do you remember me?

imorgon ska jag ha utvecklingssamtal, med rickard, há .
sen ska jag lämna in min svenskagrej (den ena), stolt.

men imorgon är ingen vanlig dag, för imorgon är det den första december.
och såvitt jag vet så är den dagen bara en gång om året.
och på den dagen börjar julkalendern.
ochochoch, jullanbullan blir lika gammal som oss andra! det gillas.

            amanda wallin är trött och ska sova,   puss.

you will always be in my life, even if I'm not in your life. because you're in my memory.

libanesen på hörnet

nu har jag träning, men jag kan inte ha skor på mig, så jag skippar den idag.
men jag har ju faktiskt lirat skolSM idag, så lat är jag iallafall inte.
men matchen slutande kanske inte med fördel för oss.
blev ju liksom lite torsk.
vi var inte spec bra på att göra mål, även fast jag lyckades göra ett (ogiltigt).
jag visste ju att det var så, men vafan.
domarn var inte bra.
men killarna skrapade ihop till en vinst iallafall, good work!

nu ska jag nog pallra mig till majvägen och hämta min cykel, sen kika lite träning (om jag orkar).
sen måste jag göra svenskan, måstemåstemåste.

             
puss   /   amandawallin.

can you feel the love tonight?

jag har inte riktigt orkat med svenskan som jag sa att jag skulle göra.
men jag har faktiskt försökt.
det är bara det att det är för svårt för mig, jag klarar det inte.
nu är det dags för paradise hotel och sen ska jag packa väskan, leta benskydd, käka taggtråd (!) och sen sova.
imorgon ska vasaskolan försvinna ur leken, så äre bara!

          puss.

åh vad jag är glad att allt har löst sig. och som vanligt så var allt bara ett missförstånd från båda håll.

som en himmel i advent

amanda wallin har sovit alldeles för länge idag.
sen har hon tränat fotboll.
amanda wallin har nya innedojjer.
hon fick skavsår.
amanda wallin ska lira skolSM imorgon.
hur fan ska hon klara det?
det kmr göra ont, men jag ska tejpa in mig totalt, det ska gå.

jag tänker skippa skyltsöndagen idag, jag orkar verkligen inte.
förresten så har jag ingen att gå med, och hur kul är det då?
så jag stannar hemma och försöker mig på mina svenskagrejer som skulle vart inlämnade för ett tag sen.

          puss   /   amandalinnéachristinawallin.

I adore you

min kväll här spenderats här.
mammas pojkar och två avsnitt halv åtta hos mig.
faktum är att jag gillart.
en hel okej lördag.
men nu ska jag + popcorn förflytta oss till soffan och juha.
beck ska ses.

                puss.    /   alcw

somebody wants you.
somebody needs you.
somebody dreams about you every single night.
somebody can't breathe, without you it's lonely.
somebody hopes that some day you will see, that somebody is me.

broken-hearted girl

mor min gick alldeles nyss iväg på tjejträff.
mitt hus står tomt.
jag ska laga lite smarrig mat, slå in julklappar (kan vara det bästa jag vet) och sen mysa ner mig rejält i soffan.

idag har vi fyllt vårat hus med jul.
mysiga adventsljusstakar å grejer.

bra lördag.

               puss!   /   Aw.

jag kommer förlora dig snart.

du har förändrats.
gillas inte.


hjärtat slår skiten ur mig.

idag har vart en sjukt bra dag!
va lite lack på rickard som tvinga oss ha specialidrott imorse.
bara därför var jag tvungen att släpa på trunken hela dan, ovärt.
men jag är van med att vara osmidig.så det gör liksom inget.
har iallafall lyckats shoppa fler julklappar och grejs = bra.
+ att jag var tvungen att bränna massor med pengar på innedojjor, vilket jag kanske inte riktigt räknat med.
men nu är jag iallafall hemma, trött som satan och jag har en tredje period ishockey i bagaget oxå.
och en härlig promenad med älskade jullanbullan.

en guidad tur i domkyrkan är ingenting jag kan rekommendera faktiskt.
var ju förmodligen inte det roligaste jag gjort i mitt sjuttonåriga liv.
carolina redivivas museum var ingen höjdare det heller kan jag säga.
men vad gör man inte liksom.

