dancing the whole way home

tjabbatjena
oj vad jag älskar helg,oj vad jag älskar ledighet...gissa om jag ska sova länge imorrn...är ju liksom helt slut i kroppen,för att inte tala om huvudet...paulina va här å kolla film idag,hon fick kolla själv för jag sov,haha social tjej har jag hört...
jag har nyss kmit hem från gladan,va å käka middag med papsen å co. mysigt...nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på...men det löser sig...
igår kväll fick jag med mig pållan på en lång promenix,sen blev det till att cykla östhammar runt på petterssons tandemcykel,kul som fan...fast jobbigt å cykla på en lite halvvind cykel utan växlar,haha,men det fick ju gå det oxå...

              kyss   /   Aw.


jag klarar mig aldrig ensam

ännu en dag på jobbet är förbi,puuh...idag har vi typ bara tömt sopor,bajs är mums...nej asså fyfan vad det luktar på en del ställen...men det är bara att bita ihop,jag klarar det iallafall bättre än macke,haha...
sen drog jag iväg till tvärnö med mamma å alle,skulle ha det lite mysigt men jävlar va det blåste,inte skönt...
just nu ligger jag i sängen och bölar till "i taket lyser stjärnorna",fin men hemsk film...
på kvällskvisten blir det häng med paulina...

              puss   /   a.wallin


                                    det tar på krafterna att jobba...

var bara dig själv,livet är för kort för att vara ngn annan

okej,träningen som vi alla trodde skulle bli "rätt chill" blev efter önskemål så gott som ett ända långt fyspass...det är riktigt skönt att sitta här nu och känna att kroppen verkligen ansträngt sig...men imorrn kmr jag ha sån jäkla träningsverk,en liten bekräftelse på att kroppen inte ljuger för mig just nu bara,men det är faktiskt rätt skönt...men att ta sig upp på gröna farans lilla flak kmr inte bli en enkel match med betongben,det är ju en sak som är säker iallafall...
jag måste sova,för jag känner på mig att det inte är spec skönt att få sina blytunga ögonlock fastklämda i datorn...

               puss å gonatt    /   alcw

who cares

har nyss käkat...jobbet gick galant idag,fast d va så fruktansvärt tråkigt...att rensa rabatter är verkligen inte min grej...
sen bar det av till stan med jossan,inget spec skulle inhandlas men ändå kom man hem med väskan full och en mjukglass i magen...hur gick det till? haha,men jag gillart,pengar är ju liksom till för att brännas...
dax för träning snart,är inte ett dugg taggad...har ingen tränare idag,så jag antar att det blir rätt chill...
det är är inte sant,jag trodde verkligen att du kmit över mig,att jag var borta ur dina tankar...men oj så fel jag haft,va jag verkligen så otydlig när jag berätta...?
inte idag heller,jag blir tokig...

                    puss   /   amandawallin


sommaren är en tid för drömmar

jag är så fruktansvärt jävla rädd,...

imorgonimorgonimorgon,hoppas...

tror du på kärlek vid första ögonkastet?

promenaden va nice,förutom att morsan tvingade mig att plocka blåbär till ngn äcklig jävla paj...
och just nu är jag bara så jävla irriterad och förbannad...varför bor jag med ett gäng idioter? jag betyder ingenting för dig,så varför inte bara erkänna istället för att neka hela skiten?... hade det vart ngn annan än "din älskling" jag bråkat med så hade du hållt med mig...men nu är det ju som sagt den underbara,vackra,gulleponken det handlar om...och självklart vågar du ju inte annat än att hålla med äcklet...för du är så inihelvete rädd förr att vara ensam,vilket skulle vara så bra för både dig själv och alla runtomkring...kom ner på jorden förfan! jag vill inte höra att jag är dålig,bortskämd,otacksam och ohjälpsam en ända jävla gång till...då tar jag mitt pick å pack och drar,punktslut...
just nu kollar jag på en söt film och försöker coola ner mig en aning,funkar förhoppningsvis...sen ere bara bums i säng,jobb och eventuellt uppsala väntar...

              kyss   /   a.wallin


kan du höra hur mitt hjärta slår?

dags för en promenad,våran runda,...gissa om jag kmr tänka på dig...
jag saknar dig

