I was made for you

sådär ja,då var svenska redovisningen klar,skönt.å jäklar vad vi har skrattat,rimmat och skrattat lite till. det kmr inte bli en lång redovisning,men förhoppningsvis så kmr det bli en hel del skratt,förhoppningsvis...
historia arbetet sköt vi upp till imorrn,vette sjutton om vi kmr hinna,men vi gör väl vårt bästa...
nu är det nog dags å kika lite på rättskunskapen som jag har prov på imorrn,vill inte..."om jag har min cykel parkerad i cykelstället,har jag den då i besittning?" blablabla...som om att jag bryr mig om din jävla cykel. nej just d...
förresten så blev jag verkligen inte kompis med svenskaboken igår,den sööög och jag orkade bara läsa ngra sidor innan jag bestämde mig för att sova istället,.så kan det gå...
nej jag kan inte undvika böckerna bredvid mig längre,jag ska plocka fram min pluggis sida.


åh herregud vad detta inlägg bara handlade om skolan,förlåt. men skolan tar tyvärr upp heeeela veckan.

fast jag har ju iofs hunnit övningsköra med papsen iallafall,gick ju sådär alldeles jättebra!

                     puuussss   /   amandawallin


I want to be with you tonight


åh herregud,jag har kanske aldrig skrattat så mkt i hela mitt liv,hahaha!

 

 

 

matteprovet gick nog skapligt kasst idag,men jag skyller på dig om jag kuggar,för det va ju faktiskt du som fick mig till att sluta försöka lära mig det.men det var helt klart värt d!

skol IF mötet var ju inte spec intressant,men en bandynatt blir det iallafall...
alldeles strax är det idol,sen ska jag och svenska boken försöka bli lite kompisar även fast jag inte vill

                 puss   /   alcw


I gave up dreaming for a while

okej,jag har fortfarande inte tagit tag i matteboken...fan,jag som skulle va duktig...nu är jag ändå alldeles för trött och lär mig ingenting,så det är bara slöseri med tid,.men idol va ju bra iallafall,haha.
förresten så banga brorsan på att ta bort nageln,.varför banga när han redan fått fyrtioelva bedövningssprutor och salvor? han borde ju liksom fatta att han får mindre ont när den är borta,menmen...
imorrn är det gaaalet lång sovmorron igen och jag ska på det första skol IF mötet,undrar hur d ska gå...det ska iallafall diskuteras om det ska bli ngn bandynatt

                 puss   /   Aw.

now I'm that bitch

mördarveckan har börjat,lever jag på fredag så är det ett under...jag kmr seriöst behöva begrava mig i böcker,inte helt okej! så varför inte börja redan nu? prov imorrn ju,matematik b i mitt hjärta!
brorsan är på sjukan igen,ska ta bort hela nageln,och det lär ju behövas kan man ju säga.satans vad vidrigt det ser ut,tokblått å svullet.usch
okej,ändrade planer.måste laga mat innan jag pluggar...d gör inte ett smack faktiskt

                 kyss   /   amanda

destination tärnsjö

åh herregud vad vi fick åka bil innan vi äntligen fick kliva ur vid den stormbelagda furuvallen,sjuttioelvatusen mil in i skogen...första halvlek kämpade vi i motvind,höll tätt bakåt och det var tyvärr lika tätt framåt...motståndare verkar inte tka om mig,för återigen så åkte jag på stryk,haha...andra halvlek har vi vinden med oss och första bollen rullar in i bortamålet ganska snabbt,skönt! vi slappnar av lite,kanske lite för mkt...det blir nervöst,inget riktigt spel,tjong hit och tjong dit...inget lag hade övertag och det dröjde ända till minut 88 innan vi fick in boll nr två i kassen,nervositeten liksom bara försvann,och kanske märktes det om man kollar på slutresultatet,3-0...vi han alltså göra ett mål till,woohoo. bra jobb tjejer! så där ja,nu var den absolut sista matchen lirad,och den absolut sista gången vi hörde peters röst i omklädningsrummet,tränarbyte nästa säsong...positivt? negativt? lite av varje faktiskt...tierp står som seriesegrare,och om vi hamnar på tredje eller fjärde plats beror på hur det gick för lilla vattholma idag,.jag håller tummarna för att dom torska! det vore ju liksom lite bäst
mamma å juha e på bio,så jag ska mysa ner mig ordentligt i soffan framför ensam mamma söker,så jävla bra!