john blund knackar nog på min dörr snart.  
godnatt, och tack för idag!

                     puss   /   amandawallin.

jag vet att jag tittar på dig med kärlek i ögonen, men det är liksom meningen, tror jag...

lät du henne komma närmre? var hon vackrare än mig?

jag är sådär äckligt trött så att jag tänker krypa till sängs redan nu.
vad hände där liksom?
jag går och lägger mig före tolv, ursäkta?
men först måste jag såklart packa väskan.
antar att jag har ett kettlebellspass att se fram emot, inte helt okej sådär på morgonkvisten.
men sen bär det av till stan, till domkyrkan, till carolina rediviva (tror jag).

men sen, sen kommer det bästa.
ska shoppa tomtepaket med dom där flickorna.
sen är ju tanken att det blir lite biomys oxå.grr

en fredag att se fram emot helt enkelt!

            godnatt!

jag går bredvid men halkar efter, jag orkar inte springa mer.

varje dag finns en undran, vem är jag?

idag har varit en heldag inne i stan, ganska skönt.
och nu är jag så sjukt trött och har galet ont i kroppen (träningsvärk), jobbigt.
men tingsrätten var faktiskt ganska intressant.
även fast jag kan erkänna att jag tkte shoppingen var mer intressant, haha.
två av årets julklappar är inhandlade, bara fem kvar.
dom tar vi imorrn, puh.
fick även med mig lite (onödigt) tjaffs tilll mig själv oxå, för det var jag värd(?).

mamsen bakar lussebullar och det luktar sååå gott! grr

                   puss!

sunshine for you.

tjejen på andra sidan skärmen.
tjejen vars blogg du just nu läser.
tjejen som är jag.
den tjejen har en liten känsla av att hon kmr ha ont i sin kropp imorgon.
speciellt i sina ben.
fem tappra själar pallrade sig ut för löpning i regnet.
tio tappra själar fortsatte med styrka uppe i brandstationens jumpastiksal.

något jag inte gillar med att inte behöva åka till skolan imorgon är att jag måste åka samma tidiga buss som jag gjorde idag, dvs tio minuter över sju...
det känns satans jobbigt att behöva göra det tre dagar i rad denna vecka.
men jag ska nog överleva det oxå.

just nu är jag lite bitter över att kvällens paradise hotel inte lagts ut på tv6play än.
jag hade ju liksom planerat att avsluta kvällen just precis så.

                puss   /   a.wallin

ibland vill jag bara ha sommar.

you found me

jag märkte nyss att det sitter maskeringstejp i mitt rum.
på en bräda som jag inte ville skulle bli röd.
det var ett tag sen jag målade.
tejpen får sitta i max trettio timmar.
men trettio dagar kan väl inte skada?
jo, det kan det.
tejpen sitter som berg.
bra amanda, bra.

kom och ta hand om mina skakande händer

onsdagen är här.
just den här onsdagen innebär att dagarna på bruksgymnasiet är över för denna vecka.
de resterade dagarna spenderas i stan.
tingsrätten, domkyrkan och carolina rediviva (stavning?) ska besökas.

idag fick vi tillslut ihop skollaget efter mkt om och men.
och ikväll ska jag träna.
i regn.

              puss   /   amandawallin.

att hoppas på något fint är att skjuta sig i huvudet.

jag vet inte varför jag skrev förra inlägget faktiskt, känns ganska onödigt egentligen.
men nu ska jag lära mig grammatiken på rikt och sen sova.
sen ska jag än en gång pallra mig upp tre minuter innan klockan slår halv sju.
hatar onsdagar.

                   puss   /   alcw.

vänta här nu.
grabben, vad är det du försöker dig på?
det är absolut ingen idé.
jag är inte intresserad.
lägg ner!

jag vill vara där du är, bara finnas för din skull.

vad ska man göra när man bara tänker på honom hela tiden så mycket att man går sönder?
och man vet att man aldrig kommer att bli hans för att man bara vet det?

