad.
idag det är snarare tvärtom.
jag liksom kastar mig själv utför en klippa.
även fast jag vet att det kommer göra så ont när jag väl landat.
men jag gör det för att jag vill, för att jag kan tänkas må bra av det, kanske.
egentligen vet jag inte vad jag mår bra av.
vet inte vad jag vill heller för den delen.
ibland skräms jag av mig själv.

10 april.

det är lördag, sämst väder, och gullrumpans födelsedag.
så alldeles strax sätter jag mig bakom ratten och drivar iväg till öregrund.
barnkalas!
eller nej, tonårskalas äre ja.
shit, stora unge.

                 pussar.

ja må hon leva, ja må hon leva.
hurrahurrahurra!

23:19



nu säger vi godnatt!

what if we all die young.

"ibland är du så jävla korkad"
tack mamma, jag tycker om dig också, haha.

jag tror mig visst höra ngt om så ska det låta.
en liten pensionärsvarning, bara ikväll.
ingen fara, snart är jag ungdom igen.

                  puss.

hur ska det gå?

imorse var jag "barnvakt".
nu måste jag läsa, läsa, läsa.
extremt roligt.
(men jag hittade recensioner på internet som jag kan tänkas dra nytta av. snälla fröken, läs inte det här.)

svt2 i mitt hjärta.

hey, vad fan händer men att jag sitter i soffan, datorn i knät, tv på och får helt plötsligt sprängande huvudvärk.
helt omedveten om vad som händer runt omkring.
men jag kastar ändå ett öga på tvn och förstår genast vad huvudvärken kommer ifrån.
ett antal indier(?) hoppar omkring.
sjunger, dansar, spelar och det hela låter inte som något annat än en parningscermoni.
det roliga är att jag "tittat" på detta i cirkus trettio minuter utan att märka ett smack.
jag höjer svt:s tittarsiffror helt enkelt, bra medborgare.




jag är tyngdlös och svävar på moln, tro mig, jag kan se hela stan härifrån.

okej, våran resa är reserverad.
det kommer bli så jävla awesome!
mhmmmmmmmmmm.


mina ben är liksom kind of äckligt stumma idag.
kanske inte så konstigt med tanke på att streching inte riktigt är min grej.
varför berättade jag det?
ganska onödigt faktiskt.
men let's kalla det för utfyllnad.

               puss.


all my little plans and schemes lost like some forgotten dreams,seems that all I really was doing was waiting for you.

pluggandet gick väl lite sådär.
är halvfärdigt iallafall.
duktigt.

nu ska jag ta mig till juhas mamma.
sen vidare till karin för utlandsplanering.
great.

                  puss.

det är tvångstankar i mitt huvud som stryper mitt förnuft, det är fossila bränslen & förorenad luft.

solen skiner och jag är allmänt glad idag.
möttes av ännu en vrålgullig lapp på köksbordet imorse.
lappen inleddes med orden: hej gullrumpa
hur söt lillebror?

ska kasta på lite tjaffs i ansiktet nu och bege mig ut.
ska ta mig till finejoss för att skriva ordning en naturredovisning.
kanske inte sådär överdrivet kul, men vad gör man inte.

det.är.vår!

                  puss.

the only way that I am able to stay so stable, Is you're the legs to my table. If you were to break, I'd fall on my face.

okej, jag kan inte påstå att jag har läst speciellt många sidor idag.(lite ångest)
tjugotre om jag ska vara exakt.
inte bra.
latchade med hon där lilla istället.

träningen gick inte heller sådär överdrivet bra idag.
nog för att jag är äckligt trött i kroppen nu pga springningen.
för springa kan jag.
sen blev det någon timmes snack innan jag ramlade in genom dörren.
och jag antar att jag borde ta tag i läsandet igen.
[vad fan hände med att jag har lov?]

              kyss.

I don't want you to say a single word.

här hittar ni mig idag:

djupt insjunken i sveriges sämsta bok.
eller englands sämsta bok, kanske usa:s, vad vet jag.
bokhelvetet är på engelska iallafall.
K U L

jag är kär. kär, kär, KÄR!



trodde aldrig att jag skulle kunna hitta en ersättare.
men jag tror jag lyckats, faktiskt.
unbelievable


thanks for lovin' me, cause you're doing it perfectly.

dagen har spenderats i uppsala med lillebror och mamma.
massa pengar är brända.
och jag är galet nöjd.

                   puss.


g o d n a t t


you make me feel like dancing.

mormor och morfar är här på middag.
jag åkte nyss på en rejäl torsk i yatzy.
citronpajs efterrätten väntar.

sen ska jag kasta mig på cykeln och trampa allt vad jag pallar.
rakt igenom hela "stan".
destination sandika, ellans house.

              puss och kram.

vissa minnen bleknar aldrig, vissa känslor ändras aldrig.

att man vaknar upp och snön yr utanför är inget man blir förvånad över längre.
men att det är snökaos i norrtälje måste ju vara ett skämt.
eller tydligen inte, för dagens match är inställd, träningen också.
jag.behöver.träna.nu
[påskgodis är inte bra.]

förresten så möttes jag av en urgullig lapp på köksbordet när jag vaknat.
(eftersom jag sover en aning längre än övriga familjemedlemmar)



lillebror är duktig på att stava, fast ibland ställer dubbelbokstäver till det.
men det blev ju ganska kul ändå.

dags att kasta i lite färg i skallen.

             puss.hej.

one day I know we'll meet again, without knowing exactly when.

det är söndag, utan ångest.
hjärta påsklov.
har sovit liiite för länge idag, men det var jag värd?
gårdagen spenderades i soffan med film och mamma.
helt okej.

nu måste jag ordna till mig själv.
look like crap right now.
sen påskmiddag hos mormor och morfar.

             puss.

det piper till i telefon, det är visst någon som är tillbaka.


shut up and sleep with me, come on why don't you sleep with me?

gårdagen var extremt bra.
har kanske aldrig skrattat så mkt.

nu: påsklunch hos juhas mamma (även fast han inte är hemma)

            tjing!

keep on walking.

oj, här vare dött.
men gårdagen spenderades iallafall med stora tjocka släkten.
lika kul som vanligt.

idag var det dags för påskcupen, tema 80-tal.
vi satsar liksom på utklädnad mer än vinst.
trivdes ju kanske inte sådär överdrivet bra i enbart tights och body.
men jag bjuder på't.
kameran var ju självklart med, men den låg tyvärr i väskan större delen av tiden.
smart.

kvällen tillbringas på pinglan med pinglor.
awesome friday!

                  puss.