 

                     puusss   /   amandalinnéachristinawallin


party all the time

nu är jag hemma,efter ett antal timmars slit,haha
nejdå,så illa har det inte vart,vi har haft kul! festen fortsätter just nu för fulla muggar,men jag har ju som sagt "match imorrn",det ända peter tjatat om hela kvällen,haha. så nu ska jag krypa ner i min sköna säng,sova som aldrig förr och tagga järnet,för imorrn har vi som sagt årets sista match,borta mot tärnsjö,uscha va långt...men vi ska ta hem våra tre poäng,punkt slut,så ere!

               puss å gonatt   /   a.wallin

hjärtat får inga rynkor

gårdagen på majvägen var kalasbra,massor med snack om allt mellan himmel och jord...
sitter just nu med brorsan och diggar våran "gaaalet mkt party" skiva,haha.
ikväll blir det hard work med ellan på lars-oves partaj,awesome...men klädfrågan är svår,mkt svår...men förhoppningsvis så löser vi den snart...
fixtajm!

                   puss   /   amandawallin

fredagsmys

shulululu
idag har jag varit glad,för jag har varit i uppsala och gjort ngt jag gillar,med ngn jag gillar! och det blev som jag förutsett,dyrt...men jag fick med mig allt jag skulle,jag blev ju förvånad själv...å vi har nog aldrig vart så snabba heller...duktiga!
nu blir det lite mums mat,sen häng hos pållan = kalaskväll!

                   puss   /   alcw

en stjärna på himlen

klockan börjar närma sig fredag,och appropå fredag så ska jag till stan med pållan imorrn.jag har en känsla av att det kan bli dyrt,väldigt dyrt...men det gör ingenting...
sängen väntar!

             kyss.   /   amandawallin

puss

åh,det är precis sånt här som gör mig sådär gaaalet glad,sånt som gör mig liksom varm...
jag har saknat dig

please be a part of my life

idag är ingen vanlig dag,torsdag den tjugofjärde september är ingen vanlig dag...för den här dagen är paulinas dag,paulinas födelsedag...grattis,nu har du oxå blivit stor!

det är så rackarns skönt att vara ledig från skolhelvetet,det gör liksom att man kan sova bort halva dan,äta frukost vid lunch och slappa i hundra timmar...
men det är ju inte sådär jättekul å behöva städa,men berget på mitt golv måste bort,så är det bara! så det är bara ta sig i kragen och sätta igång...

 

                      puussss.

 


                                födelsedagsbarn


and the truth is,you're all that I need

skolveckan är slut,skolSM uttagningen var katastrof,.jag menar,hur får man ihop ett lag på sju tappra själar,hmm...men d löser sig...
träningen var sämst,eller ja,jag orka inte springa om man säger så...
brorsan ska upp till sjukan med sitt finger,läskigt...hoppas det inte är brutet...stackarn.
idol är slut och nu väntar mys på majvägen,

                puss!   /    amanda

kärlek

åh,jag tröttnar aldrig...



idag har vart en helt vanlig tisdag,i en helt vanlig amandas liv,.eller ja,vanlig å vanlig förresten...
imorrn är det fotbollsuttagning till skolSM,det kmr bli awesome.men jag hoppas att wahlis är lite hjälpsam så att jag slipper hålla i skiten själv,haha.
te tajm i soffan!

                    puss!   /   amandawallin

fading like a flower

okej,jag är trött på allt,precis allt...jag orkar inte...
min mamma är sämst i världen,jag tänker inte måla en sekund till...jag mår dåligt,men vafan spelar det för roll,juha kmr ju hem imorrn och då måste det ju va klart...du skulle överraska honom,men det är jag som gjort jobbet,hmm...men det kanske är så man gör,vad vet jag,.jag är ju bara ett lite kasst barn som du allra helst skulle vijla bli kvitt,skulle vilja lämna bort...jag får skit för att jag inte orkar måla till tolv på nätterna,va i helvete är felet med dig? allt?
allt är sämst,.jag har trampat in en spik i fotjäveln oxå,igen...det gör ju inte ett dugg ont heller,nejdå...
nej fyfan vad jag är negativ,förlåt,men jag ska dra ngt gammalt och fult över mig.jag ska aldrig visa den här sidan igen,.jag ska dölja allt bakom det där påklistrade leendet som vanligt...
men även jag kan ha dåliga dagar,som idag tex...
förlåt än en gång...

                      puss   /  Aw.

              ursäkta,men jag tänker önska att ditt plan störtar...