I'm so scared, but I don't show it...

dag 2 i trädgårdsmästarenstjänst är tokslut,yes...har tömt sopor (mums),klippt häckar,bränt sönder mig på 2 meters jävla brännässlor och lyckats få punktering på "gröna faran",haha...helt okej dag...
har även vart på banken å flyttat över min lön,så om ganska exakt 1 minut så har jag pengarna på mitt konto...
morsan tjatar om mat nu,bertil ska ätas upp...   ciao

                 puss


jag vill ha dig här på riktigt inatt

en rolig fotbollsträning som gick hyfsat, trots krampkänning i vaden, är över...på söndag är det träningsmatch mot alunda,men inte för min del...idag meddelade jag nämligen att jag inte vill spela matcher på ett tag...peters haka slog i backen och frågorna bubblade i hans mun,han förstog inte riktigt...haha,   men det är det sista (bästa) jag kan göra för att försöka få tillbaka fotbollssuget igen...det måste gå,för egentligen så tkr jag att det är jävligt kul att irra omkring på den gröna mattan och sparka på bolluslingen...hoppashoppashoppas
jag börjar bli lite orolig,det är ngt som inte riktigt stämmer,snälla sig att det är som det ska...
kanske dax å krypa ner under täcket å lägga huvudet på kudden...

                 puss å gonatt    /   alcw

    

oviktigt vetande

är så sjukt mätt,har nyss kikat film och degat sönder,orkar egentligen ingenting annat än å sova,..men nu jävlar ska det tränas!

hard workwork

sådärja...för ngra timmar sen så var min första dag i rabatten över...haha,tungt som bara den att gå upp så tidigt igen,men det gick rätt  hyfsat när man väl kmit igång...jag har kanske inte världens roligaste jobb,men skrattar gör jag ändå,dom här veckorna ska nog gå galant sörru...men trött som 17 blir man ju,dax å vila lite!

                  puss    /   amanda

söndagsångest som heter duga

har typ nyss kmit hem från ön...där har det badats,softats och busats...jag har fått en pojkvän oxå,han heter viktor och är 3 år,haha...snacka om kärlek vid första ögonkastet,grabben har nog inte släppt taget om mig en ända sekund...jag är hans prinsessa,söööt...
och nu kom mamma å juha hem,slut på friden med andra ord...mer negativ människa får man ju fan leta efter,blä...
och imorrn börjar jag jobba igen oxå...oj vad jag inte vill...jag orkar inte gå upp tidigt,inte för att jag har en aning om när jag börjar,men jag vet att det är tidigt...men pengar behövs ju,så vad gör man inte...

                 kyss   /   amandawallin



boom boom pow

förresten,hör inte av er,för huset kmr stå mer tomt än vad det gör nu...pappa kmr och hämtar mig snart,så jag kmr spendera min helg på tallören (annelies ö)    massa mys

jag minns varje sekund

just nu känns mitt hus skapligt tomt,och så här tomt kmr det att va resten av helgen...för mamma och juha drog nyss till sthlm,har inte en aning om va dom ska göra där,men det är ju rätt skönt att ha huset för sig själv...frågan är bara vad jag ska hitta på dom här dagarna eftersom typ ingen är hemma...men vill ni hitta på ngt så är det bara å höra av sig...

             puss.  

       vart är du när jag behöver dig som mest?

ja må han leva,ja må han leva

hurrahurrahurra!


lillbrorsan är numera inte liten,för han e ju faktiskt hela 10 år,wow!
så efter ett antal kakor och tårtbitar känner man sig skapligt fet,men vad gör det om hundra år...
fick lönebesked från sandvik idag me,it means att imorrn har jag massa pengar på mitt konto,lalalaaa...
och får inte jag mitt brev från telia snart så kmr jag seriöst att döda ngn stackars oskyldig människa...så det är nog bäst för alla att det dimper ner i brevlådan imorrn...
och förresten så blir jag tokig på dig,dumt å fatta liksom...jag menar,hur svårt kan det va?

                      kyss   /   a.wallin

        it's just a game, isn't it?

