I can't make you mine.

årets sista dag.
jag ska hoppa in i duschen, måla naglar, packa väskan, bege mig till kära julia och tillslut, om ett antal timmar, befinner jag mig hos jacob med fina människor.

          puss, och gott nytt år.  /   amandalinnéachristinawallin

jag gav dig mitt hjärta.

okej, det är snart bara tjugotvå timmar kvar av år nollnio.
året där allt och ingenting hände.
året där jag var uppe på den högsta topp och nere i den djupaste dal.

året började med januari  (precis som alla andra år).
det hände ganska mkt.
mitt lag spelade underbar fotboll i gimocupen.
mina vänner fick med mig på fest, en fest där jag träffade en person som gjorde mig lycklig.
varje helg spenderades med våra "nyupptäckta" vänner.
dom gamla hamnade tyvärr lite vid sidan av.

februari kommer näst.
jag kom sakta men säkert tillbaka till fotbollen efter knäskadan.
var med och lirade ännu en grym fotbollscup, denna gång våran egen.
bröt allt vad kontakt innebär med dig.
det blev en månad med många jobbiga dagar.

mars står på tur.
månaden började med två veckor i varma, sköna, härliga thailand.
åh vad jag hade det bra då.
hade en brakfest med stora tjocka släkten också. (ovanligt tänker ni som känner mig väl.)
jag började prata med dig, kanske lite för mkt...

sen var det dax för april.
månaden som innehöll dom första träningsmatcherna (som vi självklart vann).
den årliga påskcupen utklädda till cowboys (girls?).
mot slutet så var det seriepremiär, vinster gillar vi.
sen vare ju det där med dig,.
det gick lite för långt, lite för fort, och sen blev det bara pannkaka av alltihop.

maj knackade på dörren och fotbollsmatcherna blev fler, även vinsterna.
skolan började lida mot sitt slut och jag extraknäckte en helg på albrektsmässan.

sommaren kom i juni.
det var skolavslutningar hit och studenter dit.
och mitt i alltihop hade jag min sjuttonde födelsedag.
jag påbörjade två veckors hårt (läs slappt) arbete på sandvik.
som jag redan sagt så kom ju sommarn, och vad händer på sommaren i mitt lilla liv?
jo, jag går på galet långa promenader med han där ni vet.

juli, när sommaren är som bäst.
jag avklarade jobbfronten.
fick massa tid till sena kvällar med fina vänner.
hade vackra stunder.
spenderade en vecka i stugan och levde livet.

augusti.
tre veckor kvar av sommarlovet, och dom tillbringade jag med jobb.
frågan är bara vad tänkte jag med där?
jag började tvån och tyckte för en vecka eller två att skolan var helt okej.
månaden avslutades med kräftskiva och dig.

september.
månaden började med en kanondag på grönan.
tror nästan att det var det som gjorde mig glad den månaden.
ett antal planeringsmöten inför fotbollsfesten ägde rum och helt plötsligt så var det jag som var ordförande i bruksgymnasiets skolif.

oktober.
det var den månaden när skolan tog kol på mig.
mamma och juha begav sig till varmare breddgrader och jag blåste ur rummet totalt och gjorde om.
den årliga fotbollsfesten blev av.
sambon bosatte sig i kåken och en fest brakade loss.

november och december.
vid den här tiden var jag äckligt less på skolan och jag sket i det mesta rent ut sagt.
jag var med om en hemsk kväll.
jag fick upp ögonen för dig, och ja, det är väl ungefär där jag befinner mig nu.
jag har jullov, hade en bra jul, sover, äter, spelar fotboll, jag lever helt enkelt.
nyårsafton, sista dagen på året, firar jag med fina människor.

det här tog sjukt lång tid att skriva och såhär i efterhand så undrar jag varför jag gjorde det.
men här satt jag, för exakt ett år sen, och lovade mig själv att tvåtusennio skulle bli mitt år.
jag kan inte påstå att det blev det, även fast det stundtals var riktigt bra.
men jag lovar er nu mina vänner, tvåtusentio, det ska bli mitt år!

      vi ses!   puss.

onsdag den trettionde december nollnio

om ni undrar varför jag inte uppdaterar så äre för att jag håller på att bygga en garderob.
duktig jag.
 
            puss.

all I can do is keep breathing.

fyra avsnitt senare...
jag har skrattat och gråtit omvartannat.
sån blir jag framför "filmer".
next: jvm såklart!

               puss.

don't let me go.