I know your name...


...but I don't know you
måndagens skoldag, check...alltifrån AStråkiga lektioner,till bad och skratt i massor
nu: mat
sen: träning,får se hur mkt låret pallar

                     puss.

jag tänker aldrig på dig...

...bara ikväll

jag hatar söndagar,jag hatar att helgerna går alldeles för fort...
imorrn är det skola igen,men det är en kort vecka,det är skönt...
jag har nyss målat lite,otippat,nja inte direkt va...nu ska jag leta upp min bikini eftersom vi har bad imorrn,sen måste jag raka bena och måla naglarna,sen ska jag sova...och jag hoppas att jag kan andas imorrn,det skulle liksom underlätta en aning...
förresten så åkte mormor å morfar utomlands i natt eller imorse eller vad sjutton man säger,å jag är inte ett dugg avis,inte ett dugg...

                  kyssar   /   Aw.


dear mr. president

ojojoj vad vi vann idag (5-0),riktigt kul match och lira...första målet rulla in efter bara fyrtio sekunder,och tvåan inte långt efter...bra start! och jävlar vad jag har åkt på stryk,men oj vad jag gav igen... kanske därför jag sitter här med en lårkaka...bröstkorgen paja jag redan i uppvärmningen,plocka ner en crossboll och ngnting hände där inne,så att andas är inte det lättaste,det gör ju liksom lite smått ont sådär...men det är inte synd om mig,dom har säkert minst lika ont,.och det är ju faktiskt vi som får suga på vinstkaramellen,woohoo!
nu ska jag slappa sönder i soffan framför ensam mamma söker,.coolt,jag vet...

                       puss.   /   amandawallin

don't be shy

jag har målat hela morron,och nu är det dags att kasta i ngt i magen innan jag ska upp till IP för att börja planera fotbollsfesten. sen är det match, ösk - karlholm,  
nu jävlar ska vi vinna!

                 puss  /   alcw

du gamla fria nord

här sitter jag,med tandborsten i mun och hela kroppen täckt av färg och ska alldeles strax lägga huvudet på kudden...
östhammars marknad brukar ju inte vara ngn höjdare,inte heller i år...men lite marknadsgodis fick jag iallafall med mig hem...
sen har resten av min lördag spenderats i hallen,precis som jag förutsett...penslar hit och färgstänk dit...men skrattat har jag gjort,för det är ju faktiskt rätt kul å måla...
grannarna har trettioårs fest,och det måste vara ett ruskigt tråkigt party...typ alla åker bil,dvs att det inte tas in speciellt mkt alkohol och det hörs absolut ingen musik,knäpptyst...låter som en riktigt pangparty,hehe

              time for sleep    /   amandawallin

we are golden

ibland kan man bli lite smått förbannad på sin morfar,idag var en sån morgon...det är ingen höjdare att vakna till en ringklocka och sedan en borrmaskin...varför skulle just det elementet skruvas ner så tidigt...där var min sovmorron borta...
nu blir det till att kila ner på marknaden med mamma en stund,resten av dagen är oplanerad,men jag antar att jag kmr befinna mig i hallen med en pensel i högsta hugg...kul lördag,njaaa...

                         kyss   /   a.wallin

I'm ready to be heartbroken

min fredagskväll har varit en sån där lugn kväll...
lite övningskörning,målning av hyllor och lådor och självklart satt jag bänkad framför idol...
helt okej kväll,bortsätt från att jag alldeles nyss,klantig som jag är,trampa in en spik i foten...man skulle liksom kunna säga AJ! men så kan det gå...
ska nog mysa ner mig framför en gosig film nu...

                  puussss.    /   Aw.