då kan man antingen
1. skriva hans namn tusen gånger på ett papper.
 lyssna på varje låt och tänka att den handlar om honom.
 lämna mascarafläckar över lakanen.
 snegla långt bort och minnas minst femtusen gånger hur hans händer kändes under min tröja.
 minnas hans mjuka läppar över mina.
 minnas alla underbara varma kvällar.
 eller... 
2. tala om det för honom.

och har man redan gjort det (som jag)
och fått det besvarat och bekräftat (som jag)
men det händer ändå ingenting, ingenting förändras (varför berättar jag min historia?)
då är det nog bara att vänta...
fast ibland orkar man inte riktigt det.
jag orkar inte det.



jag snubblar och faller, men jag reser mig upp igen. jag skrapade knät, men inte fan var det för att jag föll för dig.


nu tar jag en liten paus mitt i allt grammatik tänkande.
vi ses på östhammars mörka, kalla, regniga gator.


you got a piece of me

min "långa" skoldag är över.
har inte hänt ett smack.
tsm med paulina så försökte vi knåpa ihop ett lag till skolSM på måndag, gick hyffsat.
nu ska jag lära mig lite engelsk grammatik tills imorgon.
jag tkr inte om prov.

               puss

det finns en bild av dig i allt jag gör

jamen det är ju bekräftat nu, du finns tydligen alltid inom mig...
haha, jag skäms nästan, men bara nästan...
jag bjuder på den!
jag sprider bara lite kärlek liksom.

tänkte bara säga att mina fina flickor är bra, och jag tror nästan att ni vet det...
att jag liksom sagt det ett x antal gånger förr...
tack för ikväll!
det va mysigt och bra även om vi inte riktigt kunde komplettera varandra så mkt som vi kanske önskat, haha.

nu blire paradise hotel, sen sova.

                      kyss   /   Aw.

all these things that I've done

på min lediga dag har jag inte gjort ngt viktigt, alls.
jag hade tänkt att plugga lite faktiskt, men jag hade ingen riktig ork för det...
så soffan har vart min bästa vän denna vackra måndags eftermiddag...

ikväll ska jag dö av skratt och skämmas ihjäl, jag vågar inte tänka på vad jag har att vänta mig, haha.

                  puss

your arms feels like home

vänta här nu...
hur kom det säg att jag borstar tänderna och ställer tillbaka en blå tandborste i muggen...?
min tandborste är ju röd...
varför i hela friden tog jag lillebrors?
virrig tjej

hero of war

ville bara säga att jag älskar att jag är ledig imorgon.

                    godnatt.

att ha en vän betyder ganska mycket för mig, aha

idag har jag träning.
och spelarmöte.

dance fucker dance

jag ville bara säga att jag älskar min mormor så himlans mkt, hon är bäst i världen!
ikväll tar hon hand om min prins, och det betyder att jag kan gå på party med mina girls!
lyckan är total

snart ska jag, min mamma och bilen ut på den slingriga, leriga grusvägen igen...
brorsan ska hem från sitt kalas.

               PUSSS!

snart brinner mitt hjärta för någon annan...

idol slut, vännerna i gimo, cirkus möller på tvn, lillebror sovandes bredvid mig...
ja, ungefär så ser min fredagskväll ut...
snart ska jag ta diskussionen med mamma, håll alla tummar ni har!

                 puss

   det är ganska uppenbart...

...

förresten så fick jag ett mail av min mamma idag, innehållandes denna bild...


jag tror inte solen sken den dag dom byggde bron...

vi var nog aldrig kära i varann,det bara kändes likadant

skolan är så där slut som bara skolan kan vara den här tiden på fredagar...
och det känns lika jävla bra den här fredagen
kvällens planer svävar mellan idolmys eller gimos ishall med brudarna...hatar val

ngt annat som jag hatar är min mamma, idag mer än vanligt...
hon kan allvarligt talat inte mena att jag ska sitta hemma å va barnvakt imorrn, imorgon är en lördag, hallå?
jag ska ha galet kul med mina fina vänner då, så sorry brorsan, vi måste hitta ngn annan...men hur löser vi det? kanske finns det ngn liten söt människa här ute som känner sig manad? haha, nejdå, d här fixar jag

nu ska jag bota min sprängande huvudvärk framför mammas pojkar, mhmm.

