måndag.

gårdagen var fin, mysig och trevlig.
fick med mig några fina saker hem och rätt lag vann matchen.

idag gör jag ingenting, förutom att bli av med den förbannade huvudvärken som verkar trivas hos mig. tredje dagen nu och jag orkar inte mer. ingenting hjälper.
vill träna ikväll, men blir inte av med förkylningen heller.
positiv tjej...

hejdå.

om du letar efter någon.

ännu en kolsvart kväll i slutet på oktober och jag är inte en av dom som dricker sig redlös nere vid "stans inneställe".
just idag värdesätter jag inte det, jag orkar inte gå hem ledsen och besviken som så många gånger förr.
jag ligger hellre i soffan och är lycklig. lycklig och älskad. älskad för den jag är.
tänker inte ändra på mig för att passa din falska personlighet, klarar mig utan både dig och er.
tänker sluta finnas till hands, duga när det passar.
är jag inte mera värd får det va.

imorgon får vi sova en timme extra utan att det gör något, underbart!
sen blir det shopping och fotboll i huvudstaden.
det värdesätter jag!


together.

idag har jag jobbat några timmar.
eller jobbat och jobbat, mer tittat på.
imorgon är det dags igen, vill inte!
känner mig galet obekväm.

just nu vill jag bara att robin ska komma hem så jag får pussa på honom.
hatar att dom behåller honom så länge på torsdagar!

godnatt!

hej.

jag är fortfarande förkyld.
orkar verkligen inte uppdatera här.

ska baka morotskaka till namnsdagsfikat idag innan jag ska iväg och träffa den nya brukaren.
vill verkligen inte.
det är inte jag överhuvudtaget.
vi får väl se hur det går och känns.

hejdå.

söndag.

igår var det fotbollsfesten.
var väl kanske inte sådär överdrivet kul om man tänker efter, (är så less på alla falska människor) fast det var ändå ett bra sätt att spendera en lördagkväll på.
idag slappar vi som aldrig förr för att sedan åka på middag hos urban.
myssöndag.

                    puss.

hemma.

nu är jag hemma i kalla sverige igen.
vi har haft en helt fantastisk vecka tillsammans allihopa.
kan fortfarande inte riktigt förstå att igår vid den här tiden låg vi på stranden och hade det gott.
har det iochförsig väldigt bra i soffan iklädd min nya onepiece också.
gos torsdag.

vi hörs när vi hörs, galet trött. (och förkyld)

                    puss.

hejdå kyla!

åh nu är dagen här som vi väntat på så länge.
jag tar med mig arton (!) fina människor till turkiet!
klockan fem går planet och jag har en livrädd pojkvän, stackarn.
men vi ska klara det.
vi ses om en vecka, puss.

hej värme!

imorgon, imorgon, imorgon.

håller just nu på att packa för fulla muggar.
sen ska jag hinna med ett möte angående fotbollsfesten och kolla på sverigematchen.
har det lite körigt, men ska nog klara av det.
resfeber.

kallt regn.

är hemma och kramas med mamma och lillebror nu.
äntligen!

väskan är inte stängd och jag är sen.

okej det där med middag behövde jag inte fundera så länge på.
dom skulle ha kommit hem till bigatan ungefär nu, men dom har inte ens åkt från kreta än...
snacka om försening.
så måste vänta tills imorrn innan jag får kramas med mina bruna fina familjemedlemmar.

förresten så har jag "provpackat" resväskan idag för att se om robin får plats i samma väska.
svaret är ja.
jag lyckades inte ens fylla halva.
vet inte vad som är fel, jag packar ju alltid med mig för mycket.
borde kanske byta väskan ifall jag kommer resa själv någon gång...
tål att tänkas på.

hej.

igår var det teambuilding med fina laget.
cykling ut till länsö och så.
sen var det middag hos mormor och morfar.

idag kommer mamma hem, måste städa lite, handla samt fundera på vad jag ska svänga ihop för middag till dom.
men först födelsedagskalas och turkie prat hos marcus!

                    puss.

godmorgon! (eller god och god, morgon var det iallafall.)

åh jag har haft en underbar morgon.
kramades med robin tills han skulle gå och låste dörren efter honom.(det var faktiskt underbart på riktigt)
lyckades somna om men blev väckt av att grannen ringde på dörren och frågade om han fick kapa en gren på vårat träd eftersom den växte in i deras plommonträd.
"självklart" svarade jag men det räckte inte utan jag var tvungen att följa med ut i morgonens friska vindar och titta på grenen och återigen ge ett godkännande.
jag hann knappt kasta mig ner under mitt varma duntäcke igen innan lillebrors telefon började sms-plinga, ni vet, han är i den åldern där man har en halv låt som signal eftersom det är coolt.
slumrade tillslut men väcktes av det faktum att grannen faktiskt sågade ner grenen, med motorsåg.
sist men inte minst ringde pappa.

det kan bara bli bättre, ser fram emot det!

sluta aldrig vara kär i mig.


sjutton månader, underbara månader.♥

torsdag.

jag är påväg mot en dunderförkylning.
näsan rinner non stop och jag nyser (utan att överdriva) 150 gånger om dagen.
jag har inte tid att bli sjuk nu!

en bekant som hängt sig kvar.

ibland undrar jag om du tänker på mig på samma sätt som jag tänker på dig.
om du kommer ihåg de stunder vi faktiskt hade.
om du minns mig överhuvudtaget...

låt mig få följa dig ner.

igår var det ju den där bullen som skulle firas.
kanel skulle den visst innehålla också, jag som bara bakar med vanilj (nästan).
affären hade slut så vi fick nöja oss med en påse halvfabrikat.
sen mysfika framför topmodel.
även fast varken robin eller andreas var sådär överdrivet roade av mitt tv-val.

idag ska jag fara och flänga.
ska hänga upp gardinerna i ulrikehill igen samt hämta lite nödvändiga grejer jag kan behöva denna veckan.
har inte riktigt märkt att jag bosatt mig så pass mycket där borta som jag faktiskt gjort.
men jag gillar det.

dax att sätta fart!

                             puss.

dom innehöll ju åtminstone kanel...


svårt att ändra på.

jag mår inte bra idag.
känner mig lite febrig och snorig.
har dessutom förbannat ont i bröstet, inte sådär huggit som det var förr utan hela tiden, precis hela tiden.
jag är rädd.

ska nog ta en promenad i höstsolen.


vart jag mig i världen vänder, står jag här med tomma händer.

idag bosätter vi oss nog på bigatan.
lite husvakt sådär.
ska ta mig an symaskinen och försöka fixa till gardinerna så dom hänger ordentligt (i nuläget är dom upphängda med hjälp av häftapparaten, man tager vad man haver...)
ikväll ska jag pallra mig till mötet så jag åtminstone får lite koll på läget.

                    puss.

hög mysfaktor.

min söndag gick just från bra till toppen.
mumsmiddag, räkor och dubbelavsnitt av one tree hill!

söndag.

igår blev det mys på öregrunds marknad med mams.
skrattade helt galet.
sen blev det bigatan häng för hela slanten.
gjorde läxor med lillebror så att han skulle kunna bada mer.

tidigt imorse flög dom iväg och jag har fått rapport om att dom är framme och att det var fint.
saknar dom redan...

om tio dagar är det min tur.

                  puss.