underbara dag

kan man vara kär i vädret? kan man det så är jag helt klart det...världens jävla sommarvärme,jag älskart...synd att vi va tvungna att tillbringa dagen i tältet bara...men det gick kanon och nu sitter jag här,ngra kronor rikare,och försöker tänka på annat än att jag borde plugga...har nyss kmit hem från en solig promenad/prat- och glasstund med ellanbellan...fett mysigt...innan det stekte vi på IP,torsk blev det för pojkstackarna,menmen...
nej jag måste sätta igång nu,för det är ju trots allt sista veckan med läxor å skit...

                   pussigull,   /  a.wallin

     jag vill inte,jag vill inte,jag vill inte...

what's the name of the game?

heej...solen skiner som aldrig förr och jag har tillbringat min dag i ett tält nere på sjötorget...du skulle bara veta hur brun jag blev av det,host...nämen jag har iallafall jobbat på albrektsmässan för kvarteret färgaren hela dan...gick kanon och d va faktiskt inte alltför tråkigt...självklart har jag fått massage i massagestolen (oskönt d va förresten) å bränt fett i skakmanicken...nu är jag skapligt trött,men d e bara å ladda om för en ny dag in the tält...
igår va jag på övningskörningskursen,förmodligen det tråkigaste jag gjort...men nu har jag d avklarat iallafall...sen blev det häng me pållan...
nu ska jag käka lite,sen eventuellt pallra mig upp till IP (innan carlsson dampar sönder totalt på mig) men aja...

                 puss,kram lite hångel å sånt  /   alcw.

                does it mean anything to you?

DÖ,jävla gubbe...

varning för ett inte alltför positivt inlägg...
för d första så torska vi matchen,eller dom torska,jag känner inte att jag hör till laget egentligen...jag hör till d nystartade laget uppskedika...eller det är där jag kmr hamna snart iallafall,...vi behöver spelare,så d e bara å höra av dig,ingen blir bänkad,alla är viktiga och alla får cred för det dom gör...det låter ju hur bra som helst,för vart fan tog pepptalket vägen idag? fick vi höra ngt positivt inför andra halvlek? fick vi höra att vi röck upp oss i andra? fick ngn ngt cred för det dom gjorde? svar nej,nej och åter nej! hur kul är det då att lira...hur kul är det att bli kallad till match och bara få sitta på bänken...? så ska det inte behöva va,dumt å kalla färre ist...man behöver faktiskt inte alltid va 16 man på match...du anar inte hur mkt en fotbollsspelares självförtroende sänks när sånt händer...det suuuger så jävla hårt och det är inte långt kvar tills jag lägger skorna på hyllan...jag kom på en jävligt bra grej idag efter matchen,när mina älskade skor spricker (det är inte långt kvar) då ska jag lägga av...fan att ja tejpa ihop dom idag,annars hade d kanske vart över redan nu...hur kunde jag va så jävla korkad...
fast egentligen vet jag inte riktigt om det är själva fotbollen jag är less på...jag blir så arg på alla idiotiska jävla resonemang som finns i en viss människas huvud...kanske ska jag prova på ett lagbyte? men vart ska jag ta vägen...? nej asså jag tkr om mitt lag för mkt för det...jag vet precis vad som behöver bytas ut...jag tror dom flesta som läser förstår vad jag syftar på...gör ni inte d så va d ju rackarns tråkigt för er,för jag tänker inte nämna ngt här...jag tror det är slutdampat för idag,fast egentligen skulle jag kunna skriva en hel jävla uppsats eftersom mina aggresioner aldrig hejdas,dom tar liksom aldrig slut...men för den här gången så sätter ja punkt,för jag är trött och ska sova...

                       puss på allt  (inte ett dugg ironisk)  /   a.wallin

vill ha dig hos mig

nu sitter jag här,45 min till samling...och jag e taggad till tusen! eller åtminstonde taggad till tio...det är kanske inte så mkt å hänga i julgranen,men lite iallafall...kul att regnet öser,verkligen öser ner utanför mitt fönster...men det är väl ingen som dött av lite regn,så jag tänker inte heller görat...nu jävlar tjejer är det dax för en fullpoängare igen...TAGGA!