idag har amanda wallin gjort sthlm osäkert tillsammans med paulina.
det blev inte spec mkt inhandlat för min del.
men jag fick bl.a. med mig en nygammal parfym hem.
det gjorde mig glad, men min plånbok blev inte fullt lika glad.
men det gör ingenting, absolut ingenting.

jag är så äckligt trött.
det blir till att inta soffläge och nöta ett och annat avsnitt one tree hill.
och ja, jag är totalt såld på't.
sen blir det självklart hockey, går inte att missa.

                  puss.

good enough.

jag säger inte att jag är missnöjd.
det säger jag aldrig.
jag är glad när alla runt omkring mig är glada och nöjda.
jag är sån.
jag är en sån som inte betyder så mkt för mig själv.
det jag säger är att jag vill räcka till.
jag vill vara good enough.
jag vill känna mig behövd.
jag vill,. jag vill så mkt.

men allra mest så vill jag att du ska vara hemma,nu.
jag vill inte att du ska vara hela sju mil ifrån mig.
jag vill inte att du ska befinna dig på jordens hemskaste plats.
jag vill ha dig hemma.
jag behöver dig.

jag kan inte låta bli att släppa en och annan tår för dig ikväll.
jag menar, tänk om.
jag vill inte tänka om.
jag är rädd.
jag orkar inte.

kindly unspoken.

okej, garderobsbygget har iallafall påbörjats.
träningen gick ganska sämst.
idag var en sån dag när amanda glömt hur man lirar kula helt enkelt.
just nu är jag barnvakt åt lillebror.
och det är sån himlans tur att han är lika såld på one tree hill som jag.
hur skulle jag annars överlevt kvällen liksom.

imorgon blir det eventuellt en trip till huvudstaden med paulina.
pengar är till för att brännas.
men det beror liksom på, kanske blir jag babysitter istället.

              aja, puss!   /   amandawallin.

kan ej minnas din röst,dina ord du sa,dina andetag.

gårdagskvällen var aningen spårad.
nu blir det lite one tree hill innan vi drar igång med garderobsbygget.
fast jag lovar att det inte blir ngt idag heller, juha skjuter bara upp det hela tiden...
men jag får väl smälla upp en vägg själv då, det kan ju inte va så svårt, ha ha.

ikväll blir det träning igen.

               puss.

save tonight.

kvällen spenderas hos jacob, jvm!

får jag gömma några drömmar hos dig?

det här är inte okej.
jag vänder på dygnet totalt.
men jag antar att det inte gör ngt när det är lov, men ändå.
skärpning!

om en timme är det träning som gäller.
kan inte påstå att jag är särskilt taggad, men det kmr väl.

restan av dagen är ganska oplanerad.

                   puss.

hmm...

jag har ingen aning om varför jag är vaken fortfarande.
vad är meningen med det liksom?
godnatt.

jag vill bara ha dig.

idag har jag sovit bort halva dan, tror jag behövde det.
sen har jag bara suttit bänkad i soffan framför en rad olika filmer.
det okej att vara lat när det är jul.
och nu blir det soffan igen, hockey såklart!

                 puss.

med ena foten utanför.

julaftons kväll, konversation med morfar.

morfar: har du några extranycklar till bilen här hos oss?
jag: eeh, morfar, jag har inte ens en bil...
morfar: oj, var det du.. eeh,maria!

jaha, när en man i sina bästa år inte ser skillnad på barn och barnbarn, då är det illa.
och vad jag ville säga med det här är att jag är inte lik min mamma, det är bara morfar som glömt glasögonen...


(otroligt vacker bild.)

you can see my heart is beating.

okej, min jul har varit kalasbra.
förmodligen är det för att min släkt är den bästa som finns.
och kanske har också världens bästa julisar ngt med det hela att göra.
jag måste vart extremt snäll, för nästan hela önskelistan uppfylldes.
inte för att den var speciellt lång, men ändå. haha.

idag är en sån där latisdag.
en sån dag när man ska testa allt nytt man fått.
sånna dagar gillar jag.

                   kyss!

lite av min julafton (hos mormor och morfar)





och varning för känsliga läsare...

söt morbror.

jag vill bara säga god jul.

idag är det julafton som sagt.
dagen när folk flänger hit och dit till släktingar här och där.
jag räknas till det folket.
pappa kmr alldeles strax stå och trampa i hallen och oja sig över att jag aldrig blir klar.
så det är väl bara för mig att sätta fart.
sen bär det av till gimo för fika med den stora delen av släkten.
sen hem igen, eller hem till mormor och morfar rättare sagt.

hoppas ni får en bra jul, och att tomten kikar förbi, haha.

              julpuss!   /   amandalinnéachristinawallin.

jul, jul, strålande jul.

