there won't be another Mr. Right.

gårdagen blev succé.
trots att vi brände sönder oss ganska rejält.
men, hellre röd än död som vi brukar säga.
(det svider litegrann än idag.)
och tro det eller ej, men vi badade, två gånger dessutom.



på kvällningen var det såklart spanien - portugal.
och pojken var skapligt tacksam över att jag också gillar fotboll.
första halvlek hemma på soffan.
andra ute på terassen men andra människor.
fin kväll.

idag har jag sovit i hundra år medan han workade lite.
och sen har jag bara räknat blixtar och regndroppar.
kul dag.

ikväll får vi se vad som händer.
förmodligen ingenting.

                     puss.

jag vill känna att jag lever.

okej, det blev som planerat.
och jag har nog inte varit uppe såhär tidigt på en ledig dag förut.
men det äre värt, för om en timme så åker vi till öregrunds klippor och bättrar på brännan.
kanske eventuellt tar oss ett dopp också.
fast vi låter det vara osagt.
bäst så.

                     puss.

you are my love. you are my heart. and we will never ever, ever, be apart.

min dag har varit fin.
med en fin pojkvän och en go' unge.


och på kvällningen har jag umgåtts med mitt kära fotbollslag.
lite avslutning sådär.
grillning och brännboll.

imorgon sägs det att det ska vara asnice väder.
och blir det som planerat så blir det bra.
blir det inte så, så får det väl bli bra ändå.
solen ska utnyttjas iallafall.
punkt slut.

nu: brasilien - chile.

                    puss och kram.

thanks for lovin' me, cause you're doing it perfectly.

vi kör ett bildregn.
orkar liksom inte skriva.
(fast midsommaraftonens bilder finns på robins telefon.
tänkte eventuellt sno dom senare.)
















(hahahahahaha, asså den här bilden.
hur psyko ser inte den ut?
och det allra roligaste är ju att mamma inte ser felet på den.)

snart ska jag förflytta mig till mitt andra hem, eller tredje är det kanske.
jaja, öregrund ska jag till iallafall.

                  puss.

förut tvivlade jag på mig själv.
det gör jag inte längre, inte ett dugg.
jag är säker, så.jävla.säker.

det känns som att det va ett tag sen jag ...

det känns som att det va ett tag sen jag skrev. men jag hade iallafall en kalasbra midsommar med kalasbra människor. just nu är jag påväg hem från öregrund. ska på kalas hos älskade mormor. nejmen vi hörs! puss.


(mid)sommartider.

idag firar jag midsommar i öregrund med människor som betyder massor.
just nu: ett glas vin och jordgubbar med paulina + sminkning. (robin kastade vi ut, haha.)

ha det gött och trevlig midsommar (säger man så?)
jaja.

                  puusssss!

oh happy day.

färdigjobbat på ett tag.
nu har jag sommarlov, igen.
tror nästan att jag tänker utnyttja solen litegrann va.
yayamän!

                   puss.

I can't face the world without you.

cykelturen och allt därtill var fin.
nu tänker jag hoppa ner i min renbäddade säng och sova tills klockan ringer.
imorgon är det sista arbetsdagen på några veckor, skönt.

               puss och godnatt.

jag saknar.

h j ä r t a .

dagen har varit jobbig.
det mesta har krånglat.
men så kan det bli ibland.

alldeles nyss var lillebror här på snabbvisit.
grabben har vart på sjön i två dagar, obrun...
liiite avis.

om en stund ska jag hoppa på cykeln och trampa till skedika med en kär vän.
fotbollstittande i kvällssolen, mhmm.

men först måste jag gå loss med epilatorn.
känns som att det behövs liksom.

               puss.

words can't describe what you mean to me.

idag har jag varit ett invalidt kioskmongo.
fotboll är nog inte bra för kroppen.
pajade mitt knä under matchen igår.
jag vet inte hur eller när.
jag vet bara att jag inte kan gå normalt idag och att det gör ont.
tur i oturen är väl att det är rätt knä.
eller kanske säger man fel.
jaja, det är iallafall det jag inte har ont i annars.

ikväll tänkte jag pallra mig till harg för lite fotboll.
om någon undra liksom.

                puss.

ibland tvivlar jag på mig själv.
kanske lite för mycket.

insecurities takes the best of me and I just want to run.

jag tänker inte skriva ett enda ord om någonting.
orkar inte vara negativ.
ingen orkar läsa då.
vill vara positiv.
men det är fult att ljuga, så jag ska vara tyst.
(matchen vann vi iallafall, antar att det är positivt.)

nu tänker jag kolla på fotbolls vm.
spanien.

