23:31

idag har jag gjort mina sista timmar på byllan.
känns rätt bra ändå.
inte att vara arbetslös såklart, men att slippa lukta stekpanna.
fast jag trivdes nog väldigt bra där om jag tänker efter.

robin kom hem med en ny dator (till mig) idag.
snäll kille.
inte för att jag förstår mig på den än men.
(och jag kommer inte att ta den som min egen, det är alldeles för mycket.)

imorgon ska jag mysa med familjen extra mycket eftersom dom åker till kreta på söndag.
jag är inte avis för en gångs skull.
faktiskt.

nej, ska dejta kudden nu.
puss och godnatt.

everybody want happiness, nobody wants pain. but you can't have a rainbow without a little rain.

jobbade över.
missade mötet.

nu: gosmys filmkväll!

torsdag.

idag: 6,5 timmes jobb.

dammråttor.

har köpt en resväska idag.
snart är det dags!
köpte även dammsugarpåsar (äntligen hittade jag några som passade i våran konstiga städmaskin) så nu ska här städas.
välbehövligt, det ligger både ett och annat och skräpar överallt.

                    puss.

höstlöv.

idag har vi gjort allt för att få igång våran diskmaskin utan något vidare resultat.
vaktmästaren har vart på besök två gånger men idiotförklarade oss bara så vi ringde hit morfar och nu bullrar den på fint där ute i köket.
morfar kan han.
tack!

robin spelar just nu tvspel och ska sen kolla fotboll, så jag får väl underhålla mig på annat vis.
det är så mysigt att umgås liksom...
(hatar att robin har 3 på sin telefon, jag kan inte spela wordfeud då = ledsen tjej.)
(och ja, jag har en för omodern telefon för att kunna göra det på min egen...)

                puss.

om du lämnade mig nu.

mormor och morfar var bruna och fina.

uppsala levererade idag vilket resulterade i en nyinredd lägenhet.
är riktigt nöjd tror jag.
det börjar liksom arta sig.

nu ska vi spela gitarr.
bra tid på dygnet liksom.


airplanes.

det är måndag igen.
skönt att vara ledig efter gårdagens kaosartade middagsryck.

jag ska snart hälsa på mormor och morfar eftersom de alldeles nyss avnjutit en veckas solsemester.
alla åker utomlands nu.
tur att det bara är två veckor kvar tills det är min tur.

sen tar jag med mig hjärtis till uppsala.
m y s i g t

                      puss.

mysfredag.

äntligen fredag.
avnjuter ett glas vin till idol i väntan på att robin ska komma hem så vi kan äta den pizza jag nyss gjort.
alldeles för sen middag.
sen ska vi till annie.

                     puss.

10:55

självförsvarskursen gick bra, men det var svårt.
tar nog lite tid innan man lär sig ordentligt faktiskt.

nu är det jobb i fyra dagar.
sa någon helg?
nej, jag tänkte väl det...

onsdag.

ska testa på juhas självförsvarskurs med pållan ikväll.
sparkas och slåss litegrann sådär.
sen ska jag skjutsa pappa till björklinge.
det kommer bli en lång kväll.

men först va visst tvättstugan bokad.

                  puss.


15:28

hela min värld är kaos och uppochner.
jag orkar ingenting.
jag fattar ingenting.


jag vet inte vem jag är, men jag vet att jag är din.♥

sunday.

matchen var den roligaste jag spelat på hela året.
allt funkade liksom, eller ja nästan iallafall.
man måste tydligen göra mål för att vinna matcher.
dum regel tycker jag.
men trots förlust så känns det som en vinst och jag är lycklig.
lycklig för att jag inte behöver göra något mer idag.

                              puss.

melonas.

idag har jag sovit alldeles för länge, varit på marknaden en sväng och varit på älsklingsmorbrors födelsedagskalas.
allt för att sedan hamna här, i soffan.
(som förövrigt är extra mjuk och skön just ikväll)

imorgonbitti är det match borta i uppsala.
min kropp orkar egentligen inte det.
har åkt på migrän, svimningsanfall och feber sen igår så är inte sådär överdrivet taggad faktiskt.
men vafan, det är ju sista matchen!
bit ihop.
heja heja!

                     over and out.

sextonde september.

det är äntligen fredag (inte för att jag märker någon skillnad egentligen men) förutom att jag slipper vakna ensam om morgnarna.
idag vaknade jag inte ensam, jag vaknade med flimmret i ögat som slutar med någon typ av migrän.
så jag får väl gå och lägga mig igen...
äntligen var det fredag ja.

godmorgon världen.

jag har så konstigt ont i min mage.
det sitter liksom långt där inne precis under revbenen och det vägrar gå över.
börjar liksom på dag tre nu...
så får väl se om det blir träning eller inte ikväll.

nu: lunchdejt med mams!

nu och föralltid.

det känns som att jag inte gör annat än sover, men ändå är jag så förbannat trött hela tiden.
dagen har jag spenderat hos mormor och morfar.
lite lagom slappt sådär.
kvällen spenderas förmodligen framför tvn som verkar slutat fungera helt plötsligt.
går att titta på film från boxern men inte vanliga kanaler?
fattar ingenting, är inte så teknisk av mig.
borde egentligen gå på juhas självförsvarskurs, men min kropp är nog inte riktigt hundra.
känner mig konstig.

jaja, ska svänga ihop lite pannkakssmet så jag är redo när mannen kommer hem.