               puss   /   Aw.

om jag kunde skulle jag ge hela världen till dig

nyss hemkommen från en "jämn" hockeymatch...
jag skulle kunna offra mina stelfrusna händer här och nu, men fötterna kmr jag aldrig mer vara kall om. uggsen i mitt hjärta!
nu blir det lite te drickande och sen sänggång, tidig morgon väntar...

                 kyss.

you know that I love you

rättskunskapsprovet är skrivet, gick kanske bra, kanske dåligt, vad vet jag...
just nu väntar cirkus trettio engelskaglosor på mig, men jag vet verkligen inte om jag orkar...
senare väntar en dejt i ishallen, mys!

                puss.

       don't try to change me

vad jag bryr mig om nu,är att från samma säng,lyssna till samma regn

nu kan jag rättskunskapen (hej,jag lurar mig själv, så låt mig tro att jag fattar)
så nu ska jag packa jumpaväskan och sedan bege mig till sängen...
mitt lilla negerbarn får jag äntligen plocka upp imorrn innan bussen, grr.

                  godnatt.

det är visst någon som är tillbaka

GLAD (igen)  fick ju nämligen höra att pållan numera befinner sig i sverige, det gillar jag starkt!

funkar,funkar inte,funkar,funkar inte

hej och välkommen till tele2:s värld...

you think I'm blind, but I've got eyes to see

tänkte bara säga att jag är på ett alldeles utomordentligt spralligt humör, så där superduper glad!
tänkte liksom bara dela med mig lite av min glädje här!
och jag kan ju passa på att säga att det finns så många underbara människor i min närhet som jag bara älskar så himlans mkt!

nu ska rättskunskapen få döda lite av min glädje, men det finns massor kvar, vänta bara

onsdag den artonde november nollnio

nu har det hänt igen, tele2 har tjall på linjen och amanda går upp i taket på momangen. hur svårt kan det va att ha koll på läget och bara låta oss smsnördar skicka våra sms...?

min kväll kmr inte att spenderas tillsammans med mitt fotbollslag på en träning, min kväll kmr spenderas med rättskunskapsfrågor upptryckta över hela mig + en liten sväng till tolvan och sen skulle jag visst träffa jullan en snabbis oxå...så ja, det är väl bara till å sätta igång...

                   puss

tårar märker man

men om ett hjärta blöder, vem ser det?


längst in i mig, allra längst in i mig, allra allra längst in i mitt hjärta,.
där finns det ngt litet, ngt litet som gör så ont...
jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men ont gör det...
kanske är det ett litet sår, ett litet sår som varit ngt stort...
ett sår efter dig, ett sår efter du tog sönder mig totalt...
du tog mig med storm, du rubbade hela min existens...
du lyckades med allt så fort.
men vem försökte jag lura? jag visste ju hela tiden...
jag tänker inte låta dig riva mina murar, tänker inte låta dig ha sönder mig en gång till.

jag är komplicerad, försök inte ens förstå mig, det är ingen idé.

men jag pratade iallafall lite med paulina nyss, kan ju inte säga annat än att jag har saknat våran humor.

                      puss.

dom som säger att tiden läker alla sår, dom ljuger.

idag är det sånt här toppenkul väder, regn, igen...
man blir såå glad...

man blir ännu gladare när pållan snackar om sexiga poolpojkar...hmm.
men vänta, jag har ngra sexiga poolpojkar här oxå förresten. eller ja, poolpojkar å poolpojkar, snarare vattenpölspojkar...eller kråkor, som jag inte ens vet säkert att det är pojkar...lucky me  
ibland tkr jag liksom lite extra mkt om big city östhammar

                     kyss.

vad jag bryr mig om nu är att aldrig ge hela hjärtat för kärlek igen, den tar slut från kyss till kyss.

hmm...

ursäkta, men hur tänkte facebook här?

beslutsångest om dom skulle köra på svenska eller vara internationella eller?
det är förmodligen bara jag, men jag stör mig faktiskt på det...haha



