27 december.

julen är över och den har varit fin.
juldagen spenderades med släkten i torvis och annandagen var det julmat hos mamma.

(jag väntar fortfarande på snön, är så sjukt sugen på att åka pulka.)

nu: film med mamma.

                    puss.

dopparedan.

det är julafton, utan någon som helst julkänsla.
julkalendern och paket under granen imorse.
jättemys.

måste snart börja fixa.
ska sen till gimo med pappa och stora tjocka släkten och sen vidare till mormor och morfar lagom till kalle anka.

ja, det var väl det.
god jul på er fina!

                      puss.


dan före dopparedan.

tjugotredje december.
dagen före julafton.
som liten önskade man att dagen inte fanns, eller åtminstone gick lite fortare.
tror dock inte att min fina vän hade samma önskan, hon fyller nämligen tjugo hela år på denna jord idag.
grattis! ♥



idag har jag bara jobbat, på olika ställen.
har nu familjemys i soffan med nyklädd julgran och bingolotto.
ikväll ska jag vinna en bil!

                 puss.

dan före dan före dopparedan.

har haft lite julafton med hjärtat eftersom vi insåg att vi förmodligen inte ses förrän på söndag.
mysmiddag och julklappar.
ganska dumt egentligen, kommer nämligen inte få kontakt med honom denna kväll heller...

världens finaste kille djupt insjunken i zlatans liv iklädd nya tröjan och tofflorna (som ej syns på bild såklart, då vore han ju vanskapt, haha.)


                       puss.

dan före dan före dan före dopparedan.


granen är ihopskruvad och klädd.
jag som är jätteemot plastgranar, verkligen jätte.
men vi kan inte ha en riktig innan vi skaffat oss en dammsugare som, ursäkta uttrycket, suger bättre än den vi har nu.
för helt ärligt så klarar den knappt av att få upp dammet...

nu är jag skyldig robban en massage, stackarn har världens ryggont.

                      puss.

dan före dan före dan före dan före dopperedan.

jag skippade stövlarna och klarade mig skapligt från allt det blöta.
tror däremot att jag numera har en streckning i min vänstra ljumske.
slirig backlöpning är inte att leka med...

idag ska jag nog julstäda lite sådär, kanske tillochmed pynta litegrann.
det är så mysigt med julen, och nu ligger det ju äntligen lite snö på backen också.
får väl se om den orkar ligga kvar några dagar till.

fick julklapp från jobbet igår

?

funderar allvarligt på att springa i gummistövlar...

dan före dan före dan före dan före dan före dopperedan.

mycket julgodis och pyssel blev det igår.

idag har jag jobbat lite och sen inte gjort något mer vettigt.
ska snart pallra mig ut och springa med laget i snöregnslasket innan vi latchar boll en timme.
känner mig redan lite halvförkyld och så, så antar att jag ligger sänkt till jul.
perfekt...

nu: middag.

                   puss

fjärde advent med mamma och lillebror.

julgranen är huggen, nu tar vi tag i julgodiset!

fredag.

gårdagen med lillebror var mys.
pyssel, kortspel och tvmys.




(lite stirrig bild på mig, haha)

nu ska jag åka iväg och jobba, känns sådär jättekul en fredagseftermiddag/kväll.
men det väntas tacomys när jag kommer hem, serverat och klart, så det kanske inte är så dumt vid närmare eftertanke!

                        puss

vinter?

snön lyser fortfarande med sin frånvaro så jag tar mig en torsdagsfika framför några avsnitt av sunes jul.
sen ska jag cykla till mams för att hänga med lillebror eftersom hon ska på julbord.
myskväll.

                    puss.

fjortonde december.

på vädret pratas det om snöbyar hit och snöbyar dit.
jag bor i en by, men inte sjutton finns här någon snö...

(det måste komma snö till jul!)

lusselelle.

afron igår var mycket jobbigare (och lättare) än zumban förra veckan.
tur.

idag har jag tagit hand om lägenheten innan jag släpade med mig robin till kyrkan för att se luciatåget.
vad gör man inte för att få en gnutta julstämning.
nu blir det tv och sen julfilm.
mystisdag.

                      puss.


lillebror.

efter några timmars jobb så ska jag röja lite och laga mat åt robban (han måste ju hinna äta innan mötet)
själv bjuder jag in mig på middag och namnsdagsfika hos mamma.
det står nämligen alexander i almanackan idag.
sen ska jag dansa afro och spela lite fotboll.
bra måndag.

                      puss.

tionde december.

jobbade några timmar idag, gick inget vidare.
blev bara arg och irriterad på de saker jag inte klarade av och när det inte blev som jag ville.

ligger just nu och halvsover framför americas funniest homevideos, ensam.
skön lördagskväll.
känner mig fryssen och lite småhängig så det blir johnblund tidigt.

det är två veckor kvar till jul.
det snöar förfullt ute men det försvinner direkt.
tråkigt.
snön behövs såhär års faktiskt.

ska fortsätta skratta mig till tårar nu, puss.

snöblask.

det var ingen konsert igår, det var teater.
små barn som åkte till nordpoolen och träffade tomten, söta!

nu ska jag röja lite här hemma och försöka slå in några fler klappar innan det är dags för uppsala och släktmys.
(ingen träning idag alltså, typiskt)

                   puss.

hej mitt vinterland.

jag hinner inte riktigt med att uppdatera här, men i veckan som gått har jag besökt uppsala (igen) med mamma, dansat zumba med fotbollen, tagit hand om tvätten, firat finlands självständighetsdag (eller firat och firat, man fick ju tårta iallafall) och hängt en hel dag hos mormor och morfar.

det ligger nu ett tunnt snötäcke på marken som ger mig tillräckligt mycket julkänslor för att börja med paketinslagningen.

ikväll ska jag jobba någon enstaka timme.
fast det vore ju dumt att kalla en konsert (eller vad det är) för jobb.

                  puss.

andra advent.

jag har jobbat bort åtta timmar av min söndag och sen har jag sovit.
är så slut som det bara går.
ska väl iallafall orka tända det andra ljuset i staken...

tokigt.

har busat med robban hela morgonen och sedan kollat lillebrors bandymatch.
just nu väntar jag på julkalendern och mat hos mamma.
är så snäll att jag sa ja till att jobba imorgon...
dumt gjort.

första december.

fick nyss ett samtal från ackis.
jag ska dit imorgon igen och jag orkar verkligen inte.
dom hittar ändå inga fel på mig.
hoppas det går fort så jag hinner umgås med lillebror innan jag ska jobba några timmar.

                   puss.