och robin, jag älskar dig.

              puss.

shut up and kiss me.

skulle kunna döda för att få sova.
skulle vilja stanna hemma resten av dagen.
men lunchen är snart slut och jag måste tillbaka.
jag överlever.

match ikväll.
sista innan uppehållet.
vinst?!
ja tack.

                 puss.

hos dig är jag stark.

jag är hemma.
eller borta som han skulle sagt.
och svintrött är jag.
även fast jag i princip har sovit hela dan.
men gårdagen blev ju bra iallafall.

tänker dejta kudden nu.
jobb imorgon.
orkar inte, men måste.

                puss.

when you tell the whole world that you're mine.

gårdagskvällen var så underbart härlig.
det finns så fina människor i min släkt.
och roliga.
framförallt.
tror nästan att jag skrattade ihjäl mig en sisodär hundratusen gånger.

idag har jag varit en snabbis på marknaden, var väl ingen höjdare kanske.
sen har jag sett victoria och daniel säga ja till varandra, utan en puss.
allt är bara på låtsas, fejk.
jag menar, man måste ju pussas i kyrkan på sitt bröllop.
och fråga inte varför i hela världen jag ens kollade på det där, för jag har ingen aning.

och förresten så hade jag valt en förjävla bra tid när jag skulle jobba på IP idag.
jag hade valt nu, men nu är allt slut, så jag slapp.
skööönt.

ikväll hamnar jag i öregrund.

(min jävla förkylning vill inte ge med sig, och jag har äckligt ont i käken av någon konstig anledning.)

                  puss.

en lite halvsuddig bild, men vi fick påhälsning hos pappa igår av denna vrålsöta rävunge.

save tonight.

färdigjobbat för idag.
nu måste jag hoppa in i duschen och fixa massa.
om en timme ska jag hämta han vid bussen och sedan traska upp till pappa.
släktträff står på schemat.
eller födelsedagsfirande kanske man ska kalla det?
det är iallafall tre som fyller år här i krokarna.
känns som en toppenkväll (även fast det regnar och vi ska grilla,smällar man får ta liksom.)
imorgon tänker jag sova länge.

                   puss.

du gjorde min dag så himlans bra.


18:52

övningskörning till öregrund och hjärtat.

the way you make me feel.

första arbetsdan är slut.
finns väl inget att klaga på direkt.
jag menar, arabiska är ju helt klart mitt favoritspråk.
eller, nej.
men det får väl gå det oxå.
för ärligt talat så är jag bara glad.

petterson på fika snart.
sen ska jag göra ingenting och hoppas på det bästa.

                 puss.

ana bahebik.

så länge du är min.

jag lider så himlans mkt med alla allergiker där ute.
jag ljuger inte när jag säger att jag vet hur det känns, för idag har jag tammefan varit det.
har ju seriöst nyst sönder mig, och gråtit, tusen gånger om.
hoppas på en nysfri morgondag.

nej, nu säger vi godnatt.
för jag ska ju faktisk sova tidigt.
och det här är väl tidigt?
cirkus sex timmars sömn framför mig, hejaheja!

                       puss.

bring me your love.

fotbollen vann dom.
nu tänker jag plåga min fina vän (satt hon blir ännu finare liksom, haha)
epilatorn nästa!

                  puss.

you can have whatever you like.

nu: tårtatajm.
snart: fotboll på IP med en fin vän.
sen: sova tidigt.
imorgon: vakna tidigt - jobba. (vad hände där?)

               puss.

dancing the whole way home.

idag är det mammas dag.
solen skiner igen.
frukost på altan med älskade lillebror.
en promenad till mormor och morfar för att hämta jensan.
och nu gör jag ingenting.
tycker lite synd om u-laget som ska lira match med elva spelare.
jag vill ställa upp.
fast kroppen säger ifrån, eller snarare näsan, och hostan.
dumt att bara göra mig frisk.
jaja.



                puss.

20:36

det här får duga.
orkar inte fixa mer.

nästa stopp: soffan - fotbolls vm - brasilien vs nordkorea.
(jag gör det för lillebror, som längtat och tjatat hur länge som helst. äntligen sitter brasilientröjan på pojken.)

a place to crash.

okej, det här är verkligen inget sommarväder.
såhär ska det inte behöva vara i juni månad.
(även fast jag kanske är lite extrem.)

men jaja, jag hittade ju min present iallafall.

jag har absolut ingenting att göra.
funderar nästan på att göra om lite här.
känns som att det är på tiden.

                    puss.

jag har bara regn hos mig.

