15:07

det är helg.
jag ska jobba hela helgen.
känns inte som helg längre.

snart ska jag till mamma en stund för middag och så.
sen är det fotboll i norrskedika.

de få timmar jag har ledigt imorgon ska jag grilla och dricka vin med fint folk.
valborg är ju faktiskt överskattat.

                            pusshej.

live.

idag har jag varit i uppsala på världens kassaste studiebesök.
var sjukt tråkigt.

nu är jag mer sur över att batterierna i boxerdosan är slut, vilket betyder att det ända jag kan se på tvn är konståkning.
jättekul, verkligen.

ikväll ska jag träna.

                    puss.

jag är ingen talare.

gårdagen blev en helt underbar succé.
så himlans många fina, trevliga och bra människor var där.
jag hade helt galet kul och var alldeles lagom "på arslet".

idag mår jag bra.
fast robin säger att jag är bakis.
jag är inte det.
man kan faktiskt ha lite ont i huvudet ändå, så det så.


det blev lite dåligt med bilder, men här var det fina pojkar.

jag vill dansa med dig.

idag har jag studentskiva på BJ.
hoppas den lever upp till förväntningarna.

flickorna kommer hit om ett tag så det är dags att börja fixa lite.

                       puss.

solsken.

jag ber så hemsk mycket om ursäkt för torkan som plötsligt uppstått här.
har inte ens startat upp den här saken på hela veckan.
har iallafall hunnit med en massa härliga saker.
och upplevt världens sommarvärme, som förövrigt verkar finnas här idag också.

ikväll ska jag jobba.
ensam.
hoppas jag klarar det.

                     puss.

tisdag.

jobbet gick fint.
ska nu svänga ihop lite middag innan jag ska ner på krutan och röjja undan massa pinnar så vi får någon majbrasa (+ pengar till laget.)

imorgon är det min och lillebrors dag.
undrar vad vi ska hitta på för kul...

feel something like summertime.

hej.
idag har jag jobbat.
full rulle.
imorgon ska jag dit igen.

i söndags var jag till norrskedika på fotboll med linnéa.
fin vän.
fint väder.
kass match.

(upptäckte här om dan att hela mitt påsklov är fullt av aktiviteter, vet inte riktigt hur jag ska hinna med att andas faktiskt.)

                          puss.

helgens bilder.
"sommarpromenad"


äntligen fick jag min grillpremiär.

kvällsmys med mamma.

fotbollsmatch.






sunshine.

igår hade vi en trevlig kväll hos pappa.

idag mös vi bort halva dagen.
inomhus, fast det var strålande solsken.
sen kom lillebror och tony med fika och påskägg.
love.

sen pallrade vi oss ut i värmen på en lång promenad.
riktigt skönt.

snart blir det middag hos mamma.
hoppas innerligt på grillat.
har nästan blivit garanterad det.
så vi håller alla tummar vi har.

               kärlek.

nu är det vår på riktigt.

nu har jag påsklov.
mhmm.
och vädret är helt underbart härligt.

jag ska snart gå iväg och jobba några timmar.
men först måste jag gå och handla lite mys till ikväll.

                    puss.

alligator sky.

igår var jag hemma från skolan 15:22.
började jobba 15:45.
lite körigt sådär.
var sedan hemma halv elva och det var den onsdagen det.
(kollade förövrigt på en vrålskum film på psykologin.)

idag har jag haft en lektion i skolan.
sedan ätit lunch med mamma, handlat mat och för första gången i mitt liv handlat på second hand.
fint.

ikväll är det fotbollsträning.
hoppas det blir kul.

               puss.

shut up and sleep with me.

jobbet igår gick väl bra.
kollade på tv hela kvällen.

idag är tanken att jag ska träna.
fast just nu lider jag av huvudvärk och extrem trötthet.
så vi får väl se.
(sen är det ju inte ens kul att träna längre.)

                  puss.

måndag.

igår var ingen bra dag.
idag kommer att bli lika kass.
nu: labrapport.
snart: jobb.