utropstecken

vecka trettioåttas skoldagar är avklarade,skönt...
jag tror att helgen kmr bli lugn,eller jag har inte planerat ngt om man säger så...jag vet att den kmr innehålla noll procents pluggande iallafall,noll procent utan att känna ångest...yes!
morsan håller på å river ner hela hallen,det är ju liksom fullt normalt,den ska tydligen rustas nu när hennes lilla gullepluttsälskling är bortrest...han vet ju inget om det,så självklart måste hon ju låna min kamera för att dokumentera hela händelsen och visa honom sen,åh vad dom är söta tillsammans...host. dom är så söta att mamma tar ledigt från jobbet halva dan bara för att få umgås med idioten ända in i det sista,asså vad fan ere frågan om? hade det vart jag som skulle bort så hade det legat en lapp på köksbordet med texten "ha så kul!" underförstått av den är garanterat "äntligen får vi vara för oss själva" och underförtått av den vill jag inte ens tänka på...jag känner mig omtyckt,ohja!
jag borde städa mitt rum...jag har liksom lyckats bygga upp mitt alldeles egna mount everest av kläder...i ett hörn ligger det lite glas och sånt där från en lampa som jag råka krossa tidigare i veckan,.men det är inte så noga...det känns som det kvittar faktiskt...
nu ska jag samla lite mod

                       puss.   /   amandalinnéachristinawallin

tomorrow I'll be gone

den här veckan har gått så sjukt fort,imorrn är det liksom fredag igen...
nu har jag tänkt att jag kanske eventuellt ska kika litegrann på engelska glosorna en snabbis...
sen ska jag sätta mig bakom ratten och dra iväg till öregrund, "älsklingsmorbror" blir ett år äldre idag,congratz...

                puss!    /   a.wallin

       jag är kär i ditt utseende,helt.jävla.såld

ett hjärta som glöder

skolan är slut och åh vad jag hatar att skriva kravanalys,så jäkla svårt...
nu måste jag göra ngn rackarns svenska uppgift,även fast jag inte vill...

sen ska jag träna.

                         puss   /   amandawallin - skol IF:s nya ordförande,hmm...


ohlala,jag vill ha dig

promenad, check
övningskörning, check
idol, check
nu återstår bara att packa väskan och kasta sig i sängen.. 07.10 bussen imorrn,grr

                /   a.wallin

vad väntar du på?

idag var det inte mkt till skola,börja tio i tolv å sluta kvart över ett,soft! men lata som vi var så orka vi inte gå ner till station,utan vi satt kvar å vänta på tvåbussen,och tur va väl d, haha,buuus
ikväll ska jag knata runt husbacken med mamsen och sen övningsköra,bara satt ni vet liksom

              kyss.   /   Aw.

are you going to drop the bomb or not?

träningen gick ju kanske inte sådär jättebra som man ibland önskar,men vafan,spela roll...med en toktom mage så hade jag kanske inte räknat med så mkt annat,mamma är ju inte sådär jättegrym på att ha mat klar i tid...
imorgon har jag en sån där galet lång sovmorron,och en galet kort dag igen! m to the ums

                 godnattpuss   /   a.wallin

save tonight

ojojoj,idag har jag nog kuggat på ett prov för första gången...haha,men det gör ingenting...
nu ska jag chilla järnet och ikväll ska jag träna...puss på d!

                    /   Aw.

ge mig ditt hjärta

så jävla kul å kolla hockey,och så himlans skönt å prata med jullan.men nu jäklar ska det pluggas,för jag ska klara det rackarns provet imorrn,så ere bara,.även om det krävs en hel natts pluggande...wish me luck

              kyss.

battlefield

nu va kalaset över,sådär en tusen rönnbär senare...grabbsen fick ju för sig att skjuta på varann,och otur som jag hade så hamna jag ju imellan ett antal ggr,men lite sår i fejan har ju aldrig skadat...
nu blir det gimo för att kika lite hockey,åh vad jag har längtat!
sen,sen ska jag plugga...

                  puss!

godmorgon världen

det är söndag,min bror har nge slags kalas så huset är fullt med grabbar,musiken dunkar på högsta volym och svordomarna flödar oavbrutet...men dom e ju som sagt grabbar...coola grabbar på 10 bast,. som just nu ska käka lite "slang"...jaadu,vad säger man...måste ju nästan se hur den lilla killen ska få i sig fyra st,haha...

kom hit och slå dina trygga armar om mig

min lördagskväll blev hur soft som helst...har inte gjort ett smack,fast jag skulle blivit väldigt glad och stolt över mig själv om jag bara hade tagit tag i historieboken och gjort det som ska göras,men jag förvånar ingen genom att säga att jag inte orkade..istället tog jag tag i bloggen,gjorde om lite eftersom min kära kusin påstog att hon inte såg texten förr..så jag hoppas det är bättre nu?
jag funderar faktiskt på att sova nu,hur sjukt låter inte det liksom? klockan har ju inte ens passerat halv elva,herregud,man börjar väl bli gammal, haha.