UPDATE: tre minuter senare och det står lösenord. skönt att dom äntligen kunde bestämma sig...fast frågan är ju, läser facebook snubbarna min blogg eller?


ta vad du vill ha

man skulle ju kunna säga att den här skoldagen var rätt ovärd...men sjuka lärare och lärare med förhinder gillar vi.
jag ska käka lite, sen ska jag dö i soffan, mhmm

                     puss

vem lämnade vem?

jag är inte över dig än...

tänk...
att jag aldrig lär mig
att inte drömma om dagen

att jag aldrig lär mig
att gråta i magen

att jag inte kan
vara en som nästan
känner ingenting alls


ibland är en kram allt som behövs

för ett år sen var allt så mkt lättare.
då hade jag redan glömt allt som hade hänt.
varför kan jag inte glömma i år?
vad är skillnaden liksom?
 
          godnatt.

slut som artist

jag gräver ner mig.
vi ses till sommarn!
    
            puss.

touch and go

det är söndag, om fyrtio minuter börjar fotbollsträningarna igen...jag är inte ett dugg taggad faktiskt...träffade nya tränarn för ngn dag sen, han sa att vi kmr köra hårt och verkligen fokusera på fotboll under träning och match. låter väl bra antar jag... men hans motto var typ att alla skulle ha kul, det känns jävligt bra!

sen bär det av till gimo med jullan, hockey!

                   puss

inget gör så ont som du

godkväll, godeftermiddag, godafton? äh vafan, hej!
min gårdagskväll spenderades i soffan med mamma, idol och en mysig film på tvn. eller det va ju som det brukar, jag kolla tvn, mamma sov...kul

den här dagen har bara varit chill, har provat massa gamla kläder i mammas garderob och jag har nog seriöst aldrig sett ngt så fult.haha, vad tänkte hon på när hon köpte d där liksom...
ikväll blir nog en repris från igår, fast juha är hemma oxå, och självklart är det inte idol...men d blir säkert bra ändå, för det måste ju bli bra eftersom jag är feberfri, woohoo!

å förlåt pållan för att jag inte gör ngt kul så att jag kan kma med en massa skvaller när du kmr hem...och det jag lovade dig har jag inte heller gjort, än...

amandawallin saknar sina tjejer

               puss.  

du...
får jag gömma några drömmar hos dig?några naiva och vackra som andra kanske skrattar åt. jag vill låta dom bo längst inne i dig.
får jag dansa klumpigt och sjunga falskt för dig en solig dag när hjärtat spränger i bröstet?
får jag skratta, krama, sjunga, gråta och dansa av kärlek utan att du blir rädd?
får jag slösa min kärlek på dig?

ta min hand,jag följer dig,vi ska åt samma håll

idag är ingen bra dag, idag är det fredag den trettonde.
men jag tror faktiskt inte att jag råkat ut för ngn otur, förutom att jag kmr kugga på historiaprovet och är tokhängig + feber som inte vill ge med sig.kanske är det en biverkning från sprutan, kanske inte. för jag hade ju faktiskt lite feber innan den oxå.
åkte hem cirkus en timme tidigare från skolan, skönt. har bara legat å degat i soffan.

                   puss   /   Aw.

kom hit när du vill, jag är vaken hela natten

jag har så jävla ont i armen så jag vet inte vad jag ska ta mig till! den här natten kommer garanterat innehålla noll timmars sömn...
och inte fan kan historian fastna i huvudet heller...
jag vill bara vara hemma imorgon.

ibland saknar jag dig lite mer än vanligt

idag har jag varit duktig. jag har tagit spruta mot grissjukan, även fast jag egentligen inte ville. men nu äre iallafall gjort, så försök smitta mig om ni kan, grisjävlar!

och idag har jag nog skrivit historiens svåraste matteprov, herregud. trodde att jag kugga rejält, men hade tydligen lyckats skrapa ihop till ett g+ på ngt jäkla vänster.