åh, det börjar närma sig julafton.
bingolotto är snart slut (jag vann! haha)
lillebror ligger däckad i soffan.
han måste ju hålla koll på när nissen kmr med julisar imorgonbitti.
söt.
jag är helt redo för julafton nu faktiskt.
mina naglar är superfina tack vare ellan och jullan.
och det finns massor med snö utanför.
hjärta julen!

                 puss och godnatt.

onsdagkväll den tjugotredje december.

när sånna här ljus är korta, då är det inte spec långt kvar.
det gillar vi.


och förresten har vi nog stans största gran.
eller gran och gran, vi har fan en halv skog i vardagsrummet.


men mysigt är det, och julkänslan finns faktiskt nu.
kanske är det bingolottos förtjänst.
kanske är det mina underbart mysiga julklappstofflor som gör det.
kanske lite av varje.
och jag vill bara säga tack för dom fina saker jag fick av er idag, puss!


I don't shine, if you don't shine.

idag har jag haft världens mysdag.
lussebullar hit och julklappar dit.
julsånger upp och julmust ner.
julkola fram och pepparkakor bak.
och tusentals ljus överallt.
men ändå så känner jag inte den där julkänslan.
tur att knäcken jag nyss gjorde, gjorde det hela lite mer juligt.
och förmodligen är det granen och alla tomtar och tjaffs som fyller mitt hus med jul, och dom är ju liksom inte riktigt på plats än.
men snart, då lillebror kmr hem, då är det jul i stugan vill jag lova.

          puss så länge,   /   a.wallin


idag ska jag vara lycklig.

idag är det dan före dopparedan.
dvs att det är lilla julafton med mina fina vänner.
åh, det gillar jag.

nu ska jag panikstäda lite (enbart för att göra mamma glad.)
hela dagen kmr bestå av panik.
det finns så mkt jag bara måste göra.
men oj vad jag ska vara glad.

               puss!

sticks and stones may break my bones, but words will hurt forever.

just nu gör det lite ont i hjärtat faktiskt.
det känns jobbigt att säga aldrig.
att säga aldrig mer.
men jag lär mig väl leva med det, antar jag.
jag menar, jag klarade ju det innan jag visste om din existens.
så jag borde klara det nu också.
men ändå, det här blev jobbigt.
aldrig, aldrig, aldrig.
jag gillar inte tanken.
jag gillar inte aldrig.

jag vill vara lycklig.

från kylan in i värmen.

hallo.
har nyss kmit hem från stan.
skulle ju bara vara sällskap och mentalt stöd (haha) åt josefine, så jag förstår inte hur min väska kan vara full med kraffs.
men jag antar väl att det var sånt jag behövde.
eller sånt som jag kände att jag kunde ge mig själv i julklapp i förtid liksom.

hoppade av bussen i gimo och tog en tripp till wahla för att hämta overallerna.
assnygga.
oj vad jag ska mysa i den hela lovet.

nu blir det en solning med paulina.

                puss   /  Aw.

jag kommer sakna dig imorgon.

jag har alldeles nyss slagit in julklappar. (bara för att det kan vara bland det bästa jag vet)
och jag ska alldeles snart krypa ner i sängen och sova tills jag vaknar, typ.
imorgon blir det uppsala med josefine, mys.

förresten så gick träningen äckligt sämst idag.
men fotboll är kul. (har jag hört)

              puss och godnatt.

jullov,jullov, av med läxorna. jullov,jullov, på med pjäxorna.

jullov,jullov, kul kul kul...
jag skulle kunna fortsätta sjunga i en evighet, men jag tror att vi nöjer oss där.

skoldagen var inte direkt krävande.
lite TP latch och fika på historian.
bokdiskussion på engelskan.
intervall löpning på en snöig grusplan (okej, det var kanske lite krävande, men bara lite.)
snöfotboll.
träningsläran avslutades med ett "alla på linus", vilket senare resulterade i att jag blev nertryckt i snön med en rickard på ryggen.
tog reda på slutbetyget i rättskunskapen, måste väl säga att det var helt okej.
julavslutning.

amandawallin har jullov.
hon är ganska glad över det faktiskt.
hon är ganska glad överhuvudtaget.