                    puss    /   amandalinnéachristinawallin


du är värd att dö för

välkommen älskade lördag
idag har jag vart in till stan med mamma och alle (även fast jag borde plugga,ooups)...blev ju till att shoppa some stuff till mitt rum,så man är beredd när det väl händer you know.haha   har även köpt min efterlängtade kärlek,ipoden...
ikväll vette sjutton vad som händer,folk ska ju till uppsala,men jag vet inte riktigt om jag är så taggad på det...
mat!

                 kysss.   /   alcw

jag hugger i sten

idag är det fredag,äntligen!
dagen har gått så sjuuukt segt + att det höll på att gå åt skogen imorse,råka liksom somna om när larmet gått...men d löste sig,haha
kvällen spenderas med paulina,men vad vi hittar på beror liksom litegrann på juhis...

     keep on rocking   /   a.wallin

vi var bara på låtsas

skolan var värsta mördardagen,första lektionen var ju värst...85 min rättskunskap...sen att jag inte fattar ett dugg av det gör ju inte att det blir roligare direkt...menmen...
nu ska jag laga mat,sen bär det av till uppsala...heja giiimoooo!

                 puss!

här får ni se ett hjärta som klappar och blöder

jag är alldeles för trött för att inte sova,jag är alldeles för trött för att fungera överhuvudtaget...men jag måste packa min väska,tvätta bort spacklet,borsta tänderna,och sen,sen får jag sova...även fast jag borde läsa hundra sidor i min historiabok,jag kmr ändå inte fatta ngt,så lika bra att låta bli helt,det blir liksom lite väl mkt förlorad tid...
imorgon ska jag till uppsala med paulina och kika på upplandscupsfinalen (fotboll) gimo-gusk? det blir kalas!
nu måste jag sätta fart,imorrn är det mjukistorsdag!

                  puss å gonatt   /   alcw.


kärlek är ett brev skickat tusen gånger

har nyss kmit hem från IP,kolla sverige - malta,vilket man skulle kunna säga va en riktigt kass match...herregud
och en liten händelse gjorde så hela min dag förstördes,kanske hela min vecka,kanske hela mitt liv...jag tkr inte om det,det gör ont...det är så lätt att kläcka ur sig massa dumma,hemska,fula ord,sånna ord som verkligen sårar...jag har själv gjort det,men även fått smaka på det...
du sover,jag vill säga förlåt...jag älskar dig,
idol nästa! (hoppas man inte behöver skämmas ngt idag)

                puss.   /   amandawallin

I'll follow you until you love me

den här dagen har vart så ovärd...hade lååång sovmorron,åkte till skolan,hade fyrtio minuters matte där inte ett ända tal blev räknat...sen behövde vi inte gå på svenskan,så det var bara att knata ner till station igen och ta bussen hem...kul...varför åkte jag ens dit?
så det blev till att hänga med paulina hela dan...
nu har jag alldeles nyss övningskört,vilket gick kalas...så nu äre dax för idol!

                  puss!

beslutsångest som heter duga

jag kan verkligen inte bestämma mig...
jag ska blåsa ur mitt rum totalt,och självklart ska det upp en fondvägg...men den stora frågan är vilken jäkla tapet jag ska välja...ena stunden är jag bombsäker på vilken jag ska ha,i nästa stund kmr mamma in och säger att den andra skulle va finare,då tvekar jag och är tillbaka på ruta ett igen...jag kmr liksom ingen vart...skulle ni vilja välja åt mig...? åtminstonde ha en liten åsikt?

jag är rädd att den här ska bli för mkt...


och jag är rädd att den här ska se helsvart ut...

asså detta är fanimej inte lätt...

träning nästa!    puss.   /   amanda


gör mig svag

hallo
matchen va sämst,inget mer att säga om d...
imorrn är det måndag igen,och det betyder tyvärr skola...usch
känner mig rätt trött,blir nog till att sussa lite

               kyss.   /   amandawallin

you can have whatever you like

idag är det söndag,.idag är det matchdag och vi ska fanimej vinna...håll tummarna!
ska fixa lite nu och tagga till en aning...

             puss!    /   Aw.

berg&dalbana

jag är hemma från grönan,och att jag lever är ju ett under...har åkt så sjukt läskiga grejer och har skrikit som ett as...men jag har haft en grym dag och skrattat som aldrig förr...
nu är det sängen som gäller!