nu blire till att ta tag i historieboken. har prov på ngt imorrn, men kan inte riktigt sätta fingret på vad, haha. det kommer inte gå bra

                   kyss   /   amandawallin - pluggisbarn idag

jag trivdes bättre i dina ögon

det är onsdag, jag vaknade med feber men pallra mig till skolan ändå.
jag känner mig fortfarande inte riktigt hundra, men jag måste stå ut två dagar till. pallar inte missa prov.
nu håller jag på att fixa ordning lite food och sen ska sänggaveln upp och matteboken ska öppnas...
känns som en kul kväll...

                  puss.

jag vill bara gå hem med dig

dagen i stan var kalas, min mamma är rätt skön ibland.
men vi har ett problem, vi har en liiite för liten bil för att få hem stora kartonger, haha.
men jag fick iallafall med mig ett par skor och en klänning hem, + en sänggavel, ljuslyktor, ljus och en lampa såklart.
jag är nöjd, och tack mamma.

nu ska vi eventuellt försöka montera ihop skiten som vi släpat hem, om vi orkar vill säga...

                  pusssar

don't forget to breathe slow

veckans kortaste skoldag är slut och nu väntar jag bara på att klockan ska gå så att jag kan ta min promenad ner till mamma och sen sätta mig bakom ratten och köra till uppsala...vi ska spendera ngra timmar på ikea, d gillar vi.för jag är liksom lite less på att mitt rum bara står halvklart...nog för att det inte kmr bli klart efter idag, men ändå. det blir ju mer klart är halvklart iallafall, haha. låter typ som att jag snackar om väder eller ngt...

men nu ska jag kila, och ikväll ska jag spendera ngra sista minuter med paulina. det gillas inte att hon ska vara borta en vecka...

                                    puss!


ID08
vi saknar josefine här (och självklart kakan, men det kan vi inte göra så mkt åt)

vill du ha mig, så kan du få mig så lätt

den här skoldagen blev sååå lång...varför måste man ha öppet hus egentligen? men jaja, det var ju inte dundertråkigt som tur var. och när man vann en biobiljett och får en ledig dag på köpet så kanske det hela inte känns så jobbigt ändå...
förresten så har rickard givit oss uppgifter i träningsläran. vi ska, två och två, prova på en ny idrott. tre pass ska utföras och jag och josefine ska hoppa i den vita sparkdräkten, knyta det svarta bandet runt midjan och sparkas och slåss...ja, vi ska alltså prova på karate, haha. hur ska det sluta?

nu har jag kmit fram till den här platsen i inlägget, platsen där jag har lust att skriva massa negativa saker, men jag tänker inte göra det, inte idag...men jag vill bra gärna...nej.
men det är iallafall bra jävla kört, fan. jag ville ju så himlans mkt.
aja,  

                puss   /   amandawallin

smärta

nu ska jag göra ngt hemskt.
allt hår på mina ben ska bort. men d ska inte bort med rakhyvel som vanligt, utan den här gången ska det bort med hjälp av epilator. AJ
så om jag inte skriver mer sen så vet ni varför, jag har helt enkelt inte överlevt...
sen blire ensam mamma söker!

                puss

you're my inspiration

det är tur att det är just farsdag idag, för jag hatar min mamma.
snacka om äcklig klimakteriekossa. blä

men jag har världens bästa pappa, så det så!
och jag kan faktiskt säga att jag älskar honom!



                                                   no one needs you more than I!

in the ghetto

det är lördag,
jag har sovit tolv timmar inatt,
jag har övningskört,
jag har en träningsvärk som heter duga.

jag ska duscha,
jag ska sminka mig,
jag ska sy in min klänning,
jag ska till gimo på släktträff.

jag tycker att det låter som en fin lördag

                   kyss.

all my life

oh no, rabih åkte ur idol. inte helt okej
jag vet att det är fredagkväll och att klockan inte är spec mkt, men jag är trött, så det blir sängen för mig nu.
förresten så känner jag redan nu att jag kmr ha en fruktansvärd träningsvärk imorgon, jävla kettlebells...

                puss

livet är en klättring, men utsikten är fin

idag var en konstig dag.
ikväll ska jag mysa framför idol.
resten av helgen har jag noll planer, tror jag, fast jag vet inte riktigt.

