sommar.

jag har haft tre härliga dagar med båt, sol och bad.
har trotsat både feber och halsont när solen och värmen äntligen kom tillbaka.
resultatet är lite halvbränt skinn med en rosa ton.
snyggt.

ikväll ska jag försöka träna fotboll.

                           puss.

27 juni.

idag fyller min mormor år.
finaste mormor.

                     puss


lördag.

är inte ett dugg taggad på att jobba bort denna dag.
skulle göra allt för att få sova bort den istället.
men man får inte alltid som man vill.

satan i gatan.

idag är det midsommarafton.
vi ska äta middag hos robins pappa.
sen hamnar vi väl där tusen miljoner andra människor är just idag.
på öregrunds gator och torg.
jag har sagt att jag ska vara nykter.
dels pga jobb imorgon.
dels pga att jag vill komma hem utan nerspydda bussar.
men jag vet ändå inte om jag vill.
vi får se.

ha en fin midsommar, puss.


(förra året denna dag.)

jag har bara regn hos mig.

åh vad det har regnat fint hela dagen...

har varit med pappa till farmor och myst.
nu är dom påväg upp till stugan.
galet avis.
men om några veckor är det äntligen min tur!
längtar.



imorgon har jag ingen aning om vad som händer.
men det löser sig väl I guess.

nu: cheesecake mys!

                         puss.

it's a beautiful day.

min dag började nog på absolut sämsta sätt...

den här unge herrn klippte häcken precis utanför sovrumsfönstret.
verkligen ett underbart sätt att bli väckt på.

sen jobbade jag med fina josefine.
och nu har jag nyss kommit hem från en mysig kina-thai middag med hjärtat.




                         puss.

tisdag.

ikväll ska jag träna fotboll.
jag behöver verkligen det.
får ta fotbollen i andra hand hela tiden.
lyckas jobba varje träning och match.
vet inte hur många matcher jag tvingats tacka nej till.
så himla tråkigt.
en liten del av mig är borta, ska försöka hitta den ikväll.


10:34

jag börjar jobba om en timme.
fast det är väl lika bra när solen ändå vägrar titta fram och färga kroppar bruna.
skitsommar.
vill åka utomlands.

                   puss.


what are words.

idag har jag spelat minigolf i regnet med lillebror och robin.
sedan bara myst i soffan med film.

imorgon ska jag kolla in marknaden en snabbis innan vi åker in till huvudstaden för fotbollsmatch.
fin lördag.

(och vädret fortsätter vara helt underbart när jag är ledig...)

                        puss.

bästa!

om en timme börjar mina åtta timmar på sibylla.

sen ska jag till bigatan och äta tårta för idag är det älskade mammas dag!

                      puss.

!

ASGRYM!!

rain.

brandutbildningen gick fort och var inte så jobbig.
fikade lite hos mormor och morfar.
skitsnack och film med pållan.
tvättstugan.
middag.

det var min måndag (som jag förövrigt hade planerat att spendera i en solstol, men vädret svek mig.)

nu: bio med tussen.

                 puss.

nu är jag gammal.

igår var det min dag.
den var fin.

idag har jag jobbat.

nu kollar jag på fotboll med pappa och robin.
inte riktigt min grej men hänger väl med ändå.

imorgon ska jag på en äcklig brandutbildning.
på min lediga dag dessutom.

                     puss

fredag.

jag kan ju inte påstå att kursen igår var sådär överdrivet kul faktiskt...

det känns inte heller överdrivet kul att det är världens underbaraste väder och jag ska jobba.
jag behöver sol!

                 puss.


08:38

idag kommer jag att sitta på en äcklig och tråkig förflyttningstekniks kurs.
eller jag vet inte om det är en kurs egentligen.
någonting är det iallafall.
något som pågår heeeeela dagen.
jag tror jag dör.

smile.

i måndags hade vi en fin dag ute på sjön.
(och nej, jag badade inte.)
lite bilder från det kanske?








och igår var det lyxmiddag med papsen.


idag ska jag nog göra så lite som möjligt.
just nu har jag tvättstugan.
ikväll ska jag kolla fotbollsmatch.
och sen ska jag bara mysa.

                              puss.

varmt.

det är så sjukt dött här.
men jag har ju faktiskt sommarlov.
eller är arbetslös som robin säger...

studenten var så underbar som den bara kunde bli.
har fortfarande inte riktigt fattat.
tack alla!
(och jag saknar fina klassen redan, har ju så mycket jag vill dela med mig av.)

vet inte riktigt vad jag har gjort under dessa lediga dagar faktiskt.
har nog mest tagit det lugnt.
cyklat till öregrund bland annat.
och igår kastade vi båten i sjön.
så idag firar vi sveriges nationaldag och våra tretton underbara månader tillsammans ute på någon mysig ö.
och kanske blir det ett premiärdopp i det blå dagen till ära...
kanske.

(och det ska komma upp mera bilder snart, vet att det är DÖtråkigt med bara massa text.)

               puss och kram.