                               puss!

julen är kommen, bomfadderalla, tomten är vaken, hej på dig.
titta det snöar, bomfadderalla, på andersson och pettersson och lundström och mig.
hejhej...
(okej, nu ska jag sluta sjunga på rikt. måste ju tänka på grannarna också.)

mycket vatten ska rinna under många broar innan jag glömmer dig.

imorgon är sista gången jag sätter mig på buss 911 på ett tag.
skönt.
riktigt skönt.
jag har nyss packat jumpakläder.
utekläder.
tanken är att vi ska springa intervaller i elljusspåret.
men allvarligt, det är sjukt mkt snö.
det går inte att springa i ett elljusspår.
det går ju knappt att gå på en vanlig asfalterad gata.
det går knappt att ta sig fram överhuvudtaget.
menmen, vi får se hur det blir.
vi får även se hur det blir med våra efterlängtade overaller.
tvivlar på att dom är färdigtryckta tills imorrn faktiskt.
men jag håller alla tummar jag har.

                puss och godnatt.

söndag kväll klockan 20.47

tänkte bara säga att det här är inte ens skönt.
men vad gör man inte liksom.


inatt drömde jag om dig.

idag snöar det galet mkt, mhmm.
har bakat pepperkakor med lillebror hela morgonen.
sen knata jag ner till träningen.
ingen var spec taggad på att springa ute, inte heller jag.
för det går ju knappt att ta sig fram.
vart finns plogbilarna egentligen?
förmodligen parkerade i ngt garage, för inte farsken är dom ute på gatorna iallafall.
resten av dagen/kvällen ska jag bara ta det lugnt och ladda inför sista skoldagen, ha ha.

                puss.





kärlek på menyn.

det är lördagkväll.
jag har äntligen tinat efter att ha stått i ishallen alldeles för länge.
det blev torsk idag, efter att ha tappat världens ledning.

nu funderar jag på att sova.
galet trött.
men ändå, det är lördag, klockan har inte ens passerat elva, jag kan inte sova redan.
nej, soffan, here I come!

         
jag skulle kunna titta på dig i en evighet.

du är den som tar upp min tankekraft.

gårdagen var kalas.
femkampen i skolan gick kanske inte jättebra, men kul var det.
jag fick reda på att jag klarat både historian och matten, oglad tjej med tanke på att historian verkligen inte kändes bra och en tredjedel av klassen kuggade på matten.

sen hoppade vi på en proppad buss in till stan.
alla julisar är inhandlade + den lilla röda till julafton.
vi spenderade ett antal timmar med kinamat och skitsnack innan vi pallrade oss ut i kylan och iväg till bion.
vi förstog ganska snabbt (eller ja, efter tjugofem minuter reklam) att vi aldrig skulle hinna med bussen hem.
och vi var faktiskt inte ett dugg sugna på att vänta i en hel timme på nästa.
det förstod paulinas pappa, så han kom och hämta oss, söt.

new moon var vad vi såg och den var asbra, även fast jag visste precis vad som skulle hända hela tiden (förutom dom sista tio minuterna) eftersom jag läst nästan hela boken.

och jag kan inte rekommendera att cykla hem i natten när termometern står på minus femton.
det är ganska kallt.

idag har jag gjort paket av mina julklappar och just nu är det grinchen på tvn.
älskar julfilmer.

senare ska jag ta en tripp ner till ishallen och kika när östhammar spöar gimo (eller?)
jaja, vi får väl se hur det blir med den saken.

        puss   /   Aw.

jag vet vem jag är, när jag är hos dig.

svenskaboken och jag ska sova nu.
eller ja, det blir nog inte så mkt sova.
vi ska försöka bli kompisar men den vill inte samarbeta.
kan bli en tuff natt.

imorgon ska jag pallra mig upp sådär tidigt för allra sista gången.
en femkamp har jag att vänta.
det blir iallafall en bra start på fredagen.

ett bra slut blir det oxå för den delen.
tar den lilla gula bussen in till stan när skolan stängt dörrarna.
dom sista julisarna måste inhandlas.
självklart har jag paulina med mig.
och det hela avslutas med en liten bio.
m y s fredag.

            puss och godnatt

I want to be with you tonight.

jag har gjort alla frågor = duktig!
nu tar jag en paus framför paradiset.
sen ska jag lära mig allt och lite till.

       puusss.

my heart is taking over.

har nyss kollat på dagens julkalender och gårdagens paradise hotel.
vad hände med att jag skippade det för att plugga matte?
vad hjälpte det liksom?
för jag kan ju inte direkt påstå att provet gick spec bra.