jag sänder en tanke till dig

ha ha haaa...du är pinsam
hockeyn vanns av easthammer, dom lira fan bra idag,. men mina fötter tkr inte om ishallen, dom tkr om att drömma om att sparka dig, hårt...åh, jag kan inte göra annat än att skratta åt dig...patetisk, ja, patetisk är en alldeles jättebra beskrivning på dig...
men vafan, mig knäcker man inte så lätt. kom tillbaka när du har ngt bättre att kma med kära du...

nu ska jag dricka te och hoppas på att tina en aning.
sen ska jag sova å upp till veckans sista skoldag, styrketräning först på schemat, mums...

                   puss   /   amandawallin - tjejen med "fjortisjackan"


every hello ends with a goodbye

det är en snöregnig torsdagskväll, jag kikar på förra veckans mammas pojkar och om ngn timme ska jag iväg till ishallen, hockey gillar vi!

          puss.

kors i taket

vänta här nu,... lillebror sover, i sin säng! vad hände där?

you got me smiling in my sleep

det kanske bara är jag, men jag älskar att vara tokvarmt klädd när det är kallt ute...när kylan biter sig fast i kinderna...mhmm
har nyss lyssnat på saga, karlsson på taket på födelsedagskalas, mkt bra, haha...
jag måste packa väskan (måste kma ihåg allting!) och grejsa lite...
sen ska jag krypa ner under mitt varma täcke och sova ngra timmar innan jag måste upp till skolan igen...jag vill inte. jag vill vara sjuk, jag vill vara hemma, jag vill...


                  fick en liten söt sten av min mamma idag...

                     puss.   /   a.wallin

                  jag väntar...

braaaa

amanda wallin hade förengångsskull tänkt vara duktig å göra sin historiauppgift tills imorrn, men det visade sig att hon hade glömt pappret i skolan,...
såhär tkr vi om d:


men jag måste ju göra ngn nytta, hopp i varma kläder och ut i kylan, här ska det promeneras! (förlåt mina kära lagkamrater, men jag orkar verkligen inte träna på rikt, och jag har inte en jävla aning om vem man ska säga det till...)

                   kysss.

det bor en ängel i mitt rum(på min gata)

jag vet att jag alldeles nyss skrev här, men jag glömde säga förlåt till alla som var i min omgivning imorse, till alla som fick ta del av mina aggressionsproblem. det var ju nämligen så att min telefon hade dampt sönder rätt rejält och den fick ta en å annan flygtur tvärs genom sporthallen...men inte hjälpte det, men nog fan kändes det en aning bättre...
jag va så jävla lack för att jag skulle bli tvungen att köpa en ny, vilket jag verkligen inte orkar...
men sen visar det sig att jag varit förbannad i onödan,...det var inget fel på min telefon, det var bara tele2 som hade haft stora störningar...(mjo,jag märkte d)
men varför hände det just den här morgonen? just den här morgonen när jag varit slarvig/virrig och bara va tvungen att prata med min mamma...jag hade glömt att packa ner ett visst klädesplagg i min väska...det där klädesplagget var min bh...åh vem fan vill glida runt i skolan en hel dag utan den? inte jag iallafall...
mamsen är sjuk, så jag visste iallafall att hon va hemma, men hon orkade inte ta en tripp till gimo...det är i sånna här lägen man älskar sina underbara grannar...så ja, robin kom så vackert med en liten påse till mig,haha stackarn...men TACK, det underlättade min dag en aning...


I'm giving up, so just catch me

när jag stog där, på startlinjen för yoyo-testet, fick jag världens ångest...hur töntigt låter inte det liksom? men jag ville verkligen inte springa, för jag vet hur jävla jobbigt det är...men med blodsmak i munnen, torr å hostig hals och ett knä som gjorde ont, klev jag av testet ett antal minuter senare...jag orkade längre än förra året iallafall, alltid ngt...

den här kvällen ska jag, precis som alla andra kvällar, spendera i min säng...filmrace here I come!