                          puss.

måndag.

kommer det någonsin att sluta regna i detta land?
börjar bli ytterst tveksam.

en månad kvar till värmen!

vilodagen.

åh vad jag tycker att gårdagskvällen va kul.
extremt mycket skratt och galenskap.
och idag har jag träningsvärk i hela kroppen.
vet inte om det beror på matchen eller kinect spelandet, förmodligen lite av varje.
tur att jag bara ska titta på matchen idag.

det blir en lugn söndag, ligger fortfarande kvar i sängen...
så vi hörs när vi hörs.

                     puss

19:01

matchen gick väl ganska uselt om man säger så.
iallafall för min del.
foten höll hyfsat men orken (konditionen) klarade det inte lika bra.

ikväll blir det mys och spelkväll med linnea och marcus.
gooosigt!

                  puss.

lördag.

filmen igår var faktiskt bra.
(om ni undrade)

nu måste jag sätta fart, även fast jag inte är ett dugg taggad, inte på att behöva åka till uppsala iallafall.
3 poäng nu, visst?


fredagsmys.

idag har jag hängt lite med pappa och sen med paulina, bara för att jag tycker om dom.
har sedan svängt ihop lite kött och potatisgratäng och ska nu vila lite innan vi ska iväg på bio, jägarna 2.
kanske inte direkt min typ av film, men vad gör man inte.

imorgon är det match.
hoppas för allt i världen att foten orkar hålla ihop.
eller åtminstone att tejpen orkar.

ha en trevlig kväll, puss.

jag har bara regn hos mig.

jag tog en regnig promenad för att uträtta några ärenden.
"några ärenden", shit vad vuxet det där lät då.
sen hamnade jag hos mormor och morfar hela eftermiddagen och blev även bjuden på våfflor innan jag trotsade regnet för lite fotbollsträning.
eller ja fotboll och fotboll, det blev nog inte så mycket av med just den saken.
foten verkar hålla iallafall så det blir match i helgen.
vet inte när jag spelade match sist, typ i maj...
spännande.

dags att gosa ner sig i soffan, puss!


torsdag.

idag vet jag inte vad jag ska hitta på.
vädret är ingen höjdare direkt så är inte sådär supersugen på att gå ut.
kanske måste göra det ändå, här kan jag ju inte sitta.
jag vill jobba.

onsdag.

har haft huvudvärk sen jag vaknade och känner mig allmänt seg.
ska diska nu och ta rätt på all tvätt.
måste pallra mig till affären också.
det är en jobbigt liv jag lever, haha.

21:16

träningen sög musten ur mig och jag kände mig mer död än levande ett tag.
jag orkar ingenting längre och det gör mig galen.
känns inge kul då liksom.

fast det är förbannat kul att sverige spelar fotboll som en bunt krattor utan skaft.
dumt att göra mål...

ps. jag fick fina blommor idag.
ps2. och ja, jag började gråta.
finaste, underbaraste älskling.

16 ♥

jag ber om ursäkt för dålig uppdatering.
robins dator har ballat ur just när det gäller blogg.se och även en del andra sidor.
så idag har jag (tjejen med hett temperament) varit så less och svurit så mycket åt den dumburken att jag tog cykeln och hämtade MIN dator hos mams och hokus pokus så funkar allting igen.
glad!

jag är iallafall ledig hela veckan, och nästa, och nästan hela veckan efter det.
sen är jag nog så arbetslös som det bara går.
känns allt annat än bra.
men jag ska förhoppningsvis lösa det inom en snar framtid.

ikväll tänker jag träna, tror jag.

                 puss!

lördag.

idag ska jag jobba igen, och imorgon.
ikväll är det middag hos paps med faster och så.
måste bara steka hamburgare i 6,5 timme först...

                   tjing!

tacomyskväll med tufflen.

juni, juli, augusti.

det är över nu.
slut, kaputt.
sommaren alltså.
vi har klivit in i september månad och hösten närmar sig med stormsteg.
ganska mysigt egentligen, massa ljus och grejer.
men jag gillar inte kylan.
usch.

idag har jag hängt med paulina.
sedan hos pappa.
städning, middag, skratt och bus.
fin dag.

imorgon ska jag jobba igen.
orkar egentligen inte.

                      puss.