heartbeats.

jag har så ont i mina ben så jag vet inte vart jag ska ta vägen.
har gått och sprungit alldeles för mycket idag.
så jag kryper ner i sängen, ensam.
godnatt!

love, oh love, I gotta tell you how I feel about you.

sommar, sol och stumma ben.
har sprungit åtta, eller sju, eller sex och en halv kilometer.
vet inte riktigt vad det blev tillslut.
jag vet bara att det var varmt, extremt varmt.

nu ska mina ben springa lite till.
fast på fotbollsplan.
och vi hoppas för allt i världen att min fot får förbli hel.
orkar inte vara trasig.

                 puss.

the spaces between your fingers were made so another persons could fill them.

länge sen nu.
helgen är alldeles jätteslut.
man skulle ju kunna säga att den spenderats med dig.
hur bra som helst.

orkar inte skriva.

                    puss.

trångt i kistan.

åh herregud.
jag har nyss kollat på film.
skrattade så att tårarna sprutade.
inte för att filmen var rolig.
utan för att juha tyckte det.
och jag har aldrig varit med om att någon skrattat så mycket.
(förutom när jag och pållan drar igång förstås, det är svårslaget.)
seriöst, jag gråter fortfarande.

förresten så är jag inte nöjd med håret.
fast det är ju inget ovanligt.
jag menar, finns det någon som blir nöjd efter en klippning?
det tar ju liksom sin tid innan man vant sig.

                puss.

jag känner mig så trygg hos dig.

jag kan ju ha hittat världens bästa människa.
blev nerbäddad och omhändertagen igår.
fick somna i dina armar.
kärlek och lycka.

idag mår jag bättre.
fast inte helt jättebra.
ingen skola alltså.

ska bara ta det lugnt.
fast först måste jag utnyttja klipptiden som visst var bokad.

                    puss.

20:58

jag har inte kollat på film.
jag har sovit i ngra timmar.
däckade totalt.
på kökssoffan.
svinskönt.
fast jag mår inge vidare.

men jag vet, ja jag vet.
att allting kommer ordna sig, om jag får somna bredvid dig.
och det är precis vad jag tänker göra.

                   puss.

vi vet inte vart vi ska men vi ska komma dit.

i flera timmar har vi kämpat med svenskauppgiften.
risken finns att det är felgjort.
men vafan, det känns som att det kvittar.

nu tänker jag kolla på film.
och bara vara lat.
fast jag borde träna.
men det tänker jag inte, för jag ska vila min fot och bli bra.
så det så.

               puss.

LOVE is spoken here.

vi fick hålla redovisningen idag.
skönt som sjutton.
en uppgift mindre liksom.

nu måste jag däremot jobba ihjäl mig.
två grejer tills imorgon.
har inte börjat på någon.
duktigt av mig.

sen ska jag eventuellt försöka hinna med en sväng till IP för att heja fram u-laget.
vore ju kul om det kunde bli en vinst liksom.

               puss.

when love takes over.

jag har alldeles nyss försökt förbereda mig för en redovisning som jag nästan hoppas att jag får hålla imorgon.
så att man blir av med skiten liksom.

innan det så körde jag lite bil tur och retur till öregrund för en försenad födelsedagsfika.
och nu måste jag packa väskan och måla naglarna.
(innan jag biter av allihopa, dåligt av mig, vill ju inte egentligen.)
intressant?
nej.
så vi säger väl godnatt!

ta mitt hjärta, det slår för dig.

gårdagens match spelades på ett extremt myggigt tobo IP.
hemskt.
men om man tänker efter så var det värt det.
resultat: 5-0 = 3 nya poäng.
awesome

dagen har varit lite upp och ner.
mest bra med tanke på att det bara är positivt egentligen.
jag står ut.

               puss.

I belong in your arms.

förlåt för gårdagens deppinlägg.
skolan knäcker mig helt enkelt, totalt.
men idag mår jag bra.

och snart ska jag förhoppningsvis lira match.
det gäller bara att åke godkänner min fot.
för den är ju faktiskt inte lika svullen längre.
fast den kanske blir, om jag spelar.
men det problemet tar vi tag i senare.
för jag vill, så himlans mycket!
(håll alla tummar ni har vettja)

nu: kaffe och trafikplugg.
måste slänga in ett tack till pållan som gjort att jag inte behöver slita ihjäl mig nu.
tack, tack, tack!

             tjing!

tänk om jag dör nu inatt.

jag orkar inte längre.
ingenting.
speciellt inte mig själv.
jag är ett vrak helt enkelt.
klarar ingenting, ensam.
känner mig dålig.
mår dåligt.

behöver ett lov.
behöver sömn.
behöver dig.
behöver så mycket.
behöver ingenting.

vad vill jag säga med det här?
patetiskt, förlåt.

unga hjärtan.

hej.
liiite dålig uppdatering här på sistonde tror jag visst.
men jag lever och har det bra.
har haft en alldeles jättebra helg.
och nu måste jag tyvärr ta tag i skolhelvetet igen.
snart är det slut, räknar dagar...
orkar inte.
måste orka.
kämpar.

            puss.