det är vinter i mitt hjärta

idag har jag varit duktig,jag har tränat fotboll,haha   och förengångsskull så var det riktigt kul,jag blev ju liksom förvånad själv,
har nyss pallrat mig ur brorsans säng,det va slut på filmmyset för den här gången,prinsen var ju tvungen att vila upp sig inför sin tiode födelsedag...så imorrn blir det kalas för hela slanten,det gillar vi
ska göra ngt "viktigt" nu,...förresten,förlåt för mitt tidigare dampinlägg...men alla människor har en dålig dag,idag var det min tur...

              puss i ljumsken   /   amandawallin

         

hej kom och hjälp mig

mitt liv går under,jag hör inte hemma ngnstans...
jag får göra tammefan allting...
varför ska jag handla allt som du behöver till ditt bakande,? som jag får baka ändå,varesig jag vill eller inte...varför måste jag diska,städa,tvätta,när andra inte behöver göra ett skit bara för att personen i fråga "har ett eget hus att ta hand om"?människan är aldrig där,och vi borde bo och leva här på samma villkor,right?
du skyller bara på att doktorn sakt att du ska ta det lugnt med dina magsår hela tiden...så det är därför du låter mig göra allting,för att jag oxå ska få magsår? att gå upp i taket av ilska för sånna "småsaker" låter förmodligen töntigt i era öron,men byt liv med mig i en halvtimme,så fattar ni vad jag menar...jag orkar inte,inte en ända jävla sekund till...
männskan som stöttade mig,som hjälpte mig med det här,har en ny familj nu...jag betyder inte så mkt längre...du brukade ringa varje dag,nu ringer du aldrig,utan jag får ringa istället och varje gång får jag svaret "vad vill du?"
allt känns så fruktansvärt roligt just nu,woohoo!  jag tror jag gräver ner mig 

                ...   /   A


östhammar by night...

...är skapligt dött
antal saker gjorda idag : noll
har bara degat sönder,ganska skönt
lite film och ett antal varv med kingen i rondellen,haha...
nu vill jag lägga huvudet på kudden och sova

            puss och gonatt  /  a.wallin

     snälla,prata med mig!

ibland känner jag att jag duger

en dag där det inte gjorts ett skit är förbi...
har bara kikat film,vart in en sväng till tolvan på kalas och tränat...å jävlar va otränad jag är,haha...
jag orkar inte skriva,men...puss på're

                   /   Aw.

         det gör så fruktansvärt ont i hjärtat...

home sweet home

jag är hemma igen,fast jag inte vill...skulle kunna stanna i stugan resten av mitt liv,för där mår jag som allra bäst...jag har haft en kanonvecka,...tunnbrödsbakning,marknad,fiske,bus både på land och i vattnet,bastu,kortspel,korsordslösning och förvånansvärt mkt sol...vattentempen var ju som vi alla gissat,från 14 grader upp till nästan 17,ojojoj...faktiskt riktigt skönt...fast det tkte ju självklart inte alla,men eftersom det inte finns dusch så hade dom ju inte så mkt val,dom va ju faktiskt tvungna å tänka lite på oss andra runtomkring...
min släkt är ju som sagt lite tokig,och i år har dum å dummare bevisat att det går att åka både spark och pulka på sommaren,..fast på vattnet,hahaha! hur kul som helst...lite silvertejp å tejpa fast sparkrackarn på vattenskidorna så gick d fint,..
och jag har kanske aldrig garvat så mkt som när jag å linus åkte ring bakom jetskin,linda körde,ramla av,klättra upp igen,å körde iväg,full rulle kanelbulle...det hon inte märkte va att hon trampat loss spärren till repet,så jag å linus blev lämnade guppandes mitt ute på sjön...hon åkte mot oss å vi viftade som galningar,men hon märkte inte ett skit,alla på altan gapade som 17,men hon hörde inget...som att vinka åt en blind,och som att skrika åt en döv...vi drev iväg fort som bara den,medans dom letade efter mutter å bult på land,haha...så vi tillbringade säkert "en pizza" å lite till där ute,asgarvandes...
det har hänt så mkt kul att jag inte vet vad jag ska skriva,men det är alltid lika tråkigt och jobbigt att åka hem,för man vet att det dröjer ett år,ett helt jävla år(!) innan man åker alla tusen mil igen,innan man får se den lilla röda timmerstugan (som förövrigt är ganska stor eftersom den rymmer 22 pers) ,innan man får bada i den kalla "lilla" sjön (som vi märkt va bra stor),innan man får värma sig i den härliga bastun,innan man får tömma blåsan på björnen (dasset),innan man får åka den mysiga konstvägen till marknaden,innan man får...innan man får "bara vara" igen...
okej,som ni kanske förstått så betyder denna plats sjukt mkt för mig,det kallas kärlek och lycka...
allt från mig för stunden,ska fixa in lite bilder senare...