                        puss i  ljumsken.

förresten så köpte (prova) pållan en ny mössa igår, så.jävla.snygg!

vem fan vill ha en död, missbildad räv på skallen/runt halsen...?

har du ätit av min bulle?

dagen började bra (sovmorron), kom till skolan och dagen blev genast mkt sämre (fick reda på att första lektionen var inställd), avslutade dagen kalasbra (stan, ASkul bussresa och en promenad eftersom vi gått så lite idag).
allt som krävs för kramp i magen och mungiporna är; en buss, en paulina, en påse godis, ett stycke dålig(bra)humor och är du en gnutta trött så blir det hela ännu roligare.
vet inte riktigt om vi sagt så mkt vettigt idag, men vafan...eller jo, vi pratade en hel del om dig faktiskt...
men jag fick iallafall med mig en vinterjacka och en mössa hem. så nu är jag tammesjutton redo för vintern!

imorrn är det dags för tidig buss igen, promenix till sporthallen och sen pina sig igenom ett yoyo-test.hur fan tänkte dom där? jag tänker strejka, jag springer max fem vänder, sen lägger jag av. jag skiter väl fullkomligt i mitt konditionsvärde.räcker det inte med att jag vet att kondisen är rikskass? svar JO
så imorrn ska jag kolla på mina kära klasskompisar när dom kämpar! HAHA, känn på den!

                     puusss   /   amandalinnéachristinawallin

mitt hjärta är ditt att förstöra

jag är sådär galet trött, ögonen orkar liksom inte hålla sig öppna...
men på ngt sätt måste jag få brorsan isäng, han ligger just nu bredvid mig...jag har sovmorron imorrn så det är inte okej att han ska sova här å börja böka kl sju...
bestämde nyss med pållan att vi ska ta en tripp in till stan imorrn, bara för att liksom...har inget annat å göra, haha.
nej, nu ska lillebror ut härifrån, wish me luck...

                kyss   /   amandawallin

   alla säger alltid att den rätta personen dyker upp så småningom,
   men min måste ha blivit överkörd av en lastbil...

en vacker dag kanske du kommer till mig

så där ja, nu var skolan igång igen, känns inte helt okej...
resten av min dag lär nog spenderas här i min säng, framför tvn, mys...
och jag måste fan hitta ett ordspråk idag, men det är så sjuuukt svårt...
aja, puss.

skrämde jag dig?

den sista kvällen är här, den sista kvällen på 2009s höstlov.
det känns inte helt okej faktiskt, jag är inte gjord för skolan.
men det kan väl inte vara så svårt att hålla ut ngra få skoldagar tills det blir jullov, eller?
just nu kollar jag film, målar naglar, snackar med pållan via sms och hela tiden står lillebror och kikar in genom dörren,.. grabben påstår att han inte kan sova igen...men den här gången får jag inte vara snäll, jag ska alltså inte låta honom tillbringa natten på mitt golv...

jag antar att du blev rädd över det som hände. du hade förmodligen inte väntat dig det.
med dina egna ord svarade du, och jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det. var det bra eller dåligt?
skrämde jag dig, så ber jag om ursäkt. men vi behöver inte ta händelsen på allvar, för jag vet inte riktigt vad jag menade med det...

äh vafan, jag snackar så jag själv inte har en aning om vad allt handlar om...

               puussss!


jag fick nyss en stereo i huvudet

hoppas jag dör.
det gjorde så ont, så att numera har jag en söndersparkad garderob.
vart fan kommer mitt heta temperament ifrån?


gråt ut kära du, det är lika bra

mammas väskor har hittat hem från tyskland nu.
det betyder att jag har fått presenter, tack!
( oj,jag glömde ngra grejer.men allt går så segt så vi skippar dom)

nu ska jag koppla in min tv på nge jäkla vänster, teknisk som man är...
sen blir det ensam mamma söker med lillebror.

                 puss   /   amandawallin


allt jag vill ha

igår ändrade jag mig igen, jag åkte med brudsen. kanske skulle jag inte gjort det, för jag kan ju inte påstå att det var det roligaste jag har gjort,menmen...
nu ska jag hoppa in i duschen, innan pållan dödar mig för att jag är så seg, haha.

                  puss   /   a.wallin

   is it over? did I throw it away?