älskar sommarlovs vädret.
fast nej, där ljög jag.
eller jag älskar ju vädret som ska vara den här tiden på året.

nu måste jag pallra mig ut i regnet och se om det finns ngt att införskaffa sig i presentväg.
lilla mamsen blir nämligen gammal imorgon.
eller äldre kanske man ska säga.
wish me luck.

                      puss.

tänker umgås med min bara min.

I'm yours.

och nej, jag lider inte av halsfluss.
bara ett stort virus.
och vad gör man åt det då?
absolut ingenting, väntar.
jamen tack då.
sursursur.

nu tänker jag grädda pannkisar, så det så.
och sen pallra mig till IP för att kolla träningen.
             
                    puss.

all night long.

gårdagens match slutade med torsk.
årets första.
1-0.
borde varit 1-1.
domarn borde varit död, jag menar, 75 barre? fotbollsdomare? nej. fast jo, tydligen.
känns lite surt.
fast nej, vi tar dom på hemmaplan.
bara bryta ihop och komma igen.
jag deppar inte.

fast jo, idag deppar jag.
fortfarande sjuk och jag misstänker halsfluss.
(kul start på sommarlovet.)
sjukhuset ska besökas snart.
det är ju nästan satt jag hoppas att jag har halsfluss.
satt jag får pencillin och blir av med skiten liksom.
orkar inte längre.
jag vill träna idag, fast nej.

                    puss. (om du törs! jag menar, skyll inte på mig om du blir smittad.)

tell me I am worth it.

filmen igår var bra.
riktigt bra faktiskt.
fikat och snacket på majvägen efteråt var oxå bra.
och att jag fick somna bredvid han.

idag är en viktig dag.
det är idag vi har den viktigaste matchen.
matchen som vi bara måste vinna.
spökvattholma.
jag som fortfarande inte är riktigt frisk.
men jag knaprar mina piller och hoppas på det bästa.
orken har jag kanske inte, men viljan.
hejahejaheja!
nervös.

                   
puss.

it's raining man.

lördagsmys = östhammars biomörker med paulina.

11:42

åh, det här kan ju kanske vara den värsta dagen i mitt liv.
men jag tänker radera så gott det går och göra det bästa av det helt enkelt.

en tolkningsfråga.

ibland är man populär.
och omtyckt.
eller så är det bara facebook som påminner om att jag fyller år idag.


det var arton år sedan.

det regnar.
massor.
men vad gör det?
för idag har jag blivit gammal.
känns extremt bra faktiskt.
inte för att det märks någon skillnad, men ändå.
för det är ju faktiskt på legitimationen skillnaden syns.
huvudsaken kanske?

min hals dödar mig fortfarande.
vilket suger ganska hårt.
febern vill inte riktigt ge med sig heller för den delen.

men vi hörs väl sen kanske.
när jag har tid.
och lust.
och ork.

                     puss.

100610

tänker somna för sista gången som sjuttonåring.
känns bra.

imorgon ska jag på lillebrors skolavslutning och sjunga med i alla sånger.
bra start på min dag.

             godnatt!

sommarlov, solen lyser skönt.

vi har lov, vi har lov, vi har lov!
glad tjej!

jag har alldeles nyss vart på lillebrors teater i skolan.
galet kul faktiskt.
duktiga barn.

har absolut inte tid med det här.
måste baka tårta och städa.

              puss.

[här ska det ligga en bild på en teaterspelande lillebror, så småningom, när jag orkar liksom.]

22:51

matchen gick inge vidare för brudarna.
tråkigt.

imorgon får jag sommarlov!
överlycklig.

                 puss och godnatt.

it's hard to find all the words I want you to hear.

bakandet blev inget fiasko.
ganska nöjd faktiskt.
tråkigt att jag måste lämna bort alltihop bara, haha.

nej, nu blire fotboll med paulina.

                     tjing!

det finns en bild av dig i allt jag gör.

jag fryser och svettas.
svettas och fryser.
feber, feber, feber.
jag har inte tid att vara sjuk nu.
skolavslutning om en dag.
födelsedag om två.
måste bli frisk, frisk, frisk.

blev iallafall ingen skola idag.
kroppen protesterade.
kanske lika bra.

nu måste jag baka till fotbollen.
skulle va gjort för ett tag sen, men vafan.
man kan ju inte komma ihåg allt alla gånger.

                 puss.

du tror du vet vad jag känner men jag känner så mycket mer.

när hjärtat bränner hårdast i bröstet.

dagarna försvinner.
snart sommarlov, bara två dagar.
imorgon har vi bara specialidrott.
tänker spöa ettorna i allt som går.
så det så.

jag mår inte sådär överdrivet bra.
känner mig inte riktigt pigg.
halsont och feber.
ingen höjdare.
men jag tänker pallra mig till öregrund, till pojken.
jag behöver det.

men först ska det fikas med petterssonarna.

                   puss.



hela livet är ett disco.

nu skulle man kunna säga att skolan är slut.
iallafall det viktiga.
har fått två g och två mvg idag.
nöjd, nöjd, nöjd!

snart ska jag träna fotboll.
det behövs.
var ett tag sen liksom.

                puss.