                   puss.

skin,skin som den sol du är...

just nu ligger jag bara och degar i sängen,soft som fan...
sommaren med göran var faktiskt helt okej,jag måste kanske erkänna att jag trodde den skulle vara bättre,men jag garva ju som ett as ändå,.hmm,jag tror kanske det kallas dålig humor...
jag funderar nästan på att dra mig tillbaks nu,är trött som bara den och det har varit en lång dag och jag ska upp relativt tidigt imorrn,.sthlm och grönan med brudarna väntar,wiie! fast jag kmr sakna en person där,och jag är faktiskt rätt arg på en annan person...inte helt okej
och appropå gröna kaniner så börjar min lampa bli lite läskig,.det slocknar en liten lampa för varje gång jag blinkar...scary
förresten så var ju jag rätt cool nyss,kolla på doobidoo(stavning?) med mamma,och denna lite udda bild dök upp,...

inte varje dag man får se/höra en pratande jordgubbe,vilken upplevelse!

nu blev det svart,alla lampor har dogat...sov gott! / amandawallin - taggad till tusen

                ...låt hela världen se ditt vackra leende

snurra min jord

en skolvecka har just passerat och det känns så himlans bra...för den här helgen kmr bli awesome
nu ska jag alldeles strax ta mig förbi paulina för att sedan pallra oss ner till bion,och jag vet att östhammars biograf är så ball...hmm...sommaren med göran är det iallafall som ska ses!
sen vette tusan vad/vem som underhåller mig...

                  puss och kram.   /   a.wallin

män som hatar kvinnor

okej,det var en lite halvläskig film,men jag måste nog säga att den var riktigt bra...men jag kan verkligen inte förstå hur man kan göra sådär mot en annan människa,eller i det här fallet,mot andra människor,kvinnor...
ngt mer jag inte förstår är att hur sjuttsingen lyckades mitt förra inlägg bli så fruktansvärt långt...? jag vet ju själv att man knappt orkar läsa när det finns så mkt text...så kanske ska man vara taktisk och väva in allt som man bara måste skriva av sig,fast man inte vill att ngn ska läsa,i sånna där långa tråkiga texter...det är fan smart
nu ska jag fortsätta låtsas vara smart och duktig när jag läser igenom min historialäxgrej(?) tills imorrn,jag tkr att det var ett bra drag av mig att börja med det nu,nu när jag liksom inte är ett dugg trött och så...åh vad jag älskar skolan och alla underbara läxor dom ger oss!
jag känner mig verkligen som en mkt seriös människa när det gäller allt...kanske ska jag ändra på't,eller inte...måste ju faktiskt erkänna att det är en aaaning roligare att vara mindre seriös...

              /   amandawallin - med huvudet nerborrat i historieboken (snart?)


"the grej of the day"

asså jag kan inte säga annat än att den här dan har vart så.jävla.kul och vi har gjort så sjuka saker...
vi blev indelade i ett antal lag och fick ett papper med massa uppdrag som gav ett antal tusen poäng...ungefär två timmar hade vi på oss att göra så mkt som möjligt...
vi började bra,körde tummen och fick lifta ner till station...turen var på vår sida,bussen kom och "high fiven" med busschaffisen var klar...
drog oss vidare till lyktan för att checka dagens lunchmeny,ytterligare tusen poäng fixade...
sen knata vi in på värdshuset och bad om att få baka en pizza vilket vi självklart fick,en vesuvio och femtusen poäng rikare knalla vi vidare mot ica och torget...träffa på carlsson som gav oss lite skönsång iform av markoolio - "gör det igen" ,och väl inne på ica fick martin gosa lite i kassörskans knä...
var sedan upp till eson och bad om skjuts till vattensta,eftersom vi skulle klappa en kossa...men kossan i ladgårn fick tokdamp så han våga jag inte röra,och dom i hagen sprang bara iväg,typiskt...
men åkte vidare till solängsgatan 12 för att checka vad det stog på brevlådan,hämta upp grabbarna vid larssons el (dom skulle hämta en electrolux katalog) ,och bad eson att tanka...
pallrade oss upp till skolan igen för att välta traktordäck,hålla om rektorer,hjälpa till i disken i matan,bugga med whgs rektor...jag hade även turen att få sjunga vinnarlåten i den svenska melodifestivalen 1993,eloise...var tvungen att tänka en stund men sen klarna texten i huvudet...tillbaka vid startpunkten sporthallen,gjorde vi vår sista grej,nämligen rimma ihop en dikt om idrottsprogrammet...blev ju mkt bra,hehe,men godkänd blev den och det är d som räknas...självklart så finns det både foto- och filmbevis på alltihopa...
och allt detta var del 1...
del 2 var att två i laget eller allihop skulle sjunga singstar...laget bestämde att jag å åsberg skulle sjunga,vi hade liksom inget att säga till om...men det gick galant och rickard sa åt mig att börja kmt istället,haha kul kille det där...
men vi hade kämpat hårt idag och verkligen gått in fullt för det vi skulle göra,och tydligen var vi det lag som jobbat ihop flest poäng och stog som det segrande laget...priset blir etthundrafemtio kronor/pers att handla för i ngn sportkatalog...jag tror inte dom riktigt förstår att det blir en skaplig summa pengar...
vid det här laget så tror jag att ni förstått att vi har haft kul idag? för det har vi verkligen...
nu ska jag käka och sen ska jag kolla män som hatar kvinnor med paulina,även fast jag borde plugga...