(är så fruktansvärt less på dig, förlåt, men jag orkar inte mer.)

ingen vind kan blåsa omkull oss nu.

jag tänker sova nu.
kommer slockna innan huvudet knockar kudden.
klockan är ställd på alldeles för tidigt.
06:45 bussen till stockholm imorgon.
tänkte hälsa på hos august stringberg (hoppas han är hemma) och mina gamla vänner i livrustkammaren.
känns som en toppendag!
eller ja, det blir ju vad man gör det till.

             puss och godnatt.

why don't you wrap yourself around me?

dagen har gått så himlans segt.
eller så känns det bara så för att jag är dötrött.
dagens positiva är iallafall att jag klarade matte nationella.
nöjd som fan.
det negativa är att rickard gissar att det är tjall på ledbandet i min fot.
det vore ju bra tungt faktiskt.
förresten så kändes historiaprovet ganska bra.
fast så kanske man inte ska säga...

nej, det är trettiotvå grader och sol på min altan, tror jag tänker utnyttja det va.

                puss.

23:10

skulle skolan brinna, skulle jag släcka den med bensin.
jag orkar inte mer, jag lägger ner.
det finns inte en chans i världen att jag kommer lära mig allt tills imorgon.
så varför ens försöka?
nej, godnatt.

tack, för att du finns! ♥

you've got one tiny moment in life to shine and burn away the darkness.

idrottsdagen gick väl rätt okej.
innebandyn lekte dom upp.
femkampen gick ju kanske inte sådär överdrivet bra.
och fotbollen började med lekstuga men övergick till torsk i semifinalen.

jag har så dåligt samvete.
allt pga smset jag nyss skickade till tränaren.
jag ska inte träna ikväll.
jag mår dåligt om jag inte tränar.
men jag har så förbaskat mycket jag måste lära mig till imorgon.
och jag har även sjukt ont i min fot.
en fin människa har fått mig att inse att jag borde vila om jag vill bli bra någon gång.
men, jag vill inte.
jag vill verkligen inte, men jag ska.
för att jag borde.
ledsen tjej.

                        
puss.

lova mig att alltid få mitt hjärta att slå så som det gör just nu.

idag har jag varit barnvakt.
vi har varit duktiga och gjort matteläxa(?).
jag vill oxå gå i trean.
jag menar, hur soft vore det inte att ha läxor där man ska rita ormar?
(inte för att vi va sådär överdrivet bra på det, men ändå)



(min egna läxa, eller snarare prov, sket jag fullständigt i)

nu ska det tydligen kollas film.
imorgon ska vi vinna brukspokalen.
ohja.

             puss och godnatt.

jag vet inte vem jag är, men jag vet att jag är din.

okej, jag tänker inte skriva att nationella gick bra.
då skulle jag ljuga.
jag hade glömt bort (förträngt) allt som har med matematik b att göra helt enkelt.
men så kan det gå ibland.
livet går vidare liksom.

nu känner jag att jag behöver sova en stund.
eller något i den stilen.
innan jag avlider liksom.

               puss.


jag vill vara där du är.
bara finnas för din skull.

      godnattpuss.

ibland undrar jag varför du valde just mig.

jag skrattar fortfarande litegrann åt dagens domare.
jag menar, hur stog det till i gubbens lilla huvud egentligen?
men jaja, tre poäng är återigen hemspelat.
fyra matcher spelade, fyra vinster, tolv poäng, obesegrade.
hur bra?

nu ska jag eventuellt räkna lite matematik.
har nämligen fyra timmars nationella imorgon.
jag kommer vara död.
jag som inte ens kommer ihåg något från b-kursen.
men vi hoppas på det bästa.

                kyss.

du.
du kommer aldrig att förstå hur mycket jag tycker om dig.
hur mycket du betyder för mig.
hur mycket jag behöver dig.
hur mycket jag...
hur mycket jag...
äsch, jag hjärtar dig helt enkelt.
svårare än så är det inte.

your love is my drug.