                   pussar i mängder   /   amandawallin

            jag saknar dig

lavsjön,here I come

en cirkus 8 timmars bilfärd har jag framför mig,åh vad jag längtar...eller kanske inte...men det är helt klart värt d,...har fått en rapport därifrån,fint väder å inte spec mkt mygg,låter ju kanon...vattentempen hade dom inte så stor koll på,men inte va d varmt iallafall,haha,tur att man inte e en badkruka...
men den här sommarn kmr inte bli som dom andra...människan jag älskar mest kmr inte finnas där...platsen vid kortändan av bordet kmr att stå tom...du kmr inte att sitta där,klappa dig på knät och säga -"tant ottilia,kom och sätt dig här"...
jag ser inte vad jag skriver längre,mina ögon är suddiga av tårar...jag saknar dig farfar,så.jävla.mkt...
men jag ska iallafall ha världens bästa vecka,med rackars bra människor...och förmodligen så snackar jag norrländska när jag kmr hem,haha...
eventuellt så har jag ingen mottagning där uppe,det funkade när jag hade telia,men med comviq vette fan...men ni får ju dra iväg ngra sms så svarar jag när jag kan...och på väg upp så tänker jag smsbomba alla människor jag känner,bara satt ni vet...för jag har ju förmodligen inget bättre för mig...det är ju inte alltför kul å åka bil i 60 mil...
nej jag måste inhandla lite myggmedel å andra nödvändiga grejer nu...sen ska jag hänga med paulina ända in i det sista,haha,d låter typ som att jag ska dö eller ngt,men man vet ju aldrig...thailändarna som plockar hjortron är ju lite tokiga,...
menmen,hare bra så ses vi om en vecka...

                puussss     /   amandalinnéachristinawallin



världens bästa pappa

ohyes,papsen fatta vinken,så vi åker imorrn kväll istället!
och jag har kanske aldrig vart så glad förr...förengångsskull så blir det som man tänkt sig

              PUSS!

"den som väntar på ngt gott väntar aldrig för länge"

haha,mjovisst va...att ha väntat i sexton timmar tkr jag är på tok för länge faktiskt...
och packningen går ju åt helvete...har ju iallafall tejpat ihop väskan eftersom jag märkte att den va lite trasig...men väskans innehåll står ju fortfarande på noll...hur ska jag kunna veta redan nu hur mkt kläder å skit jag kmr behöva i en veckas tid...? det är ju en ren omöjlighet...

...................................................



när jag blir grå, när jag faller, orkar du för två?
när idag blir igår, kommer du att älska mig då?


OK baby,det är dags att vi ska vinna allt

okej,jag är fortfarande sjukt förbannad,men vad ska jag göra åt saken liksom...väntar bara på att ditt namn ska dyka upp,vi bestämmer ikväll,och sen tjatar jag sönder pappa...för jag tänker inte åka utan att få träffa människan...han borde förstå det,fast man vet ju aldrig...annars åker jag alltså upp till stugan ikväll,latchar,bastar,badar i 17 gradigt vatten (om vi har tur,risken finns ju att det inte e varmare än typ 14) och slåss med myggen i en vecka...jag gillart...för det är förmodligen världens bästa plats...men som sagt,jag åker inte utan att träffa dig...
men man kanske borde börja packa litegrann iallafall,jag som är så sjukt dålig på det...jag orkar verkligen inte...

