I am yours to keep.

en makalöst lång torsdag är förbi.
det är helg, igen.
jag har längtat.

nu: matlagning.
sen: fotbollsmöte ang. årsfesten.
senare: öregrund. (sista gången, eller nej det är det ju såklart inte, men ni fattar)
imorgon: flyttlasset går! och jag är ledig såklart, men det kändes inte så viktigt just nu.

                pussen.

när hjärtat pumpar hårdast i bröstet.

igår spelade vi match.
vinst.
igår spelade höff match.
vinst.
igår höll vi på att krocka med en älg.
vinst?

jag var iallafall livrädd.
för matchen alltså, vem är rädd för en älg som springer mot bilen liksom?
jag är, jag erkänner.
usch.

min dag: en lektion, huvudvärk, en jävla massa flyttkartonger, one tree hill och robin.
nu: läggdags. (mera one tree hill. beroende? kanske.)

                         puss.

we all want to love, and be loved.

jag är HÖG på socker.
godisgodisgodis.
riktig, ordentlig mat.
hur gott?
tror ingen riktigt förstår vilken abstinens man får.

ikväll ska jag iallafall vara pojke.
eller iallafall försöka.
ska göra grabbiga grejer på ett grabbigt vis.

och en fin flicka och vän har tagit steget till min åldersgrupp idag.
välkommen, och återigen grattis kära du!


                                puss.




(ps. känner att jag inte är sådär jätteduktig på att uppdatera här, skärpning.)

glöm aldrig att du är starkare än du verkar.

helgen har spenderats med hjärtat.
lite här och lite där.
stundtals bra, studtals mindre bra.
(berodde självklart inte på oss)

igår var jag vuxen nog att gå och rösta.
är inte ett dugg insatt om man säger så.

sen tog vi en poäng av vattholma.
äntligen!

igår hade jag ett knä ur led.
idag ska jag shoppa med josefine.
och träna fotboll.
åtminstonde försöka med det sistnämnda.

en bra dag helt enkelt.

                        puss.

your arms feel like home.

okej, det verkar ha blivit ett himlans rabalder om allt och ingenting.
jag är inte sämre än att jag kan erkänna att jag kanske gjort lite fel.
men folk borde inte lägga sig i heller.
så, nu lämnar vi det.
peace.

håller just nu på med bullbakning.
GI-bullar.
kanske ingen höjdare, men det återstår att se.

sen blir det idol.
ett träd berg (one tree hill, haha)
och tillslut somna på det allra finaste sätt.

fredag imorgon!

                             puss.

21:39

enligt min pojke lider jag av GI-mens.
it means att jag är sjukt grinig och blir jätteirriterad för ingenting.
ber om ursäkt till er som tvingas vara i min närhet.

           tack hej.

touch you right now.

brödbakning.
matlagning.
hemmafru.

robin har fått galna puss-sjukan.
jag gillart.

ikväll ska jag träna.
och titta på idol.

kanske ska jag äta lite ris också, eftersom jag ändå gjorde det igår...
tydligen.

                  puss.

breathe slow.

har spelat fotboll idag.
det känns som det var ett tag sen och det var faktiskt riktigt kul.
och det mesta funkade.
till och med mitt knä, visserligen med en kilometer tejp, men ändå.

resten av dagen har varit lite grinig.
less på det mesta.
orkar inte längre.
trött på allt.
vill bara bort, bort, bort.
måste tacka hjärtat för att du stöttar mig.


nu borde jag plugga.
men jag har bara hälften av böckerna hemma, så då känns det ovärt.
fortsätter nog nöta one tree hill.
ny säsong, nya avsnitt.
och en bonus är att jag inte behöver titta ensam längre.
robin är lika fast som jag, eller nästan iallafall.
duktigt av mig, visst?

ska kila och käka någon smarrig godis, eller nej.
snarare typ havregrynsgröt, eller varför inte filmjölk med dinkelflingor...
älskar dieter.

                puss.

20:11

soffliggardag, ohyes!
one tree hill maraton, ohyes!
bra dag, ohyes!
robin tjurar över aiks eventuella nedflyttning, ohyes!

och imorgon var jag visst ledig, ohyes!
life's good.

              puss.

I wish I could stop your tears from falling.

jag har nyss avslutat idrottsprogrammets programlagsdag.
favorit i repris från förra året kan man säga.
älskar sånna grejer.

idag börjar mitt nya liv, GI.
kommer vara sjuuukt grinig, bara en förvarning.

nu: hårfärgning på josefine.
det va grönt det skulle vara va, visst?

                       puss.

idag hjärtat, just idag, är mina tankar enbart hos dig.
jag hjärtar dig!

100909.

är lite besviken på dig.
jag är inte så viktig längre.
du har glömt mig lite för många gånger nu.

nu: pannkakor.
sen: övningskörning.
good night.

                     puss.

det sista du ser är mig.

robin ringde nyss och berättade att det tydligen spökat i mitt rum inatt.
hur läskigt?
massa konstiga ljud och grejer.
och jag som ska sova ensam idag...

nu tänker jag nöta gamla one tree hill avsnitt.
hur bra som helst.

                    puss.

dancing on my own.

kort dag.
har lämnat kiss i skolsköterskans brevlåda, hur kul? haha.
har nyss knackat ihop en kladdkaka.
måste äta upp mig innan fredag.
ska kolla gårdagens idol, orkade verkligen inte igår.

sen: fotbollsträning.
imorgon: ledig, mhmm.

                  puss.


I love the way you lie.

okej, sprängande huvudvärk har jag.
nu ska jag knacka ihop min labbrapport.
och snabbt måste det gå.
spelar ingen roll hur det blir.
vill bara ta första bästa relativt tidiga buss som går.

imorgon ska vi ha skol if möte, jag hade liksom glömt att jag var ordförande där.
vill inte vara det längre.

sen blir det fotboll och idol, mys.

                  kyss.

baby.

jag sa nyss till min mams att jag skulle ta mig i kragen och skriva klart min labbrapport.
sen kom jag på att jag inte har någon krage.
det betyder att jag slipper, visst?

sen ska jag iallafall sparka boll.
och ge bort en massage till min, min, min.

              pussar.


100904.

jag hatar att inte veta vad jag ska ha på mig.
dagens ilandsproblem: klädfrågan.

ser fram emot en fin kväll.

                puss.

the way you make me feel.

det är äntligen fredag, helg.
ska snart ta mig till öregrund för en myskväll med pojken.
har längtat hela dagen.

imorgon blir det släktkalas med fika och kräftor.
mhmm.

hatar regn.
vill ha sommar och sol, igen.
och igen.
och lite, lite till.



              PUSS!

where do you go when you're lonely?

idag har jag inte lyckats klara mitt första (och sista) matte C prov.
blir nog ingen mer matte för mig.
skönt.

jag har ingenting att skriva.
jag är så full av känslor, men ändå så tom.
jag känner mig så otillräcklig.
vet inte vad jag ska säga.
vet inte vad jag ska göra.
vet inte hur jag ska vara.
jag vet ingenting.
jag vet bara att jag älskar dig robin.
det kommer jag alltid att göra.

nu ska jag träna fotboll.
eller iallafall försöka.

sen får jag äntligen hålla mina armar om mitt hjärta.

                    puss.