            pussigull,    /   alcw,

HjärtaHjärtareHjärtast

förlåt för att jag skriver ett femte inlägg idag,och förlåt för att bloggen blivit min dampplats,men jag visste inte vart jag skulle ta vägen helt enkelt...nu har jag iallafall vart duktig,är redo för redovisning om sydafrika imorrn,jippie,eller...
sängen står tom och jag tror den behöver lite värme,jag bangar inte på att krypa ner där...
så puss å gonatt,

                        /  amandalinnéachristinawallin

there's a voice inside my head that says something I don't really understand

okej...en träning i sol,blåst,regn å hagel (i örat,AJ!) är nu avklarad,...det gick sämre än vanligt,men vad hade jag väntat mig en positiv dag som denna liksom...men imorrn ska det iallafall tas 3 nya poäng på IPs gröna matta,vattholma kmr på besök vettu...å jag ska faktiskt försöka tagga till lite tills dess...
nu ere bara å ta tag i pluggandet igen,jag har en lååång natt framför mig...jag gillart!
fast jag gillar inte att du snackar skit om sånt du inte vet,men är man så falsk som du,så finns det kanske inte så mkt annat å snacka om...men aja,det är positivt att jag lever iallafall (tror jag)...
showertime!

                             pusselipuss

GAAH

jag orkar inte,du är så jävla dum i huvet,...jag måste avreagera mig! så jag ber om ursäkt på förhand ifall jag råkar smälla ngn på träningen...

den stora frågan är...

...hur jag kan vara så jävla misslyckad och dålig när du är så fruktansvärt bra och duktig,som du säger att du är?
jag orkar inte lyssna på dig längre,DET ÄR INTE SYND OM DIG!

hello africa,tell me how you doing

dagen sög,jag lacka ur ordentligt ett antal gånger,haha...bara för att jag va "glad" idag...
sydafrikapapprena ligger framför mig,dom liksom bara väntar på att jag ska fylla dom med text,så d e väl bara å sätta igång...
sen blire träning i världens jävla blåst,å skitsnack me carlsson såklart...

                    ...  /   Aw.

he can't read my pokerface

hejhopp!
dagen började med en försovning,bra start...
i skolan va d idrott först på schemat,nice å latcha boll i sooolen...sen vare dax för prov,hmm,d gick ju braaa,eller...engelska hade bara halva klassen,så jag å pållan tog en promenad i den stora staden gimo...skönt...fick reda på nationella i matte,med tommys kommentar "fattar du hur jävla bra det här är?",haha,kul kille d där...en del av svenskan spenderades på parkeringen,pga brandlarm...
nu borde jag plugga (som vanligt)...men jag tror jag drar till skedika å kikar fotboll istället...
det här va bara en helt vanlig dag i mitt värdelösa liv,haha,men va gör d om hundra år liksom...
förresten,palla dig...

                 kyss,   /   a.wallin


                                     är det brandövning,så är det...

will you catch me when I fall?

lalalaaa,shit va d e nice ute ida...
men skolan va ju rätt onödig,hade typ inga riktiga lektioner,...men jag fick ju reda på att provet är imorrn,jag som va bombsäker på att det va på onsdag...det är jag som är tjejen med koll har jag hört...så jag får väl försöka banka in lite kunskap om ekonomisk politik nu...
sen äre träääning i sooolen!

                  pussigull,   /   alcw

     what I do to you is hurtful...

söndagen är VILOdagen (har jag hört)

så därför har jag inte skrivit många rader...inte bra,jag måste skärpa till mig...det är ju faktiskt inte spec långt kvar till sommarlovet,så det är bara å kämpa på...men det är ju så tråkigt...
aja,jag har iallafall inte fått spec mkt gjort idag,å inte har jag gjort ngt annat heller...tråkiga söndag...

                        "kram"   /   amanda.

   det som hände har fått mig att glömma,och jag är så jävla glad...