men efter det, då hände det grejer.
jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
gjorde jag iallafall båda delarna.
jag var rädd samtidigt som jag typ dog av skratt.
magvärk kallas det.
nejmen mardrömmar inatt säger jag bara, haha.

nu ska jag drunkna i svenska papperna.
för imorgon ska jag banne mig klara provet.

                puss.

två minuter senare.

juha sa nyss att jag har svamp i hjärnan, det här känns bra.
jag har en lovande karriär som matematiklärare tror jag.

onsdag kväll klockan 23.00

jag är totalt jävla hjärndöd.
jag fattar inte ett jävla smack och jag kmr få ett stort ig på provet imorgon.
en gång i tiden var jag bra på matte, men det var nog i ett tidigare liv eller ngt...
jag får damp, tänker gråta.
godnatt.

en gång i tiden var du min.

skolan gick väl fint.
det är imorgon det jobbiga börjar.
prov i matematik b och amanda wallin fattar inte ett smack.
men ikväll ska juha lära mig, tur.

så nej, jag tänker inte träna idag heller.
fan vad jag är lat.
men om jag ska va ärlig så tror jag inte att ngn av dom som kmr träna ikväll, lirade kula imorse.
nej juste, så vem äre nu som är lat?

dagens avsnitt av julkalendern väntar på mig.

           tjing!


confused.

jag är inte säker på ngnting längre.
allt kan ju bara vara ett ända stort missförstånd.
eller...
är det så som folk uppfattar det?
jag känner att jag är i stort behov av en bekräftelse.
jag ogillar att gå runt och inte veta.
att inte veta hur läget är liksom.

all I want for christmas is you.

jag har nyss hjälpt lillebror med hans läxor.
eller ja, hjälpt och hjälpt.
jag har talat om vad mattetalen blir, läst varannan sida av läsläxan och svarat på alla frågor som hörde till.
det är så jag hjälper, haha.
grabben lärde sig förmodligen inte ett smack av det.
men han blev ju glad iallafall, det är huvudsaken.

kanske borde jag göra mina egna läxor, men jag måste erkänna att lillebrors läxor är aaaningen lättare.
åh, jag vill också gå i tredje klass igen.

nej, garderoben vare ja.

             kyss.

hur blir jag hel igen efter du tog sönder mig?

åh, jag bara älskar vädret.

idag ska jag riva ut halva mitt rum, garderoben ska börja byggas.
äntligen.
sen ska jag eventuellt försöka mig på svenska renässansens instuderingsfrågor.
jag ligger liksom inte riktigt jättebra till där, och jag har ju faktiskt prov på dom alldeles snart.

         puss   /   amanda.


mhmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

ge mig en chans, så ska jag visa dig allt du drömt om.

hej, jag är ett invalidt mongo.
mitt lår fungerar inte för fem öre.
hade intervall löpning på träningsläran, jag cyklade på gymet.
okej, jag va kanske inte jätteledsen över det, för detta skedde ju faktiskt när det snöade som mest.
så ikväll blir det ingen träning för min del.

nu ska jag ge mig in på svenska frågorna.
tänker inte sluta förrän jag är klar.
som tur är har dom andra sagt att dom är lätta, så jag kanske inte behöver hålla på så länge.

          kyss.

you shake my world

haha, ooups.
så kan det gå, men jag tkr att det hela är lite komiskt.
jag står för det.

min bok är iallafall utläst (plats för ett och annat woohoo)
ganska nöjd faktiskt.
nu ska väskan packas innan jag bänkar mig framför paradise hotel.
imorgon börjar en ny vecka.
en ny vecka som innehåller tusen grejer.
jag ska vara glad om jag överlever.

                 puss.

goodbye.

du.är.patetisk
det är inte okej att jag ska behöva må dåligt pga dig.
det är inte okej att jag ska behöva känna skuld för allt du säger till mig.
det kan omöjligt vara mitt fel att du lever som du gör. 
snälla, lämna mig ifred.
jag vill inte ha ngnting med dig att göra.

jag har gömt mig bakom trädet som inte finns.

träningen sög.
eller det var snarare jag som sög.
mitt knä suger också.
och det suger att det numera bor en liten lårkaka i mitt vänstra lår.
idag är en bra dag.