(snart lov, snart.)

jag gav upp för länge sen.

jag är ett vrak.
orkar inte längre.
orkar inte ens andas.
jag ger upp.
hejdå.

sunshine.

godmorgon.
eller god och god, morgon är det iallafall.

idag ska vi åka till öregrund för fästingspruta och kalas.
jennifer 14 år idag.
grattis.

sen ägnar jag min kväll åt labbisen...
måste bli klar idag.

                   puss.

stormvarning.

idag har jag spelat fotboll.
det var inte kul.
tycker inte ens om fotboll längre.
blåste galet dessutom.

nu ska jag alldeles strax åka till gimo för att kolla på hjärtats match.
senare familjemys.
för det har jag ju faktiskt tid med eftersom labrapporten är klar.
nej nu skoja jag bara, fast jag önskade att den vore.
har en bra bit kvar, jävla skitgrejer.

bitter tjej, jajjemän.

                tack hej!

drömmar.

är nyss hemkommen från en lunch på adas med mamma och pappa.
mys.
det är däremot inte lika mys utomhus, blåser galet.

igår tvättate jag sex maskiner tvätt och fixade med allt annat.
undvek labrapporten helt enkelt.
fast den måste jag nog börja knåpa på idag.
innan jag ska jobba.
orkar inte riktigt idag faktiskt.
men det ordnar sig nog.

                     puss.

havet och vinden.

har nyss kommit hem från lunch med mamma och morfar.

jag har inga kommentarer om dagens prov.
hoppas på det bästa.
vill verkligen inte göra om det.

nu ska jag städa och tvätta.
plocka lite helt enkelt.

                     puss.

elva månader.
elva helt fantastiskt underbara månader med dig.♥

regn.

har nyss förlorat en träningsträningsmatch. (jag har inte skrivit fel, det ska vara upprepat.)
inget oväntat eftersom gimo ställer upp med sitt a-lag.
det var däremot oväntat, att vi skulle möta dom alltså.
råkade kalla någon för cpkossa eller något annat vackert.
bra humör jag har.

nu är det jag och mina terapier som ska bli kompisar, även fast varken jag eller dom vill.
eller så skiter jag bara i det.

                   puss och godnatt.

dum.

jag har så mycket panik och ångest i kroppen.
vet inte riktigt vart jag ska ta vägen.
det finns inte en chans i världen att jag kommer kunna lära mig psykologin tills imorgon.
helt.jävla.omöjligt.
men det är väl bara till att börja läsa.

ikväll behöver jag träna också.
var ett tag sen jag tränade med mitt lag.
har tappat allt på dom här veckorna.
dumma förkylningsskit.

all I can think of is you.

jag vill inte plugga psykologi idag.
inte någon annan dag heller för den delen, men jag måste.
det är så himlans mycket och så himlans svårt.
jag vet inte ens vad det är jag ska kunna.
känns som att jag har ett bra startläge...

antar att det bara är till att börja.
heja amanda, heja heja!

(idag har jag tagit mina mått till studentklänningen, det närmar sig.)

21:27

idag har det bara varit söndag.
en söndag full av ingenting.

nu: pensionärsjävlar på semester.

                 puss.

l o v e

för exakt 365 dagar sedan var det långfredag.
jag hade påsklov.
vi spelade den årliga påskcupen.
vi åt middag på rospinglan.
och jag träffade pojken jag senare skulle bli upp över öronen förälskad i.
tänk att det var ett helt år sedan.

idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på.
just nu räknar vi matte iallafall.
kanske tar en promenad till mamma sen.
vi får se.

               p u s s .

april månad.

jag är så trött satt jag nästan dör.
måste nog powernappa en stund innan jag ska ta tag i handling och matlagning.
ska kanske eventuellt börja skriva på sjukdomsuppgiften också, om jag orkar.

dagen började iallafall med snöslask på gatorna och frusna tår på konstgräset.
sen var det prov som nog gick rätt bra faktiskt.
längre skoldag än så blev det inte.

ikväll ska jag soffmysa med hjärtat.
grönsaker, dipp, massor av tv och pussar.

                    hejdå.

ps. jag har inte blivit lurad idag. high five!
ps 2. jag tar studenten om 60 dagar, 22 timmar, 33 minuter och 53 sekunder. längtar