I'm lost,and I need to be found

okej...cirkus 24 timmar sen d förra inlägget och 3 rader rikare i mitt pluggande...fan va jag e duktig,eller...men d finns ju som sagt roligare saker här i livet...och av ngn konstig anledning så föredrar jag dom...
igår kväll hängde jag hemma hos papsen bara,mys...sen blev d en nattlig promenad med paulina,och våran kompis va ju självklart me,hahaha...
idag har jag ingenting planerat,ska kanske kika fotboll,beror på hur d går me pluggandet...så nu ska jag göra ett nytt försök,å förhoppningsvis så lyckas jag knåpa ihop fler än 3 rader...

                 pöösss,  /   Aw.


               jag vill ha sommar,jag vill ha värme,jag vill ha stugan

vad hände med gräsklipparen...?

hahahaha,oj vad vi skratta...kanske d roligaste som hänt på bra länge...å hur vi kom på idén e en mkt bra fråga,men d va liksom en lite kul grej bara...haha,
gårdagskvällen spenderades iallafall med paulina,och efter en regnig promenad så hamnade vi hos alle...skapligt kul,haha...
nu ere lördag,å d regnar,igen...d finns verkligen inget tråkigare...eller jo förresten...jag måste plugga,d e så mkt tråkigare...känns som att jag har hundra miljoner grejer som ska göras i skolan just nu...inte helt okej faktiskt...men d e väl bara å sätta igång...

                      puss,   /   amandawallin

    "nej nu jävlar,nu är det krig!"

"rummet utan luft"

hahahahaha,kanske världshistoriens sämsta skämt,men jag asgarva ändå...haha,bra humor har jag hört...
mötet om albrektsmässan va komplicerat och invecklat...frågan är bara om jag kmr klara av det...mkt tveksamt faktiskt...
sen blev d promenix å skitsnack me pållan...
just nu smattrar regnet på fönstret...jag gillart inte...å vad händer då denna fredagskväll? (som förövrigt känns som söndag) jag vet faktiskt inte...jag har verkligen ingen aning...men här kan jag inte sitta iallafall,så...puss på're

                         /   a.wallin

    jag vill bara gå hem med dig

beslutsångest...

varför i hela världen ska allt kul hända på samma dag?
jag vill göra allt,men d går ju såklart inte...jag e så jävla dålig på sånt här...
FAN

    /  A - klona mig hundramiljoner ggr,tack

himlen är oskyldigt,hmm...svart?

okej,regnet hänger i luften,träning väntar (med halsont å feber),känns kul...fast glidtacklingar e ju iåförsig jävl''' kul...barnvakt är jag oxå,samtidigt...jag bänkar grabben framför tvn,hotar med att han inte får ngt kvällsfika om han inte sköter sig,å sen drar jag...d e ju så man gör,eller hur? d funkar iallafall...
och d e så underbart skönt med helg redan idag,jag älskart...planerna svävar lite förtillfället,menmen...
nej nu måste jag upp på vinden å röja,måste hitta saker som ska säjlas på bakluckan av laget...d kmr inte bli lätt att hitta ngt där i röran...wish me luck

                      kyss...   /   alcw

     tell me about the rumors,
     are they only rumors?
     are they only lies?

rätt som det regnar så kommer det en skur

ville bara säga att regn suuuger...

jag hör inte hemma ngnstans

sitter i skolan...borde skriva om sydafrika,men jag orkar inte...jag orkar inte koncentrera mig...jag orkade inte koncentrera mig på nationella heller...jag vill bara hem...
jag ska springaspringaspringa tills benen inte orkar ta mig en meter till,tills jag ramlar ihop...

                   / .

  

hur blir jag hel igen efter du tog sönder mig?

söndag = matchdag...tierp skulle besegras på vegavallen,men så blev d inte riktigt...tierp flyttade matchen till idag,förmodligen för att deras div 2 lirare inte kunde på torsdag...fegspel kallas d...solen stekte på som bara den,och bollarna ramla in bakåt,en efter en...torsk 4-1...resultaten måste d bli ändring på,nu...
gårdagskvällen spenderades som sagt i ekeby hos dave...jag gillart...eurovisionsongcontest va ju ett måste såklart,men sverige blir ju bara mer å mer fiasko för varje år som går...tråkigt...
och än en gång har jag gjort samma sak...det är inte okej, jag hatar att behöva säga som det är,jag hatar att släcka människors hopp,jag hatar att krossa människors hjärtan...jag e kass