åh,♥


snart drömmer jag om dig, igen.

det har varit en lugn lördag för mig.
orkade inte ishallen, orkade inte ens tanken på att stå där och huttra.
nej, jag bädda ner mig i soffan istället.
sprang runt som ett fjån med mamma och julmusik på högsta volym.
vi är inte normala, vi vet.
en timme har jag tillbringat i min bok.
snart dags för en till.
(förlåt för att jag nämner boken jämt, men det blir liksom som en liten påminnelse till mig själv.)

klockan slog nyss lucia.
mamsen vill att jag lussar för henne imorgon (idag).
det vill inte jag. 
det är liksom inte riktigt min grej.

            puss (och godnatt så småningom)   /   amandawallin.

någonstans där, blev jag den jag är nu.

det är lördag, älskade lördag.
precis som jag sa så har jag sovit alldeles för länge idag.
men det gör ingenting.

jag har fyra timmars läsning kvar av min bok, så jag tänkte tillbringa lite tid till den idag.
sen ska jag eventuellt ta en liten tripp ner till ishallen, om jag orkar.
annars ska jag bara nöta film och hare allmänt gött.

förresten så faller det vita flingor utanför mitt (och alla andras) fönster.
snö! (eller så skakar hela östhammar sina duntäcken just precis nu, fast det är inte så troligt, så yes, det snöar!)

                 kyss.

jag skulle fastna i min ensamhet igen, om du lämnade mig nu.

efter att ha sovit en och annan timme sängen, fullt påklädd, ska jag nu krypa ner under täcket och sova sådär länge som jag inte gjort på ett tag och som jag känner att jag behöver.

godnatt.

tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen.

det är fredag.
jag har snubblat på häckar och dödats med kettlebells.
jag har tokkuggat på mitt historiaprov.
jag (vi) har uppfunnit en "tortera dumma lärare" maskin.

jag har hängt på majvägen heeela eftermiddagen.
vi har tillverkat sten.
vi har pratat om det mesta som vi brukar prata om.

just nu är det idolfinalen som fångar mitt intresse.
en helt okej fredag.
(förutom det där med provet och att jag fuskade med läsningen igår.
jävlar vad det måste läsas i helgen.)

      puss!   /   amandawallin.

när den rätta dyker upp, så säger hjärtat till, och då får huvudet säga vad det vill.

punkt

imorgon kmr jag kugga på mitt historiaprov.
och faktum är att jag inte bryr mig.
jag bryr mig inte om ngnting längre.

godnatt.

säg som det är.
för den här gången krävs det mer
innan jag öppnar armarna, förlorar mig
och känslorna faller fritt på midnattsgatorna.
för vem skulle bry sig om våra hjärtan blev förstörda?
Men allt det här vänder sig in i mig.

hat.

jag vill bara skrika, gråta och springa härifrån.


jag är ingen soldat.

jag är däremot äckligt trött.
men jag har massa historiafrågor att göra. (dom som jag inte orkade göra igår, eftersom jag tkte det var bra mkt roligare att slå in julklappar.)
jag måste även lära mig dom, eftersom jag har prov imorgon.
sen måste jag till edsskolan och kika på lillebror som är stjärngosse.
min lilla prins.

jag orkar inte det här, skolan är fööör jobbig.

              puss.

det är ngt, det finns ngt.
men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är.

oh, give me love,love,love.

idag är en sån där dag där jag varit alldeles jätteglad och full med energi.
tyvärr har jag nog varken tid eller energi för att träna ikväll.
onsdagsträningarna i brandstation brukar bestå av ett fåtal individer, vilket gör att det hela inte blir så himlans kul.
nej, ikväll håller jag mig till skolarbetet.
jag behöver svara på ett antal historiafrågor, lära mig rättskunskapen utantill (!) och sen har jag ju dom där jävla sidorna igen...
jag behöver ett break, jag behöver ett jullov.
nu, tack!

               puss.

det bor en gris i min mage.

ja, det är sant.
den grymtar som aldrig förr och jag börjar undra om det är normalt.
hmm...

dagen i skolan var kort och ovärd.
det bara regnar ute och är allmänt urtrist.
jag ska kolla dagens avsnitt av julkalendern, sen göra ngra historiafrågor.
sen har jag ju faktiskt 47 sidor i boken som jag måste ta mig igenom också.
jag har ett utomordentligt bra och roligt liv.

             puss i ljumsken.

amanda hjärta skavsår.

