we´re soliders.

igår fyllde världens bästa människa, pojkvän och sambo år!
älskar honom så otroligt mycket!
det blev massor av fika och presenter och vi hade det allmänt mysigt.



idag är det fredag och det har varit en regning dag med leriga barn på dagis.
jag har även fått mina naglar målade i olika färger (precis som alla andra barn och fröknar på avdelningen fått) = fredagsfin!

nu har jag tagit helg och det ska bli skönt att sova.
känner att jag uppskattar helgen så mycket mer nu när jag jobbat hela veckan.

                     puss.


tisdag.

igår jobbade jag min första dag på dagis.
roligt, underhållande och mysigt.

idag jobbade jag hos tanten.
inte roligt, inte underhållande och definitivt inte mysigt.
imorgon ska jag dit igen och resten av veckan blir det dagis.
känns skönt att få jobba mycket med tanke på att månadens lön inte var något att hänga i påskriset...

nu: ost- och skinkpaj.


it's friday.

vaknade imorse av en himlans liv utanför, blev förbannad.
såg sen att det var traktorn som var i full gång med att sopa bort allt grus och blev glad istället.
nu är det vår på riktigt.

denna fredagkväll består av tacomys, följt av jordgubbar och glass, på bigatan.
fint!

trevlig helg, puss.

16:38

och vips så är all vinterns snö här när alla vill ha vår...
perfekt tajming, verkligen.

tänker iallafall grädda några pannkakor till middag innan jag tar mig till gimo för att sparka boll, samtidigt som jag hoppas att snön smälter fortare än den kom förstås.

                       puss.

heja höff.

nu: fotboll i gimo med pappa och linnea!

?!

Och varför i hela världen snöar det?!?!??

söndagsjobb.

Tänker aldrig mer börja jobba klockan sju en söndagsmorgon när jag sovit dåligt, det kommer bli en lång dag...

söndagsmatch.

jag försöker tagga till match utan någon vidare framgång...
vet inte riktigt hur jag känner för fotbollen längre.
är förtillfället äldst i laget, vilket ger mig känslan av att jag är tillbaka i flicklaget och jag känner ingen vidare samhörighet med dom andra.
nya smeknamnet "mormor" säger ju allt...
samtidigt behöver jag fotbollen för träningen, har så svårt med motivationen till egenträning.

vet inte hur allt slutar, time will tell.

lördag

Jag har varit ledig hela veckan och jobbar hela helgen, känns så fel! Imorgon ska jag spela den första träningsmatchen för säsongen och jag känner att jag varken fått igång konditionen eller skottet, vi får väl se hur det blir. ikväll är det melodifestivalen och jag hejar på loreen!

min fredag.

inatt: mardröm.
idag: uppsala.
ikväll: familjemys.

sjätte mars.

livet är ganska fint just nu.
det börjar bli vår.
det är iallafall varmt i solen.
första ute fotbollsträningen igår var däremot kall, men det var kul.

dagen har inte varit händelserik, bara lite balkonghäng och städning.
nu: matdags!
sen: veckohandlingen.

                          puss

16:24

 
nu: fotbollsmatch!

vårkänslor.

det är lördag.
tog en lång sovmorgon.
har nyss varit på spelarmöte med fotbollen och ska snart ta mig till mams för födelsedagsfirande av morfar, bästa morfar!

                    puss.

finfredag.

solen skiner men det blåser satan.
är nu hos mams och ska snart över till tolvan för födelsedagskalas.
sen ska jag träna och därefter tacomysa med hjärtat.
BRA fredag!

grattis agajagajas!