                           ...   /   amandawallin - the heartbreak kid

           jag vill iväg till ensamheten,till hemligheten,till evigheten...
           så långt,så långt från verkligheten iväg...

solen i ögonen

tjabba,
har nyss kmit hem från tallarna,å nu ska jag skynda till bussen...kvällen spenderas i ekeby med bra människor...

                   puss på en bra dag,   /   a.wallin

you got to live your own life

fredag är äntligen här,äntligen helg igen...
skoldagen bestod av 3 idrottslektioner å databild...soft...
just nu sitter jag å väntar på mat,sen bär d av till skedika (sorry höff) med paulina,för å kika fotboll...sen är planerna för denna soligt blåsiga dag slut...men ngt kul hinner jag säkert kma på...

             pussss,    /    alcw


        vinner man en match så är det ju ett måste å bilda hög,right...?

time for a change

toodeloo...
jag är trött...skolan gick fint idag,sluta tidigt,men stanna för å sätta ihop ett barmarksträningspass,ishockey...gick rätt bra faktiskt...väl hemma så ringer juhis mamma å behöver hjälp me en teknisk manick,en tamagotchi(stavning?),självklart va d inte hennes,utan hennes mans barnbarn...å tamagotchiexpert som jag är,så följer jag me mamma dit...har seriöst aldrig sett en sån på rikt,men va gör man inte för å hjälpa den lilla go'a pojken...
tuff som jag är så kikar jag melodifestivalen nu,...haha,
men klockan börjar bli mkt,så...time for bed!

                 kyss,   /  a.wallin


                                     haha,kärlek på hög nivå...

hold my hand

tänkte bara skriva lite kort...
har haft matte nationella idag,gick kanske inge vidare,jag körde på ole dole doff ett antal gånger,haha...men d e ju så man gör...träningen va kul idag å förengångsskull så fick jag va me på matchen...inte för att jag vet om jag vill d egentligen,men ändå...jag är så sjukt trött hela dagarna,sover på tok för lite,så nu jävlar blire bums isäng!

                   puss å gonatt,   /   Aw.


                      förstör inga minnen,du vill inte se mig såhär...

så.jävla.ofattbart

vakna imorse och fick höra att skedikas viktigaste plats inte fanns längre...plan,borta föralltid...den enda tanken va bara,"neej,du skojar... eller...?" även fast jag inte är skedikan så gör det ont...jag har trots allt ett hjärta för sport,och ett antal timmar har spenderats framme vid plan...hela dan har jag försökt föreställt mig hur det såg ut nu,men det va en ren omöjlighet...nu har jag sett det,och jag kan inte säga annat än att det va hemskt...en skorsten,rykande massor och gråtande människor med krossade hjärtan...det enda som finns kvar i deras hjärtan är minnen,oförglömliga minnen...ofattbart...

skolan kändes rätt soft idag...började med att springa spåret,hade tänkt att pallra mig runt åtta km,men halsen sa ifrån...fem km tvingade jag mig att springa,den sista kilometern med igensvullen hals...men lite andnöd har väl ingen dött av,å inte heller jag...nationella hörförståelse,man skulle ju kunna säga att d gick rätt så värdelöst,va liksom inte riktigt koncentrerad...sen blev d teater,den va väl rätt hyfsad...kanske inte jättekul,men helt klart bättre än vanliga lektioner...

bussen tog mig hem,cykeln tog mig till rudolf anderssons...dax för syntest till körkortsgrejen...jag försökte kugga,eftersom jag vill ha glasögon,men d va ganska svårt å misslyckas...synd...

          min panna svettas kallt,...   /   amandalinnéachristinawallin

         jag kan verkligen inte förstå...

ingenting spelar någon roll

"underbara" måndag är här igen...å d e sååå långt till helg...
provet gick nog kanske eventuellt ganska hyfsat bra idag,men jag vet inte riktigt...

jag är en komplicerad människa,och jag vet verkligen inte hur jag ska bete mig i sånna här lägen...jag vet inte vad jag vill...jag håller allt för mig själv,men d gör jag enbart för rädslan att såra och förlora ngn...jag klarar inte av det...