haha, sitter just nu i telefon med mormor.
försöker guida henne till hur hon får igång msn plus hur man får det hela att fungera.
efter mkt om och men så fattar hon läget, och det måste ju betyda att jag är jävligt skillad på det här, right?
inte alla sextio + -are som har msn ska jag be att få tala om.
hjärta mormor!
hennes kommentar om min visningsbild : "nu ser jag dig i bikini eller någon annan tjej."
tror hon börjar fatta vinken.

träningen gick iallafall bra.
och för första gången på cirkus två år har det hänt grejer.
jossan vet preciiis vad jag menar, och det känns faktiskt kul att höra.

nu ska jag bli kompis med mina fyrtiosju boksidor innan paradise hotel börjar.

               tjing!   /   alcw.

en liten fundering bara.

vad fan är det för jävla idiot som fått "stoppa kärnor i mandariner" jobbet?
va va va?
jag ska döda den.


I'm your fool.

i min mammas rum finns det julklappar.
massor.
oinslagna.
men jag vill inte titta.
det blir ju liksom inge kul då.

stuck in the middle.

dagen gick fort, och bra.
idrotten var askul, på ngt vänster har det förmåga att bli det när det är bara vi.
förlåt sam.

jag har fått mera skavsår, eller jag drog upp dom gamla på träningen igår.
så jag får se hur det går med tränandet idag.
kör nog med gamla pjux iallafall.

jag måste läsa min engelska bok.
kan ju vara den absolut sämsta bok jag någonsin läst.
jag har läst trettio sidor, det har jag gjort på cirkus fem veckor.
det är trehundratrettio sidor i boken.
boken ska vara utläst om en vecka.
för att jag ska ha ngn som helst chans att klara det här måste jag läsa fyrtiosju sidor varje dag.
herregud, jag kmr dö.
jag menar, dumt å skjuta upp det lite till liksom.
men jag tror att det kallas framförhållning.

                    kyss   /   amandawallin.

¤!@/%#"?

åh jag blir bara så jävla arg.
jävla rättskunskap.
har letat i ett antal timmar och inte fan hittar jag ngt vettigt som man kan printa ner på pappret.
får man hoppa av kursen nu?
även fast det bara är typ två veckor kvar.
jag pallar verkligen inte.
s k i t kurs!

           godnatt!

...

ibland kan det hända att mitt hjärta slår ett litet extra slag när ditt namn dyker upp.

du är den finaste jag vet

söndag, och det känns som en evighet tills det är helg igen.
jag vill bara sova.
men nej, nu ska jag knåpa ihop rättskunskapen, kul...

har iallafall vart och tränat lite boll idag.
gick faktiskt helt okej.
lillebror titta på och skratta för att jag bara sköt över hela tiden.
kul kille det där.

sen blev det middag hos mormor och alldeles nyss har jag tryck i mig lite finlandstårta (en helt vanlig prinsesstårta med en finsk flagga på) eftersom det är finlands nationaldag idag, haha.

jag fick massa kraffs av juhas mamma och just nu håller jag på att spy av min egen lukt. parfymerna var ingen höjdare, men var tvungen att testa.
soptunnan nästa!

nej, rättskunskapen vare ja...

                    puss!

håll mitt hjärta mot ditt, så ska du få se att det fortfarande slår.

lördagen börjar närma sig söndag.
jag är trött dom bara den, men jag måste bara kika klart på den dåliga filmen på tvn. varför vet jag inte.
lillebror sover redan och allt känns ovanligt dött på bigatan åtta.
imorgon efter min träning så tar jobbet som babysitter slut, känns skönt faktiskt, även fast grabben skött sig exemplariskt.
jag menar, det kan ju vara ganska skönt att få göra ngt på egen hand, haha.
alldeles jätteslut på meningslösa ord för idag.

               puss.    /   Aw.

"att verkligen älska innebär att sätta sig själv på spel"
och nog fan har jag satt mig på spel alltid...

he could be the one

idag sov vi lite för länge för att hinna se julkalendern, inte bra.
men vi kröp ner i min säng och kika på datorn istället.
förövrigt så har vi inte gjort spec mkt idag, skönt.
fast jag skulle egentligen behöva plugga som ett as, men jag känner att lillebror inte tkr det är så kul (och inte jag heller för den delen), så jag får görat imorrn.

nu ska vi svänga ihop lite käk, sen pallra oss ner till ishallen.

             puss.

jag vill ha dig här på riktigt inatt.

idol är slut.
lillebror missa sin favorit, sov som en stock och var omöjlig att väcka.
han sover fortfarande och på ngt vänster ska jag få honom från soffan till sängen...
han är tung, jag är svag.
att lyfta grabben är uteslutet.
släpning funkar nog, värt ett försök iallafall.

         godnatt världen.   /   alcw

och jag skulle ha ringt dig ikväll, men handen fastnade framför mig.
och jag skulle sagt; "jag älskar dig", men rädsla kom i vägen...