              
                                      puusss


lalalaaa!

för cirkus tio minuter sen fick jag ett telefonsamtal...
en helt vanlig onsdagskväll som denna ringer min tränare och säger åt mig att börja käka taggtråd, för på söndag ska jag upp på samling,sen vidare till vattholma och kriga hem tre nya poäng!
jag ska spela match,fattar ni? just nu känner jag mig som ett litet barn på julafton,att jag inte insett förrän nu att jag faktiskt saknat att latcha boll på riktigt...vad tänkte jag på liksom?
men nu är jag tillbaka i östhammars damlag,tillbaka på bänken,åh vad jag älskart!

             /   amandawallin - fotbollslirarn


nu kan du få mig så lätt

jag är trött...
jag har övningskört idag me.
resultat: antal motorstopp: noll   antal påkörda staket: noll,haha  antal omskakade mammor: en  = great!
imorrn har vi programlagsdag,och eftersom vi är ett idrottsprogram så ska vi ha oömma kläder...jag blir inte förvånad om vi ska typ välta traktordäck igen,vilket vi fick göra förra året...men jag vet iallafall en grej vi ska göra,eftersom jag blivit tillsagd att ta me some stuff,haha...d kmr bli askul...

              puss!   /  Aw.

ibland måste man våga även fast man inte vågar,men jag vågar verkligen inte...


love, sex & magic

hallooo
kom hem från skolan för ett tag sen,skönt som bara den att få sluta tidigare...kan ju inte riktigt påstå att vi gjort spec mkt idag...spec idrotten bestod bara av tester,som dom nya "favoriterna" var så himlans bra på,.congratz småglin,egentligen ville vi ju inte knäcka er bara,haha!
nu funderar jag på att baka och sen lägga mig i soffan å dö framför en film,.ja,så får d bli!
och träningen är inställd ikväll,jag kan nog inte säga annat än att det är rätt skönt...

              kyssar.   /   alcw.

    jag skulle vilja säga att jag älskar dig


where's your love?

åh vad jäg älskar att vara ledig! kanske just för att man inte gör ett dugg...för idag har jag bara vart och kikat på tapeter, och jag har världens beslutsångest om vilken jag ska välja...sen blev det lite häng på majvägen,.
nu blir det krubb, sen promenad med mamma, övningskörning och ett besök hos mormor å morfar...

             kyss.   /   amandawallin

     

kom ihåg mig då

välkommen september...
egentligen vet jag inte riktigt vad jag tkr om att sommaren definitivt är över, förmodligen så tkr jag att det är rätt kasst...nu väntar bara mörka kvällar med ett evigt regn som smattrar på fönstret, kanske kan dessa mörka kvällar innehålla en del mys under en filt i soffan, tusen ljus tända, tekoppen i handen och en bra film på tvn, kanske...jag har alldeles nyss provat på lite av det här, ute på altan med paulina,.självklart hade vi ingen film som stog och gick, utan våra egna munnar fixade snacket skapligt bra ändå...när ögonen föll ihop och drömmar knackade på, bestämde vi oss för att det var dags att tänka på refrängen...
så nu sitter jag här och försöker samla kraft och ork för att bädda rent i sängen,sen ska jag sova alldeles för länge, skönt!

                         puss  /  a.wallin