                        kyss   /   a.wallin

varför?

okej...just nu är jag bara så.jävla.arg/irriterad/förbannad och alla andra negativa ord som finns...varför åkte jag inte bara hem när jag hade tänkt? det kan ju inte ha varit så jävla viktigt å döda/kremera alla tältets myggor kan man ju tka...rädslan av att mamma skulle göra samma sak igen va förmodligen det som hindra mig...asså jag vet inte vad jag ska ta mig till...har redan gått fyrahundrasjuttioelva vändor i hallen,varit ut å knatat på gatan,tagit ut min ilska på stackars paulina i andra änden (som jag dessutom väckte,förlåt) jag har tillochmed hängt den jävla tvätten som morsan tjata om...så vad ska jag nu göra? jag e fan taggad på å ge mig ut å springa,men vi får se hur det blir med den saken...eller så gräver jag bara ner mig totalt i min säng och aldrig mer kliver upp...

                     ...   /   amanda - fan

tionde juli nollnio

hej
tänkte bara säga att jag typ inte gjort ngt spec idag,...städat,tvättat,funderat på vad som ska packas med till stugan och sen hängt hos paulina...nu ere dax å kila iväg på familjekväll,fast som d ser ut för min del så blir det bara käk där,sen gör jag ngt helt annat...haha

                  puss    /    alcw

             you shake my world

kom ihåg mig då

en liten kort,snabb uppdatering...
det har vart en värdelös inomhusdag,typ storm ute...det är sååå kul att vara ledig...
nu ska jag ut i regnrusket å knata bort till majvägen 5...

                        puss    /   amandalinnéachristinawallin

det är sååå enkelt med dig, kom, slår vi sönder alla klockor...
och låser, lägger oss nära, lämnar alla problem utanför...

wish you were here

okej,einar tänker operera när knät börjar hoppa flera ggr i veckan...för det lär ju säkert hända...så med andra ord så kmr jag inte bli opererad...jävla skitgubbe...
fotbollsträningen va iallafall soft,lira bara lite oseriös fotbollstennis...
funderar på att göra ngt viktigare,typ som att...hmm...sluta tokle åt dumburken? fast det är egentligen alldeles för svårt,men jag kmr inte på ngt bättre förtillfället...

          puss,kram lite hångel å sånt    /   alcwallin

    det pirrar och kryper i varenda liten del av mig...

det är sättet du rör mig och sättet du får det svåra att bli lätt

godmorgon
att jag vaknar sent är ingen ovanlighet längre...
men om cirkus en timme ska jag till uppsala igen...fast den här gången är det ackis som ska besökas...det är alltså dax för einar att kladda på mina ben igen...undrar vad idioten tänker säga den här gången...förmodligen ngnting som jag kmr störa mig på resten av dagen,veckan,eller kanske resten av sommarlovet...asså seriöst,jag blir arg av att sitta här å bara tänka på gubbjäveln...
eventuellt så hinner vi me lite shopping oxå,hoppas jag...

                   puss   /   Aw.

det är sättet du fångar mitt dåliga humör och på ngt sätt gör allt bra...
det är sättet du fumlar och sättet som du för din hand genom mitt hår...

vad gör han,vaaaad gör han?!

har tagit en nattprommis med paulina,trevligt...innan d satt vi å tokdreggla framför en film,snacka om snygg kille,ojojoj...
det hela blev en lite jobbig kväll i slutändan...varför utsätts jag alltid för samma sak? det gör att jag måste göra samma sak om och om igen,och må dåligt om och om igen...det är inte okej

 nej jag ska sova järnet nu,  puss å gonatt   /   amandawallin

      jag kan inte sova,jag kan inte äta,kan inte skratta,kan inte sluta tänka på dig...

att våga hoppas på ngt fint är att skjuta sig i huvudet

okej...jag började ännu en dag med att sova en aning för länge...sen blev det bara chill i soffan,film å spel med paulina...
och jag har fått mitt straff,...kunde ju inte träffa mål igår på träningen,då blev det till att pumpa armhävningar,utfall,benböj m.m...och jävlar vad armhävningar inte är min grej,skaplig träningsvärk...haha,ja jag kan väl inte säga annat än att jag är rätt otränad...
i hela typ 3 sekunder så trodde jag att alla mina stora frågetecken skulle förvinna,men oj så fel man kan tro...eller så fel kanske jag inte tror egentligen,men jag blir galen av att inte veta...helt.jävla.galen
allt är upp till dig

                  pusss    /   a.wallin

        jag har försökt att kämpa emot,men jag faller in i dig,in i ditt stora hjärta...