I just can't get you out of my head.

det blev en myskväll i soffan, faktiskt riktigt skönt.
hjärtat sover just nu i mitt knä, söt.
men jag måste väcka honom sen, han kan ju inte bara missa sean banan en gång till.
han som tjatat om "hallå där kött och blåbär" hur länge som helst.
han har nött det så mkt att han nästan gått mig på nerverna, haha.

idol går ju på tvn, och jag kan erkänna att jag inte är spec insatt och det känns som att det kvittar vem som får åka hem.
fast suportern här bredvid är såld på calle, får väl stötta han.

det här känns enbart som onödig information, men har man lite att göra så har man.

                  kyss.

jag vill att du ska förstå. att du ska känna som mig.
det jag känner kom från ingenstans.
det kom så plötsligt.
jag fattar ingenting. vill jag ens ngt egentligen?

friday, I'm in love.

nu har storasyster - lillebror helgen börjat.
just nu funderar vi på om vi ska åka till gimo för lite hockey eller om vi ska mysa framför idol ikväll. svårt det där.
men vi har iallafall lyckats bestämma vad vi ska käka idag, tacos, mhmm.

nu tänker jag vara den bästa babysittern som finns, så det så.

                   puss.   /   amandawallin - lillebrors idol

glögg + pepparkakor + ny hårfärg + mammas pojkar = bra

my stomach screams just when I look at you.

åh vad jag älskar att det ligger femtionio mejl i min inkorg.
man kan ju kalla det för resultatet av dagens rättskunskapslektion.
vi gillar facebook helt enkelt.

övriga dagen har bara svischat förbi och jag har tillexempel försökt bli vänsterhänt, utan ngt vidare resultat. det ser liksom ut som att ett litet barn har skrivit.
förresten så har jag fått veta att jag klarat tre prov, glad tjej.

ikväll ska jag hinna med att lära mig engelska glosor, ta en promenad med paulina, kolla mammas pojkar, paradise hotel och sen behöver visst håret lite ny färg.

men det är väl bara sätta igång på direkten.
gårdagens paradis, here I come!

                  puss.  

älska mig eller inte, din förlust, inte min.

så där ja, nu har juha gjort mina svenska frågor.
äntligen kan jag lämna in dom.tack!

träningen var kul, även fast vi inte va så många.
men nu ska jag krypa ner under mitt varma täcke och sova ända tills julkalendern börjar, mys.

                  puss och godnatt   /   amanda.

jag tittar på dig, det är inte ens i smyg längre.
det är så jävla uppenbart.

always in my thoughts

carro började sjunga i min telefon tidigt imorse.
det var bara att pallra sig upp.
trodde ngn skoja när termometern visade minus sju och en halv grad.
gaaalet kallt.
det är inte spec mkt varmare nu, och jag ska alldeles strax ut och lämna brorsan på tennisträning.


du är konstig.
du tror du är en överklassunge som är bättre än alla andra.
du är inte det.
det hela handlar nog bara om en smula avundsjuka.

kiss when the sun don't shine

kvällen hos julia var super.
satt och bläddra igenom femhundra sidor skolkatalog.
men det gillar vi.
och en del sidor är numera ihopdregglade, busigt.

nu ska jag slänga ihop ngt som man kan ha på sig imorgon och sen hoppa ner i sängen.
gooodnaaatt.

                kyss   /   Aw.

jag vill inte behöva göra det en gång till.
jag orkar inte göra det en gång till.
snälla, låt mig slippa.

where were you when everything was falling apart?

en ny dag, en ny månad.
december ska bli en bra månad.
och jag tänker börja det hela med att fira julia, mhmm ♥

utvecklingssamtalet tog en timme och femton minuter (!).
vad hände där?
nej, jag är inte stökig eller så i skolan, sköter tydligen det hela helt okej.
men sen att alla (mamsen,papsen,rickard) ska prata om så himlans mkt annat gör ju liksom att det tar lång tid.
så min dag bestod av en mattegenomgång på fyrtio minuter.
en genomgång jag inte fatta ett smack av, värd dag.

                   puss   /   amandawallin.


                          ja må hon leva, ja må hon leva...