jag har träning om ngn timme,så jag ska byta om...carlsson väntar på mig vid ip,en behövlig pratstund har jag att vänta,jag gillart...

                       puusss,   /    a.wallin

sno ett flygplan,sno en pilot,sno en fallskärm och kom hit,för jag ljög när jag sa att saknad kan vara skönt...

my heart as cold as ice...

kom nyss hem från gimo,har sett mitt lag åka på däng...inge kul...lite udda coachning kanske,om jag får sägat...menmen,d e bara å bryta ihop å kma igen tjejer...
förövrigt så har jag inte gjort spec mkt idag,hängt lite me paulina å pluggat bara...ja ni läste rätt,jag har faktiskt pluggat,haha...pållan berätta ju lite kuliga saker å nu har jag fått bevis,du är så.jävla.falsk...fast d visste jag nästan redan...
slut i rutan...

                     pusselipusspuss,   /   amandawallin

    "glöm inte bort att du är värdefull..."


I have a dream

duktiga människor i alla åldrar som tar sig fram på östhammars gator...


ngra timmar ute i "solen" med paulina är aldrig fel,å årets första mjukglass har ätits,mums...
nu sitter jag här,väntar på krubb...juhas kompis å hans son är här på middag,kul...så ni får mer än gärna ta mig härifrån ikväll...

                  puss,kram,lite hångel å sånt...    /   Aw.

    jag hör inte till er längre...

jag vill känna att jag lever

igår hade vi ju dårå som sagt massor me idrott...vi jobbar med barn å ungdomars utveckling,typ styrkemässigt och så,på träningsläran...så ngra grabbar skulle ha ett gymnastikpass för 3-5 åringar...jag gick verkligen in för d där,ASkul...alla skaka bara på huvet,för jag betedde mig verkligen som en treåring...haha,
på kvällen skippade jag höffmatchen för å kika hockeyn,vilket jag kanske jag inte skulle gjort...sverige suger å jag skäms nästan över å va svensk...haha,nejdå,så illa va d inte...men d blev en mysig kväll me paulina iallafall...
nu ska jag ut i big city östhammar å kika på alla duktiga,svettiga människor som pallrar sig runt våran stad...

                      pusss,   /   alcw.

       "why do you have to be a heartbreaker?"

you can't play on broken strings

kanske världens kortaste skoldag idag...nationellt i engelska,läs...vette fan hur d gick...sen lite matte å svenska...fick reda på att jag ligger på gränsen till mvg i båda ämnena...alltid kul å höra,men pressen sätter dom på mig när dom säger att jag får högsta betyg om jag gör bra ifrån mig på kvarvarande prov/uppgifter...fast egentligen så vet jag inte riktigt om jag vill vara ett mvgbarn,känns inte riktigt som jag ändå...imorrn består 3 av 4 lektioner av idrott...nej jag är inte alls en sporttok som går idrottsprogrammet,inte alls...nu lirar sverige mot tjeckien,kvartsfinal...å som den hockeynörd jag e så tänkte jag bänka mig i soffan,      heja sverige!

                  puss,   / amandawallin


hur kan man tappa lusten att andas?

fotbollsträning nyss,match på söndag mot gimo,amanda wallin bänkad! och faktum är att jag inte bryr mig för 5 öre...visst känns det kanske lite tråkigt att helt plötsligt stå över en match,eller rättare sagt 2 matcher,eftersom jag lirat varenda match i 3 år...jag har haft en självklar plats i östhammars damlag,jag har alltid haft en plats i startelvan...men tiderna förändras,jag förändras...jag vet att jag knappt kan lira boll längre,kanske är det knät som förstör för mig,men mkt beror nog på att jag inte brinner för fotboll längre,jag känner ingen glädje för att träna,jag tvingar mig ner...men väl där så har jag kul samtidigt som jag trimmar min kropp,för är det ngt som jag älskar så är det ju mina lagkamrater...jag funderade faktiskt tidigare idag på att jag kanske ska lägga ner,eller åtminstonde säga ifrån mig matchlirandet,men jag vet inte riktigt,kan kanske va kul å lira ngn gång ibland...idag på träningen hade jag ont i hjärtat,å i skolan smällde det till i bakskallen å d svartna för ögonen...jag kunde inte låta bli att tänka och kanske hoppas att min tid va över,bara för en liten stund...jag vet att man absolut inte får tänka så,å jag menar det inte egentligen...så förlåt! men just nu är jag inte på topp,utan jag svävar ngn enstaka centimeter ifrån botten...men jag ska försöka rycka upp mig...men du anar inte hur mkt man kan dölja bakom ett leende ansikte,...ingen förstår hur jag mår,...säger ngn amanda wallin,så tänker alla på den där glada,lyckliga tjejen...det är egentligen jag,eller jag brukade vara...på utsidan är jag det fortfarande,men bakom mitt påklistrade leende finns en trasig människa i tusen bitar...kanske går jag att laga,kanske inte...det visar sig...