boom-boom-boom-boom,I want you in my room

ännu en dag av sommarlovet är borta...bestämde med paulina att lämna denna håla för ngra timmar och ta oss in till "storstan"...inte för att ngt speciellt skulle inhandlas,utan bara för att liksom...kom hem med en hög nagellack (vilket jag lovat mamma) eftersom d börjar bli lite tomt i alla flaskor...smart som jag är så köper jag ett gult,ett orange och ett snorgrönt (enbart för att jag vet att mamma inte använder sånna färger,it means att jag får ha dom för mig själv,haha) det är ju så man gör...väl hemma så pallrade jag mig ner till träning,d va ju kul.....på hemmaplan igen så stoppa jag fingrarna i näsan,å vips så hade dom fått en ny färg,haha,snyggt...
nej asså d här inlägget blev ju totalkasst,dax å gräva ner sig kanske...
aja...

                        kyss.    /    amanda - fylld av stora jobbiga frågetecken

 

hos dig är jag stark,hos dig är jag underbar

igår va jag duktig...jag måla kåken igen...sen börja det regna,och vad händer då? jo,färgen regnar bort! hahaha,jag tkte d va komiskt som fan,men d tkte inte mamsen...
sen blev d å pallra sig iväg på middag,för att sen avsluta dagen med en fisbertilprommis...
idag sov jag kanske lite för länge,sen har jag bara hängt på majvägen...och återigen är det dax för en kvällspromenix...

                  hjärta?   /   alcw.

the wind that blew my heart away

här sitter jag,.med ett varmt,välstekt skinn efter en kalasdag på sjön...hur mysigt som helst ju...
det är fredagkväll,och jag sitter hemma,...men det är helt okej,faktiskt jävligt skönt,för jag känner att jag är ganska slut...
ska lägga mig i min nybäddade säng å kika film nu...

                puss   /   amandawallin




endless summer

så där ja,nu är jag hemma igen...jag trodde faktiskt inte att jag skulle bada,inte för att jag e en badkruka,utan för att jag normalt inte badar den här tiden,om ja inte e i stugan vill säga...men d va hur skönt som helst i vattnet...
nu ska jag krypa ner i min sköna säng,sova alldeles för länge,vakna av ett telefonsamtal,åka ut på sjön och hela tiden vet jag att pengar rullar in på mitt konto...jaadu,vissa har det helt enkelt bättre än andra!


                 puss å gonatt,   /   Aw.

jag ska måla hela världen lilla mamma

okej,jag vet att jag alldeles nyss skrev ett inlägg,som visseligen bara handlade om sandvik,men ändå...jag ska alldeles strax åka å bada med jocke,jag vet att det kanske inte är badtid just nu,men jag råka lova han det och man håller vad man lovar...
måste bara säga att jag har vart sjukt duktig idag,för jag har målat lite på huset + hela vedbon...dålig jag...



fast mest av allt målade jag på mig själv,haha,mkt duktigt...
förresten,jag va ju skogshuggare oxå...va ju tvungen å såga ner en buske..."inte sågen alfons" var det ända jag stog å sa hela tiden,bra humor har jag hört...sen lyckades jag bränna både händer å fötter på brännässlor,AJ! inte alltför skönt kanske...

            badtajm.    puss    /   a.wallin

    du har inte en aning om att jag tänker på dig precis just nu...

för jag har tagit semester!

dålig uppdatering,jag vet...men nu är livet på sandvik över,eller inte egentligen,får betalt för att vara hemma imorrn igen...d gillas...men jag har iallafall haft 2 bra veckor där,alla är hur go'a som helst...känslan av att jag tillbringat mina senaste dagar där,men kmr förmodligen aldrig mer vara där,är lite konstig...känns kanske som att man kmr sakna det på ngt jäkla vänster...förmodligen är det den "pratande" lampan som gör att saknaden kmr finnas...haha

 trots allt så har vi ju faktiskt haft en del seriösa uppgifter,typ trycka ihop cirkus 500+ "kortbrickor"...snacka om öm i fingrarna...
 ibland va vi kanske lite mindre seriösa,och massor med trötta,så en tupplur satt ju inte helt fel...
 måste nog säga att vi är dom tuffaste sandviksarbetarna ngnsin,och såhär mkt har dom inte fått gjort sedan 82...haha