värmen håller i sig.
solen fortsätter skina.
kanske blir det sommar tillslut ändå.
(med tanke på att jag kanske inte lät sådär överdrivet optimistisk för en sådär cirkus två månader sen.)
men snön ska vi väl slippa iallafall.

jag är inte så bra på att blogga nu för tiden.
har varken tid, ork eller lust. 
fast ändå så vill jag ägna några få minuter till ett meningslöst inlägg som ingen ändå läser.
det är sån jag är.
har helt enkelt ett behov att av skriva av mig.

ikväll ska jag lira match. (efter mycket om och men, men är man bränd så är man.)
det sägs att det kan bli tufft.
det är jag övertygad om att det blir.
ingen promenadseger direkt.
men seger ska det väl bli, right?
jaadå, kom igen nu!

                   puss.

just because I'm a woman.

gårdagens altanmys var kalas.
resten oxå för den delen.

nu: fotbollsmatch på IP, höff-skedika.

              kyss.

solen i ögonen.

måste bara säga att jag är kär i dagens väder.
hur skönt med sol liksom?
har iallafall legat på altan, (måste passa på)
senare stekt vidare på IP:s läktare, torsk för pojkarna igen.

och nurå?
nu befinner jag mig på majvägen.
nyss: middag.
snart: skitsnack utomhus.
jag menar, vem vet när det blir en varm kväll igen liksom.

                        puss.


18:51

idag är det jag som är kock!

(hoppas det inte blir fiasko)

you were the last dream I had.

jag är vaken tidigt, fast jag kunde sovit huuur länge som helst.
ganska skönt ändå.

gårdagskvällen tillbringades i ett mörkt rum hos paulina.
skräckfilm.
livrädda.
jag som ogillar sånt där.
antar att det handlar om att övervinna rädslan.
går väl sådär.

nu tänker jag driva lite bil.
för jag är bara sååå sugen på ett körkort.
jag menar, oskönt?!

                         puss.


19:20

filmmys på majvägen.
woop woooop!

hold my hand and never let me go.

snacka om skitmatch.
stundtals funkade allt, men oftast ingenting.
men vad gör det när vi plockade hem ytterligare tre poäng?
ingenting va?
nej, precis.
(och jag har så jävla ont i min fot.)

nu tänker jag sova, eller glo film.
eller varför inte något annat helt ojobbigt.

              puss.

23:11

träningen gick sämst (som vanligt)
imorgon har jag match.
godnatt!

du är så yeah yeah, wow wow.

imorse var jag trött.
och sur.
jag kunde ha sovit fyra timmar längre än jag gjorde.
men, det fick bli en lång, solig morgonpromenad med josefine.






senare kuggade jag nog ganska hårt på nationella hörförståelsen.
jag menar, finns det någon som förstod vad "skotten" sa?
omöjligt.

och vad händer nu då?
jo, nu tänker jag sparka boll på IP med mitt kära lag!

               kisses.

andas, jag kan inte andas när du inte är här.

matchen gick inge vidare.
tråkigt.

nu tänker jag hoppa i säng.
sover alldeles för lite nu för tiden.
skärpning.

imorgon är det nationella i engelska igen.
vill bara att skiten ska vara över.
(tycker inte om skolan)

             godnattpuss.

I'd rather be with you.

idag är en bra dag.
vaknade på bästa tänkbara sätt.
skolan gick i en hejdundrande fart.
väl hemma igen blev det en solig promenad med paulina.

nu, eller snart, blir det fotboll i alunda.
hejaheja!

                 kyss!

I need you now.

träningen gick sämst.
jag har ont i min fot.

måste fixa litegrann.
sen: ta mig till dig och somna i din famn.

                     puss

15:14

idag är jag bara trött.
extremt trött.

nu: vila.
senare: träna.

                 puss.

kom och ta hand om mina skakande händer.

jag är rädd.
så . jävla . rädd

en svår och jobbig grej.

gårdagen med flickorna var mys.


idag har jag suttit i bälinges kyrka.
jättekul.
men linnsan var fin iallafall.

kvällen består av filmmys med pållan.
fint skare va.

             puss

jag vet ingenting.
absolut ingenting.


du håller om mig och jag vågar hålla kvar.

gårdagens middag var mys.
och derbyt på tallarna kunde ju inte ha slutat bättre.
synd att u-laget fick straffen emot sig, hade vart kul med oavgjort.

dagens match blev målkalas.
vinst 7-0.
trots sjukt kort om folk och utespelare i målet.
g r y m t !

kvällen spenderar jag på ripgatan med flickorna.
gos.

imorgon ska jag gå i kyrkan.
helt överlycklig.
nästan.
linn konfirmeras.

                   puss.

jag måste våga ta mig över tröskeln.