                          kyss,   /   a.wallin

      tänk om ngnting kunde va,i närheten av bra...

blablabla

eventuellt så suger skolan mer än vanligt...har nyss klarat av d muntliga nationella i engelska,skönt...trodde faktiskt att jag skulle kugga rätt rejält...sitter just nu här å ska skriva om typ sydafrika eller ngt,men d va jobbigt...inte nog me att man slutar typ halv 4 idag,måste hem å plugga resten av kvällen å natten å all tid som finns,till samhällsprovet imorrn...suck

           /   amanda

never been kissed

världens regnigaste måndag har snart gått till historien...skolan sög som vanligt,d e typ sjukt mkt som ska göras...massor me plugg...men d e ju inte spec långt kvar nu som tur e...träningen däremot gick faktiskt ganska bra idag,på tokblöt slirig plan och med en inte alltför fungerande hals...men jag lever...
jag borde plugga,men vid d här laget borde ni veta att jag inte håller på me sånt tjafs...inte helt okej...
min lilla prins sover i sin säng oxå,han har vart otrolig idag...stolt storasyster

                     kyssar   /   Aw.

     kom och ta hand om mina skakande händer...


it's time to face the truth,I will never be with you...

lördagskvällen blev bus hos papsen me linus,paulina å lillan...osnygg lägenheten blev förresten!
sen kom söndan...amanda wallin vaknade upp med en igensvullen hals,men pallrade sig upp till ip för städdag,träning och grillning...carlsson drog nitlotten å vi fick städa köket...allt jävla porslin skulle diskas...så den största delen av dan tillbringa jag i diskhon...nu sitter jag här och funderar på tok för mkt...funderar på allt jag borde lämnat för länge sen...men jag vill inte riktigt...för ibland känner jag att jag duger...

                  jag trivdes bättre i dina ögon...   /   amandalinnéachristinawallin


sugen på korv?

hahaha,ASkul...d e galet bra väder ute,med betoning på galet!
har vart hurtig å cyklat till skedika för å kika boll me pållan,trevligt...å just nu så sitter jag bara å väntar på rätt tillfälle att pallra mig iväg till papsen för lite käk...men jag börjar undra när rätt tillfälle är...menmen,sen ska jag nog hänga me linkan resten av kvällen...
igår fick jag ju som sagt hänga i cafeterian på ip,gick helt okej,fast jag hade ju hellre sett matchen från läktarplats i sooolen,men vad gör man inte...brudarna öste in mål och tillslut så hade vi ytterligare 3 poäng...resultat 5-1 mot månkarbo...niiice...resten av kvällen/natten spenderades me paulina...
nej jag måste kila...

                       puss på allt,   /   a.wallin

       en vecka har gått och jag känner inte igen dig längre...

jag somna den natten i tron på att allt var en del i en kärlekshistoria...

dagen efter är man ganska seg å trött...men min valborgskväll firades i skedika efter mkt om och men...och kul vare...vissa raggade,andra blev uppraggade...vissa va fulla å glada,andra va nyktra men likförbannat lika glada...sen fanns det ju dom som blev sura å ledsna,tråkigt...men jag hade kul,...
har nyss vart på en solig promenad me pållan,d fanns en hel del att prata om,om man säger så...
match har vi idag oxå,å jag säger bara TUR att jag inte ska va me...men jag ska stå i den jävla cafeterian,d e inte okej...

                    kyss,  /  amandawallin

    allt som vi gjorde den stunden vill jag göra om...