100606.

helgen är snart slut.
tyvärr.
imorgon börjar vårterminens sista skolvecka.
skönt.
jag behöver ett sommarlov, verkligen.

dagen har spenderats med så fina människor.

jag vet inte vad jag skriver, det finns inget att skriva.
vi hörs sen, någon gång, kanske.
jadå.

             puss.

en månad.

från och med du.

ibland är det bra att jag har hjärnan med mig.
nej juste, det är ju det jag inte har.
s m a r t  tjej.

snart beger jag mig till öregrund.


                  kyss.

jag ser hur det glittrar.

hej.
gårdagen var hur bra som helst.
är stolt över kusinerna. (stipendium och grejer)
är glad över att jag har så fin släkt.
så fina vänner.
så fin pojkvän.
så fint allt.

tänker utnyttja solen en stund innan jag pallrar mig till IP för att kolla match.

                puss.

det vackraste jag vet.

jag är uppe tidigt, trots att jag är ledig.
har nyss ätit min frukost på altanen.
solen skiner och det blåser isbjörnar.

idag är det studenten.
idag blir vi äldst på skolan.
idag, om ett år, är det min tur.
mhmmmm.

måste hoppa in i duschen.
måste göra mig i ordning.
ska in till uppsala och titta på kusiner som går ut.
två kusiner.
två skolor.
två tider.
en gemensam fest, tur.

                puss och kram.

100603 18:17

dagens föredrag gick väl typ så bra som det kunde.
skönt att ha det gjort.

sen tog vi bussen till uppsala.
solen försvann.
typiskt.
shoppade järnet.
åkte hem.
solen kom tillbaks.

nu ska jag ta en promenad till mormor och morfar.
och pluttkusin.

            tjing!

vatten under broarna.

träningen var kul och gick faktiskt bra förengångsskull.
nu måste jag knåpa ihop mitt föredrag som jag skulle hållt för en sisodär sju veckor sedan.
vadå, jag har bara skjutit upp det litegrann.

jag ska försöka hinna klart innan han med stort H befinner sig hos mig.
så jag antar att jag borde sätta fart.
jag känner ju inte direkt att fantasin flödar om man säger så.

imorgon har jag en lektion.
i femton minuter.
värd dag?
njae, kanske inte.
senare bär det av till uppsala med paulina iallafall.

                 puss.

hjärtat slår, det slår skiten ur mig.

idag har jag skrivit mitt prov.
hur det gick är det ingen som vet.
och ingen behöver veta heller för den delen.
för det gick ju kanske inte alltför bra.
har ni hört den förut?

alldeles nyss avslutade jag min första körlektion.
och jag kan inte säga annat än att det sög så jävla hårt.
jag vill åka fort (skämt åsido).
inte stanna längs kanten hela jävla tiden.
jag menar, hur kul är det på en skala?
nej, usch.

nu måste jag skynda iväg till träningen.
har nämligen tagit på mig att ta hand om nyckeln, så jag måste låsa upp i tid.
suck, dåligt gjort av mig.

jaja, vi hörs väl sen antar jag.

                 kyss.

boom boom boom boom, I want you in my room.

nej, alltså seriöst.
jag fattar noll, kokosboll.
lägger ner nu.
det får gå som det går helt enkelt.
sista provet, mhmm.

             puss och godnatt.

och jag håller alla tummar jag har för att min gospelle redan somnat.

sommar är sommar är solsken och sång.

hej och välkommen till jag fattar ingenting klubben.
naturkunskap.
nja, kanske inte riktigt min grej.
så let's sing some skolavslutningssånger med lillebror istället.
(älskar att dom fortfarande kör på samma som när jag gick där, nostalgi liksom.
sen kanske jag inte borde nämna att jag fortfarande kan dom, fast det gör jag ju inte heller, LÖGN.)

it's alright.

jag befinner mig just nu på min altan.
underbart varmt.
borde ställa iväg den här apparaten och hämta ut mina naturkunskapsböcker.
men...
jag gör det snart.

sen måste jag hinna med att baka och övningsköra också.
körigt liv förtillfället.
hinner liksom inte med det jag allra helst vill.
men snart har jag sommarlov och då tar jag igen det.

                puss.