jag har varit vilsen.

det var en liten tanke som slog mig.
en bästa vän är inte någon som kan hålla en hemlighet.
det är en bra vän.
en bästa vän är någon man kan berätta en hemlighet för och inte ens behöva säga att den inte får säga den till någon.


dagens nationella vet jag inte hur det gick med.
som sagt, jag kan inte engelska.

kvällens planer är middag med flickorna.
fotboll i harg.
sen antar jag att jag hamnar med er.

imorgon har jag match.
=ingen sovmorgon.
men det gör ingenting för jag vill vara med och ta tre poäng.
för jag bestämde nyss att det är precis vad vi kommer göra, right?

kladdkakan piper och vill ut,  puss!


kom hit och slå dina trygga armar omkring mig.

idag fick jag ett brev.
det innehöll ganska viktig information.
eller kanske snarare en påminnelse...



shit, vilken tur att detta trillade ner i brevlådan.
annars hade jag förmodligen glömt min födelsedag.
jag menar, det är ju sånt som händer.
eller?
nej.
sorry UNT, men jag visste redan om det.

jag tänker gå och lägga mig.
idag är ingen bra dag.
imorgon blir bättre, I hope.

                     puss!

100506.

jag är trött.
tänker inta soffan nu.

                puss.

jag är din.
du är min.
vi är varandras.

ingen får se hur jag är inuti.

träningen gick vrålsämst.
inget mer att säga om det.
nu ska jag hitta på lite om andra världskriget, juha hjälper som tur är.
sen ska jag gooooosa.

                   
puss!

everybody was kung fu fighting.

imorse (efter att jag nästan försovit mig) gick vi ut stenhårt med cooper-test.
gick inge vidare, men det känns som att det kvittar.
jag har det gjort iallafall.

och karatepasset är avklarat.
gick kalas.

suddiga, men farliga.

fotbollsträning nästa!

                        kyss.

vad väntar vi på?

det finns inget att skriva.
förutom att jag satt uppe halva natten med min labrapport.
tror den duger.
jag jobbar bättre under press, nattetid, helt enkelt.

nu försöker jag (eller snarare mormor) desperat att få tag på någon som minns något från andra världskriget, så jag kan få mig en intervju.
går väl kanske inte sådär överdrivet bra men.

senare ska jag övningsköra, till dig.

                      
puss.

now and forever.

träningen gick inge vidare.
orkade inte springa helt enkelt.

ska nu försöka knåpa ihop en labrapport.
och hinna köra en snabb repetition i karate.
hejaheja!

                   kyss.

in a perfect world.

dagen har gått segt, extremt segt.
har vart trött, är fortfarande.
har även en sjuuuk träningsvärk i magen, utan att ha gjort något?
skrattat för mycket kanske?
och jag måste blivit stämplad igår, stort blåmärke mitt på foten, snyggt sörru.
ont gör det också.
får se hur det går med fotbollspjucken nu.
och så hoppas vi på att knähelvetet håller idag, efter gårdagens krasch villsäga.
ja som sagt, träning nästa!

                 puss.


allting handlar om dig.

jag är hemma från en toppenhelg på åland med världens bästa lag.
seriepremiären är avklarad och det hela slutade med vinst 3-0.
premiärmålet stod jag för, även nummer tre.
vad hände där liksom?
jag gör ju aldrig mål.
kommer leva på det här lääänge.
för det lär ju inte hända igen liksom.

telefonsamtalet fortsätter i några timmar till, (hoppas jag).
sen kommer jag däcka totalt, för jag är så sjuuukt trött.

             puss!

so tonight, I'm gonna find a way to make it without you.

jag känner att vi börjar med det negativa.
jag tycker inte om dig, du är elak, äckligt elak.
jag bryr mig inte ett smack om vad du tycker och tänker, du är bara avundsjuk, (alla vet.)
jag tar inte åt mig av det du säger heller för den delen, jag har lärt mig.
du är sån, kommer alltid att vara, tyvärr.
åh, jag känner så mycket hat denna kväll/natt.

jag känner även massor av kärlek.
ni är så fina, och jag är så himlans glad för att jag har er.
ni betyder så mycket mer än ni tror.
tack för att ni finns.

(och du, du kommer aldrig förstå hur mycket jag tycker om dig.)

imorgon (idag) ska jag åka till åland med fotbollslaget över helgen.
klockan är ställd alldeles för tidigt och väskan är opackad.
jag vet att jag kommer vara så jävla grinig när jag vaknar.
kul att man får sova ut när det är helg liksom...
söndag = seriepremiär.

måste sooova.

                    PUSS!